Går aldrig i kirkendrup ! {{forumTopicSubject}}
*Dette bør ikke læses af jer som elsker jeres muskelhunde :)!* P.s Jeg nedgør ikke nogle men det er jo bare typisk!
Men her for lidt siden, gik jeg i hundeskoven med nita
og nita er sød som et lam med andre hunde..! Men så var der nogle storer drenge teenagere 16-17 år.. og nogle indvrandre med to muskel hunde, med pigger halsbånd osv.. Jeg blev jo så lidt bange for Nita er jo mit et og alt..!
Når men jeg tger så tungen lige i munden og prøver at gå forbi dem uden at kigge dem i øjene..!
men så min hund snakker så med de andre.. så begynder de to muskel hunde og gnorer. og jeg råber så på Nita, men hun kom så ikke..! Så gik jeg tilbage og lige da jeg kom så kigge række .. Begydner den ene hund og angribe nita.. hold kæft hvor fik jeg travlt..!
jeg løb så hænd og råbte mega højt.. og de der drnege kiggede bare i cirka 5 sek..! :S! Hold kæft.. jeg råbte og skreg..! når så hjalp den ene dreng så og vi fik dem lidt væk fra hianden..! efter cirka 7 lange sekunder :S!
jeg rystede så jo over hele kroppen og jeg gik uden at kigge drengene i øjene og jeg tog nita i halsbåndet mens mine hænder rystede..
Jeg gik jo så skraks ud, og ringede efter min mor at jeg ville hentes NU!
Heldigvis skete der ikke Nita noget men for pokker da.. Hvorfor gå i en hundeskov med sådan nogle hunde som angriber andres?! Og sær når ejerne ikek virke særlig ophidset af det..!
Så kom en anden pige på min alder med hendes lille spaniel.. så sagde jeg så til hende .. og så vilel hun heller ikke ind :(!
Sikke noget hva?!
Sidste gang jeg går i kirkendrup hundeskov i odense :S!
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 131 Svar: 248
De var sammen med drenge elelr tæt på i hverfald..!
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 435
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
jan 2008
Sådan tænkte jeg ikke..
jan 2008
ved du hvad en hunde skov overhovede er?
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.968
men selvfølgelig en rigtig trist situation..
apr 2007
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
jan 2008
Sær når jeg er en pive baby når det angår nita.. da hun er mit et og alt..og hun ligegr indei min seng osm natten osv.. hun betyder virkelig meget!
jan 2008
Det var kun fordi min mor spurgte om jeg ikke lige kunne gå 20 min der inde.. fordi hun lige skulle hente noget..! Ellers går min mor da også med
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
jeg ville Fx ALDRIG tage soffie med i hundeskov fordi jeg ved hun kunne finde på og angribe...
jan 2008
Netop..! Hvorfor tager sådn nogle så deres hunde med når de angriber
:-* Det er egenligt derfor jeg er sur..!
Pernille, og ham den lille* Vil ha en hund til!
Hvordan kan det så være min skyld over deres hund angriber min?
apr 2007
Det er heller ikke sikkert at den hund der knurrede eller hvad det nu var normalt er aggressiv overfor andre hunde, det er jo ikke alle muskelhunde der er aggressive???
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
apr 2007
det er ikke for at blive sur, men ingen er jer havde åbenbart styr på jeres hunde, så synes jeg ikke det er noget diskutere..
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 35
og har oplevet mange have hunde som er så dominante at de ik burde være der .......en hunde skov er et sted hvor man må have sin hund uden snor og hvor de skal kunne lege rundt med alle uden de alvorlige problemer,,,,, og det hjælper ik bare at sige at man jo bare kan kalde sin hund til sig for sig du det lige til 5 hunde som leger
har man en hund som bider tager man den ik hen hvor der er løse hunde ,,,vis da noget ansvar
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 35
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 528
Og det lyder da ikke til at det ikke var dig, som ikke kunne styre din hund...
Hailie kommer da absolut heller ikke hver gang vi kalder, da hun lige er i den alder...7 mdr... hvor hun har hø i ørerne... men huner ALDRIG i snor når vi er i hundparken... hun skal ha lov til løbe og lege...
Men en rigtig træls oplevelse ihvertfald...
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 233 Svar: 1.260
har du ikke osse selv en muskel hund
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Men giver dig helt ret i, at hvis en hund ikke kan med andre hunde, så har den IKKE noget at gøre i en hundeskov!
Jeg ser hundeskoven som et sted, hvor man kan komme og gå en tur med hunden, uden at den skal være i snor, og hvor det er muligt for den at lege med de hunde man møder der...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Hvad er hundeleg ?
Jeg ser meget ofte med flere hunde som render løse sammen, at det reelt er magtkamp der foregår - men jow, de løber da og har høje haler og logrer også.....
Men nogenlunde jævnaldrende hanner opsøger ofte hinanden, lægger hagen over nakken på den anden - som så måske bøjer af og løber væk og rundt, den anden løber efter.og ihhhh, de leger, siger folk så........
Gu´ gør de ej - de er i gang med at finde ud af, hvem der er den stærkeste, og på et splitsekund kan der være slåskamp.
Som jeg ser det er det MEGET stressende for hunde at blive lukket løse sammen. Det skal være under kontrollerede forhold, hvor man ved hvor mange hunde der er - og helst hunde der kender hinanden. Ellers vil man ofte opleve som her - at en lille flok, der kendes hinanden, ser en udefra kommende som en trussel.
Hvordan så hun ud, da hun gik derhen ? Gik hun hjurtigt med høj hale ? Beklager, så har hun selv bedt om det.......
Der foregår så meget hundesprog, som det ermin erfaring at de færreste kan læse. Jeg kan heller ikke selv - men jeg har en flok på 5 og har iaggtaget deres adfærdsmønstre meget indbyrdes. Der er klart nogle spilleregler.
""Åhhh - han er så træt bagefter, og er løbet træt"......
Nej - han er ikke. Han er udmattet af at skulle forholde sig til alle de fremmede hunde, finde ud af hvem han skal passe på, og sende dæmpende signaler i den retning.
Jah - jeg har sågar set en lille sheltie lægge sig ned på ryggen hver gang en fremmed hund fra 3 m fra den - og overgive sig forlods. Ejeren stor storsmilende og sagde : åhh - set den ikke sød ud ? "
Joh - men den havde det af h..... til - så hvad er formålet ?
Nix - kommer der aldrig. Det stresser mine hunde, Ingen grund til at de skal forholde sig til en masse fremmede hunde, de måske aldrig ser igen.
Og kan man risikere at møde 13-årige med løse dobermans - så er det slet ikke et sted for mig.
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 580
Vi har så været i Kattebjerg nogle gange meeen i forgårs mødte vi to sæt hunde der havde noget eksem på bagparten, kald mig hysterisk men jeg bliver lige væk derfra et par måneder
Men vil til dels give Nette ret, der er så meget vi ikke forstår at læse ved vores hunde at man skal tænke sig om inden man tager i hundeskov. Jeg kører kun afsted om formiddagen så jeg helst ikke møder for mange og hvis jeg føler noget er forkert går hundene ved mig hele vejen ud til lågen og så hjem.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Jeg forstår ikke hvad formålet med at tvinge sin hund til at tage stilling til en masse nye hunde hele tiden.
Går aldrig i kirkendrup !