{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flere hunde
  • #1   31. aug 2008 Det kommer nok anpå hvilke tybe hunde du har 3 af, jeg har 3 hunde af muskelhunde racen og er alene pige og det er hårdt, rigtig hårdt.. jeg har 2 tæver og 1 han, det er nok for mine hundes vedkommene heller ikke den bedste blanding det havde nok været bedst med 2 hanner og 1 tæve.. tæverne har en del kampe da den mindste vil overtage styringen:-(

  • #2   31. aug 2008 Tja -uanset ville jeg lige vente et års tid (mindst) med at få en til, til dine hunde er lidt ældre;o)

    Du har jo allerede to på næsten samme alder, så en 3. så tæt efter kan give rigtig meget arbejde.

    Jeg har jo selv kun Reiki, men har ofte passet for mine forældre (2 hunde). Og må sige at jeg synes 3 er lige rigeligt for mig. 2 er hyggeligt, 3 er en for meget. (for mig, vi er jo forskellige).


  • #3   31. aug 2008 Mine forældre har tre hunde. En tæve og to hanhunde (mor og sønner).
    Det er ikke mere besværligt end at have to, synes de. Det koster selvfølgelig flere penge og kræver liidt mere plads (og helst tre hænder når man skal kæle med dem alle. Hehe)


  • #4   31. aug 2008 Lige nu har jeg aslan, som er en d/s gårdhund på 14 mdr også har jeg donna som er en muskelhundblanding på 8 mdr.
    Står så nemlig og er bleven tilbudt at købe en dværgpincher på 1½ år han, men er lidt i tvivl. Os om pladsen er der til det ovs.


  • #5   31. aug 2008 Ja selv, penge mæsig er det self, mere krævende.
    Men tænkte mere på tid, opdragelse af 3 hunde og at styre 3 hunde sammen. var mere sådan nogen ting, også pladsen smiley


  • #6   31. aug 2008 selv=self.

  • #7   31. aug 2008 Kirsten -det er nemlig lige det. 3 hunde i bilen (hvis man da ikke har varevogn) fylder en del.
    2 hunde er ikke det store problem at gå tur med sammen, mens 3 i nogen situationer måske er lige rigeligt (kommer self osse meget an på hundene) osv...


  • #8   31. aug 2008 uuhh det ville jeg ikke turde, hvis jeg var dig.
    jeg synes det er meget mere besværligt med 3 end med 2.
    alene det at få 3 passet, hvis man skal noget
    men også træning og i det hele taget at varetage 3 hundes forskellige behov og opdragelse.


  • #9   31. aug 2008 TIL JER MED FLERE HUNDE:

  • #10   31. aug 2008 Hov hva skete der lige der??

    Nå men prøver igen.... Til jer med flere hunde, jeg har tænkt på, man siger jo alt bliver dobbelt så dyrt.. Deriblandt også dyrlægen....
    Men hvis man nu har 2 eller 3 hunde der skal tilses eller vaccineres, så tager de vel kun 1 start gebyr, eller hvordan fungere det??


  • #11   31. aug 2008 ja vi får altid vores vaccineret samtidig og så skal man ikke betale for andet end en konsultation

  • #12   31. aug 2008 Camilla -jeg går jo næsten udfra det er det samme som med hestene. Vi betaler der kun 1 konsultationsgebyr, men self behandling for hvert dyr. Så man sparer de ekstre konsultationsgebyr, men resten koster jo det samme

  • #13   31. aug 2008 man kan jo også købe stort ind af foder og få rabat af den vej, en dværgpincher spiser dog nok ikke så forfærdentlig meget

  • #15   31. aug 2008 Kan godt se hva i mener, er nemlig os lidt i tvivl om det vil gå.. men han er self 1½ år og er over hvalpe træningen, altså renlighed ovs.
    men jer med 3 hunde eller mere, bor i i hus eller lejlighed?


  • #16   31. aug 2008 jeg bor i hus med stor have:-) men selvom der er have for de altid deres daglige gåture..

  • #17   31. aug 2008 vi bor i hus.
    jeg ville heller ikke undvære mine 3, det er jo ikke det, men jeg synes, arbejdet ved at have 3 hunde er meget større end ved at have 2.

    at han er 1½ år betyder jo bare at han er i lømmelaldren.


  • #18   31. aug 2008 Jeg har 4 hunde 2 Rus'ler, 1 Ruh. Fox og 1 Schæfer.
    Jeg syntes det er dejligt med alle de hunde og opleve deres indbyrdes hieraki i en flok. Jeg har 15.000m2 de kan løbe på, og jeg går som regel kun tur med Schæferen nu( pga sygdom).
    Det er rimelig dyrt i foder med 4 hunde, og selvfølgelig dyrlægeomk.


  • #19   31. aug 2008 alle sammen er kastreret/ steraliseret

  • #20   31. aug 2008 vi har 4 hunde og det syntes jeg ikke er så hårdt det er et spørgsmål om planlægning nu er hele familien også glade for vores hunde så vi har bare en hund hver med ud at gå nogen gange har jeg så alle hunde med selvdet er lidt bøvlet også er det lige fodring det skal også planlægges lidt så de ikke bliver uvenner over maden men det er nemt nok at give dem alle opmærksomhed og de har meget glæde af hinanden de fylder lidt i sengen men så må man jo bareskubbe lidt til dem smiler sødt men nu er vores jo også af de små racer nok derfor det bare køre på skinder men selvfølgelig er det lidt dyre i dyrlæg regning foder forsikringer m.m. men det har vi jo slv valgt forresten så er vores 2 tæver og 2 hanhund og nu tøzzerne er i løbetid så er hanhundene helt oppe på mærkerne der kræver det planlægning for at stimuler dem alle hver for sig da de ikke skal have hvalpe sammen smiler sødt kærlig hilsen sanne

  • #21   31. aug 2008 har det fint med vores 3... men var jo også vant til 4... vi har 2 tæver og een han, de går alle fint sammen... har ingen problemer... :oP

  • #22   31. aug 2008 Jeg har godt nok 'kun' to, men min kærestes hanhund er her næsten hele tiden, bortset fra når mine er i løbetid selvfølgelig.
    Jeg synes ikke der er den store forskel på 2 og 3, i starten gad Nynne ikke rigtig Luna, de legede ikke sammen osv., men det gør de nu - flere gange dagligt, og min kærestes hund er med, vi bor i hus med have, de er meget i haven, og der får de brugt en masse energi ved at lege rundt. de har i hvert fald stor glæde af hinanden. når de skal luftes kører vi tit ud til en skov eller strand og lufter dem alle tre sammen, om aftenen går jeg en tur med dem alle tre hver for sig.
    jeg synes det er fint at have to hunner og en han, men synes man skal kasterere hanhunden eller sterilisere tæverne.


  • #23   31. aug 2008 Synes slet ikke det er noget problem med 3 hunde..
    Har en hanhund rottweiler og så to tæver en lab og en DSG og den fungere helt fint:)


  • #24   31. aug 2008 Vi har 3. 2 hvide schæfere og en blanding mellem schæfer/dobermann.
    2 tæver og en hanhund. Det fungere.. men da også kun fordi tøserne er mine og hanhunden er Lars´og han tager Zero med på arbejde. Ellers ville jeg få pip.
    Jeg har før haft 3 hunde,før jeg mødte Lars, ligeledes 2 tæver og en han. dengang var det Nova (blandingen) og en husky (hanhund) og en glathåret fox. Og jeg skal aldrig have 3 hunde igen.. Ikke alene ihvertfald. Som vi har det nu fungere det fordi det er meget delt op hvis der hvis. Men skulle jeg lufte 3 når lars var på arbejde og træne 3 osv. Det gad jeg fandme ikke..
    Jeg lufter dem gerne hvis han skal sove længe osv. ikke sådan forstået , men i længden gad jeg ikke. Og det ER dyrt. Vi har lige betalt 3800 i forsikring for dem. Det er så inks. udvidet dækning og sygeforsikring. heritil kommer vaccinationer i den kommende uge og kiropraktor. ligeledes til alle 3. Man skal tænke sig om.


  • #26   31. aug 2008 Tænkte os på om det ville være for besværligt når man bor i lejlighed? måske vi bare skulle vente til vi fik hus... smiley

  • #27   31. aug 2008 Jette: Både og.. kommer jo an på om i må have 3 hunde der og hvordan racen i vælger er... ved ikke hvilken i har i tankerne? smiley
    Men hvis det var mig, ville jeg i hvert fald ikke vælge en race som fx. gravhund som normalt gøer meget..


  • #28   1. sep 2008 Carina: Der er ingen begrænsing på hvor mange dyr vi må have, og lige nu har vi Aslan D/S gårdhund, og Donna som er en mellem/stor blanding. Og er en dværgpincher jeg er bleven tilbudt at købe.

    Og heroppe tager folk det ikk så tungt med hunde som larmer lidt, da stort set alle har hunde her, var bare mere pladsen jeg tænkte på... smiley


  • #29   1. sep 2008 Det er ham her vi overvejer smiley

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23313&ipc=82284


  • #30   1. sep 2008 Okay, jamen jeg kan ikke se problemet hvis de kommer ud og gå (Som de sikkert gør :-)) hver dag osv. smiley

Kommentér på:
flere hunde

Annonce