{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Flere hunde, flere racer.
  • #1   3. nov 2011 Jeg har 2 forskellige - men har flere små racer som jeg synes virkelig meget om. Men må indrømme at jeg er faldet for kineserne og det nok er dem jeg vil fortsætte med smiley

    Jeg har 2 forskellige fordi jeg ikke havde råd til at få en Chinese Crested dengang for 7 år siden, hvor jeg fik Lilly. Blev ellers tilbudt en.

    Kunne dog godt finde på at få en helt anden stor hund en dag, hvis jeg boede et større sted.


  • #2   3. nov 2011 åhrw. er det sådan en ynglings hunde race tråd. smiley ?
    Er vild med Red nose pitbull, de ligger klart nummer 1 smiley
    på anden paldsen kommer amstaff, og Sbt smiley
    på tredje pladsen kommer rhodesian ridge back, åhrw så fantastiske.
    på 4 pladsen kommer schipperke, en stor hun i en lille hunds krop.
    på 5 pladsen uha ... den er svær .. er egentlig også dybt forelsket i mastaff racerne, men om det er den tibetanske eller om det er den franske ... uha . det svært at vælge imellem smiley

    - Ejer en schipperke, og en labrador/amstaff blanding, og en schipperke blanding. og de er alle tre skønne i sind, arbejdsvillige, lege syge, glade, trofaste, og de elsker at gå ture og snuse, de elsker at komme med i hundeskov og lege med de andre vuffere, lige fra små pommeraniens til store broholmere smiley

    - jeg synes det vigtigt at se den enkelte hund og ikke race. for ikke at dømme nogle til noget de ikke er. F.eks. den der med "chihuahuaere er bare SÅ hidsige" , - niks, det er de kun hvis de får lov til at være det. dvs. med den rigtige ejer, så er det en skøn hund. eller den der med "jagthunde racer kan IKKE være sammen med smådyr" jo det kan de sagtens , det kræver træning, og tålmodighed. Man kan lære en hund alt.



  • #4   3. nov 2011 har 2 skotter og er faldet for dem, men kunne godt tænke mig at prøve en anden race, familien mente dog det skulle være 2 skotter denne gang,,, kiggede MEGET på Sealyham som nr 2, eller Basset Petit Griffon Vendeen og Corgier.... men skal der anden race her i huset engang så er Sealyen nok det bedste bud...

    kunne godt tænke mig en Berner Sennen en dag, men vi bliver nok aldrig til store hunde....


  • #5   3. nov 2011 Ann:

    Nej det var tråden godt nok ikke ment som smiley Men tak for input smiley

    Jeg var bare nysgerrig om hvordan holdningen var til en eller flere racer... Jeg kender nogle der har haft samme race, og kun den i 30 år... Jeg kender også nogle der har flere forskellige, så ville bare høre hvordan og hvorledes smiley

    Jeg har nemlig i sidste ende et andet spørgsmål som også trænger sig på, men vil gerne høre holdningen til dette her inden smiley


  • #6   3. nov 2011 Min største passion er og bliver bull terrieren (og miniature), men det udelukker nu ikke, at der sagtens kunne flytte andre racer ind i hjemmet også engang med tiden.

  • #7   3. nov 2011 pomeranian er bare så skøn en race men gemalen ville have stor hund så Trunte collie er her også deeeejlig rolig, kærlig race, er virkelig en livsven.
    så er der ompladseringshund-gadekryds Blackie foxterrier/labradorblanding på 6 år......sidst men ikke mindst førerhunden papillion Vicky......KÆMPE hund i en lille hunds krop.


  • #8   3. nov 2011 Jeg vil nok altid tilpasse mit valg af racer efter hvad jeg har lyst til at træne. Lige nu er jeg blevet ret bidt af hyrdning, så det passer mig ganske fint at min nuværende race er hyrdehund.

    Jeg synes faktisk også at lure voursing er ret morsomt, så jeg kan ikke afvise at jeg en dag falder for en mynde (salukien er også død-smuk).

    En-eller-anden dag kunne det dog være fedt at komme i gang med brugssport, men det skal nok ikke være en race med helt så meget drive som malinois. Jeg er ret vild med hovawart, som jeg har haft før. (Jeg ved godt at det ikke er den bedste brugshund, men det er en brugshund, og jeg kan lide den).


  • #9   3. nov 2011 Rikke, nå ups :$ pokkers. hehe .. misforstå ting kan man altid komme til.
    har ikke en race jeg sådan tænker åhrw det KUN den jeg skal have resten af mit liv. smiley Har en masse jeg er forelsket i og godt kunne tænke mig at have. Men kun hvis forholdene og arbejds tider kan få det til at lade sig gøre. smiley
    De hunde vi har nu er arbejds vilige og elsker at komme med på tur i det fri. samtidig med de elsker at sove i sofaen smiley ..


  • #11   3. nov 2011 Vi har 4 hunde af 3 forskellige racer:
    Grand Danois, Schæfer og Jack Russels.

    Har tidligere også haft ruh. fox'er og Am. Cockere.

    Kan godt lide at prøve forskellige racer, da de hver især har noget særligt over sig.

    GD'en har været et mange års ønske, der endelig er gået i opfyldelse. Skøn skøn race !

    Mit hjerte vil altid have en svaghed for de ruhårede Foxterrier, men de fungerer desværre bare ofte ret dårligt i flok.


  • #12   3. nov 2011 Har to border collies og får ikke andet, simpelthen fantastisk race. Men nu er hobyen her jo også hyrde så øh.,..

  • #13   3. nov 2011 Herhjemme tror jeg aldrig vi kommer til kun at have en race; vi er to om at vælge, og derudover er der heller ingen af os der KUN er til en race.. Især jeg er til en hel del forskellige racer smiley

    Min store kærlighed er dog klart bull terrier/miniature bull terrier - racen passer perfekt til mig, og ska bestemt have flere :O))

    Derudover har vi også en malinois - primært er hun købt fordi min kæreste ønskede en brugshund.. Men hun er virkelig kravlet under huden på mig :O) Så hvis tiden er der senere hen kunne jeg godt overveje endnu en malle som min træningspartner smiley


Kommentér på:
Flere hunde, flere racer.

Annonce