775 visninger
|
Oprettet:
Dårlig pels. {{forumTopicSubject}}
Vores Ruhåret hønsehund har ikke en særlig god pels, eller det der er, er skam fint, men han har bare meget lidt. hvad kan man gøre for at forbered hans pels.
Kan sige vi foder med Olivers, de får en smule rester og rå kogler.
Bare svært at sammenligne ham med vores Belgisk hyrdehund hund, for hans pels fejler intet og han har jo også utrolig meget af dem.
Vi har hørt man kan give stærk B-vitamin?
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
kan godt være b-vitamin bare er den rigtige vej
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Olivers til ruhår kan være noget rigtig skidt, det smadre pelsen.
Han får uld i stedet for den stride pels vil jeg gætte på.
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
mar 2007
mar 2007
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 397
Det er da noget værre vrøvl du der kommer med!
Jeg har selv Chihuahua kort og langhåret samt Lhasa Apso. Og ALLE mine hunde er særdeles gode i pelsen. Jeg har så en veninde som opdrætter Schnauzere, og de har virkeligt gode pelse. Og vi fodrer begge med Olivers!
Man kan ikke sammenligne pelsen på En Ruhåret Hønsehund og en Belgisk Hyrdehund. Det er 2 vidt forskellige pelstyper.
Og pelsen på en Ruhåret Hønsehund er normalt ikke så tyk og strid som på f.eks en Ruhåret Foxterrier.
Jeg havde for mange år siden en Dværgschanuzer som egenligt var rimelig i sin pels struktur, men var noget tyndpelset. Jeg begyndte at "plukke" ham stort set hver uge. Hhver gang der var et par hår som var lidt længere end de andre blev de plukket af. Efter 3 månederstod hunden i særdels super pels. OVER det hele.
Dårlig pels.