laver på gulvet om natten. hjælp! laver på gulvet om natten. hjælp!
Jeg har fået et ret stort problem synes jeg. For nogle uger siden havde Frans rigtig dårlig mave (tynd mave), og derfor kom han nogle dage i træk til at lave på gulvet på vores badeværelse. Dette er jo helt okay, da han ikke kan gøre for det. men nu har han ikke længere dårlig mave, men den dårlige vane hænger ved. Han får ikke længere mad efter klokken 18. Vi går en okay tur med ham kl ca 21, hvor han laver to gange. og alligevel laver han på gulvet om natten. Han sover i gangen ved vores soveværelse, og gør ikke opmærksom på at han skal ud eller noget. Jeg tror ikke han har det dårligt, jeg tror bare det er blevet en super dårlig vane. Er der nogle gode råd til hvordan vi stopper det??
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 41
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Luk døren til badeværelset
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
Som en tredje ting, ville jeg begynde renlighedstræning forfra - op evt hver anden time om natten og ud med ham....
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 74
men vi havde det samme problem med tjeko, da han havde dårlig mave, og da maven var rask igen, var det jo som sagt blevet en dårlig vane...
det vi gjorder var at vi lod ham sove uden for i 3 dage (har selvfølgelig et hundehus hvor han kan lægge og putte sove....smil..) og så var han faktisk afvendt...og det er omkring 2 år sidden vi gjorder det....
håber at du får løst jeres "puhbæ" problem for det er bare øv at stå op til om morgen... pøj pøj...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Derved hørte jeg hende, når hun rumsterede, og kunne nå ned med hende.
Nu siger hun til selvom døren er åben igen..
jun 2006
tusind tak for alle jeres gode råd. Var lige ude og gå og blev helt overrumplet af de mange svar
Han er 2 år gammel. Da han var yngre havde han tit dårlig mave. Men da vi skiftede til Hills med ekstra fibre (mener jeg det er) stoppede det. Nu laver han mange små "kanin-kugler". Men det er som sagt rigtig meget han laver fra kl. 21 ril kl 8 næste morgen både ude og inde.
Der var en der nævnte noget om at han måske ikke optager nok af foderet. Dyrelægen siger han er i fin foderstand. Men måske giver jeg ham for meget. Det tror jeg nu ikke. Men vil da give det et forsøg med at måle op efter hans størrelse og så se.
og så må jeg lige have fat i noget af det der til at vaske det hele i!! skrive endelig hvis I har mere at tilføje.
jun 2006
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Og ja måske foder du for meget (kik på foder vejledning ang. dosering)
Jeg ville prøve at bløde hans foder op med vand. Så for han det væske som han har brug for. Det kræver jo en del væske at opløse foder pillerne i maven.
Men hvis du bløder det op for hunden også hurtigere en mæt fornemmelse.
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
jun 2006
laver på gulvet om natten. hjælp!