{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Græske gadehunde... {{forumTopicSubject}}

Der var på et tidspunkt en tråd hvor der var mange der undrede sig over hvorfor man vælger at adoptere en græsk gadehund, eller gadehunde fra andre lande, når der er så mange hunde på de danske internater der mangler hjem.

Så vidt jeg husker var der også nogen der mente at man skulle støtte de danske internater økonomisk, istedet for at sende penge til f.eks. Grækenland.

Jeg faldt lige over en video som jeg synes forklarer meget godt hvorfor jeg støtter de græske gadehunde rigtigt godt.

Jeg ved godt at forholdene på de danske internater ikke er optimale for en hund, men de er på ingen måde lige så slemme som det en gadehund bliver udsat for!

Jeg bliver lige nødt til at advare om meget slemme billeder af mishandlede dyr i videoen
http://uk.youtube.com/watch?v=IXgwhKw55dI

DERFOR STØTTER JEG GRÆSKE GADEHUNDE! :o(

Som ejer af en græsk gadehund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græske gadehunde...
  • #1   19. aug 2008 Føj for pokker !! De var slemme, de billeder. Har selv arbejdet med gadehunde i Indien, men så heldigvis ikke noget der var helt så slemt som de billeder- dog ku det være slemt nok

  • #2   19. aug 2008 Man skal jo støtte hvor man kan, og i det omfang man har overskud til det. Og så er det for mig ligegyldigt om hunden/dyret er dansk eller ej, og om man gør det i tid eller penge.

    Vi har jo selv hund fra både Grønland og Sri Lanka - og har været plejefamilie for en stribe af de græske gadehunde. Og jeg mener da at de alle har haft lige så meget ret til vores tid og omsorg, som hvis de var født her.


  • #3   19. aug 2008 puha.. det er godt nok nogle slemme billeder... smiley
    Vi er helt enige i at hundene skal hjælpes, men jeg er så en af dem der syntes man burde hjælpe de hunde vi har siddende på danske internater først...
    Jo flere græske hunde der kommer hertil, jo flere danske hunde bliver jo aflivet...
    Men jeg syntes man burde hjælpe en del af de græske hunde ved at aflive dem...


  • #4   19. aug 2008 Jeg har endnu ikke set nogen der er imod at man støtter hundene både i grækenland, Polen osv...

    Mange har bare, som jeg selv, den indstilling at de skal hjælpes hvor de er, istedet for at sendes ud og blive alle andre landes "problem"
    -de får jo aldrig løst deres problemer dernede hvis vi pænt tager hundene med os hjem.

    At man ønsker at hjælpe dem kan jeg sagtes forstå -de er jo lidt nogen sølle stakler de fleste af hundene dernede


  • #5   19. aug 2008 At aflive de græske hunde bliver jo heller ikke nemt... Det er jo en af grundene til at problemerne dernede er så store -de MÅ jo netop ikke aflive raske hunde. Og med raske hunde gælder skam osse det vi andre nok ikke lige ville kalde rask.
    -altså er det et af de steder jeg mener man bør starte (altså at få ændret den lov)

    At et par turister tager en hund eller to herop er jo slet ikke det jeg har et problem med. Men så vidt jeg husker drejer det sig om ca 450 hunde om året der via org kommer herop?
    Dertil kommer så alle de hunde der sendes til Tyskland, Sverige osv....

    Det er altså en hel del hunde, hvoraf en del af den i mine øjne var bedre tjent med aflivning, da de efter måske 4-5 år på gaden sommetider har problemer der i mine øjne gør at de ikke fungerer optimalt i et lille dansk hjem (og ja jeg ved der er adf-behandlere tilknyttet. Men jeg har da læst herinde om en med to græske hunde der var temmeligt usikre, mine bedsteforældre havde to hvoraf den ene viste sig at være syg og den anden har problemer med andre hunde -i en grad hvor de helst bare skal dø, og dertil kommer angst osv)


  • #6   19. aug 2008 Hov -fik trykket send for tidligt.

    JEG mener man på sigt ville hjælpe mange flere hunde ved at hjælpe dem hvor de er.
    Ja det ville nok koste nogen hunde i første omgang (ved godt det lyder kynisk) men på sigt ville det hjælpe mange flere...


  • #7   19. aug 2008 Må de ikke aflive i Grækenland? Det tror jeg da godt, de må. I Indien må de ikke, det ved jeg.

    Men en anden ting er, at man ikke løser noget ved at fjerne hundene fra gaden (aflivning eller eksport). Hver gang man fjerne en gadehund, kommer der bare en ny. Det er helt gængse naturregler, at biologiske huller fyldes ud. Løsningen er at neutralisere hundene og lade dem gå igen. På den måde udfylder de de biologiske huller, men reproducerer sig ikke. Der en et par danske dyrlæger og dyrlægestuderende, der tager til bla. Grækenland og indien årligt for at neutralisere så mage dyr som de kan nå.

    Hvad de skal slæbes her op for, kan jeg ikke se. Og i modsætning til
    Ceteris Paribus, synes jeg, at aflivning er en god løsning for den enkelte hund, men ikke en løsning, der virker på sigt.


  • #8   19. aug 2008 Maj-Britt -nu har jeg ikke selv siddet med landets love i hånden. Men da mine bedsteforældre adopterede 2 stk græske hunde fortalte damen fra foreningen at det dernede er forbudt at aflive raske dyr, og at det bl.a. er derfor folk selv finde på mere eller mindre grusomme måder at tage livet af dem på.

    I øvrigt har du ganske ret i at det med at hente hunde herop, blot får de der er tilbage til at producere flere hvalpe... Det hjælper altså på ingen måde på problemet...


  • #9   19. aug 2008 Michelle: Kan snildt være, at du har ret. Synes bare ikke lige, jeg havde hørt om det :o)

  • #10   19. aug 2008 Ceteris Paribus: Jeg er ikke populationsforsker, men jeg ved, at det er den teori jeg læser om i mine veterinære magasiner, som er skrevet af folk, der gerne skulle vide, hvad de snakker om. Det er det eneste grundlag for min viden, så mere klog, skal jeg ikke gøre mig :o)

  • #11   19. aug 2008 Michelle du har helt ret. Det er netop fordi at man ikke må aflive at de bliver slået ihjel på alle mulige andre makabre måder.

    Jeg mener nu også at det er skønt at der er overskud hos nogle folk til at tage græske gadehunde hjem. Og ved at adoptere en græker, er man samtidig medhjælpende til at mindske problemet i grækenland. En del af pengene man betaler for hunden går direkte til neutralisering i Grækenland.


  • #12   19. aug 2008 Ceteris -katte aner jeg ikke en fløjtende om. Men jeg VED at det er både gennemprøvet og bevist at fjerner man hunde så vil de andre blot få flere hvalpe for at lukke hullerne...

    Jeg er på et engelsk forum hvor dette har været diskuteret og her kunne de så fremlægge tal gennem en årrække fra et område i grækenland hvor man har undersøgt det.



  • #13   19. aug 2008 Du har helt ret Maj.-britt, at fjerne hundene vil nemlig bare skabe biologiske huller som vil fyldes igen. Derfor er det endnui mere groteskt at Kina har aflivet mange tusinde gadehunde.

    Den metode, som der er forsket i, og som efter sigende skulle være mest effektiv til regulering af bestand, er ABC metoden. Hvor man bortadopterer en del hunde (fjerner dem fra gaden), laver fodergrupper (har kontrol med de hunde der er på gaden) og neutraliserer.


  • #14   19. aug 2008 Siri -problemet er jo bare at ikke alle hunde der sendes til danmark burde leve videre.

    Mine bedsteforældre er det perfekte eksempel. Den ene hund havde hjerte/lungeorm i en grad så det havde givet varig skade på lungerne. Alligevel har mine bedsteforældre jo betalt 2000 (mener jeg det er) for den, ligesom enhver anden (rask) hund havde kostet. De blev ikke oplyst om nogen problemer, og denne hund har så tilbragt lang tid frem og tilbage fra dyrlægen.
    Den kunne holde til at ligge på sofaen, gå ud i haven at tisse og så ind på sofaen igen... Ingen gåture e.l.
    -hunden er nu aflivet da de efter mange forsøg med medicin osv har valgt at det var synes at fortsætte.

    Den anden hund kan ikke tåle synet af fremmede hunde. Derudover kaster den sig nærmest ned på jorden hvis man f.eks. slår ud med armene eller lige hæver stemmen en smule (ikke overfor hunden, men f.eks. overfor et menneske man snakker med).

    -sådanne hunde skulle ganske enkelt aflives. Hvorfor skal de efter et hårdt liv på gaden sendes ud hvor de alligevel ikke har en chance for at blive normalt velfungerende?


  • #15   19. aug 2008 Ceteris -som skrevet længere oppe har jeg selv ikke det mindste problem med at man tager en hund med hjem fra ferien. Det er jo ikke den ene hund i ny og næ der gør udslaget.

    Men at man systematisk fjerner tusiner af hunde årligt, ser jeg som et problem.


  • #16   19. aug 2008 Ceteris -og lille tilføjelse: f ændret den lov o afliving, så folk kan gå til dyrlægen (de af dem der ville betale for det) og få aflivet dyrene humant hvis ikke de vil have dem mere.
    Og sørg for det bliver tilpas dyrt at hænge hunde, fodre med rottegift osv...


  • #17   19. aug 2008 I forhold til det i begge skriver, er det jo netop at ABC programmet virker. MAn styrer hundene der er på gaden i fodergrupper og neutraliserer og bortadopterer samtidig.

    Og Michelle, jeg er helt enig i, at der fra græske hundes side er lavet flere feljvurderringer omnkring hundene. Jeg synes dog de er blevet mere kritiske omkring hvilke hunde de bortadopterer, og beholder en del i fodegrupper eller på internater fordi de ikke kan fungere på andre måder. Dermed ikke sagt at det er godt nok, men de arbejder i hvert tilfælde med problemet.


  • #18   19. aug 2008 Ceterius - hvorfor bliver det umuligt at tage hunde ud af Grækenland??

  • #19   19. aug 2008 Præcist! Det er nemlig meget problematisk at nogel internater og organisationer ikke kan finde ud af at vurdere hvornår de skal lade en hund få fred, eller lade den blive på gaden.

  • #20   19. aug 2008 Jeg håber altså ikke at det er rigtigt at det bliver umuligt at få hunde ud af grækenland i fremtiden. Det ville jeg godt nok blive ked af... Jeg er så glad for at have plejehunde!

  • #21   19. aug 2008 Ceteris -jamen jeg forstår så udemærket at det kan være svært. Men hvis ikke man kan gøre det nødvendige, så skal man tage hjem og lave noget andet.
    De skal jo tænke på at den familie der får hunde vil blive dybt ulykkelige over at måtte aflive pga sygdom/adfærd efter nogen tid i Danmark.

    Og har en sådan hund ikke været gennem nok? Hvis den er så "ødelagt" at den ikke vil få det godt trods et godt hjem... Er det så ikke næste yderligere midhandling at sende den videre?
    selvom man gør det af godt hjerte...


  • #22   19. aug 2008 Ceteris -om ikke andet vil det jo være hul i hovedet. For mon ikke folk vil tale ligeså grimt om deres hundehold når de har været på ferie dernede?

  • #23   19. aug 2008 Ceteris -ja det gør så ingen forskel for mig og den er på mit træningshold eller om den er i en landsby i grækenland.

    Jeg ville aldrig i livet tage på ferie til Grækenland. Sådan nogen svin (undskyld sproget) vil jeg ikke give mine penge til.

    Det samme gælder så i øvrigt visse områder af spanien hvor man stadig dyrker tyrefægtning. Men her er det jo nemt at lade være at give penge til dem der arrangerer det -bare lad være at tage ind at kigge.

    I grækenland aner man jo ikke om manden der laver din mad, lige for ½ time siden smed rottegift ud til hunden e.l.
    Det er jo lokalbefolkningen i vis udstrækning der er med til mishandlingen


  • #24   19. aug 2008 Ceteris -netop... og jeg kan da kun opfordre folk til ikke at tage på ferie sådanne steder...

Kommentér på:
Græske gadehunde...

Annonce