{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Joakim " i ved hvem " {{forumTopicSubject}}

set på fb ... og ja sådan opfatter jeg også fjolset ... han er hos mig gået fra at være en lille irriterende døgn flue (troede jeg) til en virkelig pestilens ...

Læste i forbindelse med noget andet at LA nu er det, eller tæt på det parti der høster flest stemmer i ungdommen ( alderen ikke defineret) ... det gør mig så inderlig trist :

Og ja jeg ved at en del LA vælgere ikke kan med Joakim, men vil det parti tages seriøst så smid dog fjolset ud ..


"En mand ved navn Johnny Larsen har skrevet et indlæg til Joachin B. Olsen. Det er langt, men det rammer lige plet:

Kære unge mand,
Det er med en udtalt mangel på forståelse, at jeg har kunnet læse og høre dine meninger i danske medier, og jeg forstår heller ikke helt, at du er medlem af folketinget. Men sådan er det så, og jeg har en vane med at bøje mig for kendsgerninger.
Da du blev født i et hjem, hvor dine forældre burde have haft råd til at holde ferie, havde jeg været fuldtidsarbejdende i 11 år. Min ældste søn var to år, og jeg var havnearbejder på 7. år.
På havnen havde jeg en god kollega. Som så mange andre på den arbejdsplads havde han et kælenavn. Han blev kaldt Brøleaben. Navnet fik han, fordi han altid råbte sine meninger ud, så de kunne høres hele vejen fra Pier 3 til Moesgård Strand og undervejs fik ruderne til at klirre på Varna.
Hver gang jeg ser eller hører dig, tænker jeg på Brøleaben, og jeg kommer sådan til at savne ham. Mest af alt fordi han havde noget at skulle have sagt, og han havde noget på hjerte, og ikke mindst havde han krogede fingre og store muskler, fordi han altid havde arbejdet hårdt.
På alle måder er han dit modstykke.
Da jeg lå på Riget efter kræftoperationen og havde mistet mine sygedagpenge, kunne jeg læse mig frem til, at du mente, at jeg måtte tage mig sammen og leve med, at samfundet ikke bare kan blive ved med at betale.
Du er faktisk citeret for at sige "vi" ikke har råd. Det må indbefatte, at du synes, du betaler.
Her er det så jeg falder af, og prøver at forholde mig til kendsgerninger.
Du har så vidt jeg har kunne opspore ikke lavet noget som helst, der har gjort det nødvendigt for at dig at bidrage til samfundets vækst og trivsel. Du har dyrket idræt i en sport, der har gode erfaringer med doping, og du har været i spildtids-tv nogle gange. Så var der ikke mere at lave, og det fik dig til at annoncere din interesse for politik.
At du har evner til at sno dig, viste du der. Du nævnte ingen partier, og lagde dermed en uopfordret jobansøgning ud i alle medier, som gav dig bedste sendetid og fuld dækning. Noget som mange ældre arbejdsløse godt kan misunde dig, mens de sidder og læser afslag nummer 1000 på jobansøgninger.
I modsætning til dig har jeg arbejdet fra jeg var fem år. Jeg mener: Gået hen på et job, knoklet og slæbt og ødelagt lunger, hørelse, ryg og hænder for at få en ugeløn hjem. Samtidig betalte jeg skat. Jeg betalte, som så mange andre uden ejendom og revisor, bare fuld skat.
Skatten betalte jeg med treven glæde, og jeg forsvarede skattetrykket over for familie og venner i udlandet. Jeg fortalte om al den sikkerhed, der stod klar, hvis jeg blev syg.
Siden 1966 har jeg arbejdet fuldtid. Jeg har betalt nogle millioner i skat, og nu hvor jeg skal bruge velfærden viser det sig, at min indbetaling til min alderdom og til eventuel sygdom er brugt af politikerne.
Nu står jeg så her syg og mærket på krop og sjæl, og så skal jeg lytte til en ung fløs som dig, og høre dig fortælle mig, at jeg er en nasserøv, som skal tage mig sammen.
Din viden om livet er begrænset, det ved jeg godt, og jeg har set dig sidde og lege med mobiltelefon i næsten en tredjedel af et møde i beskæftigelsesministeriet, så du sender nogle signaler om en udpræget ugidelighed. Noget du er rigtig god til synes jeg.
I din stræben efter laveste fællesnævner har du valgt at kaste dig over samfundets svageste, og nu har du så gjort det til en levevej.
Henne i virkeligheden er det sådan, at langt fra alle kan eller vil tage de midler, der skal til for at komme til tops i sportsverdenen, og endnu færre kommer helt så langt, at de kan leve af det. Du har levet af at kaste en kugle. Og du har kastet den langt. Ikke alle kan.
Du har fået udgivet en bog, som handler om at gøre det hele selv, og være innovativ og alt det andet moderne bavl, man ikke kan bruge som kassearbejder i Aldi eller som klassens sorte får. Alt det man ikke kan nå, fordi man havde forældre som enten forsømte eller misbrugte een, da man var barn.
Verden er sådan skruet sammen, at de der laver mest får mindst, og så er der folk som dig, der aldrig har haft et arbejde. Du har været heldig, og det er godt for dig. Det vil jeg ikke tage fra dig, men vil du så til gengæld ikke nok være så sød og venlig, at holde dig fra at belære mig om livet, og om hvad man selv kan gøre for at komme frem. Vis mig og mine, der har gjort det muligt for dig at kaste kugler og sidde i folketinget, så meget respekt, at du ikke pisser på os offentligt.
Det er så pokkers enkelt, at hvis ikke jeg havde været med til at skabe det samfund, som gav dig muligheden for at kaste kugler, så havde du været pisket til at gøre noget selv, og så ville du også have mærket, at man ikke kan nøjes med at være en innovativ iværksætter for at komme frem.
Som det vigtigste: Uden folk til at tømme lokummer, måtte du skide i bukserne...
Jo jeg savner Brøleaben, for han vidste, hvad han talte om. Brøleaben kunne blive vred og arrig, men altid med god grund, og altid på baggrund af erfaring.
Du er en hvalp uden erfaring Joachim, og du burde sætte dig ned i et hjørne med din mobiltelefon og holde mund mens de voksne taler.
Når du så ikke gider sidde og spille spil længere, så kan du gå ud og finde dig et job, og når du så har noget livserfaring skal du være velkommen til at komme med dine meninger igen.
Desværre lever vi i en tid, hvor det ikke kan lade sig gøre.
Der er stor arbejdsløshed, så du kan ikke få et job. Desuden er størstedelen af de danske medier kun interesserede i pauseklovne, duller og spradebasser... så der er masser af plads til dig i medierne også fremover.
Venlig hilsen
Johnny Larsen."

.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Joakim " i ved hvem "
  • #1   19. sep 2015 Ja, det er så trist at det er sandt.
    Man kan godt undrer sig over der er ikke er nogle essentielle krav for at blive politiker.


  • #2   19. sep 2015 Bare så godt skrevet

  • #3   19. sep 2015 Han er der kun for at de andre skal ligne at have moderate holdninger.

  • #5   19. sep 2015 Jeg er opvokset med en Far der også var havne arbejder på Aarhus haven det var ikke altid sjov at være dem der arbejde der for det var ikke hver dag de skulle tro de var heldige at blive udtaget til at arbejde meget forgik med håndkraft

  • jan N
    jan N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 6 Følgere: 2 Svar: 1
    #7   19. sep 2015 Næste gang der skal en dansker i rummet. Må det godt blive JBO. Og for min skyld må de godt glemme ham deroppe.

  • #8   19. sep 2015 Ja, men dum er JBO sq ikke. Han er sikret en stor indtægt resten af livet, blot på at sidde derinde og spille klovn smiley Og nej, jeg kan ikke snuppe ham!!!

  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #10   19. sep 2015 Jeg synes ærligt at alle politikere burde have en måned på SU.. lån et kollegieværelse, betal samtlige faste udgifter en studerende har i gennemsnit på en måned af nødvendigheder (vand, varme, el, forsikring, lig penge til side til studiebøger, transport og tandlæge..) og så se hvor meget der er til café-penge bagefter..
    Når deres SU-måned er overstået, kan de få lov at tilbringe en måned på kontanthjælp og en måned på førtidspensin. Sidstnævnte gerne med f.eks. en benskinne på til folk der har brækket benet eller i en rullestol, så alt det normale man gør er besværliggjort, for at illustrere at folk altså ikke er på førtidspension for sjov.

    Og når de så har prøvet det, kan de få lov at være politikere, for så har de forhåbentligt en lille idé om hvad den virkelige verden er.

    Hvor skulle penge komme fra, spørger i nok?
    Jo, ser i, istedet for minister-pension har vi nu politiker-inslusning. Så kan politikere få samme pension som alle andre!


  • #14   20. sep 2015 det er manden der bare ved sit billede kan gøre mig akut træt ....

  • #15   20. sep 2015 Jiiihaaaa endnu e kopieret fra Fb opdatering til herren ....:


    Det må være de anabolske steroider der har sat sig på din hjerne!!!!
    Hvad bilder du dig ind dit usle menneske???
    Med så uempatiske egenskaber og tanker må man gerne ha' lov at ønske, at også du må rammes af sygdom der gør dig uarbejdsdygtig!!!
    Uarbejdsdygtig, og uarbejdsdygtig...... BOB-BOB .... Du har jo aldrig selv prøvet at være i egentlig beskæftigelse. Så hvem ved, om du reelt kan PRÆSTERE et ærligt stykke arbejde..???
    Det er jo ikke første gang man hører holdninger af den slags komme fra dig. Du opfører dig som en elefant i en glasbutik!
    Du kan åbenbart ikke andet end komme galt afsted. Skyldes det alene dårlig begavelse, eller en kombination af dårlig begavelse og lysten til at være perfid og ondskabsfuld overfor syge borgere der ikke længere kan bidrage på arbejdsmarkedet...????

    At du med dine asociale holdninger til syge mennesker, kan sidde som folkevalgt politiker i dansk politik er mig en gåde.
    Jeg har kun disrespekt overfor både dig og de vanvittige vælgere der kan finde på at spilde en stemme på dig FØJ!!!!!!


Kommentér på:
Joakim " i ved hvem "

Annonce