{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt hunde
  • #1   10. sep 2008 Er internat-prisen ikke 1800 kr?

Men det afhænger vel af mange ting, er den renlig kan den være alene hjemme og er den lydig? Og hvor meget tilbehør følger med hunden?

• #2   10. sep 2008 kommer an på hvor det er henne og hvilke racer der er i..

en normal blanding som lab/schæfer vil jeg kun give max 1.000 for hvis det er andre steder end et internat, på internatet vil jeg godt betale den pris det koster, da de jo også gavner de andre dyr

• #3   10. sep 2008 Brugt hund *gg* Lyder lidt pudsigt..

Hvis det er en unghund, renracet og med tavle, ville jeg nu gerne betale det det nu koster, ellers er jeg med Tanja

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #4   10. sep 2008 Jeg vil slet ikke give noget for en "genbrugshund". Og jeg syntes heller ikke det er rimeligt af forlange så mange penge for hunden som nogle folk gør....
    Er det fra internater... så koster det en pris... og det er fint syntes jeg... for de har haft den på kost... har folk ansat.... o.s.v.... der ville jeg betale prisen... men den er heller aldrig særlig høj....
    Man kan mange gange tydeligt se på prisen om det er p.g.a. sygdom hunden "sælges" for der er prisen tit meget lav... eller hunden skal bare have et godt hjem...
    "Mangel på interesse hunde" eller "fortrydelseskøb" er tit meget dyre hunde.... og sælges tit til den pris man selv gav... eller måske mere.
    Jeg har taget 5 voksne hunde til mig gennem de sidste 7 år... 4 af dem havde tavle... og jeg har ikke betalt en krone... men jeg kunne tilbyde dem et dejligt hjem... god forplejning... og masser af kærlighed.... Til den ene af mine hunde blev jeg valgt ud af 60 henvendelser....
    Jeg har i mit liv selv måttet af med 2 hunde af personlige årsager og begge havde tavler.... og det var også et godt hjem jeg søgte til disse hunde... og de kostede heller ikke noget....
    Kunne aldrig finde på at forlange penge, hvis jeg af en eller anden årsag ikke kunne have en af mine voksne hunde.... Hvalpe er noget andet... men det er heller ikke hvem som helst der kommer herfra med en af dem....
    Det var så bare min mening.

• #5   10. sep 2008 Det kommer sandelig an på, hvad hunden har været ´brugt´ til og hvad den egner sig til at blive brugt til fremover... smiley

• #6   10. sep 2008 På Dansk Dyreværns Internatet her (Tingskoven v. Århus) koster en hund 1500, men så er de også vaccineret, sundhedschecket og chippet/registreret.
    Jeg ville ikke selv give mere for en hund over 8 mdr. med mindre det var en med tavle og avlsgodkendelse som af en anden årsag skulle sælges end bare omplacering.

• #7   10. sep 2008 Jeg synes også det kommer an på, hvorfor ejeren går af med den... Om det er fordi, de ikke gider mere, pga. sygdom eller hvad det nu er...

• #8   10. sep 2008 De gange jeg har overtaget en brugt hund (min gamle husky - vores nuværende beagle m.fl.) har jeg ikke givet noget for dem, fordi de har haft så seriøst problemer, at ejerne bare ville af med dem.... Jeg tror faktisk heller ikke umdiielbart, at jeg ville være villig til at betale penge for en genbrugshund, da de - efter min erfaring - aldrig ligefrem er ukomplicerede.

• #9   10. sep 2008 Da jeg for nogle år tilbage blev indlagt på ubestemt tid med depression, valgte jeg efter 1 måned at finde et nyt hjem til min dengang 1½ år gamle hund. Jeg tog 500 for den.

• #10   10. sep 2008 Jeg ville passe meget på med købe en brugt voksen hund, med mindre det er en jeg kender godt. Man ved ikke hvad hunden har været udsat for og oplevet.
    Men ellers hvalp/unghund med tavle, prisen
    Blandinger og voksne, intet

• #11   10. sep 2008 Jeg syns generelt der er alt for mange vanvittige eksempler på hvad folk vil tillade sig at tage for en hund de af den ene eller anden grund ikke kan have mere... det syns jeg er frækt. Hundens bedste bør komme i første række og ikke at få indkøbsprisen retur.

En bastard eller en på anden måde tvivlsom herkomst, burde ikke kunne sælges for mere end 2000, uanset om det er en labrador eller chihuahua, om den er 12 uger eller 12 mdr.

En hund med stamtavle, der af den ene eller anden grund skal ompladseres... der må prisen følge hundes 'uddannelse' sundhed og herkomst generelt.

Nu har jeg selv brugte bastarder *ss* og ville ikke bytte for en million

(eller ville jeg sådan som økonomien er idag...hmmm?)

Nåh, men den ene var gratis, den anden et symbolsk beløb.
    Begge hunde er for mig (idag) meget mere værd, men jeg ville ikke have betalt flere tusinde kroner for dem.
    Monique var 1 år og med en meget blakket fortid, Anna kun 14 uger, nærmest 'ubrugt' *ss*

• #12   10. sep 2008 Jeg ville give internatspris. Med mindre hunden var veltrænet, havde været gennem diverse prøver og havde en brugsværdi for mig osv. Så kunne vi snakke pris...
    Var der tale om en "problem"-hund ville jeg ikke give noget for den.

• #13   10. sep 2008 tja jeg har en brugt hund, hun var 18 mdr da vi fik hende for 1/2 år siden, vi gav 1500 kr for hende, et beløb som jeg synes var okay

synes det fint man tager et beløb for hunden, et eller andet sted er folk jo også mere seriøse når der blandes penge ind i et køb

• #14   10. sep 2008 Hvis den kunne bruges til noget (både udstilling, brugsarbejde/agility/lydighed, avl) gav jeg det der skulle til, ellers ikke en krone.

• #15   10. sep 2008 altså de der hunde folk er nærmest desperate for at komme af med, sådan: den skal væk inden fredag, ville jeg ikke give mere end max 200 kr for
    en renracet hund med tavle som er ung og frisk op til 10000

• #16   10. sep 2008 jeg har givet 6000 kr for en brugt hund. hentede dem som 1-årig i Holland. ikke bare fik jeg en voksen hund, men jeg fik også verdens bedste hund, som jeg rent faktisk stadig kunne nå og forme trods alt han var de 1 år.

han er raceren og har stamtavle

men en blandingshund ville jeg ikke give mange ører for

• #17   10. sep 2008 stiod jeg derimod og skulle have en brugt hund fra et internat ville jeg intet havde imod og betale den pris de koster der

• #18   10. sep 2008 Jeg har en brugt hund(genbrugs hund) det er ikke sidste gang jeg får mig det, hende gav jeg 500kr for på internat, dejlig hund.. Men vil nu aldrig købe en hund som alle dem der tilsalg som fx er 1 år til 3000kr uden tavle det er bare for meget sys jeg..

• #19   10. sep 2008 Jeg mener bestemt at man skal tage en pris for en brugt hund, den behøver ikke være stor, men folk der giver noget for en hund er mere seriøse end dem der bare henter en hund fordi den er gratis, tit er det overhovedet ikke gennemtænkt så, men bare en pluselig indskydelse, fordi den ikke koster noget, og det menneske der har givet noget for en hund vil også være mere tilbøjelig til at tage den med til dyrlæge osv. når den har en pris.
    De hunde der kommer fra internater, har der jo også været udgifter på. der skal jo personale til at passe hundene og kattene og vand, varme osv. er altså ikke gratis.
    Dermed siger jeg ikke at alle mennesker er sådan, men mange er.

• #20   10. sep 2008 Jeg gav 2000 kr for Ea da hun var 4 mdr. Troede at hun var renlig og kunne være alene hjemme og alt det der. Men det har jeg da selv trænet hende op til. Udover alene hjemme kan hun stadig ikke. Men hæjst 2000 kr vil jeg give.

• #21   10. sep 2008 Hæjst - højst

• #23   10. sep 2008 Jeg giver dig fuldstændig ret Karin A

• #24   11. sep 2008 Karin A - bare fordi jeg måske ikek kan betale 10.000 for en hund betyder det altså ikke den får et dårligt liv :S

jeg gav 1.500 for Lilly, pga hun har merkant overbid (fuldpris er 3.000) den fuldepris var også rigtig mange penge for mig :S

Men hun får foder fra Olivers (hvilket jeg syntes er got foder) og var så sent som i tirsdags til dyrlæge og få rykket 9 tænder ud..

Så bare fordi man ikke har mange penge, passer det altså ikke at hunden får et dårligt liv :S

• #26   12. sep 2008 Det syntes jeg så ikke :S Mange inkl mig selv har fået gratis dyr (og ja Joy blev givet væk gratis) og de er blevet elsket lige så meget som den jeg har betalt penge for (eller som de har betalt penge for)

Det er MEGET sjællendt jeg oplevet at gratis dyr er dem der bliver glemt og ikke kommer til dyrlæge

• #27   12. sep 2008 Jeg har oplevet nogle som udnyttede groft at de havde fået et dyr gratis den var aggresiv og blev smidt ind til en tæve i løbetid så vedkommende kunne skynde sig at tjene penge på hvalpene, og bagefter solgte den videre, så slap hun for parringsafgiften og jeg tror ikke altid folk har gode intentioner med det de gør, jeg ved godt at man ikke kan kæmme alle over en kam, men der er bare nogle mennesker der ikke er af guds gode børn.
    Det kan som du skriver Tanja godt være det er sjældent, men 1 gang er også for meget.
    Jeg mener bestemt også at prisen skal være efter, hvordan dyret er og om det er f.eks en hund med fejl, men derfor skal den bestemt ikke være gratis.

• #28   12. sep 2008 Jeg kan slet ikke se det forkerte i at de er gratise :S problemet i det du fortæller er at de tager en aggresiv hund til sig, ikke at den er gratis :S

• #29   13. sep 2008 problemet er at den var gratis og på den måde sparede hun en parringsafgift, som hun ellers skulle have betalt for at få parret sin hund, nu fik hun det gratis og efterfølgende blev hunden sat til salg.

• #30   13. sep 2008 Ginne * Skrevet: 10-09-2008 08:48:49

Jeg ville give internatspris. Med mindre hunden var veltrænet, havde været gennem diverse prøver og havde en brugsværdi for mig osv. Så kunne vi snakke pris...
    Var der tale om en "problem"-hund ville jeg ikke give noget for den.

Ditto her og Enig!

Kommentér på:
Brugt hunde

Annonce