{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

De går aldrig med deres hund.. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg bor i et hus som er delt op i 2 lejligheder, vi bor i stuen og dem der bor oven på har en dalmatiner der er ca. 1 år gammel.

Jeg ved ikke helt om jeg kan gøre noget ved det, men de går aldrig nogensinde med deres hund, vi har en have til huset hvor den altid bare bliver lukket ned alene morgen og aften i en 10 minutters tid.

Jeg synes bare det er synd, det er en stor hund jo, kan kun forestille mig hvor meget ernegi den må have hobet op.

Den kommer aldrig nogensinde udaf haven, møder andre hunde eller andre mennesker og for et par dage siden overfaldt den rico og mig fordi vi rendte på den på vej ud at gå tur.

Ved bare ikke om man kan tillade sig at sige eller gøre noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De går aldrig med deres hund..
  • #2   4. apr 2011 Hvis de så bare var til at snakke med, hun er bare meget meget speciel hende der har hunden, tror vitterligt hun ville slå mig med en stegepande hvis jeg kommenterede på deres måde at holde hund, har overvejet at høre om jeg skulle tage den med i parken, går med Rico dér hver dag et par timer, men eftersom at den vil slå rico ihjel så ville jeg ikke kunne gå med dem sammen. Tror heller ikke at hun ville se det som en positiv ting snarere end kritik af hvordan de holder hund.

• #3   4. apr 2011 tror ikke du kan gøre meget ved det du........

• #4   4. apr 2011 Det er da virkelig synd for hunden hvis den aldrig kommer ud at gå. MEN (og det er ikke negativt ment) hvordan kan du vide med sikkerhed at den aldrig kommer ud? Er du hjemme ALTID?

• #5   4. apr 2011 vores 2 genboer lufter heller aldrig deres hunde - den ene er en mops og den anden er en rhodesian ridgeback - jeg har set ridfebacken ude og gå én gang på 1 år og mopsen én gang som var en tur i forhaven med snor og ind igen.
    Det må de jo selvom - begge hunde har en rimelig stor have, det blander jeg mig ikke i.

• #6   4. apr 2011 Tror man skal passe på med at sige, at folk aldrig går tur med hunden. Sæt nu de går på andre tidspunkter.

Der var en her på vejen, jeg var overbevist om aldrig var ude at gå tur - lige indtil vi rendte på dem midt om natten i en ferie.

• #7   4. apr 2011 God pointe Danielle, for sådan har jeg gjort siden jeg og mine hunde blev overfaldet for 6år siden, og når vi ellers er uden på den daglige 3-5timers "afhængigt af vejr og årstid" friløbstur,så tar jeg jo bilen, så ingen ser mig med hundene mere.

Jeg har faktisk spekuleret over hvad de tænker når de kun ser hundene oppe i vindueskarmen når vi er hjemme. :o))

• #8   4. apr 2011 de gør ikke noget ulovligt. den får mad,vand og ly for antten.
    jeg har haft kontakt med en kredsformand fra DB, grundet en anden hund, men samme histori. og sådan er det desværre.

• #9   4. apr 2011 Tror også der er rigtig mange i vores område som tror vores hunde kun bliver luftet i haven... men vi lufter dem i hundeskovene og ellers på markerne... og der tager jeg bilen så lige som Anita skriver så er der heller ingen her der ser mig gå med mine hunde... Men det betyder ikke at de ikke bliver luftet smiley

men ja, pas på hvis du siger noget for det bliver sikkert tolket forkert smiley

• #10   4. apr 2011 Altså, her er meget lydt, så man er ikke i tvivl om hvornår de er hjemme eller ikke er, og når de går kan man tydeligt høre hunden gør når de efterlader den alene i lejligheden, min kæreste der har boet under dem i 4 år siger han aldrig har set dem med en snor på hunden. Ser tit pigen løbe over i parken når jeg er ude med Rico, men hun har aldrig hunden med. har boet her i 4 måneder og har været sygemeldt en periode hvor jeg har gået hjemme og der har jeg heller aldrig set at de har været uden for haven med den.

• #11   4. apr 2011 Træls for hunden, men jeg ville ikke råde dig til at foreslå at tage den med dig. Du kender ikke hunden, og ved ikke hvordan den vil reagere på en gåtur. Du kan lige så godt risikere at den er agressiv hver gang den ser en anden hund.

• #12   4. apr 2011 Ja man kan hurtigt blive offer for man ikke går med sin hund, her fik vi afvide vi aldrig gik med hundene, de altid var i haven og ikke andre steder, men vi kører altså i hundeskoven 2 gange dagligt og kæresten går en time med dem ved 24 tiden, så det er ikke altid man kan vide hvornår folk lufter hund.

Ja det er da synd den ikke kommer ud, men vend det om, en indekat kommer heller aldrig ud og jeg tror de begge har samme behov.
    hvis den aldrig har prøvet andet ved den ikke hvad den mangler,k ikke at jeg synes det er okay, men set med dyrenes øjne, så tror jeg den har det fint.
    Den bor indefor, hvor mange bor i et skur året rundt, ligger måske i sofa, seng osv, måske har den flere goder end den hund der altid er udenfor i hundegård, eller løber alene på en mark, blot en tanke.

• #13   4. apr 2011 Nu har jeg ikke have og bor på 1sal, så derfor spekulerede jeg over hvad folk tænkte, når jeg kun går med mine herhjemme ved 2-3tiden om natten hvor vi har alt for os selv og ved 6-7tiden mens alle i opgangen stadig sover eller er i på vej i bad før de skal på job
    Jeg har nemlig ikke mødt nogen på trappen i flere år, men jeg lytter også efter om der er nogen før jeg åbner døren,for de 2 store får så bare lov til at løbe ned til opgangsdøren også får de først snoren på dernede så jeg ikke risikere at falde ned af trappen pga.snoede snore, den lille kan ikke selv gå op og ned af trapperne, hun ved ihvertfald ikke at hun kan, så hun venter på at blive båret både op og ned, men hun er også meget kortbenet. :o))
    Men man tænker sit for vores ejendom er blevet solgt så det nu er andelslejligheder og ikke leje-lejligheder, så alle de "nye" indflyttere kender mig ikke og de har heller ikke mødt hundene personligt så man aner jo ikke hvad de tænker..
    De er jo på job når vi er på vores daglige fler timeres tur på fælleden/hundeskoven/Oxbjerget eller stranden. "What ever"

Det kunne være jeg skal vænde måtten så de kan se at vi forlader hjemmet hver dag..eller nowet..*Ggg*
    Nogle med gode ideèr,??
    Selv om tøserne jo ikke render på væggene hvilket de med garenti havde gjort hvis de ikke fik deres daglige motion, det er jo ikke slædehunde blandinger for ingenting ;o)))

• #14   4. apr 2011 Anita.
    Vær da ligeglad med hvad andre tror og tænker, du ved jo de har det godt:o)

• #15   4. apr 2011 ja det er rigtigt nok, men jeg har en mor der har opdraget mig efter den sætning : "Hvad tror du ikke folk tænker", så jeg går desv. meget op i hvad andre tænker om min behandling af mine hunde, jeg VED at de har det som blommerne i æg, men jeg ville da få hjertestop hvis der en dag blev ringet på og DB stod udenfor fordi at folk ikke så mine hunde andre steder end i vindueskramen..

• #16   4. apr 2011 Anita.
    Byd dem indenfor til en kop kaffe, de bider ikke, dine hunde har det godt, det ved du og det kan de da også se, jeg har faktisk haft besøg engang da jeg købte en hund som ejeren senere fortrød jeg havde købt, hun anmeldte mig og en venlig mand kom og bankede på fra dyrværnet, vi lukkede ham ind, han hilste på hundene, vi fik kaffe, snakkede og imens slængede hundene sig i alle kurve, fudlkommen glade og rolige, han grinde lidt af det hele og undskyldte mange gange, men det behøvede han ikke, for nu ved alle mine dyr har det perfekt, hihi

• #17   4. apr 2011 Ej come on, det rager da ik andre, hvor meget du lufter dine hunde, måske de nye os er meget ligeglade.. Du har altså for meget fritid hvis du spekulere over sådan noget ;0) samt hvordan kan du vide underboen ik går med deres hund, sidder du hjemme hver dag og holder øje med dem?

• #18   4. apr 2011 Kennel Flindt. Du har ret, jeg burde slet ikke spekulere på det, for selv min dylle som ser dem tit pga.jeg jo ikke selv kan klippe de 2 stores kløer mere pga jeg kun har en brugbar hånd, siger at hvis alle hunde blev passet og havde det så godt som dine så ville jeg nærmest være arbejdsløs " Jeg ELSKER hende for de ord" :o)
    Men igen , det er jo kun mig og dem på klinikken som ved det, men det er self.altid godt at ha sin dylle i baghånden HVIS nogen ville melde mig pga. en personlig fejde.
    Jeg har nemlig een som jegb godt kunne forstille mig, kunne finde på det, hun har ihvertfald ødelagt meget for mig med sine løgne om mig.

• #19   4. apr 2011 Sørgeligt Anita, at folk er sådan, det må man forsøge at lægge bag sig, du ved alt er i orden, det skal du blot hygge dig med og jeg er sikker på at stod de ved dig en dag, så ville de selv kunne se det:o)

Kommentér på:
De går aldrig med deres hund..

Annonce