{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Hanhund pisser i sengen eller på gulv {{forumTopicSubject}}

Vores 5mdr gamle hanhund (Sort Spids), som ellers er renlig og giver besked når han skal ud, kan finde på at tisse på gulvet eller i vores seng!
Han kan finde på at tisse på gulvet når han feks er blevet skældt ud i forbindelse med at han bidder i mig og sådan nærmest gør det i protest.

Når vi ser fjernsyn, ligger han og gnaver i sit ben på gulvet foran os og giver tegn til han skal ud i haven. Det kommer han selvfølgelig. Men efter han så er kommet ind, lægger han sig tilbage til sit ben og pludselig lister han sig ned i soveværelset og tisser i min seng eller nogle gange bag sofaen.
Han tisser kun i min side af sengen, aldrig i min kærestes. Ligesom han heller ikke bidder ret meget i ham eller hans tøj.

Når han bidder i mig, tager jeg fat under hovedet på ham, får øjenkontakt og skælder ham ud. Det bliver han bare endnu vildere af. Min kæreste kan sige strengt stop og pege på ham, så falder han nogenlunde ned igen.

Han er ellers en dygtig og rolig hund, der kan lide bare at sidde og nyde udsigten ud over markerne fra vores trappe. Men han får lige sine flip hen under aftenen, som vi er pææænt trætte af.

Er der nogen der har en idé om hvorfor han gør det? og hvordan vi evt kan få ham til at holde op. Vi kan selvfølgelig lukke døren til soveværelset, men det løser jo ikke problemet.


Kommentarer på:  Hanhund pisser i sengen eller på gulv
  • #1   17. aug 2008 Jamen det tyder da på at han vil bestemme over dig --- altså dominans...

  • #2   17. aug 2008 Jeg tror, han reagerer på din agressive adfærd overfor ham.

    Hvorfor ikke aflede i stedet for at tage fat i ham ? Stakkels hund.


  • #3   17. aug 2008 han er bare dominant... for ham er din kæreste åbenbart flokfører, og derfor ved han godt at det er din kæreste der bestemmer, men han er ikke sikker på at han er under dig, og forsøger at fortælle dig at det er ham der skal være nummer 2 og dig som nummer 3....

    hvad kan du gøre ved det... hmmm..

    det kunne tyde på at du er nødt til at finde den hårde tone frem, altså prøve og skælde ud med den rigtige tone, og rose meget når han gør noget godt. du skal sørge for at han er under dig, dvs. hvis han gør noget han ikke må, skal du rejse dig, kigge på ham, pege på ham og skælde ud med en hård tone, hvorefter du sætter dig igen... så vil han nok sidde og se noget forlegen ud, lad være med at gøre noget og du skal ikke kigge på ham mere... ignorer ham i et par minutter, og ros ham så for at han ikke gør noget igen...'

    håber du forstår hvad jeg mener...

    men det er surt sådan noget der..


  • #4   17. aug 2008 hvad laver i som flok? altså dig, kæresten og hunden?

    Har hunden positive oplevelser med dig i løbet af dagen, eller er i kommet ind i en rytme hvor hunden bare er der og kun får opmærksomhed når den laver ulykker?

    At hunden er dominant.. det kan godt være, men en mere sikker vej til at indtage rollen som leder er ikke at bruge magt, men at vise hunden at du er i stand til at lede (gode oplevelser, træning osv), og ikke blot reagerer i afmagt (vold)..

    Jeg kender ikke alle aspekter i situationen, men jeg ville (efter hvad du fortæller) gribe det således an:

    Når hunden vil ud, så gå med den og ros den når den tisser ude - træn og leg derefter med den så den får en god oplevelse ud af at være ude og tisse.

    Når hunden tisser inde, så ignorer uheldet og kald i stedet hunden med ud og lgøre sig færdig i haven - gentag med lidt leg og træning = god oplevelse og hunden vil ikke føle sig nødsaget til at forsvare sig (bide)..


  • #5   17. aug 2008 Det kunne være at i skulle gå med ham istedet for at lukke ham ud i haven så han rigtigt kan få tisset færdigt.

    Luk døren til soveværelset så han ikke kommer ind i en dårlig vane.

    Og så syntes jeg det med at tage fat i hunden, kikke den i øjene og skælde ud er skrækkeligt. Din hund aner jo ikke hvorfor du skælder ud. Man giver en komando i det split sekundt hunden gør noget ellers kan den ikke sætte 2 og 2 sammen. Du skaber istedt for konflikt.
    Når den bider, kan du sige NEJ og skynde dig at give den noget af dens legetøj i munden. Eller bare giv den noget legetøj i munden uden at sige noget.

    Han er jo kun en hvalp.


  • #6   17. aug 2008 jesus krist da - hunden er fra i år !!!

    Jamen sødeste ven - hunden er stadig hvalp - måske akkurat unghund og er ved at komme i lømmelalderen = unoder og bøllestreger!

    At hunden går i andre rum for at besørge er nok mest fordi i har skældt ud og taget fat i den når i har taget den i at besørge inde..
    - dette lærer ikke hunden at den skal besørge ude, men blot at den bestemt IKKE skal gøre det i nærheden af jer..


Kommentér på:
Hanhund pisser i sengen eller på gulv

Annonce