12.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

zoolac eller A38? zoolac eller A38?

jeg har hørt at A38 skulle være lige så godt til at stabilisere en omgang dårlig mave. Synes desuden jeg har læst at det skulle være meget godt at gi' banditterne A38 hen over maden engang imellem. Så det tænkte jeg jo at jeg skulle gøre og så fik Bertram ellers bare dårlig/tynd mave... så der var jeg glad for at jeg havde zoolac i huset fra sidste gang Bertram havde rigtig dårlig mave. Det var første gang jeg prøvede zoolac, han havde simpelthen haft så dårlig mave mens jeg havde været på arbejde, så måtte smide et tæppe ud og så skulle den mave ellers bare gå i orden!! Der fandt jeg jo så ud af hvor dyrt zoolac egentlig er! 147 kr for 32 ml. Er jo helt absurd. Men hvis nu jeg havde givet A38 istedet for zoolac havde han vel fået mylderbæ der sagde spar 2? Jeg tænker det er fordi de ikke er vant til at få A38 at maven blev lidt tynd.. men betyder det at man løbende skal gi' dem A38 for at det virker hensigtsmæssigt?

hov det blev lidt halvlangt.... er spændt på jeres svar!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zoolac eller A38?
  • #1   19. aug 2008 Jeg bruger Zoo-Lac og har ikke selv erfaringer med A38. Det er ikke så tit maven er helt skæv og så må det koste, hvad det koster :o)

• #2   19. aug 2008 Hvis hunden ikke er vant til at få mælkeproduker, så bliver de laktose intolerante.
    Hvis hunden derimod er vant til at få det, er det ikke oget problem at nedbryde det.
    Derfor kan nogle hunde også få "mere" dårlig mave, hvis de giver deres hund A38 elller lign. og hunden ikke er vant til det.
    Jeg bruger zoolac eller pro-kolin hvis dyrene har dårlig mave

• #3   19. aug 2008 min opdrætter bruger det til hans hvalpe, og det er bare super godt

• #4   19. aug 2008 Jeg bruger pro-kolin og så fiskeboller eller torskerogn

• #5   19. aug 2008 Ja jeg bruger også pro-kolin og så laver jeg udkogte ris og kogt hvid fisk eller torskerogn, hvis jeg ikke har fisk i fryseren

• #7   19. aug 2008 Der er næsten ingen mælkesukker(laktose) i A38, så det har nok bare været fordi hunden ikke har været vant til at få det, sådan sker det jo med det meste nye mad hvis de ikk er vant til det...
    De fleste hunde er laktoseintolerante og kan altså ikke nedbrydes mælkesukkeret i komælk og får derfor dårlig mave. A38 stabiliserer maven pga de mælkesyrebakterier der er i og derfor har mange hunde (-ejere) glæde at lidt A38 ind imellem eller hver dag smiley

• #8   19. aug 2008 så jeg bør kunne vænne banditterne til at få A38 med mindre de er laktose intolerante? hm måske jeg bør fortsætte på zoo-lac'en. tak for linket til den anden tråd. kunne se at det måske var meget smart at give allergi hunde zoo-lac, og da Bertram har allergi så kunne det være jeg bare skulle gøre det... altså :o)
    jer der bruger pro-kolin, er jeres hunde lige så vilde med det som zoo-lac? kan forstå det er nogenlunde det samme måske bare lidt billigere?

• #9   19. aug 2008 vores får a38 og har meget sjældent problemer med maven....

• #10   19. aug 2008 Jeg mener at de sagtens kan vænnes til A38 selvom de er laktoseintolerante, netop fordi der stort set ikke er mælkesukker i A38 smiley

• #11   19. aug 2008 Brug HUSK og idoform, jeg synes det virker meget bedre end zoolac og så er det betydeligt billige smiley

• #12   19. aug 2008 jeg kunne jo prøve at give A38 igen over et par dage og se om det bliver bedre, og så give lidt mindre end sidste gang.

Husk det kender jeg, idoform kender jeg ikke. kan man få dem til at drikke det der husk uden noget som helst? eller drysser du det på maden?

• #13   19. aug 2008 Steen: Zoo-Lac og Prokolin er ikke medicin, men probiotika - koncentrerede bakterier... Ikke meget anderledes end A38, men bakterierne er sammensat, så de hjælper hundemaven bedst.

• #16   19. aug 2008 Daisie: det gør jeg i hvert fald. sidste gang de fik A38 der var det kun Bertram der fik ræsermave men der var intet med allergien. men holder klart øje. tak for hjælpen :o)

• #18   20. aug 2008 Vi brugte Zoolac da Naya havde dårlig mave og hun elskede det og det samme gjorde Kiiki de få gange hun fik lov til at smage, de kunne havde guffet hele tuben i sig hvis de havde fået lov. Og det virkede også hurtigt synes jeg så det holder jeg mig nok til hvis der er noget med maven igen.

Kommentér på:
zoolac eller A38?

Annonce