{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En tanke om foder og allergi
  • #2   12. sep 2008 He he nej ikke hvis du har oplevet det den anden vej omkring ;o)

• #3   12. sep 2008 Hunden slipper jo ikke helt af med sin allergi af at blive barfet, den bliver nærmere symptomfri, for den vil jo stadig være allergisk..

• #4   12. sep 2008 Eva: Ja det ved jeg... det var ikke det spørgsmålet gik på. Men hvis alle fodrede med BARF hvor mange hunde ville så blive symptomfri fra deres allergi ved at skifte til tørfoder?

Det er ikke noget jeg aner noget om... bare en tanke.

• #5   12. sep 2008 Ja, men jeg har så ikke hørt om Barfhunde med allergi.......

• #6   12. sep 2008 Nå okay... det har jeg nu, men jeg ved at det hjælper mange ;o)

Det var altså ikke for at sige noget negativt om BARF overhovedet, men for at vende verden lidt om.

• #7   12. sep 2008 Jamen det forstår jeg da også godt, bare fordi en ting fungerer kan man godt stille spørgsmål til hvorfor/hvordan det virker...:-))))

Men hvis det er en protein type som den hund du kender er allergisk overfor, så vil den jo heller ikke kunne tåle tørkost med det protein i...

• #8   12. sep 2008 Det kommer jo an på, hvad tørfoderet indeholder??
    Det er ikke tørfoder som sådan der giver allergi. Men lagermider og/eller det der er i foderet.

• #9   12. sep 2008 Hæ hæ. Meget godt spørgsmål Jannipigen.
    Jeg ved det ikke, og det er der næppe andre der gør heller, for så vidt jeg ved, er der ingen der nogensinde har lavet en sådan undersøgelse.

• #10   13. sep 2008 Prøv at læse dette

(link fjernet)

Det er lidt omkring foderallergi og BARF - Jeg syntes at det er interessant læsning smiley

• #11   13. sep 2008 Heller ikke min :o)

Min Kia er lige meget allergiker om hun får tørfoder eller råfoder.
    Det er bare nemmere ved råfoder at holde de proteiner ude af kosten som hun ikke kan tåle såsom lagermider/'s aff., korn, and, oksekød eller svinekød i for store mængder etc. ude af hendes kost.

På tørkost er hun en allergihund med konstante udbrud ==> et liv med stress, smerter og livsfarlig medicin til at gøre hendes korte liv nogenlunde tåleligt :o(
    På råfoder er hun en allergihund der er symptomfri ==> et værdigt hundeliv hvor hun kan leve et "normalt" og forhåbentlig langt liv uden at skulle have nogen form for medicin :o)

Ang. trådopretters spørgsmål: En "BARF"-hund der kun var allergisk over for fx. oksekød kunne jo snildt blive symptomfri (i teorien) på tørfoder der ikke indeholder oksekød ... :o)
    Dermed kunne tørfoderet jo være løsningen ...

Selvfølgelig kunne man så bare fjerne oksekødet fra hundens råfoder og hunden ville også være symptomfri ... Hmm ...?!? :o)

Spændende indgangsvinkel. Jeg gad godt at der forelå en masse forskning inden for dette, da det kunne være spændende :o)

Karina H: Spændende link :o)

Kommentér på:
En tanke om foder og allergi

Annonce