{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græske gadehunde?
  • #1   3. mar 2007 uuhh - jeg har passet en og det var noget af en mundfuld - han ville aldrig have faldet til hos os. Ved det lykkes fint for nogen, men ved også at der er en del omplaseringer af hunde

  • #2   3. mar 2007 Heidi - ren og skær nysgerrighed.. Hvorfor ikke en dansk internatshund?

  • #3   3. mar 2007 Ja jeg spør om det samme. Hvorfor ik en dansk intern. hund???

  • #4   3. mar 2007 Ja, hvorfor ikke. Det ved jeg godt, men hvorfor ikke en Græker.
    De danske internat hunde jeg har set er store hunde, og det er jeg ikke til. Bl.a. derfor


  • #5   3. mar 2007 Heidi: der skam også mindre hunde i DK - nogle gange skal man bare vente tidt på en - men det skal du jo også på en fra grækenland - det tager jo tid at komme hjem derfra

  • #6   3. mar 2007 (link fjernet)

    Mie her har græsk hund og jeg er sikker på hun gerne svarer på spørgsmål........


  • #7   3. mar 2007 Hej

    Hundene er bare dejlige dernede fra.

    Selvføldig er det meget afhængig af hvad det er for en hund.

    Nogle har haft et svært liv nogle er blevet mishandlet nogle har stået tøjret hele deres liv, andre anbragt i små bure så der er jo lidt af hver.

    Men som du kan se på hjemmesiden er folk glade for deres hunde. Ja der er et par stykker der kommer til ompladsering;Men det er ikke tit at det er hundens skyld;men ejerens privat liv der han ændret sig. Græske Hunde er så bare en så seriøs forening at de hjælper med at ompladserer hundene. De lader ikke hunde i stikke selv om de er kommet til Danmark.
    Jeg kan varmt anbefale en hund fra dem. Jeg har selv 2 dejlige hunde der fra SE UNDER MINE HUNDE. En som kom fra noget der blev kaldt Dødsgangen Balou.
    Og så den tidligere mundfuld Boxeren Kong Arthur.
    Som i dag er den dejligste hund man kan forestille sig.



  • #8   3. mar 2007 (link fjernet)

    Futte er en dejlig glad, venlig og imødekommende lille fyr som også elsker at putte under dynen. Han virker lærevillig, især for en godbid. Vant til bil, at gå i snor, til indhegnet have, og så til at ligge i sengen. Han kan være alene hjemme nogle timer ( man skal passe lidt på løse ting). Han er derudover vant til børn, hunde og kan de almindelig komandoer og lidt kunster oveni- vil gerne løbe efter en kat


    Han er da lille og lækker =)


    Uanset dit valg.. held og lykke =)


  • #9   3. mar 2007 Jeg har jo så en lille dame i kikkerten, hun har cocker spaniel i sig, er 10 - 11 mdr. og vejer ca 10 kg. Hun beskrives som rolig og kærlig.

  • #10   3. mar 2007 Nu er det jo heller ikke alle som kan få lov at købe hund fra internat......f.eks hvis de bor i lejlighed .
    Men Heidi held og lykke uanset hvor du vælger at få hund fra smiley


  • #11   3. mar 2007 Jamen har skal man også godkendes, og på hjemmesiden kan man se de regler der er forbundet. Og at købe hund hos avler, er ikke nær så omfattende.

  • #12   3. mar 2007 Ja Heidi ved godt man skal godkendes , og det er jo en god ting *S*.


  • #13   3. mar 2007 Hvorfor tage en græsk hund når vi i Danmark har nok selv der sidder på internat? Ja det er bare min mening.

  • #14   3. mar 2007 Linsa

    Mange kan ikke blive godkendt herhjemme af et internat....


  • #15   3. mar 2007 Rene: hvis man ikke kan opfylde kravene til et dansk internat - er det så ok "bare" at hente en fra grækenland??

  • #16   3. mar 2007 Ja da Susanne

    Jeg kan ikke blive godkendt og det skulle da ikke afholde mig fra at få hund.


  • #17   3. mar 2007 Rene: er du sikker på det gælder alle internater ?? og hvorfor kan du ikke blive godkendt ?? hvorfor skulle græskehunde godkende dig, når de danske internater ikke gør ?? de har jo også stramme regler

  • #18   3. mar 2007 Held og lykke med at finde den rigtige vovse :o) Synes de er ret dejlige de græske vovser.....

    Er enig med Rene - kunne ikke en gange blive godkendt til at få en kat, bare fordi jeg boede i lejlighed...


  • #19   3. mar 2007 Susanne

    Det internat jeg bla. besøgte da jeg skulle have hund koncentrede sig kun om hvor mange kvm. man havde......

    Der blev slet ikke spurgt ind til hvad man kunne tilbyde en hund .

    Derfor er der mange der bla. får en hund fra græske hunde.

    Når de danske internatter bekymrer sig mere om boligforhold end om hvad man kan tilbyde hundene, ja så forstår jeg godt de har svært ved at komme af med dem.

    Om jeg ville blive godkendt til en græsk hund kan jeg jo af gode grunde ikke sige, men jeg ville ihvertfald ikke blive afvist på grund af min bolig.


  • #20   3. mar 2007 Jeg er også helt enig med René! Har selv arbejdet som frivillig på Rødovre internat, og de går MEGET op i det med om du bor i lejlighed, det er ikke noget man ser som noget særlig godt (hvorfor fatter jeg simpelthen ikk).

    GH stiller ikke som krav at du SKAL bo i hus med have...


  • #21   3. mar 2007 Har kun talt med Århus - og synes nu ikke de spurgte til m2

  • #22   3. mar 2007 Susanne

    Måske de ikke gør i Århus, men det gør de altså flere steder herovre !


  • #23   3. mar 2007 Og i Odense, da jeg boede derovre.

  • #24   3. mar 2007 Jeg kunne heller ikke få lov til at få hund fra internat.. Fordi jeg bor i lejlighed.. Kan heller ikke få de fleste af de katte på internaterne..

    Så ja.. hvis jeg mente at jeg havde erfaring nok til at få en græsk gadehund hjem, så ville jeg da gøre det uden tøven.


  • #25   3. mar 2007 Jeg har slet ikke forsøgt dansk interneat, men DFA, ville vide hvad jeg kunne byde en hund, om vi har børn og deres alder. Det sidste hun spurgte om var faktisk have, men lød ikke til at være det vigtigste.

  • #26   3. mar 2007 Kan heller ikke få de fleste af de katte, DER ER på internaterne, skulle der stå

  • #27   3. mar 2007 Ja, jeg har jo en græker, og jeg forsøgte mig først at kigge i retning af de danske internater. Besøgte flere og fik hver gang at vide at fordi jeg boede i lejlighed, og til dels var enlig (og på SU) så mente de ikke det var passende for mig at få hund. Punktum slut.

    Når man får 3 af sådanne beskeder så har man ikke lyst til at besøge flere internater!

    Jeg fik besøg af to dejlige damer der skulle vurdere min egnethed som adoptant af en græker, og de koncentrerede sig ikke om mine kvadratmeter men om hvad JEG kunne tilbyde en hund!


  • #28   3. mar 2007 Jeg var på et tidspunkt så uheldig, at vi fik anskaffet en døv dalmatiner. Vi skulle af med hende, da hun bed og ungerne var bange for hende, jeg ringede til et internat, og fik rent ud sagt at vide, at det jo bare var en undskyldning. Øv.
    Dyrlægen havde stillet diagnosen. Så jeg synes ikke rigtig jeg "gider" danske internater.


  • #29   3. mar 2007 jeg kan nu godt forstå de er nød til at spørge hvad man bor i... Mange hunde bliver osse solgt pga. pladsmangel... NØØØØØJ, blev Futte så stoooor...

  • #30   3. mar 2007 Mette

    ja måske, men nu kiggede jeg altså efter en voksen hund og kunne derfor se størrelsen på hunden med det samme.........

    Men dem om det, jeg forstår bare godt de kan have svært ved at komme af med deres hunde til tider, men ok de synes måske "havehunde" har det langt bedre end en hund i lejlighed.


  • #31   3. mar 2007 rene- jeg forstår dig godt, men jeg tror det er retningslinier de laver efter erfaring.... men derfor er det stadig surt for nogle som dig for jeg er da sikker på din hund har det fint

  • #32   3. mar 2007 Mette

    Synes bare ikke det er ok at sortere folk på om de har have eller ej.......


  • #33   3. mar 2007 Mette, hvis de retningslinier skal gøre at folk, der overraskes over hundens størrelse, ikke får hund på et internat burde der måske mere kigges på hvilke menneskelige egenskaber der kigges på og ikke hindre at reelle mennesker, med den rette ansvarlighed kan hjælpe en hund på et internat fordi de har x antal kvadrameter for lidt..

  • #34   3. mar 2007 Hej.

    Jeg har også en græsk gadehund. Hun kom hjem som ca. 2 årig og er den dejligste hund i verden smiley
    Jeg kunne nok heller ikke godkendes af DB, for jeg har kun et lille frimærke til have.
    Men prøv da at kontakte GH eller DFAS, der er ikke noget de hellere vil end snakke græske gadehunde.
    Men ligegyldigt hvad du gør syntes jeg det er godt gået, at du vil tage en "brugt" (kasseret i grækenland) hund, der er nok af dem, 500000 i Grækenland.


  • #35   3. mar 2007 Tak, Ellen.

    Jeg er også temmelig sikker på jeg tager den lille størresle til mig, er faktisk ved at forelsek mig i hende, ligesom første gang jeg så Leika.


  • #36   3. mar 2007 ØHH

    Nu er jeg da nys Hvem har du i tankerne.

    Jeg kan sige at jeg har ikke valgt mine Græskehunde.

    Det er ligesom om at de har valgt mig.

    Balou lå i et hjørne af en hundegård på noget der hed dødsgangen i grækenland.

    Efter hver dag i knab 3 mdr hvor jeg hver dag var inde og se om hun dog ikke var blevet adopteret ,ja så hentede jeg hende altså hjem til Danmark.

    Den kære Arthur så jeg første gang på et billede i Grækenland og da jeg så kunne blive ved med at følge ham rundt på Græskehundes hjemmeside hvor han blev ved med at komme ,fordi ingen magtede ham og han faktisk stod til en aflivning til sidst ,fordi ingen heller turde tage ham i pleje. JA så endte han altså også her og er i dag en meget artig Boxer.
    Så nogle gange er det hjertet der bestemmer og ikke hjernen og det er nok også meget godt.


  • #37   3. mar 2007 Birthe P

    Har du links til nogle af de sider??


  • #38   3. mar 2007 Hej Heidi.

    Jeg tror Birthe skriver om GH´s hjemmeside: http://www.graeskehunde.dk/
    Under adoption finder du hunde som er i DK, hos plejefamilier og hunde som stadig er i Grækenland.
    Held og lykke.


  • #39   3. mar 2007 Birthe: vil det sige at arthur helt er holdt op med at angribe andre hunde?? jeg har elles hørt at det gør han stadig.
    Jeg er ked af at sige det, men jeg har svært ved at se Arthur som en normalt fungerende hund - han manglede totalt hundesprog. Dejligt at han fungere i din familie, men en almindelig hund, det tror jeg aldrig han bliver - det har hans opvækst været for dårlig til.

    Dette er ikke for at hænge Arthur ud, men for at give et mere realistisk billed af hvordan det også kan være at adoptete de hunde - vi kender jo ikke den bagage de kommer med. Det er kun med åbenhed og hvis man er realistisk omkring hvilke hunde der kan omstille sig til DK at dette kan blive en succes


  • #40   3. mar 2007 Hej Susanne

    Ja Arthur har ingen ploblem med andre hunde mere.

    Han er sød og rar.

    Han leger både med tæver og hanner.

    Vi har gået til hundetræning i sommer hos en god hunde psykolog her i Sorø.

    Så jeg er helt tryg ved ham nu.

    Jeg har jo tros alt 5 andre hunde så han har lært hundesprog.

    Alle der møder Arthur og havde mødt ham før kan slet ikke kende ham.

    Ok jeg er ikke kommet sovende til det og kan godt forstå at andre har måtte give op. Havde jeg ikke gået hjemme og haft meget plads og alle de andre hunde så havde det nok også været sværere.

    Arthur var jo bare så bange for alt og alle og i dag hviler han i sig selv.


Kommentér på:
Græske gadehunde?

Annonce