402 visninger
|
Oprettet:
En tanke om foder og allergi {{forumTopicSubject}}
Mange snakker om at BARF hjælper hunde af med allergi. Jeg tror gerne på det, men sidder her og tænker på HVIS BARF metoden var den gængse fodertype .... hvor mange hunde ville så blive allergifri ved at skifte til tørfoder?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
nov 2005
Det er ikke noget jeg aner noget om... bare en tanke.
feb 2008
nov 2005
Det var altså ikke for at sige noget negativt om BARF overhovedet, men for at vende verden lidt om.
feb 2008
Men hvis det er en protein type som den hund du kender er allergisk overfor, så vil den jo heller ikke kunne tåle tørkost med det protein i...
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
Det er ikke tørfoder som sådan der giver allergi. Men lagermider og/eller det der er i foderet.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 767
Jeg ved det ikke, og det er der næppe andre der gør heller, for så vidt jeg ved, er der ingen der nogensinde har lavet en sådan undersøgelse.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
(link fjernet)
Det er lidt omkring foderallergi og BARF - Jeg syntes at det er interessant læsning
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Min Kia er lige meget allergiker om hun får tørfoder eller råfoder.
Det er bare nemmere ved råfoder at holde de proteiner ude af kosten som hun ikke kan tåle såsom lagermider/'s aff., korn, and, oksekød eller svinekød i for store mængder etc. ude af hendes kost.
På tørkost er hun en allergihund med konstante udbrud ==> et liv med stress, smerter og livsfarlig medicin til at gøre hendes korte liv nogenlunde tåleligt :o(
På råfoder er hun en allergihund der er symptomfri ==> et værdigt hundeliv hvor hun kan leve et "normalt" og forhåbentlig langt liv uden at skulle have nogen form for medicin :o)
Ang. trådopretters spørgsmål: En "BARF"-hund der kun var allergisk over for fx. oksekød kunne jo snildt blive symptomfri (i teorien) på tørfoder der ikke indeholder oksekød ... :o)
Dermed kunne tørfoderet jo være løsningen ...
Selvfølgelig kunne man så bare fjerne oksekødet fra hundens råfoder og hunden ville også være symptomfri ... Hmm ...?!? :o)
Spændende indgangsvinkel. Jeg gad godt at der forelå en masse forskning inden for dette, da det kunne være spændende :o)
Karina H: Spændende link :o)
En tanke om foder og allergi