16. aug 2008 Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
HVEM GIDER HØRE at HVEM GIDER HØRE at
Trods alt elsker jeg min dyrlæge:
Begge mine tøser fik hvalpe med to dages mellemrum mellem jul og nytår. Efter foreskriften fra dyrlæge fik de så p- indsprøjtning, omkring 4 mrd. efter.
Beta viste små tegn på evt. løbetid, dyrlæge afviste mig og sagde det var normalt, - og der var ca. 1 ud af 10.000 tilfælde hvor p- sprøjten ikke virkede. OK, tænkte jeg. Beta var sammen med *EN hanhund 14 dage efter. Jeg ringede igen til dyrlæge. Jamen, - sagde hun falsk graviditet har man hørt om.
En uge efter ringede jeg igen til dyrlægen, - sjovt nu er min anden tæve kommet i løbetid også, i sagde det var et ud af 10.000 tilfælde, --- mærkeligt jeg lige har 2 ud af 20.000 tilfælde --------
Beta fik hvalpe 18-07-08 og de er nu 6 uger sunde friske og raske.
Men 14 dage efter fødsel gik hun i kalkchok. Ringede straks, dyrlægen kom efter 10 min. klokken var der 18.00 fredag aften. Hun fik kalk og smertestillende. Dyrlægen gik, sagde det er bedre om 15-20 min. vi ventede, Beta gik mere og mere i kramper ringede allerede efter 10 min. Vi skulle komme på klinikkken. Den køretur var den værste i mit liv, skreg på bagsædet med Beta, kør for satan hun dør nu, speederen i bund.
Da vi kom til dyrlæge igen var hun i sådan nogle kramper at man ikke kunne give direkte ind i blodåren. Dyrlægen blev ved med give kalk, smertestillende. Hun fik sprøjter for kramper, som ikke virkede. Fik anden medicin for kramper, fik igen smertestillende. Fik lagt vanddepoter ind i nakken. Beta blev ved med at være i krampe. Bad til sidst dyrlægen om at hun kunne få fred, nu havde hun lidt i 4 timer.. Dyrlægen sagde, - ja, - hun er snart på den anden side, men vi giver hende 5 min. mere, hun har ikke ondt for hun har fået så meget smertestillende.
De 5 min. var lange, - men min lille pige kom til sig selv efter de 4 min. kramperne blev mindre og efter to timer kunne vi forlade dyrlægen.
Om søndagen kunne vi se det var ved at gå galt igen, - vi kørte afsted med det samme, denne gang kom vi i tide og hun kunne få det direkte i åren. Vi fik sprøjter med hjem så vi selv kunne lægge depoter de næste døgn.
MIN PIGE ER SEJ.
Hun var på den anden side, men vendte tilbage.
Skulle lige af med det, - græder mens jeg skriver, - bare fordi jeg elsker min lille tøs og fordi livet ikke er for givet.
Har fået regningen i dag fra dyrlægen, 2400, kr. Jeg ville gerne give 100 gange mere.
Men derfor elsker jeg også min dyrlæge
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Hun er en figther hende Beta, og trods alt har hun fået nogle rigtig fine hvalpe.
Men hvor måtte det ha været hårdt for jer også, tror jeg var gået helt i panik.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
Nej, - kære dejlige hundeejere, - tag ikke jeres kære hund for givet, - man kan utroligt hurtigt miste det. Jeg var en af de heldige, - og fortæller alle at livet er en gave. MINE hunde levet livet hver dag, DET sørger jeg for, - i morgen ved vi ikke hvad der sker.
ELSK MENS DU KAN
aug 2006
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 81
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
aug 2006
HVEM GIDER HØRE at