{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

kattebakke til hunde ? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har set mange steder hvor opdrættere har lært små hunde fx chuhuahua'er at bruge kattebakke, de kommer selvfølgelig ud at gå, men til når de er alene hjemme og sådan. er der nogen der ved hvordan man får sin hvalp lært det ? ell er har nogen gode ideer til det, nu bor jeg i hus med stor have så det bliver ikke så aktuelt men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man træner hunden til det-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattebakke til hunde ?
  • #1   23. aug 2008 vel på samme måde som katten? MAn viser den bakken..

MEn forstår nu ik hvorfor den ska i en bakke.. Den ska vel lære at det kun er ude den ska komme af med diverse ting

• #2   23. aug 2008 jeg synes også det er noget underligt noget...

• #3   23. aug 2008 jeg har bare set det så mange steder, så jeg tænkte på om det var en god ide at lære hvalpen det, men det er det ikke kan jeg høre

• #4   23. aug 2008 Både mine katte og hunde kan holde sig 10-12 timer uden at besørge......så længe går der vel ikke mellem du lufter Buster?
    Det er ikke nødvendigt med mindre du har en masse penge (til kattegrus) du gerne vil af med......og hvis det er tilfældet må du gratis gerne sende dem til mig......;o)

• #5   23. aug 2008 Altså i stedet for en avis syntes jeg da det kunne være en god ide, men kun indtil den har lært at være renlig.
    Og det ville da være mere lækkert end sådan en våd avis.

• #7   23. aug 2008 Karen, hvorfor ikke bare lære den at gøre sig ren udenfor så? Det andet er da dobbeltarbejde...

Jeg kan slet ikke forholde mig til det :o))

Synes det er slemt nok med katte..

• #8   23. aug 2008 nej det er ikke buster der skal lære det. det er fordi jeg får en chihuhua her i september og så har jeg faktisk hørt meget godt om det. nej den skal max være allene hjemme i 4-5 timer om dagen smiley

• #9   23. aug 2008 Der er slet ingen grund til at lære din nye hund de unoder (at besørge indendørs) når du kun er væk så kort tid........

• #10   23. aug 2008 CH.
    Der er da rigtig mange hvalpe der lærer helt fra små at gøre det på en avis inden for, det gør de da ved de fleste opdrættere men selvføldig også at gøre det ude.
    Men de fleste hvalpe har en lille blære, og kan ikke holde sig fx7timer hvor man er på arbejde, så vil jeg hellere at den tisser på avisen end i hele huset.
    Og at avisen var en bakke ville være fint for mig, for så risikerede man ikke at det gik igennem og ned på gulvet.

• #11   23. aug 2008 Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor det så for nogen er en oplagt god ide med små hunde, når alle jo er enige om, at det er en skidt ide for store hunde.
    Nogen der kan opklare det for mig?

• #12   23. aug 2008 Karen, ja det er der mange der gør - men det gør det ikke mindre dobbelt...

• #13   23. aug 2008 CH det kan godt være det ikke er det, det er bare den måde jeg er van til det er på, så ved ikke hvordan det er ikke at have en der til at starte på gør det på en avis.

Nå ja om det er en stor eller lille hund syntes jeg er lige meget.
    For det er jo kun som lille hvalp.

• #14   23. aug 2008 DG hvordan adskiller brug sig fra misbrug?

Og hvorfor er der forskel på store og små hunde i denne forbindelse?

• #15   23. aug 2008 Jeg har sagt det før og siger det igen: kan ikke se det er værre folk vælger at have en hund der går i bakke end dem der vælger en hund med klippede øre og hale...
    Det er et valg ejeren træffer, et valg der er taget på baggrund af, nogle forhåbentlig, velovervejede overvejelser... Vi bruger kattebakke til Joey, det er et valg vi har truffet, et valg jeg til en hver tid står ved...

• #16   23. aug 2008 Lær dog hunden at holde sig?

Altså jeg synes det er ulækkert! Og synd for hunden, for den bliver da helt forvirret over at må inde og så ikke alligevel... Hvis ikke den kan holde sig de x antal timer man er væk - så burde man måske overveje at købe en kat i stedet?

• #17   23. aug 2008 Maiken: vel er det da ej synd for hunden - jo hvis bakken overtager de daglige gåture...
    Det er sgu da mere synd at hunden pisser og skider på gulvet fordi den ikke kan holde sig og bliver pinlig over det... Når joey kom til at lække på gulvet blev han så flov at han gemte sig under sofaen i flere timer efter, det synes jeg sgu er mere synd..

• #18   23. aug 2008 Jeg kan ikke forestille mig, at der er forskel på store og små hunde - men der er selvfølgelig forskel på voksne og unge hunde.
    Derfor renlighedstræner man jo.

Jeg forstår slet ikke behovet overhovedet...

Jo, det gør jo sagerne lettere for ejeren og man kan tillade sig at trække den rigtige renlighedstræning...

• #19   23. aug 2008 Min oplevelse er, at der er individuelle forskelle...

Mine to hunde har været meget forskellige omkring det - selvom metoden der blev brugt var den samme.

Jeg ville bare ikke vælge at lave en komfortzone indendørs, det kan jo tage lidt at motivationen for at gøre det rigtigt.

• #20   23. aug 2008 Altså nu har jeg jo både haft en GD og nu en Pap, som jo er 2 VIDT forskellige størrelser - og de har begge kunne holde sig i de timer jeg er væk. Det er kun når jeg er hjemme og hvalpen er aktiv at den skal tisse oftere - men det kan da godt være min Pap er en superhund, siden den ikke skal tisse så tit som jeres små hunde? (Læs sarkasme)

• #21   23. aug 2008 DG: Jo men hvis det hører til sjældenheder dør hunden nok ikke af at tisse på gulvet...

• #22   23. aug 2008 DG, ville du acceptere det, hvis det var en Sct. Bernhard, du havde? Og sætte en kattebakke frem til den?

• #23   23. aug 2008 Jeg ser for mig de afsnit af KLOVN, hvor Frank skal og benytter sig af kattebakken :o)))))))))))))))

ADR

• #24   23. aug 2008 Dovenskab længe leve.... folk er sq meget mærkelige - og hvad dog folk kan finde på..

Jeg vil aldrig købe fra en kennel der bruger kattebakke - nik hunden skal ud og opleve verden, så den kan bile lidt miljøtrænet - inden den bliver afhentet til et nyt hjem...

• #25   23. aug 2008 DG - jamen hvad hulen er så forskellen?
    At man kan bruge den til små hunde fordi de kan ramme??

Behovet er det samme, der er bare ingen der kunne drømme om at gøre det med en stor hund. Handler det ikke bare om, at et føles nemmere? Og om at det ikke er så klamt at samle små lorte op som store?

• #26   23. aug 2008 Nogen hunde er længe om at blive renlige, nogen er ikke. Om det så er store eller små.
    Min nuværende var først renlig da han var 6 måneder... Det var da klamt, men dælme om jeg kunne finde på at lave indretninger, så det pludselig var ok, at han gjorde det indendørs...

Jeg synes det er at gøre arbejdet dobbelt - eller måske halvt?

• #27   23. aug 2008 Ej nu må i fanme stoppe..
    Jer der har "store" hunde har faltid så ondt i røven over hvad ejere af små hunde gør..
    Så er det fordi vi bruger vintertøj til hundene
    Så er det fordi de er små hidsige sataner som man ikke kan styre
    så er det fordi man bruger bakke
    osv.
    Og Ive got it all, hvad mener du med:PS. En hund bliver ikke flov over at have besørget, den frygter reaktionen og derfor gemmer den sig.....

Jeg har ALDRIG straffet min hund for at lave noget - ALDRIG - såpak det fuldstændig væk hvis det er det du hentyder til!!!

Desuden - så er det en nødvendighed at have bakke her hos os.. Og jeg kan slet ikke se noget forkert i det.. Joey kommer ud 4-5 gange om dagen, kommer til hundetræning og ser andre hunde hver dag stort set - så lad nu være med at sige det er af dovenskab og alt det...
    Fair nok man synes det er ulækkert, det er hvad det er...
    Men at bruge dovenskab som undskyldning - den går sgu ikke...

• #28   23. aug 2008 Lisette, det her er en debat. Hvis man ikke skal udtrykke sin holdning, hvad var så meningen.

Det her handler ikke for mig om store versus små hunde. Det handler om renlighedstræning helt generelt.
    Jeg har ikke ondt i røven over hvad ejere af små hunde gør - der er heldigvis en hel masse, der behandler hunden som en hund.
    Der er også nogen, der ikke gør - ligesom der er nogen af de samme blandt ejere af store hunde.

Ang. tøj - hvis hunden fryser skal den have tøj på - også selvom det er en GD.
    Hvis hunden er en hidsig satan er den opdraget forkert - også selvom det er en broholmer.
    Hvis hunden skal være renlig, skal den ud et par gange i timen og når den har spist, drukket og leget. Også selvom det er en chihuahua.

Det at du ikke ser noget forkert i at bruge kattebakke og at jeg synes det er klamt og undrer mig over motivationen for det, er da uproblematisk. Det er bare en diskussion.

(hvis det ikke er dovenskab, hvad er det så, egnelig? )

• #29   23. aug 2008 enige bliver vi jo aldrig, kan kune sige jeg ikke er enig...

Og hvis Joey havde været en Sankt bernard med samme problemer havde jeg også lavet en løsning på det frem for at aflive eller sende ham tilbage til opdrætter..

• #30   23. aug 2008 Lisette, min hund var som sagt 6 måneder da han blev renlig og ingen har nogensinde overvejet at sende ham tilbage eller aflive... Hvordan får du den tanke, at det er de eneste alternativer?

Renlighedstræning... Det er ret enkelt.

• #31   23. aug 2008 CH: ja som sagt er det fx en nødvendighed hos hos.. Om jeg så renlighedstrænede fra nu og til metusalem bliver genfødt, ja så ville jeg aldrig få en renlig hund... Det har jeg valgt at tage konsekvensen af..

• #32   23. aug 2008 Lisette, har din hund en fysisk skavank?

• #33   23. aug 2008 Joey har en blærefejl er gør han ikke kan holde sig, og havde han været en hvilke som helst anden hund havde jeg, som sagt, løst problemet frem for de alternativer vi havde da vi fandt ud af det

• #34   23. aug 2008 Lisette, hvad er så problemet?

Hvorfor forsvarer du det sådan, når det er på grund af sygdom, du har valgt som du har?

• #35   23. aug 2008 i've: Derfor ^

• #36   23. aug 2008 jamen, jeg må da indrømme at havde jeg haft en "normal" hund havde kattebakke slet ikke været et alternativ herhjemme...

Men jeg forsvare det fordi jeg synes folk bør tage deres egne valg med hvad de vil med deres hund - så længe hunden bliver stimuleret osv....

Jeg synes ikke det er værre at bruge kattebakke end at få ørene på en hund kuperet - det er begge dele nogle ejere der på vegne af deres hund har truffet et valg der på længere sigt skal forbedre ejer og hunds forhold - om det så gør - jamen det kan diskuteres...

Det man skal vide med kattebakke er bare at når hunden letter ben - hvad gør man så?
    hvad gør man hvis man tager hunden med på ferie? skal bakken med?
    Skal bakken med bare man skal på besøg hos nogen?

• #37   23. aug 2008 at bruge bakke - synes jeg - giver flere problemer end den løser - men når den er kørt ind - jamen så fungerer det...

Joey letter fx ikke ben når han bruger den...
    Bakken er, desværre, nødt til at være med de fleste steder...

• #38   23. aug 2008 Selvfølgelig må folk da selv vælge - inden for lovens rammer.

Det er jo slet ikke det, det handler om. Det er en diskussion ikke en række påbud om, hvordan man skal holde hund.

• #39   23. aug 2008 Det var bare en tilføjelse til det ovenover smiley

• #40   23. aug 2008 Jeg synes stadig det er ok at man træffer nogle valg hvis man bare har alle overvejelser med...

Ive: nej, men så lad os bruge et andet eksempel, dem der vælger at bruge pedigree og frolic som fuldfoder selvom det er bevist at det er junkfood for hunden.. Jamen hvis det er det der fungerer for hunden jamen så er det, det man bruger...
    Fungere det bedre for ejer og hund med bakke, jamen så bruger man det

Men Joey kommer aldrig til at kunne holde sig, derfor har vi valgt som vi gjorde.. Havde jeg boet i hus med have, jamen så havde han fået en lem i døren til at komme ud af og tisse udenfor, men det alternativ har jeg bare ikke i en 1.sals lejlighed uden terasse...
    Havde en OP kunne løse problemet, jamen så havde han fået den, men det kan det ikke - og sådan er det...

• #41   23. aug 2008 Ja jeg synes sgu også det er et mærkeligt fænomen med bakker til hunde... iiih altså hvor er vi så nået hen efterhånden?

Lisette: kan godt se du har et problem, som du har fået en løsning på, når han er syg...

Men har man en ganske alm. sund og rask hund, hvorfor er behovet der så? det fatter jeg ikke...

selvfølgelig er det folks egen sag, hvad de gør.... men derfor må jeg gerne notere det i bogen med store spørgsmålstegn

• #42   23. aug 2008 Altså mit største problem med det, er at man vender hunden til ikke at skulle holde sig, og det bliver et problem når man skal være andre steder end hjemme

• #43   24. aug 2008 Personligt synes jeg det er en klam tendens at begynde at behandle en hund som en kat...

Små hunde skal vel også have motion og oplevelser...

Så let måsen og luft hundene, store som små.

Kommentér på:
kattebakke til hunde ?

Annonce