{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Dårlig pels. {{forumTopicSubject}}

Vores Ruhåret hønsehund har ikke en særlig god pels, eller det der er, er skam fint, men han har bare meget lidt. hvad kan man gøre for at forbered hans pels.
Kan sige vi foder med Olivers, de får en smule rester og rå kogler.
Bare svært at sammenligne ham med vores Belgisk hyrdehund hund, for hans pels fejler intet og han har jo også utrolig meget af dem.
Vi har hørt man kan give stærk B-vitamin?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig pels.
  • #2   19. sep 2008 nå ja det glemte jeg, de får lakseolie på deres tørfoder smiley

kan godt være b-vitamin bare er den rigtige vej smiley men kunne jo være man kunne gøre mere smiley

• #3   19. sep 2008 foderskift!
    Olivers til ruhår kan være noget rigtig skidt, det smadre pelsen.
    Han får uld i stedet for den stride pels vil jeg gætte på.

• #4   19. sep 2008 Ellers i øvrigt en rigtig rigtig lækker ruhår i har jer der smiley på billederne ser pelsen da ok ud?

• #5   19. sep 2008 Nej hans pels er ikke blød, han har bare ikke nok pels siger nogen dommer vi har snakket med. Men vi kunne da godt prøve at skifte foder. de virker ellers til at trives godt på det. Noget andet forslag til foder?

• #6   19. sep 2008 Jo tak, ja synes også selv han er super lækker smiley

• #7   21. sep 2008 Susan B!

Det er da noget værre vrøvl du der kommer med!
    Jeg har selv Chihuahua kort og langhåret samt Lhasa Apso. Og ALLE mine hunde er særdeles gode i pelsen. Jeg har så en veninde som opdrætter Schnauzere, og de har virkeligt gode pelse. Og vi fodrer begge med Olivers!

Man kan ikke sammenligne pelsen på En Ruhåret Hønsehund og en Belgisk Hyrdehund. Det er 2 vidt forskellige pelstyper.
    Og pelsen på en Ruhåret Hønsehund er normalt ikke så tyk og strid som på f.eks en Ruhåret Foxterrier.
    Jeg havde for mange år siden en Dværgschanuzer som egenligt var rimelig i sin pels struktur, men var noget tyndpelset. Jeg begyndte at "plukke" ham stort set hver uge. Hhver gang der var et par hår som var lidt længere end de andre blev de plukket af. Efter 3 månederstod hunden i særdels super pels. OVER det hele.

Kommentér på:
Dårlig pels.

Annonce