{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Tilvænning af halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har netop fået min nye lille chihuahua hvalp, harley, hjem. Har er 9 uger. Han er ikke blevet tilvænnet halsbånd, så har går noget i paknik, når han får det på.

Det er et utrolig let hvalpehalsbånd uden noget, der dingler...

Jeg har prøvet at give ham det på og rose ham, give godbidder og lege, men det er som om, han går fuldstændig i chok. Han ligger sig ned og drejer rundt, mens han piver meget højlydt.

Ellers er han nemlig en meget nysgerrig og modig lille hund, som slet ingen problemer har med den store verden uden for.

Håber I kan komme med lidt gode råd for ved helt ærlig ikke, hvad jeg skal gøre for at, det bliver bedre :o)

På forhånd mange tak.

Mvh. Maja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilvænning af halsbånd
  • #1   22. aug 2008 Han har da halsbånd på billederne?
    - og ser ud til at tage det ok?
    Er det ikke bare at aflede ham når han begynder at klynke?

• #2   22. aug 2008 Ëvt. væn ham til noget endnu lettere. En snor e.l. Og så ikke gøre det store nummer ud af det. Giv det på og så kan du evt lege eller træne, uden fokus rettet mod halsbåndet/snoren.

• #3   22. aug 2008 altså.. Vi giver det bare på vores nye hvalpe og så må de lære at tage stilling til det og have det på. De kan være han flipper lidt de første minutter men så tar han stilling. Lad ham beholde det på, gå udenfor og leg med ham eller noget men lad være og ynk ham og lad ham beholde det på til han falder til ro.

• #4   22. aug 2008 Ehm.. min hund havde da heller ikke haft halsbånd på, inden jeg fik hende hjem.. Jeg gav hende det på og så gik vi tur.. Der var ikke noget valg, jeg bor i en boligforening, hvor hundene ikke må være løse i bebyggelsen.

Men hvorfor lader du ham ikke beholde halsbåndet på indendørs også? Bare indtil han har vænnet sig til det?

• #5   22. aug 2008 Bare sæt halsbåndet på hunden, lad det blive på. og så ikke ynke om hunden..

• #6   22. aug 2008 Ja, han har halsbånd på billedet :o) Men det var lige et kort sekunds stilhed :o)

Jeg har prøvet med afledninger, det ignorerer han fuldstændig. Han vil slet ingenting med halsbånd på.

Jeg vil prøve med en snor og se om, det evt. hjælper.

Mange tak for tilbagemeldingerne.

• #7   22. aug 2008 prøv at lade ham se det, snuse til det og se at det ikke er farligt..
    Giv ham det på og ha med det samme ynglingslege tøjet og godbiderne klar... Leg så med ham så han glemmer det. Tag det af efter kort tid og leg videre, så på igen..... fortsæt sådan til han er tryg/ligeglad

• #8   22. aug 2008 ok, så simpelthen bare lade ham være med halsbåndet på inden for?

skal jeg så bare lade ham ligge og pive uden at tage hensyn til ham?

Jeg kan prøve :o)

Han vil slet ikke gå uden for, hvis han har det på...

• #9   22. aug 2008 bare giv ham det på og lad ham være. hvis du gør en masse ud af han får det på gør han også.. hvis du er ligeglad bliver han det også hurtig

• #10   22. aug 2008 Endnu en gang tak for alle tilbagemeldingerne... Jeg tror bare, han nu får lov at have det på. Så håber jeg, han vænner sig til det :o)

• #11   22. aug 2008 Ved at lade ham beholde det på, så vil han vænne sig til det *S*

Og så bare lad som ingenting.. Ikke ynke eller lokke:-)

• #12   22. aug 2008 Vi havde samme problem med Lupa da hun kom i løbetid og sku ha bukser på... De første par dage var halen mellem benene, og hun var meget opsøgene og skulle trøstes... Men efter to dage havde hun vænnet sig til dem, og resten af periode var hun som hun plejer... Så jeg er enig med de andre... smiley

Kommentér på:
Tilvænning af halsbånd

Annonce