1.413 visninger
|
Oprettet:
wee hunde skal i snor snart, ny lov:) {{forumTopicSubject}}
ser tv øst jylland og der blir sagt at der vil laves en lov om at i alle byområder SKAL alle hunde føres i snor, ikke kun i de få kommuner der er regler om det.. det blir dejligt:) så kan man da tillade sig at be folk om at ta snor på deres hund når man møder dem i byen..
og så skal man ik være såå nervøs i byen mere..
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Men bor også lidt uden for byen tæt på marker og enge så jeg er ligeglad *G*
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Jeg ved ærligt ikke om Baily KAN finde på at bide.. Derfor går hun altid i snor, med mindre jeg har totalt frit udsyn over et område på ca 5000 m2. Mit største problem er netop alle de løse hunde vi dagligt møder - et sådan forbud vil passe mig glimrende !
Det er meget muligt at netop du kan kalde dine hunde til dig, men det er altså et fåtal derude der kan det..
maj 2006
Følger: 66 Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 4.093
Man da da sagtens stimulere en hund. Taf en tur i skoven eller lignende. Eller inviter nogle hundevenner hjem i haven
feb 2006
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 434
max har et par gange været uden snor hvor han legede med en anden hund og hun kommer når der bliver kaldt og han var SÅ forelsket at han fulgte hende lige i rø....
feb 2006
Baily er f.eks. en farlig (!!!!) kamphund.. Det er det folk ser når jeg kommer med hende.. Hvad de ikke ser, er alle hendes ar fra tidligere overfald. Og derfor ved de heller ikke at hendes bedste forsvar er et angreb. Ikke at hun nødvendigvis at hun gør det, men MULIGHEDEN foreligger.. Hvem står med problemet hvis hun en dag bider en eller anden løs hund der er kommet farende med 120 i timen hen i hovedet på hende ??? 9 ud af 10 mennesker kan altså ikke kalde deres hund til sig. Og så kan det godt være der allerede er en lov - men vi kan vist roligt konkludere at den bare ikke fungerer ..
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
jun 2007
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
så jo en ny lov om at alle hunde skal føres i snor i byerne er rigtig godt!
lige nu er det jo kun hunde der ikke er i fuld krontrol der skal være i snor. og jeg selv som barn syndes ikke det ar sjovt at gå i byen, heller ikke med min bror som er bange for hunde stadig så sprang op af mig og tissede i bukserne flere gange fordi hunde uden snor løber hen og hilser fordi hunde ejere syndes deres hunde skal ha lov at hilse på alle:(
så her er jeg meget meget glad for at høre dette:)
og vil man ha sin hund uden snor, kan man som de sagde i programmet gå i hundeskove osv. og uden for by områder..
hunden lider skam ikke i snor
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.057
Den gamle siger jo at man skal ha' 100% herredømme over sin hund, og det tvivler jeg godt nok på at folk generelt har.
Ja, fint at man kan kalde hunden til sig og den så kommer....Men hvis der kommer en kat, en hare eller andet der kan "tricke" hunden...så tror jeg det er de færreste der har fuld kontrol over deres hund.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Uanset lov, kommer min hund ikke mere i snor, end den er. Jeg føler mig 100% tryk ved at han går løs på egnede steder og egnede tidspunkter. Min hund skal leve et liv, som jeg kan stå inde for og jeg vil ikke køre land og rige rundt flere gange dagligt for at lufte hund på en måde jeg synes er optimal. Jeg har hele tiden tænkt, at får man en bøde, så må det være den afgift, der er på hundehold.
feb 2006
Jeg rpøver egentlig bare på at beskytte min og andres hunde bedst muligt... For det er virkelig et stor gene for mig med de løse hunde..
aug 2006
Tror som sagt folk vil være s***e ligeglade, og kan heller ik se hvordan denne lov vil blive håndhævet.
jun 2007
max får mange gange lov til at gå fri og hygge sig og vi laber rigtig meget med vores venner ude i det fri (fodbild, rundbold osv.) og der har vi købt en KÆMPE lang line og sådan en ting til at sætte ned i jorden og så hygger max sig eller helt vildt.
men jeg synes ikke at det er uretfærdigt overfor max at han måske ikke er lige så meget fri som andre hunde for han får o lov til at være fri rigtig meget måske ikke hverdag men i hvert fald 4-5 gange om ugen i lang tid??
aug 2006
jan 2008
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Luna render altid løs (naturligvis ikke inde i selve Køge by).. Så det vil jeg da være ked af..
aug 2008
og elllers kan man jo gå til hundetræning og hundeleg hvor de kan løbe og lege med andre hunde..
eller som her i slagelse hvor der er en hundeindhegning, hvor hundene kan løbe rundt..
Helt ærligt så det altså mere rimeligt at vi mennesker kan gå frit og være trygge i byen end at man kan have hunde løs.. det en mærkelig holdning at have at det synd de skal gå i snor..
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.057
Men byområder, dertil hørende stisystemer osv...Der sys' jeg alle burde ha' snor på.
Men min holdning er alligevel, at uanset hunderace og træning, så kan man ikke vide 100% om hunden kan blive "tricket" af udefra kommende "input" eller ej...
aug 2008
jan 2005
Fedt da.. det er da for dumt at høre på.. Så fordi jeg bor i lejlighed så må min hund ikke rende løs.. Selvom jeg havde have ville min hund da skulle ud på ture (have er ikke til luftning) og den vil da ikke få alverdens motion ved at rende frem og tilbage i et frimærke af en have
Aj kom igen..
jan 2005
Det er ikke så hun fimser rundt og ejer hele verden...
aug 2006
Hvor er det du så mener hundene kan rende løs udenfor byen?
Selvfølgelig skal hundene ik genere andre det er vi enige om, men jeg kunne aldrig drømme om altid at holde min hund i snor.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Jeg tænker meget på at der er nogen der er panisk angste for hunde. Det eneste de ser er en løs hund, og så kan ejer have nok så meget styr på kræet for.
Hvis man ikke mener man kan aktivere sin hund ordenligt uden at gå tur med den i byen uden snor, så mener jeg der er noget man lige skal tage op til overvejelse igen.
At holde hunden i snor mener jeg er til respekt for andre man deler fortov, park og nærmiljø med. Det er ikke alle der ser hunden som guds gave til mennesket.
aug 2008
Jeg siger at HVIS man som hundeejer i LEJLIGHED mener at det synd de altid skal gå i snor pga den nye gode lov SÅ må man undgå at købe hund så længe man bor i lejlighed.
Så jeg sagde ikke at dem der har det fint med at fører deres hund sikkert i snor for dem selv og alle andre, ikke skal ha hund i lejlighed..
Prøv liige engang imellem at læse tingene på andre måder istedet for kun negativt.. for mine indlæg er bestemt ikke negative:)
jeg er en meget positiv person!
og ja alle har ret til hunde.. hvis de kan give dem gode forhold vel og mærket.. man kan nu os bo i hus uden græsplæne så hvis man der os syndes hunden ik er tjent med at gå i snor ja så lad vær at købe en hund:)
Hunden kan sagtens have det godt i en snor..
og der er da skove hvor man kan gå, marker og grønne områder, dem er der mange af udenfor byområdet..
lige meget hvad er det ikke fair at lille peter skal gå i skræk for hunde oppe i byen hvor en masse nu går med frie hunde, fordi ejeren tror deres hunde er søde og de kan styre dem, det kan os ske, men det stadig synd lille peter ik tør gå med mor oppe i byen.. og det er trods alt nemmere at styre sin hund med snor på end uden., nogle hunde løber extremt hurtigt og de ik lette at løbe efter og fange tihii
jan 2005
Og så vil jeg så lige indskyde, at det med snor heller ikke altid er en garanti for mindre overfald og sådan.
En pige i min opgang lufter sin (aggressive) hund i flexiline.. Den er strukket ud i alle 5 meter... også selvom hun skal omkring et hjørne af bygningen.. Eller omkring en hæk.. Min hund har flere gange været ved at blive overfaldet af hendes kræ.. Og der var min sørme også i snor, som de skal være det i bebyggelsen..
Det er tilladt at tænke sig om.. Det er ikke nok bare at gå i snor, hvis man ikke lige tænker på, hvor langt snoren rækker...
Og ja, Luna vil stadig gå løs..
aug 2006
Nej folk skal ik gå og være bange for andres hunde, men ser det ik som et problem hvis bare folk kalder hunden til sig.
Nu bor jeg i en meget lille by, og min hund løber kun løs på egnede områder.
Men der er vi så uenige. Jeg mener ik hundens behov bliver tilfredsstillet hvis den aldrig for lov til at løbe løs, og får strækket ud.
aug 2006
aug 2008
så kan den løbe uden snor steder det er tilladt, der er også lovligt på strande osv i visse tidsrum osv.. og det kommer da bestemt an på hund og størrelse af have om den kan strække benene i haven:) tulle har rigeligt plads i vores have at løbe på..
Vi har også en muskelhund i kvarteret her, men ejeren går da med hunden i kort fast snor, det burde alle eller flex der holdes tæt så snart man ik kan se alle steder, eller der kommer andre forbi en..
aug 2008
så den ende med legepladsen er fint hunden er i snor,.. den anden ende må de for min skyld godt lege med deres løse hunde.. hvis de husker at gå hen til den eller kalde den til sig med sikkerhed hver gang der er forbi passerende..
jan 2008
Og jo, det er da fint med en have, når man har hund. Har ikke selv have lige for tiden, men i de perioder vi er hos mine forældre, er haven en fin ting at have, men slet ikke nok. Der er jo ingen spændende lugte eller noget, så den kan ikke bruges til meget i Canis' øjne.
Canis (og den lille nye lige om lidt :o) ) får nu stadig lov at løbe fri på steder, hvor jeg synes det er ok. Jeg tager gerne den bøde, hvis den en dag skulle komme - tager den med glæde, vil jeg gå så langt som til at sige.
jul 2005
aug 2006
aug 2006
Nu bliver hundeskovene nævnt som et sted hvor hundene kan løbe løs.
Det er også fint nok, men skal reglerne der også holdes, så er det meget få der kan lade deres hunde rende uden snor der.
jan 2005
Nå jeg tror da bare jeg hopper ud af denne tråd..
aug 2006
aug 2006
jan 2005
aug 2006
Jeanette- Ja det var da en strålende ide:)
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
ja undskyld jeg råbte hehe, men jeg blev glad da jeg så det her indlæg.. noddie er blevet overfaldet 2 gange af hunde som folk mente de havde 100% kontrol over når de år uden snor.. og den ene var en stor hund, den anden en lille..
Noddie går aldrig uden snor, for det første fordi han måske liii ska kaldes på mere end 1 gang hehe, og for det andet for ikke at skræmme nogen med enløs muskelhund..
ALLE hunde i snor tak:D - der findes jo hundeparker/ skove.. og ellers ka man jo lade dem lege i en have eller på træningspladsen man kommer på
aug 2006
Dem der går med deres ustyrlige hunde uden snor nu, gør det jo nok også selvom loven bliver lavet om.
jan 2008
Min hund er også blevet overfaldet af en løs hund og der skete heldigvis ikke så meget. Der var blod og det så voldsomt ud, men alt er ok i dag. Og alligevel har jeg da min lille skødehund løs! Det er en hund og den skal have det jeg forstår ved et hundeliv. Løber den en dag efter en hare og bliver kørt over eller ende den en dag i gabet på en muskelhund, der får rigtigt fat, falder min verden sammen - ingen tvivl om det. Får tårer i øjnene bare ved tanken! Men han er en hund og skal have et rigtigt hundeliv. Vil ikke begrænse ham for at undgå uheld. Jeg tager naturligvis minbe forholdregler og er ikke dumdristig, men vat og bomuld skal han ikke pakkes ind i bare for at glæde mig.
jul 2005
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Vi er dælme frække er vi :o)
wee hunde skal i snor snart, ny lov:)