{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.969 visninger | Oprettet:

Dårlig pels efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der har erfaringer med dårlig pels på hunden efter, at den er blevet steriliseret?

Bertha blev steriliseret i maj måned og siden da er hendes pels blevet tør, skællet og så fælder hun helt sindssygt.
Det har været ok i en kort periode.

Hun bliver fodret med RC Giant, som hun altid har trivedes på, og vægtmæssigt holder hun sig fint.
Vi har forsøgt os med Luposan olie som tilskud med en begrænset effekt

Ja, som sagt. Nogen der har erfaringer, de vil dele ud af?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig pels efter sterilisation
  • #1   14. nov 2014 Der er en større artikel i den nyeste udgave af DKK's blad Hunden om det emne.

  • #2   14. nov 2014 TAK.. Har lige fundet bladet frem.... Det må jeg læse smiley

  • #3   14. nov 2014 Nej. Begge mine sterriliserede tæver har uændret pels. (og vægt)

  • #5   14. nov 2014 Vores Lua fik voldsom pels.
    Dejligt med lidt fokus på emnet fra DKK.


  • #6   14. nov 2014 Der er ingen ændring hos mine efter sterilisation heller - alle mine tre er steriliserede smiley prøv med lakseolie, evt smiley
    Selvom mine hundes pels aldrig har været dårlig, så blev de dog meget mere skinnende at se på da jeg skiftede foder fra oliver's til taste of the Wild smiley


  • #7   14. nov 2014 både og, min tæve blev steriliseret for 2 år siden, absolut ingen ændring, ellers en trimmepels hun har, hannen blev kastreret for 12 år siden, og det er først indenfor det sidste år, at han har ændret pelsstruktur, øget underuld og sværere at trimme ordentligt, faktisk har jeg måtte klippe områder af pelsen hvor jeg før fint har kunnet trimme. Men om det er forsinket virkning, eller alderen, det er måske det sidste.
    ellers har ingen tidligere hunde der er blevet neutraliseret, haft bivirkninger i form af kedelig pels (korthårede)


  • #8   14. nov 2014 Kat: Jeg synes ikke, at det er et velkendt problem.. Jeg havde godt læst et sted at hunde som Cavalier King Charles Spaniel kunne få nogle pelsproblemer, men at der er så store risici som DKK bladet afslører havde jeg ingen anelse om...
    Jeg fik heller ikke oplyst risikoen hos dyrlægen... Så synes også det er fint, at der er kommet fokus på det..

    Men det var egentlig heller ikke for at brokke mig, jeg lavede tråden, men mere med et desperat håb om at én havde nogle guldkorn eller et mirakelmiddel der kunne gøre Berthas pels bare liidt bedre smiley smiley


  • #9   14. nov 2014 Den race jeg har, er det ret velkendt at de får dårlig pels af at blive streliseret.

    Derfor har vi valgt at lade være med at gøre det, så Dana kommer i løbetid regelmæssigt hvert halve år, men har flot pels smiley


  • #11   14. nov 2014 Min Luna har fået en rigtig træls pels efter sterilisation. I øvrigt er hun også blevet inkontinent, men det klares let med hormoner.

  • #12   15. nov 2014 det er ganske velkendt at pelsen kan ændres ved neutralisering -umiddelbart synes jeg mest det er mere underuld jeg har oplevet/hørt om, og for ruhårede hundes vedkommende, at pelsen kan blive mere blød.
    Mat pels o.l. synes jeg ikke jeg har set/oplevet efter neutralisering


  • #13   15. nov 2014 Begge mine er steriliserede og har ikke ændret pelsstuktur, ej heller taget på smiley
    Men en bekendt har en Russisk Toy Terrier, og den har godt nok ændret sig.
    Fra at være flot skinnende er den nærmest blevet lodden.


  • #15   15. nov 2014 Jeg har en steriliseret collie, og hendes pels er rigtig træls og mat. Hun danner mere underuld, dækhårene er matte, hun filtrer nemt ja hun ser i det hele taget ikke særlig pæn ud og det bliver værre med alderen, hun fylder 9 år om 14 dage.

    Jeg har prøvet alt med tilskud af diverse slags, det hjælper ikke noget, det eneste der får hendes pels til at skinne er et bad med en god og nærende shampoo, men effekten varer ikke så længe.

    Hun har ikke haft problemer med vægten og hun har ikke haft problemer med inkontinens.


  • #16   15. nov 2014 Jeg har en steriliseret cavalier king charles tæve,hendes pels har da ændret sig,jeg giver hende hørfrøolie,altså en planteolie,jeg bruger en Furminator på hendes pels,hun bliver børstet daglig og vasket i god shampoo og conditioner ca. 1x mdl,hun ser pæn ud med en skinnende pels...
    Jeg synes ikke pelsen er så slem,men jeg har prøvet det før,desl med en chow chow og med en cavalier han..min dyrlæge orienterede mig,men som hun sagde,det kender du vist alt til...
    Vægten er lidt af et problem,men hun er 11,5 år og hun gider ikke så meget motion mere.
    Derimod kan jeg godt hulke lidt over at hendes negle GROR,det er helt vildt,det er en ren pestilens,neglene er sorte og vi bor på landet,så de bliver ikke slidt på fliser og asfalt og jeg HADER at klippe sorte hundenegle.


Kommentér på:
Dårlig pels efter sterilisation

Annonce