{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Jeg tror ikke jeg ved ikke hulk {{forumTopicSubject}}

Jeg tror ikke jeg har gjort det rigtige desværre.
Det er sådan at jeg har haft en hund i formidling , jeg havde bare en fornemelse af da jeg afleverede hende at det var skidt , det eneste konen gik op i var hendes stambog , jeg har bare lyst til at hente i hende igen.
Men det kan jeg jo ikke bare uden at blive halshugget ???
Men jeg er kvinde jo og et eller andet sted ved jeg at dette valg var FORKERT.
Hvad f..... gør jeg , de har ikke papir på hende udover stambogen , jeg har sagt til dem at hun står i mit navn indtil de finder ud af om det er noget for dem





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tror ikke jeg ved ikke hulk
  • #1   26. aug 2008 Så er det jo din hund, og kan vel hente den igen

  • #2   26. aug 2008 Pernille -for det første: hvorfor afleverede du hunden hvis du ikke er tryg ved dens nye hjem?

    For det andet:: er det kontrakt på? I så fald, er der aftalt en "prøvetid" (siden du skriver at den står i dit navn til de ved om den er rigtig for dem)?

    Og sidst: stambogen ville jeg da osse interessere mig for. Det er trods alt her man finder relevante oplysninger om ganske mange ting. Men nu ved jeg self ikke hvor gammel hunden er


  • #3   26. aug 2008 har man ikke ikke 14 dages fortrydelsest begge veje i fgl hundeloven - kontak evt dyrenes beskyttelse - de kan måske fortælle dig hvad du skal gøre

  • #4   26. aug 2008 Team frosty -ikke ifølge hundeloven i hvert fald. Hvis så skulle det være ifølge købeloven. Og jeg tvivler på det gælder hvis man fortryder at have solgt en vare.



  • #5   26. aug 2008
    Michelle *strid kælling
    Hun er 5 år og strelisseret der er ingen kontrakt


  • #6   26. aug 2008 Tag ud og besøg dem i weekenden i nogen timer....og du vil hurtigt opdage om din fornemmelse er rigtig eller ej....


  • #7   26. aug 2008 Pernille -ok. Ja jeg har svært ved at forstå at man vælger at sælge hund uden kontrakt, men det er self for sent at ændre på nu.

    Jeg tror ikke du ka trække handlen tilbage. Jeg ville i hvert fald som køber gå halvt eller helt amok hvis sælger pludselig efter jeg HAR overtaget hunden, kommer og tager den tilbage, og jeg tror ganske enkelt ikke man har ret til det hvis hunden er købt og betalt


  • #8   26. aug 2008 * I've got it all *
    Jeg har det af H til virkelig.
    ja ja de gav sgu da kaffe og kage og sådan, men da jeg gik sad


  • #9   26. aug 2008 hun og kiggede efter mig , og konen var virkelig MÆRKELIG kan ikke forklare det

  • #10   26. aug 2008 Pernille -jamen jeg har fuld forståelse for at man kan have en skidt fornemmelse.
    Men så er det jo man skal lade være at sælge.

    Når hunden ER købt og betalt tror jeg højst du kan håbe på forståelse hvis du snakker med dem. Men du skal nok ikke regne med det


  • #11   26. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    NU er der ingen kontrakt , og de har ikke betalt noget for hende


  • #12   26. aug 2008 Pernille -jamen er hunden solgt eller ikke? er den aftalt "på prøve" eller er der aftalt at de overtager den?

  • #13   26. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    Jeg har jo ikke solgt smiley
    Jeg har virkelig en RIGTIG dårlig fornemmelse , aner ikke hvad jeg skal gøre , har lyst til at ringe til dem og fortælle min fornemmelse jeg ved det virkelig ikke.
    HVOR DUM KAN MAN VÆRE smiley


  • #14   26. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    Den er jo ikke solgt , jeg har ikke forlangt noget for hende , de har ikke parpir på hende , hun er vel bare på prøve , men jeg ved det ikke går


  • #15   26. aug 2008 men det er meningen de gerne vil overtage hende ?

  • #16   26. aug 2008 Jeg har snakket med de mennesker lææææænge om hende , men når man så kommer over til dem ,joww de er søde MEN jeg har en underlig fornemmelse , de flipper skråt hvis jeg henter hende igen men altså den fornemmelse ...... hvad gør jeg

  • #17   26. aug 2008 Du er jo nødt til at tage ud og besøge dem - måske et uanmeldt besøg - og stikke en finger i jorden og mærk stemningen dem og hunden imellem.
    Måske så din mavefornemmelse er korrekt eller også er det bare det helt rigtige sted for hunden at være.

    Det kan også være, at dem der har fået den, synes det er lidt underligt, da der ikke er nogen fast aftale / kontrakt e.l.


  • #18   26. aug 2008 Pernille C.. Vel på prøve ? Det har du vel aftalt ?

    Har du ikke snakket med nogen,om hvordan de kører sådan nogen her.. Men mavefornemmelse og kontrakt ?

    Håber at du kan få hende retur smiley


  • #19   26. aug 2008 Line og andreas .
    Ja


  • #20   26. aug 2008 Pernille -jamen jeg spørger ikke for at være flabet men fordi jeg kan høre jeg vidst har misforstået det (jeg troede hunden VAR solgt osv):o)

    Så skær det ud i pap for en dum eller langsomtopfattende.

    Hvad har i aftalt ang overtagelse? Har de lov at have den f.eks. en uge før de bestemmer sig? For i så fald må den vel gælde begge veje.



  • #21   26. aug 2008 Øv sikke noget... Nu skriver du at konen kun var interesseret i stambogen, den kan hun jo så ikke rigtig bruge til noget når hunden er sterilliseret....

  • #22   26. aug 2008 Anne R * I love my Silky's*
    Det var hendes måde at tiltale hunden på jeg BESTEMT ikke brød mig om , men manden sad jo nærmest der og undskyldte det hele.
    ej men jeg ved ikke hvad jeg skal sige smiley


  • #23   26. aug 2008
    Marianne og alle nufferne
    Ej men jeg ved ikke , jeg henter sgu hende igen


  • #24   26. aug 2008 Michelle *strid kælling *

    Nej det ved jeg godt du ikke gør , men skal hun lide af at jeg har TAGET fejl , hun skal ikke igennem flere familier det er slut 4 er NOK for en meeeeget følsom lille hund som hende


  • #25   26. aug 2008 Jamen hvis du har det så skidt med det, så må du jo hente hunden. Men du er så også nød til at forklare dem det. De bliver formentlig sure og skuffede, men så må det jo være sådan.



  • #26   26. aug 2008 Jeg kan godt forstå din bekymring hvis ikke du har været helt tryg ved køber... MEN... Hvis jeg havde købt en hund, og sælger så kom og hentede den igen, pga mistanke som han/hun reelt ikke havde nogen grund til, så var jeg blevet hamrende rasende!!

  • #27   26. aug 2008 Pernille -problemet er jo at hvis det er aftalt at de overtager hunden, så kan du ikke bare tage den tilbage (en mundtlig aftale er bindene, osse når man pludselig fortryder)

    Derfor er det jo væsentligt hvad der præcist er aftalt med hunden (og derfor vil jeg råde til en anden gang at lave kontrakt på alt -osse en evt prøvetid)


  • #28   26. aug 2008 Nemlig Maria -det er lige min tanke.

  • #29   26. aug 2008 Jeg har faktisk tænkt mig og ringe til dem og sige at jeg desværre har fået et dårligt indtryk af dem , og er nødtil at tage hende tilbage....



    ej det ...... hvad skal jeg sige


  • #30   26. aug 2008 Det er vist ikke noget du skal sige over telefonen. Det må du sige face to face.

    Hvis de virkelig bliver sure og fornærmet, hvis du siger det over telefonen, så kan det gå hen og blive en kamp at få hunden tilbage, hvis de ikke vil lukke dig ind.


  • #31   26. aug 2008 Hvad med at lade tvivlen komme dem til gode. Tag ud at besøge dem og se hvordan hunden har det, og hvordan de har det med den... Så kan du jo evt snakke med dem om hvad der nager dig osse... Og tage den derfra

  • #32   26. aug 2008 NU er den jo ikke KØBT ..
    Hvis det var en af jer der havde været så TANKEDUM at give en hund væk som i holdte ufatteligt meget af til nogen som i fandt ud af ikke var det i søgte , det kan man sgu ikke se på folk det skal man hjem og tænke over , og så bliver man enig med sig selv om at det var sgu nok ikke så skide godt


  • #33   26. aug 2008 Undskyld mig, men nu vil jeg altså melde ud hvad jeg tænker...
    Hvis ikke du har en reel begrundet mistanke om at hunden ikke får det godt der, så syntes jeg ikke du kan tillade dig at kræve den tilbage.. At dig og konen ikke var på bølgelængde er jo ikke ensbetydende med at hunden får det dårligt der..
    Sorry..


  • #34   26. aug 2008 Michelle kom mig lidt i forkøbet.

    Du er nød til at snakke med dem face to face. Hvis de er fornuftige mennesker, vil de måske kunne forstå din bekymring og i kan finde ud af noget sammen.


  • #35   26. aug 2008 Jeg ville ALDRIG ha givet min hund til nogen jeg ikke var 100% sikker på var den rigtige....!!!!!!

  • #36   26. aug 2008 Anne R * I love my Silky's*
    Jo jo men det er jo min hund.... hvis det går så galt så er det sgu kidnapning *GG*


  • #37   26. aug 2008 Maria *Er der nogen der mangler en amme??? *
    desværre er det sådan jeg har det , og jeg har faktisk formidlet mange hunde væk smiley Og har været 100 % på at jeg har gjort det rigtige.
    Desværre ikke denne gang


  • #38   26. aug 2008 Pernille -jamen hvis den ikke er købt hvad er den så???

    Jeg har spugt flere gange men mangler stadig et svar på hvad aftalen SÅ er. Har de overtaget hunden (mod penge eller ej er jo ligemeget)?

    Hvis ja -så har du i lovens forstand ingen ret til at få hunden tilbage. Så kan du snakke med dem og håbe de forstår. Men du har ingen RET til hunden mere.

    Derfor skal man overveje ganske nøje hvem man afleverer sin hund til INDEN man afleverer den.

    Tænk på hvis de faktisk er rigtig glade for deres nye hund (de kan jo godt være gode ved dem, selvom i ikke lige svinger sammen), og så kommer du og tager den... Jeg var da brændt helt af hvis det var mig, og jeg tvivler på du på nogen måde har ret til det (såfremt de har overtaget den -gratis eller mod betaling)


  • #39   26. aug 2008 Rigtigt at det er din hund, det står på papiret.
    Men det kan også blive påstand mod påstand, at de har betalt penge for den men ikke fået kvittering - ikke alle der giver kvittering. Og så står du uden bevist på at du ikke har modtaget penge og de kan påstå at de har betalt penge. De kan sige, at de har betalt, men du nægter at overføre hunden til deres navn
    Jeg siger ikke at det bliver grimt - forhåbentlig ikke, men det kan blive det.

    Og netop derfor er du nød til at tage ud og snakke med dem, have en med som støtte. Se hvordan hunden har det med de mennesker. Prøv at være objektiv, selv om det er svært. Selv om du ikke kan lide konen, kan hunden godt synes at hun bare er den bedste.


  • #40   26. aug 2008 Aftalen er at de har fået 1 uge , de har ikke hendes papir eller noget på skrift.
    Men jeg har bestemt mig jeg henter hende imorgen ,jeg kan simpelthen ikke det her, jeg har faktisk lige afleveret hende idag kl 15.00 men jeg kan ikke.


  • #41   26. aug 2008 Pernille -ja dig ville jeg så ikke købe hund ved det er da sikkert.

    Jeg håber de ved at prøvetiden osse galdt fra din side, for de sidder jo nok og regner med at de har fået hund...



  • #42   26. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    nu er jeg ikke helt dum , jeg har overvejet og det er ikke min hund , hun er blevet afleveret her på mit hundehotel fordi ejeren ikker kunne have hende mere , hun er en meget følsom lille hund , lidt nervøs og bange for alt nyt , jeg har knyttet mig utroligt meget til hende og hende til mig i den tid hun var været her , hun har ikke stået i et bur men boet sammen med os altså 2 voksne og 4 børn , derfor har jeg det hammer skidt med at jeg TROR jeg har begået en stor fejl , det har jeg selvfølgelig ikke gjort med vilje , men fordi jeg mente det var for hendes bedste , hun skal IKKE igennem flere mærkelige hjem , derfor har jeg det faktisk rigtig skidt med at jeg ikke bare beholdet hende


  • #43   26. aug 2008 Stakkel de mennesker der tror de har fået deres nye bedste ven!!!!!!!!

  • #44   26. aug 2008
    Michelle *strid kælling *
    Du bliver ved med at skrive KØBE der er ikke nogen der har købt.


  • #45   26. aug 2008 Maria *Er der nogen der mangler en amme??? *
    Jo men det er jo skønt at du skriver sådan smiley
    Det var ikke det mit spørgsmål lød på vel ????
    Har du ALDRIG nogensinde begået en stor fejl ???? hvor du har været i tvivl om måtte søge andre til råds ?????


  • #46   26. aug 2008 Pernille der er en ting jeg ikke forstår, hvis du ikke var tryg ved dem imens du var derude, hvorfor lod du så hunden blive???

  • #47   26. aug 2008 Pernille.. Blir lige nød ti lat høre.. Kontaktede du nogen af dem,jeg linkede til,da du lavede en anden tråd herinde,omkring formidling ?
    Mener da det var dig,ikke ?


  • #48   26. aug 2008 Pernille -undskyld jeg omformulerer så. jeg er glad for jeg ikke skal handle hund med dig...

    Jeg har som tidligere skrevet fuld forståelse for en dårlig fornemmelse. Men i så fald må ma undlade at sende hunden afsted til den nye familie.

    Dernæst NÅR man så tror man har begået en fejl, så skylder man da den nye familie i det mindste at undersøge om der er grund til at være bekymret inden man sådan lige tager hunden fra dem igen.
    Det kan godt være hunden ikke er 100% overdraget til dem endnu. MEN jeg er ret sikker på de regner med at hunden er deres nye familiemedlem. Og jeg kan levende forestille mig hvordan jeg selv ville have det hvis Reikis ejer kom og sagde at han ville hente ham i morgen.

    JEG synes det er at røvrende familien at aflevere hunden hos dem, og lade dem tro at de må købe/få den (jeg ved jo ikke hvad der er aftalt i den forbindelse), for så dagen efter at tage den fra dem igen uden nogen grund udover en dårlig fornemmelse og ude i det mindste at undersøge om der mon er grund til denne.

    Og så forstår jeg stadig ikke hvordan men kan formidle hund (og endda mange efter eget udsagn) uden at lave kontrakt


  • #49   26. aug 2008 Pernille: Jo jeg har begået masser af fejl...Og jeg har spurgt om råd herinde 10000000 gange... Men det afskriver mig vel ikke retten til at ha min mening...? Jeg syntes det er skide synd... Både for hunden og de nye ejere...

  • #50   26. aug 2008 ~~***Nadja***~~
    Du kan tro jeg havde lyst til at tage hende med hjem igen , men jeg tænkte at det kunne bare være at det var MIG der var noget galt med og ville give det en chance , da jeg kommer hjem går jeg sammen med mine andre hunde og tænker på alle de indtryk og ting jeg har set og hørT ALLE DE SMÅ BITTE TING SOM HUN SAGDE sidder og gnaver i mit dumme lille hovede nu


  • #51   27. aug 2008 Stine M
    tror jeg ikke det var smiley
    Den eneste jeg har formidlet væk herinde fra bliver hentet på fredag , men sjovt nok kan jeg ikke ringe den tidligere ejer op angående chipp , vacc osv som han havde HELT styr på....


  • #52   27. aug 2008 Okay jeg skulle lige vide, men du skal nok være forberedt på at de nok ikke vil aflevere hende tilbage, jeg har selv prøvet det med en killing, de var kanon søde da de var hos mig og se den og vi aftalte at jeg skulle komme med den og det gik rigtig godt i starten, men da kæresten så kom hjem fra arbejde med en ny bærbar så var katten sku ikke intressant længere til gengæld var kæresten så igang med at lege med katten, jeg tog hjem uden kat og havde det helt af røven til, jeg ringede til dem dagen efter og stor tuede og sagde jeg havde fortrudt og savnede ham helt vildt men de ville ikke af med ham igen, tilgengæld tilbød de at jeg kunne komme og besøge ham og de ville sende billeder og der er i dag ingen tvivl om at jeg gjorde det rette, han har det skønt hos dem og bliver snot forkælet... Jeg skal vist bare lære at ikke alle mennesker er som mig selv med dyr, men det betyder ikke at de ikke er gode ved dem...

  • #53   27. aug 2008 Det hænger jo overhovedet ikke sammen det du skriver....
    Først:

    , og jeg har faktisk formidlet mange hunde væk smiley Og har været 100 % på at jeg har gjort det rigtige.



    Nu:

    Den eneste jeg har formidlet væk herinde fra bliver hentet på fredag


    Jeg er forvirret....



  • #54   27. aug 2008 Maria *Er der nogen der mangler en amme???
    Du sidder ikke overfor mig , så desværre kan jerg ikke fortælle hele historien !!!! så meget kan jeg ikke formulere på skrift smiley historien er længere en som så.
    Men stadig var det ikke det jeg ville med denne tråd


  • #55   27. aug 2008 Maria -nu står der "formidlet mange hunde" (altså alle mulige hunde fra alle mulige steder) og "kun formidlet en herindefra" (altså her fra HG)

  • #56   27. aug 2008 Maria *Er der nogen der mangler en amme??? *
    LÆS HERINDE FRA= HG
    SÅ nej du skal ikke være forvirret du læser bare ikke hvad jeg skriver...


  • #57   27. aug 2008 pernille.. I så fald, værs go http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=5176

    Hun ka fortælle lidt om hvordan og hvorledes.. Samt jeg kan fortælle,at på de hunde,jeg har haft inde,er vi altid 2 der vuderer..

    Hvis hunden er ved mig,tar jeg mig af alle tlf samtaler og der kan være en del.. et møde blir aftalt,folk får aldrig hunden med.. Vi skal se samtlige medlemmer af familien.. derefter tar vi op og ser boligeforhold,vi ser alle omkring hunden på gåtur,gerne i bymiljø osv osv..

    Skulle de være de rette for hunden,skal de udfylde en kontrakt..

    Har en bare den mindste dårlig fornemmelse,blir det ikke dem..

    Dette var lidt om,hvad vi gør.. men kontakt hende på linket og hun kan uddybe mere smiley


  • #58   27. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    Ja nemlig.
    Den herinde fra = HG
    Har eller får en skønt hjem 100 % ingen tvivl smiley


  • #59   27. aug 2008 Pernille: Slap lige af !! Jeg skriver at jeg var forvirret, men nu da jeg har fået det forklaret er jeg det ikke længere... Beklager...





  • #60   27. aug 2008 Hov,det ser ud som om,der kun er et møde,som jeg beskriver det.. Der er flere.. smiley

  • #61   27. aug 2008
    Maria *Er der nogen der mangler en amme??? *



    Det hænger jo overhovedet ikke sammen det du skriver....

    Altså ok , men læs lige hvad du selv skriver inden DU SKRIVER SLAP AF smiley rimeligt grimt sprog:)


  • #62   27. aug 2008 Nå nu går der her vist i fnidder.. Godnat

  • #63   27. aug 2008 Ved du hvad, bare glem det... !! Kan du ha det så godt...

  • #64   27. aug 2008 Stine M
    har lige kigget hurtigt må jeg indrømme , MEN nu er det ikke sådan at jeg tager hunde inde til formidling HVER uge eller mdr , da jeg har mit hundehotel som jeg jo også skal passe + alle mine søde plejehunde fra gadehunde.dk
    men det er sgu STORT af jer at i har lyst og mulighed for det smiley


  • #65   27. aug 2008
    Maria *Er der nogen der mangler en amme??? *
    lige over smiley


  • #66   27. aug 2008 pernille.. det gør vi heller ikke og jeg gør det meget mindre end linket..

    Men du har mulighed for at få lidt råd der smiley

    Så pøj pøj med det smiley


  • #67   27. aug 2008 Pernille: Jeg forstår godt, at du kan have en dårlig mavefornemmelse. Det er selvfølgelig ærgerligt, at du ikke lyttede til den i situationen. Kunne du ikke gå lidt på kompromis med dig selv og så ringe til dem i morgen for at høre, hvordan det går? Giv dog de stakkels mennesker en chance. Og går det ikke godt, så vil de nok hellere end gerne af med hunden igen..

  • #68   27. aug 2008 Bente H
    det har jeg også tænkt . altså om jeg skulle ringe til dem imorgen altså kan jeg tillade mig og fortælle om min dårlige fornemelse eller skal jeg bare .... åhh jeg ved det ikke.


  • #69   27. aug 2008 Tror, du skal være meget forsigtig med at lufte dine dårlige fornemmelser, for så bliver kommunikationen helt sikkert negativ. Hvis du endelig skal sige noget, skal du tage udgangspunkt i hunden og dig selv - fx sige noget med, at du er kommet i syv sind, om hunden overhovedet kan klare flere nye hjem og at du har fået så dårlig samvittighed i forhold til hunden. At du har knyttet dig meget til hunden og at du har fortrudt. Hvis du betvivler deres evner som hundeejere, er du næsten sikker på, at sagen går i hårdknude.

  • #70   27. aug 2008 Hold op jeg Ville blive rasende hvis nogen kom og sagde til mig dagen efter at de ville tage hunden igen fordi de måske fornemmer jeg ik er den rigtige for hunden!

    og det måske bare er fordi du inderst inde ik kan finde den perfekte familie fordi ingen vil passe hunden som du gjorde:)

    Men istedet hvis det tæt på dig kunne du kikke forbi med en kage og sige du ville høre hvordan det gik og håbede de gav en kop kaffe/te smiley så viser du at du er intresseret i både hvordan de har det med hunden og omvendt. og så kan du jo se derinde hvordan det går:)

    Men ring ikke, man misforstår meget når man ik står over for hinanden, lige som man misforstår ting der er skrevet fordi man ik har ansigt på:)

    Held og lykke md det


    og husk hunden kan sagtens have det dejligt, de nye ejere, kunne føle sig lidt forvirret og overvældet, måske er de helt anderledes over for hunden bagefter da de sagde farvel til dig..

    vær positiv og håb det bedste:)




  • #71   27. aug 2008 jeg har selvfølgelig ikke hentet hende , skulle lige sove på det , de skal selvfølgelig have en chance smiley

Kommentér på:
Jeg tror ikke jeg ved ikke hulk

Annonce