575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvor mange kommandoer? Hvor mange kommandoer?

Nu er min hvalp jo rimelig intelligent (det synes man vel altid selv:-) og hun har ret godt styr på 5-6 kommandoer i en alder af 13 uger. Men kom til at tænke på om der er lavet nogle undersøgelser om hvor mange kommandoer en hunds hjerne kan indeholde og holde styr på? Hvor mange kommandoer (ord evt plus håndtegn) kan jeres hunde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange kommandoer?
  • #1   22. aug 2008 prøv at se denne her... Det er utroligt smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23731

• #2   22. aug 2008 uuhh jeg vil tro koen kan ... 30 kommandoer..

Nogle kommandoer er jo lidt det samme - "hent" er en kommando, men han kan så hente og sjældne mellem mange forskellige ting..

• #3   22. aug 2008 har lige været inde og tælle og jeg har skrevet knap 40 kommandoer ind..

dirigering i vand kan han også, og så er der alt det han "bare kan"...

Så kan han nok måske en 50-60 stykker i stedet ; )

• #4   22. aug 2008 Ja der findes en undersøgelse, men kan ikke huske tallet eller hvor man finder den..

Dess kender følgende kommandoer :

stå, sit, dæk, her, bliv der, læg dig, gå væk, flyt dig lidt, ja, nej, kys, vent, plads, fremad, apport, søge, søg spor, spring, runder, find theen, op, ned, pote, halse, må jeg få den, hvor er bolden / bamsen, igennem (zig-zag ) hjul spring, ud spring, her spring, vippe, balance, slalom, A spring

Det er vist omkring 36 kommandoer, og jeg har sikkert glemt noget..

• #5   22. aug 2008 Alexandra B

<<<Nu er min hvalp jo rimelig intelligent (det synes man vel altid selv:-) og hun har ret godt styr på 5-6 kommandoer i en alder af 13 uger>>>

Faktisk er det s¨dan, at i ugerne 8-12 (uger) her kan man indlære hvalpen alle øvelser og kommander, da den er nem modtageligt og meget lærenem i denne periode..

Herefter er det bare et spørgsmål om at findpudse øvelserne, så den kommer til at udfører hver enkelt øvelse rigtigt...

Alt det man lære en hund, det husker den..

Indlæreingen af en hund/hvalp - det er som et fotografi - man sætter ind på hundens nethinde.. og på den måde når hunden ser et billede (det kan være en mark Spor) . så finder hunden billedet frem, nu ved hunden hvad det går ud på, hvilken opgave den skal igang med...

• #6   22. aug 2008 Terkel er oppe på 21 indtil videre..

• #7   22. aug 2008 Jeg må tænke mig om, da jeg ikke har tal på de kommandoer som jeg bruger i det daglige - det er jo bare noget man siger til hunden..

Kommandoer:
    Fremad, højre, venstre, holdt, omkring, cykel, søge spor, sporet, søge en lille ting, apport, dæk, spring, gi hals, plads, ret ind, stille, sid op, stop manden, slip, ud at tisse, åben døren, bliv, rundere, opad, nedad,

Ja, det er jo noget man ikke tænker over, men når man så tænker over det, så bliver det til nogle stykker.

• #8   22. aug 2008 Jeg prøvede lige at tælle sammen, dem jeg kan huske, og så når Keesha op på 37. Jeg har sikkert glemt nogen, for der er flere ord og tegn, hun forstår og reagerer på.

• #9   22. aug 2008 Cody er 12 uger og kan nu sit, dæk, stå og giv pote ;o)

det synes jeg nu er flot klaret og han gør det hver gang, hvis der er en godbid indblandet ;D hehe

Men jeg er ret enig med Babett, at man skal finpudse øvelserne efterhånden...

Men målet er jo, at han skal kunne tingene uden altid at få belønning for det.

Cody reagerer utrolig meget på håndtegn og jeg vil gerne at han lære både med og uden og ikke altid skal have begge dele.

Han kan også stå på bordet, som han skal (for en godbid)
    og han går fint i line, selvom vi ikk har gået ret meget endnu jo.

så jeg er ret stolt af min lille prut ;D

• #10   22. aug 2008 Og ganske rigtigt.. Jeg har glemt en hel del kommandoer

Kommentér på:
Hvor mange kommandoer?

Annonce