1.625 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 120 Svar

aflivning aflivning

til jer der har haft kæledyr og som blev så gamle eller syge at de skulle eller skal dø.

Jeg aflivede selv min gamle hund for mange år siden ( altså ikke personligt men kørte op til dyrelægen og aede dem imens sprøjten blev kørt ind og han åndede ud og kørte hjem og begravede den i haven.

Har i selv også gjort det eller ville gøre det, eller ville i få en anden til at køre op og "klare" det?!

altså nu når lucky skal væk , så tror jeg hellere jeg vil ha ham skudt end aflivet, jeg ved godt at det måske kan lyde helt vanvittigt og uhørt, men da vi har jagt hunde også så det ikke sjældent at de bliver aflivet sådan, altså har jeg muligheden for det med jagt tegn og han er godt trænet så skal han ha lov at dø i de omgivelser han elsker så højt , og min måde på hvordan jeg syns han skal her fra på , er ikke en ting som skal forståes som om vi plager dyrene eller noget , og der sikkert mange der syns det ulækkert og det må og kan man ikke , men jeg syns det mest humant , bær over med min mening.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivning
  • #1   9. sep 2008 Line: Jeg kan sagtens forstå dig... uden tvivl...

• #2   9. sep 2008 kan godt se at det måske er mest "hjemmevant" for en jagthund at komme med, den sidste tur i skoven, men hvad nu hvis du ikke rammer ordentligt. Kan godt være at følelser kan få selv den mest rutinerede og træfsikre jæger til at ryste en anelse på hånden !??

• #3   9. sep 2008 der er li så store chance for at dyrlængen giver for lidt i sprøjten vi havde en hund som kæmpede med sprøjten og det var ikke sjovt kan jeg hilse og sige, .. jeg skrev også hvis han er godt opdraget, en jagt hund går normalt kun hvis den får besked på det , og de er døde på stedet de hunde som der blevet skudt , det var min store bror som er en meget dygtig jæger , men chancerne er der.. men er jeg ikke helt sikker på at det ikke kan gå galt får han selvfølgelig også sprøjten .

• #4   9. sep 2008 der skulle stå hvis jeg havde en anelse om det kunne gå galt, bare det mindste ville jeg ikke tag chancen

• #5   9. sep 2008 Jeg kan klart forstå dig og så slipper hunden for mere stress end højst nødvendigt.

Jeg vil klart vælge at få dyrlægen hjem og så være hos Kia/Djaxa hvis det bliver aktuelt.

Min gamle hund blev aflivet ved dyrlægen da hun i en alder af 15 år var ved at blive dement og det derfor ikke var værdigt at holde hende i live ... Dette var bestemt heller ikke en grim oplevelse omstændighederne taget i betragtning.

• #6   9. sep 2008 Jeg tror køreturen op til dyrlægen er det værste en hun kan udsættes for.

Er sikke rpå den kan mærke hvad der skal ske og at mor/far er kede af det.

Ville til en hver tid foretrække at få den skudt i skoven frem for køreturen til dyrlægen.

• #7   9. sep 2008 Jeg har fået aflivet en 16 år gammel kat. Han var ikke ret glad for at køre i bil, så jeg fik dyrlægen til at komme og aflive ham hjemme hos os selv.

• #8   9. sep 2008 nemlig , altså jeg ikke kold og ovs , jeg holder a min hund , og jeg ved hvordan han reagere ved fremmede og det ville være endnu mere synd for sådan en som ham.

• #9   9. sep 2008 Line og andreas: undskyld jeg spørger men ka se den ik er så gammel, hvorfor ska den herfra? du behøver ik at svare hvis det er.
    Men måden på aflivningen må folk selvom, det ska jeg ik blande mig i.

• #10   9. sep 2008 jamen jeg kan sagtens se det fra din side, jeg har også mødt gamle landmænd og jægere som selv har skudt hunden når tid var, og det er gået godt, med øjebliklig død, og ingen lidelse, jeg kunne bare ikke gøre det.
    Kan man ikke lokke dyrlægen med på skovtur, hvis det er fordi man gerne vil sige farvel i de rette omgivelser ?

• #11   9. sep 2008 Anne mette.
    han skal ikke her fra, men engang når han skal vel og mærket,
    jeg ville bare høre hvordan andre folk har det med det.

• #12   9. sep 2008 Jeg kan sagtens se hvorfor noen heller vil skyde end aflive. Jeg kunne ikke selv være den der skød, men kendte jeg en med jagttegn som jeg vidste var en god skytte og som jeg stolede på, så var det ikke af vejen for mig at tage afsked på den måde.

Det går stærkt og hunden når ikke at opdage at noget er anderledes, hvor ved sprøjten er dyrlæge jo en nødvendighed, og alt efter hvordan hunden har det med denne, kan det være ubehageligt

• #13   9. sep 2008 Line og andreas: ok så er jeg mere rolig, troede li den fejlede noget.

• #14   9. sep 2008 jo det kunne man sikkert nok , men da lucky stesser helt vild når han ser og kan lugte en , så hjælper det ikke ham i den sidste tid

• #15   9. sep 2008 K&B + Lucky .: Du må da godt selv skyde din hund, hvis du har våbentilladelse.

• #16   9. sep 2008 Line og andreas: ja ok.

• #17   9. sep 2008 jeg håber ikke vi kommer til den dag hvor han har bidt nogen og han skal væk herfra pga dette

• #18   9. sep 2008 Da jeg fil aflivet Møffe var det ude hos mine forældre (det var der hun skulle begraves, og hun fik lov at tumle og lege med deres hund inden).

Møffe var ikke glad for fremmede, og det galdt osse dyrlægen. Hun fik jo bedøvelse først, men hun var sådan på vagt og kæmpede til det sidste mod bedøvelsen og var rigtig bange da kroppen begyndte ikke at adlyde det hovedet sagde den skulle. Det var rigtig ubehageligt.
    Ser jeg tilbage på det tror jeg hun er en af de hunde der havde været bedre tjent med at blive skudt.

Har man ikke en jagthund, jamen så kan det jo være en bold den får lov at løbe efter, og med en erfaren jæger i baghånden ser jeg intet problem i det.

Med Reiki ville jeg ikke have betænkninger ved sprøjten

• #19   9. sep 2008 ville NEVER skyde min hund!!
    få dog dyrelægen med ud i skoven (;
    smuk tanke, ellers..

• #20   9. sep 2008 jeg tror ikke dyrlægen ville syns det er så smukt for en hund der er bedre tjent med at blive skudt

• #21   9. sep 2008 Jeg tager hatten af for de jægere, der tager hunden ud på en sidste tur, og skyder den mens den er igang med det den elsker allermest.

Man kan da ikke få en smukkere død.

Hvad aflivninger hos dyrlægen angår, så er er der ikke noget værre end den tid man sidder og venter på at den bedøvende sprøjte skal virke...

• #22   9. sep 2008 nej puha jeg kan slet ikke tænke på at tage ham der hen som det sidste sted aldrig !

• #23   9. sep 2008 Jenny -spørgsmålet er jo ikke hvorvidt hunden er i skoven, men hvordan det skal foregå. Om den bliver aflivet i skoven eller hjemme i haven kan være et fedt (med sprøjte).

• #24   9. sep 2008 ja det nemlig rigtig:) .. jeg syns det mere humant , med mindre hunden er alvorligt syg selvfølgelig.

• #26   9. sep 2008 ville bare aldrig gøre det selv ..
    min mening. (; kunne aldrig, nogensinde finde på.
    at sige til min hund, kom vi går ned på marken, & spiller bold
    ( det han elsker mest ) &så kaste bolden mens han bare løber&løber.
    ubevidst for hunden står der en mand med en pistol & skyder den? z;

• #27   9. sep 2008 Vi mistede vores gamle papillon for 3 år siden. En hund som jeg voksede op med.
    Jeg havde altid sagt at jeg ik ville kunne klare at være med under aflivningen, men havde det helt anderledes da jeg stod i situationen.
    Jeg finder tryghed i, at vide, at min hund vidste jeg var der for ham til det sidste.
    Han sov også ind i mine arme, og det var mega hårdt, men jeg har aldrig fortrudt mit valg.

• #28   9. sep 2008 hvis man skyder den?
    ejj. jeg kan slet ik klarer & tænke på det.

• #29   9. sep 2008 hvis i nu havde en hund , som stresse over at komme til dyrlæge og gør og knurre og gør alt for at slippe, ville i så udsætte den for det, bare fordi så i fri for blod og så kan i nuse pusse jeres hund, (kan godt følge jer ) bare ikke med den hund jeg har.

• #30   9. sep 2008 Jenny, pointen er jo at hunden ikke opdager noget.. Den løber og leger og har det sjovt, og i næste sekund er den død.

Hvis den aflives hos dyrlægen skal den først have en bedøvende sprøjte, og så skal man vente på at den virker før den får den sidste sprøjte...
    Det er meget mere stressende for hunden.

• #31   9. sep 2008 jeg har fortrudt, at jeg gik fra min bedsteven i sidste sekund.
    men jeg var så ked af det! jeg vidste ik noget, kunne ik kende
    forskel på ud & ind. jeg tænkte kun på at jeg aldrig ville se ham
    igen, & hvor meget jeg ville savne ham. så da dyrlægen sagde
    at det nok ville blive for hårdt for mig at se, & det nok var bedst
    at gå, så gik jeg bare? tror ik jeg kunne klare det. men jeg skulle
    ha blevet der! jeg svigtede ham .. han har jo været hos mig, indtil
    sidste sekund? /;

• #32   9. sep 2008 så få hunden hjem til dig?
    ja &? vær dog ved dens side til det sidste.

• #33   9. sep 2008 jeg kan godt se det svært at miste sin trofaste ven, men somme tider skal man tænke på andre , og at det ikker er altid at det er hvad vi tror er bedst der er det bedste for hunden.

• #35   9. sep 2008 havde da ogs en jagthund engang?
    havde jeg fået den skudt, havde jeg skudt mig selv efter.
    stakkels hund.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #36   9. sep 2008 Jeg kender flere jægerer der har skudt derers gamle hunde når den tid var.
    Jeg var selv med en gang og se den gamle gigt plagede lab, glad gå efter et blodspor med næsen i jorden og så bare synke sammen. Ja jeg ved det lyder underligt, men der var en fred over det.
    Den lavede det den elskede og opdagede det aldrig.

Men jeg håber da Bella selv sover ind i sin kurv om mange mange år, uden lidelser

• #38   9. sep 2008 Jeg har allerede besluttet at når det bliver Gizmo eller Fluffy`s tur så kommer dyrlægen herhjem og gør det, ingen af dem er galde for at komme til Dr.Dyr og derfor skal de ikke udsættes for den sidste tur, så vil jeg hellere have det forgår herhjemme hvor de er trygge og glade. Samtidig får de andre dyr en mulighed for at sige farvel eller se at de ikke er her længere og jeg skal ikke ud og køre bil stortudende bagefter.

• #39   9. sep 2008 trine se det kalder jeg kærlighed til ens hund.

• #40   9. sep 2008 Jenny -som skrevet længere oppe så var min gamle tæve ikke glad for fremmede, ej heller dyrlægen. For hende var det et kæmpe stressmoment t skulle forholde sig tl at dyrlægen var der (hun blev aflivet hjemme hos de gamle hvor hun var glad for at være og jeg var der self og holdt hende).
    Hun kæmpede og kæmpede imod bedøvelsen og panikkede fuldstændigt da kroppen begyndte at give efter menhun i hovedet endnu kunne finde ud af hvad der skete.

-sådn en hund mener jeg har bedre af et skud. Her når den ikke at stresse eller blive bange.

Så jeg mener det er en vurderingssag og blankt at afskrive det kan jeg ikke. Fik jeg en hund som Møffe igen, så kom den herfra med et skud..

En hund som reiki der elsker alle og på ingen måde har betænkning ved dyrlægen, jamen så synes jeg ikke det er hverken værre eller bedre at aflive.

Men kan du ikke se at en hund som Møffe nok er bedre tjent med en skud?
    Nej det ser self ikke så pænt ud som sprøjten -men her er det jo mig selv og ikke hunden jeg tænker på. Og er det ikke hundens bedste der burde være i fokus?

• #41   9. sep 2008 Trine, ja, det er præcis det jeg mener...

Det er en smuk måde at dø..

• #42   9. sep 2008 mig og louise
    det ikke bare lige at få en dyrlæge her hjem , det er måden på hvordan han dør, jeg ville da til her en tid gerne fortæle ham at jeg elsker ham og at vi ses dreng, men det ville lucky bare ikke sætte pris på , da han ikke kan li fremmede mennesker.

• #43   9. sep 2008 Jeg kan godt følge din tanke gang med at få den skudt ude på dens tur, derude hvor den elsker at være mens den laver det den også elsker at lave.

Max (gamle golden) tog jeg bussen ud til dyrelægen med, han elskede at køre i bus og han fik ikke nogen 1st sprøjte og så siden nr. 2 sprøjte - han fik dén sprøjte, mens jeg holdt om ham i de ultra få sekunder det tog og væk var han.

Ingen stress og ingen angst, men nu elskede han også alt og alle.

• #44   9. sep 2008 jo, selvfølgelig er den hunden der skal have det godt,
    men jeg siger bare, at jeg ALDRIG selv ville kunne gennemføre det & jeg kan ikke forstå andre kan.. " jeg vil være ved din side, til døden os skiller "
    uanset situation, tidspunkt, noget som helst
    jeg ville ikke kunne.. forestil det var dig selv.

• #45   9. sep 2008 Jessica, lige præcis din tråd har jeg haft i tankerne i al den tid denne tråd har kørt :o)

• #47   10. sep 2008
    Jessica J
    jeg syns det var rigtig flot , og at i tænkte mere på hunden end jer slev , det tager jeg hatten a for , R.I .P maja.

• #48   10. sep 2008 ik stakkels hund på den måde.
    men..

• #49   10. sep 2008 Jeg forstår virkelig godt, at jægere foretrækker at skyde deres hunde, når de er så gamle og syge, at de ikke kan mere. Jeg synes, de viser deres hund respekt ved at handle på den måde. Min bror er jæger og foretrækker selv at stå for det og når han beskriver det, lyder det utrolig smukt. Hans første jagthund blev aflivet hos dyrlægen og det var en kamp, han aldrig i sit liv ønskede at se igen...

Jeg har også prøvet at få aflivet hunde hos dyrlægen og hos én af mine hunde var processen så lang, at det var ganske forfærdeligt at vente på. Hun faldt godt nok i søvn på den beroligende sprøjte, men den aflivende var ikke nok og vi ventede og ventede og... Til sidst var dyrlægen nødt til at give en dosis mere, da hun trods et bagparti, der totalt svigtede, stadig havde et kanonstærkt hjerte. Så jeg forstår virkelig godt jægerne og har dyb respekt for, hvad de gør. Og iøvrigt så rammer en dygtig jæger altså ikke ved siden af smiley Og så er det altså ikke dum-dum-kugler, der bliver brugt. Til jer, der er så skarpe modstandere og snakker om blodbad osv - har I nogensinde set et dyr, der er blevet skudt?

• #50   10. sep 2008 mig og louise, det har jeg fuldt ud forståelse for , og respektere din måde at slutte dine kære venners liv på.

• #51   10. sep 2008 jeg vil bare være hos mine hunde til sidste sekund..

• #52   10. sep 2008 det vil vi alle , tro mig , men det ikke altid for hundens skyld

• #53   10. sep 2008 så gør det på den rigtige måde (:
    .. jeg kan da ogs huske, at jeg stod & kiggede på vuff' mens han
    hovede sank mere & mere, & kroppen svingede. så jeg gik ned i den anden ende, & trods påvirkning, kom han ned til mig!
    jeg glemmer det aldrig smiley

• #54   10. sep 2008 Jenny -jamen jeg har fuld forståelse for at du ikke selv kan gøre det. I øvrigt villejeg heller ikke selv kunne vær den der trykkede på aftrækkeren. jeg ville ville være bange for at ryste på hånden, for self er der følelse indblandet når det er ens egen kmmerat og trofaste følgesvend. Men havde jeg en rigtig dygtig jæger som jeg stolede på til det var sagen en anden.

Jeg synes det er en smuk måde at tage afsked med sin hund på, når en jagthund får sin sidste tur.

Jeg foretækker ikke generelt det ene frem fo det andet -men afhængig af hunden gør jeg

• #55   10. sep 2008 Jenny: Når det var så forfærdeligt, hvordan kan du så sige, at DET var rigtigt?

• #56   10. sep 2008 men prøv at tænk på hvor meget han kæmper for at blie ved dig , alle hunde vil gøre alt for at blive ved ejeren og de kan godt mærke der er noget galt.

• #57   10. sep 2008 fordi jeg fucking aldrig ville kunne skyde min bedsteven?!

• #58   10. sep 2008 se heller lade den kæmpe hmm , jeg forstår godt din reaktion men derfor kan du ikke sige at aflivning er den rigtige måde.

• #59   10. sep 2008 jeg kan ikke en gang aflive en akvariefisk, jeg er alt for bange for at jeg ikke får det gjort hurtigt/smertefrit nok.
    Jeg har aldrig set et dyr der er blevet skudt, men det må da kunne ses ?
    Så et eller andet sted så, er det da ikke helt den der , "hun ser ud som om hun sover" - afsked, som man ønsker sig... er det ?

• #60   10. sep 2008 Jeg kunne såmænd heller ike skyde min egen hund..

Men kendte jeg en jæger ville jeg seriøst overveje at få dem til at hjælpe mig med at skyde hunden...
    Den smukkeste død for Gilbert ville være at rende rundt og lege med en bold, og vupti var han her ikke mere..

• #61   10. sep 2008 I øvrigt denne: tænk hvis detvar dig selv

Den er ikke brugbar. Vi hverken skyder eller afliver hinanden (helst ikke da).

Det er netp det der er ved vores dyr -mens vi slv skal blive gamle og slidte og ofte sygne hen på et plejehjem, og længes efter døden længe før den kommer, så kan vi give vores dyr en værdig afslutning på liet inden de bliver så syge og gamle at de skal leve med smerter eller selv giver op.
    -om man så vælger den ene eller den anden måde at sende dyret herfra på er jo en smagssag

• #62   10. sep 2008 nej du kan ikke se det særlig meget der ikke blod over det hele der bare et hul med lidt blod i , alt efter hvor du sigter selv..
    at søve stille ind som vi alle ønsker, hm vi mennesker ønsker, hvad med hunden .

• #63   10. sep 2008 så fordi; at du fejler et eller andet, & du eeeeeeeeeeeeeeeelsker & shoppe, så går vi ud & shopper & når du kommer ud af H&M , så skyder jeg dig (; smukt.

• #64   10. sep 2008 Jessica J: Lige præcis - det er utrolig hårdt at se på. Hos min hund var der så ikke tale om "dødskamp" - det tog bare uendelig lang tid og det var altså heller ikke sjovt. Men hos min brors første jagthund, var der virkelig tale om "dødskamp" og det var så forfærdeligt at se på, at han svor, at ingen af hans hunde nogensinde skulle lide den død igen.. Det kalder jeg altså kærlighed og respekt..

• #65   10. sep 2008 min hund lovrede da med halen hele vejen i gennem? (:

• #66   10. sep 2008 Jenny -det er jo slet ikke det jeg skriver. Jeg skriver jo netop at det er en mulighed vi mennesker IKKE har, men som vi kan give vores dyr.

Og at aflive er jo heller ikke noget vi gør ved mennesker udover i lande hvor dette er måden der anvendes når dødsdømte henrettes). Så at skrive "vi skyder heller ikke mennesker" er ikke holdbart som argument.

At man ikke bryder sig om det er en anden sag og det er jo op til en selv.

• #67   10. sep 2008 ja men nok ikke a glæde , men fordi den kan se dig, ja jeg ville hellere skydes end at få så meget medicin at jeg dør a det.

• #68   10. sep 2008 Ah Jenny, ville sgu vælge en anden butik end H & M - nej, det er gas. Sådan kan du da ikke stille det op. Vi snakker om hunde og ikke om mennesker. Mennesker må man ikke aflive!! Så skal vi til at snakke om aktiv dødshjælp og det er vist ikke liiiiige det, tråden her handler om. Men kunne iøvrigt være en spændende diskussion.

• #69   10. sep 2008 "Vi hverken skyder eller afliver hinanden (helst ikke da)" Helst ikke ??? jeg håber nu på at der er nogen der kan/må hjælpe mig herfra en gang, når tid er, men det er nok en helt anden tråd.
    Jeg er ok med at man selv afliver dyr, hvis man ved hvad man har med at gøre, så dyret ikke lider. Hvornår lider et dyr så ? selv om det er forfærdeligt at hunden evt. er bange og utryg, så er det at fortrække frem for noget som måske går galt og medfører den store smerter

• #70   10. sep 2008 bente giver dig helt ret smiley

• #71   10. sep 2008 jeg har da dræbt en menneske? z;

• #72   10. sep 2008 jette
    det jo ikke aller og en hver der skyder sit dyr, de har som sagt jagttegn og er meget dygtige.

• #73   10. sep 2008 Jenny: Logren med halen er et af hundens dæmpende signaler. Dette kan sagtens betyde usikkerhed og kan ikke altid tolkes som et udtryk for glæde ...

Kia logrer vildt meget når vi er ved dyrlæge.

Havde hende til vagtdyrlæge en dag hvor dyrlægen startede med at sige. "Nurrh hvor er hun dog en glad hund! mens Kias pels i totter pelsen fløj om ørerne på ham (ekstrem fældning = et andet tegn på stress hos hunden) mens Kia logrede helt vildt.

Kia var meget usikker og viste dette gennem hendes dæmpende signaler. Behøver jeg sige at den dyrlæge efter den dag ikke er min dyrlæge mere (han vidste sin manglende indsigt og kompetence i hunde på mange flere måder, men det er en længere historie).

• #74   10. sep 2008 jenny, jeg tror ikke rigtig at du har forstået hvordan jeg mener det , det lyder som om man er morder og man ikke elsker sit dyr fordi man skyder det.

• #75   10. sep 2008 men ok (; jagthunde er grimme.
    ejj.

• #76   10. sep 2008 Jette -når jeg skriver helst ikke, er det jo fordi jeg mener at vi ikke bare render rundt og afliver hinanden;o)
    Og aktiv dødshjælp er ulovligt og hører vidst til i en anden tråd:o)
    -men at jeg da osse gerne ville have lidt hjælp hvis jeg var nået så vidt er en anden sag.

En dygtig jæger rammer ikke bare lige ved siden af. Jo det KAN ske, men er altså ikke noget der er dagligdag. Tænk på at en jæger kan skyde uforudsigelige dyr, men en jagthund der sendes frem ved man hvor render hen...

Men det kan osse gå helt galt ved en aflivning (jeg har set det ved en hest. Den fik sprøjten, stilte træskoene troede vi, og efter 2 minutter rejste den sig op -eller den prøvede på det... den sprællede med "arme og ben" og prøvede at komme op. I øvrigt totalt i panik. Den måtte have en sprøjte mere, før den igen kom ned at ligge og denne gang var død.)
    En anden hest kom i nyhederne da dyrlægen havde erklæret den død, den blev dækket til osv... For timer senere at rejse sig og gå... Kan ikke huske detaljerne men det var dælme grimt.

• #77   10. sep 2008 jenny , så der dælme mange hunde der grimme ,

• #78   10. sep 2008 Line og andreas: det håber og tror jeg også på, og i de tilfælde kan jeg sagtens acceptere at hunden (eller katten for den sags skyld) bliver skudt. Jeg har min mand som er ivrig lystfisker, der knalder akvariefiskene én, når de er syge, det går lynende stærkt, resten af min zoo går jeg til dyrlæge med når den tid kommer.

• #79   10. sep 2008 mon ik x)

• #80   10. sep 2008 Det er da ikke mere mord fordi man skyder hunden fremfor at den får en sprøjte.

Vi skal bare være glade for at vi med vores dyr har muligheden for at sige stop når livet bliver for smertefuldt for dem.

• #81   10. sep 2008 fordi de er trænet til jagt , at du syns de grimme , eller er det bare hunde som kan bruges til jagt , for der sku mange laber og sådan som follk også har som familie hund.

• #82   10. sep 2008 Michelle: jeg har kun fået én hund aflivet før, og hun fik dælme nok til at slå en elefant ihjel, troede faktisk at det var kotume at dyrlæger frådsede med stofferne, for at være sikre !?
    (troede faktisk at heste blev skudt !?)

• #83   10. sep 2008 3 timer siden?!
    som 14 årig?!
    stakling.

• #84   10. sep 2008 Dorte, LoooooooL

Jeg tror i øvrigt også jeg vil finde min seng og skubbe til en hund, så jeg kan være der ;o)

• #85   10. sep 2008 nej .. de bar ik specielt kønne x)
    heller ik pudler, el. de der nasty løbe hunde.
    collier; det er lige sagen! (:

• #86   10. sep 2008 Jenny - nu detatteres der godt nok på et seriøst plan - hva´? Grimme jagthunde... hmmmm

• #87   10. sep 2008 ej ja? d; de er altså ik for kønne xD

• #88   10. sep 2008 nej det er kun på slagterier, det samme med kaniner ogsådan dyrlæger fraråder man afliver dem med sprøjte fordi de går i krampe, og de skal ha simpelthen så meget medicin .

• #89   10. sep 2008 altså jeg brøder mig så ikke om collier , men grim er den da ikke...
    og alle hunde har sin charme , og syns egentlig ikke det høre hjemme i min tråd , så godnat til dig jenny !

• #90   10. sep 2008 Jette -blandt heste er det i dag sådan at de fleste vælger t chippe dem og afmelde dem til konsum, fordi det ellers bliver flere timers papirnusseri hver måned fordi ma nærmest skal registrere hver gang hesten slår en prut.
    Dette medfører jo så færre slagteheste. Og mange vælger så sprøjten istedet.

Og jo der bliver dælme fråset med sagerne. Men det er sådan at dyr der er under voldsom stress o.l. faktisk kan køre videre på rent adrenalin. Og jo det er sjældent... men det sker.

Lgesom man kan skyde forket... men det er sjældent.

Min egen Møffe kæmpede som en gal mod bedøvelsen (da først den virkede gik det dog som forventet. En kort kamp mod giften og så var hun væk -omend jeg synes det er eget ubehageligt at se ens hunds krop lukke ned). Jeg tror hendes panik-kamp mod bedøvelsen (som hun havde fået så rigeligt af -dyrlægen kendte hende og gav ektra af samme grund), var meget værre for både hende og mig, end det havde været at tage hende med ud og få hende skudt

• #91   10. sep 2008 bryder ' puha det sengetid smiley

• #92   10. sep 2008 14 år!!! Skal du ikke i skole i morgen, Jenny? Min søn på 16 har også sovet i 3 timer nu - efter eget valg, da han skal op og på gymnasiet i morgen tidlig.

Vil det så sige, at min hund kommer igennem dit nåleøje? (Shetland Sheepdog).

• #93   10. sep 2008 Jenny -er det ikke din sengetid -hvad pokker har det hele at gøre med om en hund er grim eller ej. Og er du klar over hvor mange jagtracer der findes?

Line og andreas -man kan godt få skudt sin hest hjemme. Men de fleste vælger sprøjten hvis det skal ske hjemme

• #94   10. sep 2008 Tror vist trådens seriøsitet er løbet ud i sandet efterhånden.....

• #95   10. sep 2008 Belinda: Er bange for, at du har ret....

• #96   10. sep 2008 ja man kan godt smiley ville selv ha valgt det, men det er ikke alle lastbilder der vil hente heste der blevet skudt.. men det er forfærdeligt at se et dyr synke sammen,

• #97   10. sep 2008 ja jeg tror vi stopper nu , men jeg siger tak for en god debat , og for de delte meninger smiley godnat hg og sov godt .

• #98   10. sep 2008 Selv tak Line, for et glimrende tråd-oplæg :o)

• #99   10. sep 2008 Line og Andreas: Godnat og sov godt - og i hvert fald respekt og forståelse herfra smiley

• #100   10. sep 2008 sengetid? (; nej. skal snart ud ..

shetland sheepdog er ogs perfekte d;

• #101   10. sep 2008 Jenny: Bliver sgu ærlig talt bekymret for dig. Hvordan ud? Skal du ikke i seng? Jeg spørger ikke for at være en gammel bedrevidende kælling, men i ægte bekymring smiley

• #102   10. sep 2008 godnat alle, sov godt, og så ta´r vi den der aktiv dødshjælp-snak i morgen ;o)

har dog lige et sidste spørgsmål.... hvor meget bedøvelse skal der til for at få en 14 årig til at ligge stille i sin seng ? :oP

• #103   10. sep 2008 Jette -jeg vil tro sådan ca ½ sprøjtefuld... så sover en 14-årig sødt;o)

• #104   10. sep 2008 Jette: Det kunne altså være interessant med den diskussion om aktiv dødshjælp - jeg har også nogle erfaringer (og meninger), jeg kan bidrage med..

Hvor meget bedøvelse? Aner det ikke, har aldrig været nødvendigt her i huset.... Men jeg bliver faktisk bekymret ;-(

Sov godt - uden hjælpemidler smiley

• #105   10. sep 2008 Øj I er slemme nu *g*

Nat til alle.

• #106   10. sep 2008 ud i byen (:
    tja. har taget 3 sovepiller. uden effekt (:

• #107   10. sep 2008 så har du satme godt nok misbrugt sove piller mange gangeda, siden de ikke hjælper.

• #108   10. sep 2008 Jenny -skal du ikke i skole i morgen? Kl er langt oer midnat du burde ligge i din seng og sove...

• #109   10. sep 2008 nej .. de plejer & hjælpe.. ved ik hvorfor z;

• #110   10. sep 2008 ja det skal jeg da lige love for GG

• #111   10. sep 2008 nej.. jeg skal ik i skole.

• #112   10. sep 2008 hvad i alverden laver du så?

• #113   10. sep 2008 hvad mener du?

• #114   10. sep 2008 ja hvis ikke du går i skole ?

• #115   10. sep 2008 det gør jeg ogs.

• #116   10. sep 2008 Jeg får mine aflivet ved dyrlægen,hver gang og ved at de får den sprøjte,man bruger ved akut kejsersnit (tror bladingen er anderledes,end den alm beroligende) går det lyn hurtigt med at de sover,så jeg ikke skal sidde og vente..

Tror det selve aflivningen tar 5 min fra start til slut

Mien dyrlæger kender mig personligt og de ved lige nøjagtig,hvordan det hele skal forløbe..

Mine hunde er kommet på deres klinik,osse selvom de ikke har skulle på bordet,så de er trygge der..

Hvad folk end vælger for deres dyr,må for dem være den rette..

Jeg får gjort det på min måde smiley

• #117   10. sep 2008 Kan sagtens følge dig - og kunne også sagtens selv finde på noget lignende selv, hvis jeg var jæger og kendte et par stykker jeg stolede på mht. træfsikkerhed ....

/Carina

• #118   10. sep 2008 For min egen skyld er jeg med hele vejen.

Ved familiens hunde har jeg enten taget med til dyrlægen og siddet med hunden, eller fået dyrlægen hjem til os. Det har jeg det bedst med.

Min nabo der bruger sin hund til jagt, har allerede 'planlagt' hendes død (hvis man kan sige det sådan)
    Når hendes tid er inde tager de på en sidste jagt, hun bliver sendt efter byttet, når aldrig frem, og aner intet.

Det er en smuk død i mine øjne.

• #119   10. sep 2008 jeg havde en bekendt for år siden, han var jæger og hans gamle hund jagthund.. det var fast ritual at når han kom ud af bilen fik han "kommandoen" - tis af- og imens han stod der og lettede ben, skød en anden jæger ham...
    hunden troede jo bare han skulle på jagt, og synes det var mere humant end at slæbe ham til dyrlægen, så jeg forstår dig godt...

dog når det bliver Nicos tur engang om 15 år smiley så bliver det i sofaen...

• #120   10. sep 2008 dejligt at høre hvor mange delte meninger der er:)

• #121   10. sep 2008 Jeg har osse en god idé om hvem der skulle skyde min såfremt det nogensinde blev aktuelt;o)

Men det tror je nu ikke det gør med Reiki... me skulle jeg rende ind i en hund som Møffe igen, så blev det ikke sprøjten denne gang.

• #122   10. sep 2008 nu er jeg en af dem der har en hund der er på vej mod hundehimlen.. jeg syntes klart det sværeste er at træffe beslutningen om hvornår det er nok --- jeg har alt planlagt omkring pølses sidste rejse. nu er det så bare op til dyrlægen at sende ham afsted.

• #123   10. sep 2008 Uhh Hundemutter det er også rigtig svært.

Min gamle hund blev dement. Hun var ellers rask og spiste, drak, legede og sov som hun plejede, hendes alder (15 år) taget i betragtning.

Vi vurderede at det ville være uværdigt at holde hende i live da hun begyndte at besørge indenfor.
    Hun virkede forvirret og utryg flere gange dagligt. Bad om at komme ud men glemte hvorfor hun skulle ud hvorfor det "gik galt" indenfor hvilket hun virkede meget ked af ...

Hun kunne ikke finde hjem når hun havde været ovre ved naboen efter godbidder og var ikke længere tryg ved at gå tur med andre end min stedfar og mig, hun turde ikke være alene i haven etc.

Men det er møghamrende svært. Men vi måtte hver måned vurdere om vi holdt hende i live for hendes egen eller vores skyld og da vi kom til at det ikke længere var for hendes skyld blev hun aflivet ...

Men hvor er det bare svært af finde lige præcis tidspunktet for hvornår det er nok ...

• #124   22. nov 2008 ja i gamle dage for ikke så mange år siden der fik man bare kronjyden ud så aflivet de både ko og hund vis man havde noget der var syg men det mener jeg ikke de må mere men det var lidt baske den gang at aflive en hund med boldt pistol men sån var det ofte på landet jo

Kommentér på:
aflivning

Annonce