{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Lopper!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Bailey døjer simpelthen så meget med dem,, han kradser og bider bare sån, at hårene begynder at falde af :o(
Synes snart vi har købt os fattige i loppekure, og intet virker. Kan selvfølgelig ikk huske hvad de hedder :o(
Er der nogen der har nogen gode erfaringer med nogen specielle typer?? Kunne en loppe shampo evt virke??
Håber virkelig nogen kan hjælpe, før han bliver helt skaldet!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   17. sep 2008 vi gir vores hvidløgspulver i deres mad, så vil lopperne ikke "bo" på dem...

• #2   17. sep 2008 jeg ville vaske med en loppeshampoo og så de der to dage efter give ham en af de der pipetter der både behandler og forebygger og så vaske alt han er i nærheden af tæpper hunde seng evt. seng og møbler hvis han kommer der og så støvsuge støvsuge støvsuge støvsuge, lopperne lever ikke på hunden men i dens omgivelser

• #3   17. sep 2008 Åh din stakkel, det er sgu da irriterende.......jeg er begyndt at rede min hund med en tættekam til lus og så får jeg lopperene med og for det meste kan jeg nå at mase dem.....men jeg har jo godt nok en lille hund, så det er selvfølgelig lidt nemmere, end med en stor vovse....men det virker

• #4   17. sep 2008 Ja jeg bruger altid en loppeshampoo først og det har virket fint.
    Men Emma har nu ikke rigtig været plaget af lopper.....hun har højest haft nogle få stk og de har lidt døden af shampooen.

Måske kan bailey ikke tåle det du bruger til ham og han kommer til, at klø af det ?

• #5   17. sep 2008 som Ditte skriver... Desuden ville jeg hvis det var min hund der var hårdt angrebet, kæmme den hverdag og mase de levende lopper, det gjorde min mor altid med deres hunde, hun havde len lusekam som blev brugt på hundene.....

• #6   17. sep 2008 So Ditte også skriver, så husk at der findes 2 slags pippetter. Den der KUN forebygger og den der også behandler. Så hvis du har brugt den forkerte tager de ikke de lopper, der allerede er der.

• #7   17. sep 2008 Eva C
    Han får allerede sådan nogen hvidløgs dråber i hans mad,, Dem fra ,,PET-GOURMET"

Smilende Susie ¤ Ding Dong Sussi ¤
    Tænkte faktisk på om det var derfor,, det ene vi har brugt stank ganske forfærdeligt :o( Lidt ligesom super stækt ,,kongen af danmark")

Tænke også lige netop på, at rede ham med en lusekam. Men troede faktisk bare de hoppede væk, de små djævle :o(
    Men vil helt sikkert prøve med loppeshampo, og lusekam :o)
    Og selvfølgelig gå igang med en ordentlig hovedrengøring :o)

Jeg vaskede ham for leden dag i KW´s hundeshampo, af den der hedder medisin shampoo, fordi hans hud ser ud som den gør,, den er helt tør og skællet :o)

Det er bare så forfærdeligt at se på han klør så meget,, stakkels hundvaps :o(

• #8   17. sep 2008 *Medicin shampoo ;o)

• #9   17. sep 2008 kontakt din dyrlæge og hør om du kan få noget der hedder stronghold tror det staves sådan , det slår alt ihjel. frys din hunds tæpper i nogen dage og bagefter vask, du kan købe noget og sprøjte med indenfor, men så skal i ikke være hjemme i 4 timer efter, men der skal gøres en indsats hvis du vil helt med dem. det shampoo du har brugt det tager kløen udefra somregl

• #10   17. sep 2008 Tanja A
    Tusind tak,, det vil jeg helt sikkert prøve :o)
    Ja det ved jeg, men tænkte det kunne hjælpe lidt på hans tørre hud. Så havde han det mindre at slås med :o)

• #11   17. sep 2008 Hans tørre hud kan du afhjælpe lidt ved at gi ham fiskeolie...
    eller Olie der både indeholder omega 3 og 6.....
    Hvis det er meget slemt kan du eventuelt smørre ham med noget rapsolie eller babyolie, det kan lindre det noget, hans hud klør jo fordi den er tør og sprækker..

• #12   17. sep 2008 Eva C
    Skal jeg bare gnide det ind i pelsen, over det hele?? hihi han blir´ da rimelig fjettet at se på ;o) men bare det hjælper!!

• #13   17. sep 2008
    smiley Bailey smiley Nu med hjemmeside!!! 3

Her er en shampoo, der måske var værd at prøve.

(link fjernet)

Udover det har jeg ikke rigtig nogle gode råd - ikke andet end dem, der er givet :o)

• #14   17. sep 2008 Først og fremmest:
    Hvis du vasker hunden, så skal du vente to døgn med loppekur og han må heller ikke vaskes før mindst to døgn efter.

Her har vi selv en mindre loppeplage - ikke mange, men de er ikke til at slippe af med.. Eller var!

Siden Frontline kom på markedet har vi brugt det, men kan nu konstatere, at lopperne er resistente. Vi har nu givet hunden Advantage og Program Vet i kombinationsbehandling.
    De levende lopper er væk, men hunden har stadig noget følsom hud.

Vi har valgt ikke at sprøjte vores hjem, selvom det anbefales - derfor bliver vi nu nødt til at langtidsbehandle hunden, da larverne vil blive ved med at springe på.
    Vi støvsuger grundigt, vasker hans tæpper osv.

Hvidløg...
    Jeg kan INTET finde, der på nogen måde dokumentere nogen former for effekt mod hverken lopper eller flåter. Til gengæld ligger der masser af videnskabelig dokumenation for, at hunde tåler det dårligt...
    Jeg har valgt at give hunden noget, der er giftigt for den i kampen mod lopper - men har valgt noget med dokumenteret effekt, nemlig loppemidlerne.
    Synes det er meningsløst at give det noget der er giftigt for den, når effekten ikke kan dokumenteres.

• #15   17. sep 2008 Anette L
    Tusind tak,, har du nogen anelse om hvor jeg kan købe det??

CH, kvinde, 34 år .
    Går det ikke over igen, med den følsomme hud?? har godt nok prøvet det Frontline, men synes heller ikk det virker.

Det med hvidløgen har jeg faktisk også tænkt meget på. Har også læst op og ned om hvor dårligt de tåler det, men der er så mange der siger det stadig hjælper. Men det gør det åbenbart heller ikke hos os :o(

• #16   17. sep 2008 Bailey, jeg HÅBER sørme det snart forsvinder det med den følsomme hud. Det er jo anstrengende for huden - dog ikke så voldsomt som da der var levende lopper ;o)

Lige nu må jeg også forvente, at der jævnligt hopper en loppe på, der så hurtigt dør, men sikkert når at genere hunden..

Vi giver Cassius lakseolie, men det har ikke nok effekt. Lige nu vælger vi at give det lidt tid og se, om der ikke falder ro... Hvis ikke, så må vi lige vurdere, hvad vi så gør :o)

• #17   17. sep 2008
    smiley Bailey smiley Nu med hjemmeside!!! 3

Du kan bestille det på
    www.cultus.dk

Jeg har selv brugt den der hedder Furst aid og den er bare super.

MHT hvidløg, så har jeg forstået, at det er rå hvidløg der er/kan være skadeligt ??? ikke hvis det er behandlet.
    Jeg bruger selv de hvidløgs/ingefær dråber fra Pet Gourmet og har 7-9-13 kun fundet 2 flåter i løbet af sommeren og ingen lopper.

• #18   17. sep 2008 CH, kvinde, 34 år .
    Ja det kan man jo også tydeligt se på dem det er.

Ja det kan vel næsten ikke undgås, men så længe de bare dør,, men der skal godt nok heller ikke meget til før Bailey er rød og irriteret af det.

Det var da også ærgeligt,, men mon ikke også det gør det, når først de er sluppet af med de kravl. Det må man da godt nok håbe :o)

• #19   17. sep 2008 Bailey, ja du gnider det ind hvor pelsen er væk/næsten væk i moderat mængde, (som hvis du skulle smørre dig selv ind) du kan altid tørre det overskydende af men køkkenrulle eller lignende hvis han bliver for fedtet....

• #20   17. sep 2008 Anette L
    Okay,, må se om ikk jeg kan få fat i det så :o)
    Vi har sådan set heller ikk fundet nogen flåter på ham,, men lopperne er godt nok helt pjattet med ham,, desvæære

Eva C
    Det vil jeg straks få hentet til ham, tusind tak for det :o)

• #21   17. sep 2008 smiley Bailey smiley Nu med hjemmeside!!! 3

Nu spørger jeg måske dumt :o) er du sikker på, at det er lopper ???

Der findes flere former for mider, der også giver en forfærdelig kløe.

Jeg håber du finder en løsning, det er så synd, når de klør så meget.

Som Tanja skriver, så kunne Stronghold eller Advokate være en mulighed. Det tager i hvert fald alle former for mider.

For ca 4 år siden fik mine rovmider og de kløede som ind i helvede ( det samme gjorde jeg - ca 25 % af mennesker bliver også angrebet af de små bæster ) der blev sat ind med frontline og diverse andre loppemidler, men det hjalp ikke.
    Jeg havde så hørt fra en anden opdrætter om rovmider og fortalte det til dyrlægen. Men det mente dyrlægen ikke det kunne være, det havde man ikke set i mange år.
    Hundene og mig selv blev ved med at klø, så jeg forlangte, der blev taget et skrab...............og bingo, det var rovmider. Hundene blev behandlet med Advokate og kløen på både hundene og mig forsvant :o)

• #22   17. sep 2008 Steen, der er også rigtig mange, der har erfaring for, at deres hund aldrig får lopper selvom intet bliver gjort for at forebygge det.

Sådan var det de sidste otte år af min gamle hunds liv..

Så helt ærligt, så tænker jeg at det med hvidløg er rene tilfældigheder.
    Og jeg har det sådan, at skal jeg give min hund noget, der er giftigt for den, så skal jeg VIDE at det virker. Ikke have hørt det ude i byen.

• #23   17. sep 2008 Anette L
    Er jeg næsten sikker på det er,, for de kravler rundt på ham :o(
    Men skal selvfølgelig ikke udelukke at det kunne være de rovmider,, prøver lige med loppeshampoo´en, loppekuren og en lusekam, hvis det så ikke virker må vi en tur til Dr. dyr,, for det er nemlig så forfærdelig synd han klør så meget,, han er nogen gange helt forpustet af at hoppe rundt og klø sig sådan,,

• #24   17. sep 2008 Bailey, måske giver det mening at kontakte dyrlægen under alle omstændigheder - for vedkommende ved hvilke midler der virker godt i dit område - og hvilke, der ikke gør.

Jeg selv var i kontakt med to dyrlæger og apoteket for at finde det rigtige alternativ til Cassius (Apoteket var så overhovedet ikke til hjælp, men det var et forsøg værd ;o) )

• #25   17. sep 2008 CH, kvinde, 34 år .
    Ringer til dem idag, og får en tid, for blir´ helt ked af at se han er såplaget af det,, hans tæpper er smidt i fryseren allerede :o)

Tusind tak for hjælpen, til min lille loppe farm ;o)

Kommentér på:
Lopper!!!!!!!!!!!!!!

Annonce