{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Bevist avl .... {{forumTopicSubject}}

Det kan godt pisse mig lidt af ... undskyld mit fransk ... når der dukker den ene annoncer efter den anden op med hvalpe, hvor forældrene er af forskellige racer og det IKKE er hovsa-kuld .... dét ville jeg da kunne forstå .. har selv en af slagsen, men når de BEVIST avler på dén måde ...
Hvad er det lige der får folk til det??
Mangel på penge??
Ligegyldighed??
Mener de det er noget at prale af??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bevist avl ....
  • #1   23. sep 2008 Jeg tror det er pengene der trækker og ikke en s... andet og det er noget svineri, bare min mening.

• #2   23. sep 2008 tænk hvis alle kun avlede på racerene hunde, så ville der aldrig komme nye racer..

• #3   23. sep 2008 Jeg har da haft mange blandings-hunde...... dem ville jeg da nødig have undværet ..... fordi man pludselig fandt ud af , ... at det eneste rigtige er racehunde med Stamtavle......:O)

• #4   23. sep 2008 Det jeg mener er at folk avler på hunde som markedet er oversvømmet med.
    Bare her den ene dag da jeg var nede og hjælpe til hos dyrlægen, kom en ung gut ind med en kasse med 6 små amstarffbland.hvalpe (staves) som skulle aflives fordi han ikke kunne komme af med dem og det er ikke først gang det sker, det sker par gange om måneden fordi market er så oversvømmet med de samme blandinger.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #5   23. sep 2008 Det er penge-avl.

Og jo så er det bevidst avl......men det er jo avl på ubevidste faktorer.

De "fedeste" parringer er da nok ik set endnu, men jeg er da vild med parringen mellem følgende blandinger: Amstaff, Rotweiler, Schæfer, Collie. SÅ søde hvalpe........ 4 dejlige racer i en.......Bare dømt til en lilla sprøjte

Bare folk ville tænke sig bedre om

• #6   23. sep 2008 Gundogs 1 - jeg er da glad for nogle avlede på ikke helt standart hunde efter racestandarten så der i dag er amstaffer..

• #7   23. sep 2008 Jeg fik hvalpe på min rottweiler. Heldigvis var det en anden rottweiler som parrede hende, jeg troede at hun var steril for det stod der i hendes papir. Men dem solgte jeg for 4500 kr med tavle, vacc og ormekur. Så det tjente jeg ikke på. De skulle bare have et godt hjem og jeg skulle have dækket udgifterne. Så tror at jeg havde 1 hvalps pris i overskud. Og hvis jeg endelig skulle avle på Ea så var det med henblik at avle en hvalp til mig selv. Og ikke at tjene penge på dem.

• #8   23. sep 2008 er selv ved at brække mig over en salgsannonce jeg lige har set i markedet....

• #9   23. sep 2008 Amstaffs er da ikke opstået af blandinger. Der har vi netop et eksempel på en ny race der kan opstå af en anden race ved målrettet og registreret avl.

• #10   23. sep 2008 Tine

Ja, og hanhundens, ikke?

• #11   23. sep 2008 Alle hunde er fremkommet igennem blanding mellem diverse hunde igennem mange år , så hvorfor hidse sig op over at der er blandinger ??

Dog skal det siges jeg kun synes det er okay hvis forældrene har et godt sind at videre føre .. og IKKE kun for pengenes skyld !

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#12   23. sep 2008 Folk skal generelt tænke mindre på dem selv, og mere på de hvalpe de har "lavet"

Vil Jeanette på 17 kunne få et godt langt liv med min hvalp?
    Hun er godt nok lige flyttet sammen med Kenny på 18 (knuselsker ham på nu 4. mdr) i en lejet bolig, og de er begge i job - (aktivering/produktionsskole) - Jeanette vil dog gerne i butik....

Så TÆNK jer dog lidt om før i sælger!!!

Meget nemt for dem med max 5 hvalpe i et kuld at sige...men en Amstaff får altså ca 10 hvalpe+, så vi må bare af med dem....DET er der bare ik noget der hedder. Men der er noget der hedder "Ta ansvar". Hvof skulle din hun overhovedet HA hvalpe når du ik har plads/tid til at beholde dem i kuldet som du ik fik solgt???

JA jeg er træt af alle de annoncer me amstaff på ingen alder eller blandinger med den i på ingen alder.
    De starter altid med - "Det er med stor sorg..." .....at jeg blev gravid, at vi ik måtte ha hun alligevel, at de 2 drenge ik kunne enes, at vi ik har tid....osv

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#13   23. sep 2008 i skyndingen mangler der en del bogstaver...

Her er 3 d-er, da det åbenbart er dem jeg har et problem med...Så indsæt dem selv *S*

• #14   23. sep 2008
    Gundogs 1 - kan du bevise det? Hvis de har været ude for standarten har de jo ikke kunne blive godkendt, og derfor vil deres hvalpe ikke kunne få tavle osv, og jeg skal da ikke udelukke hvis de har haft noget andet ind i for at gøre dem højre

• #15   23. sep 2008 Vi har da bevidst tænkt os at avle på soffie med en fransk bulldog...
    Men vi har allerede købere til vores hvalpe...
    Så kan jeg ikk se problemet...

• #16   23. sep 2008 soffi ..er det seriøst??

• #17   23. sep 2008 altså er det for sjov du skriver det ...med en fransk?

• #18   23. sep 2008 I USA laver man mange blandinger. Bl.a Labra/puddle.
    Nogle herhjemme vil bare følge trop, og laver blandinger, fordi de tror og mener det bliver gode hunde.
    Hundene bliver solgt billigt, så har unge mennekser råd. Men ikke ret længe. De stakkels hunde ryger så på internater.

• #19   23. sep 2008 Jeg har ikke noget mod blandinger som så, det jeg virkelig synes er ærgerligt, er når folk vælger at bruge deres f.eks DKK registrerede hund, og så laver blandinger....synes virkelig at det er trist at folk bare ski... på opdrætters avlsarbejde. For som opdrætter gør man sig jo nogle overvejelser om hver enkelt parring, man udstiller osv. Så er det en skam at folk bare er ligeglade med det store arbejde, der ligger bag, det svarer jo til, at fam Danmark havde bygget et en udstue, de havde brugt meget tid på den, og var selv godt tilfreds med resultatet, så kommer der en og jævner det med jorden, for der skulle da bare være et brændeskur i stedet for......lidt en grov sammenligning, men føler egentlig at det er noget af det samme.

• #20   23. sep 2008 Ea vil jeg have parret med en mellem pincher og jeg har allerede køber til hvalpene og skal selv beholde en som skal blive min fremtide agility hund. Ea vil da blive grunfigt undersøgt inden ligesom med en tavlehund, så hvis hun fejler det mindste bliver der ikke lavet hvalpe på hende. Og Ea er blevet mentaltestet uden for referat og der blev sagt god for hendes sind. Så jeg vil da tjekke hende ligesom en tavlehund.

• #21   23. sep 2008 Doggymom anbefaler Zink salve mod ondt i numsen!! * - kan så fortælle dig at voksne og ældre også aflevere på internaterne, når familien lige skal udviges, eller den ny indkøbte hvalp kommer i lømmelalder

Gundogs 1 - ja det gør jeg, ellers ville jeg ikke ha skrevet det første jeg skrev til dig..

Ja og i linie med den engelske staff, men det gør dem da ikke engelske :S

de er avlet derfra, avlet store, og så avlet venligsindet væk fra at være en kamphund (ja det er meningen med racen, det er ikke meningen den skal bruges som kamphund)

hvis den ikker er indenfor standarten kan den ikke blive avlsgodkendt, og så får de heller ikke tavle hvalpene.. Det er da skrevet i utallige tråde herinde..

• #22   23. sep 2008 troede ikke man kunne få sin hund mentalt testet når den ikke har tavle?

• #23   23. sep 2008 Tanja- ja, men nu handler dette om billige tilfældige blandinger.

• #24   23. sep 2008 Leduce< Jeg kendte en som gjorde det, så derfor kunne jeg få testet Ea. Tror ikke at de normalt gør det.

• #25   23. sep 2008 Tanja, hvad er det for en gang bullsh*t at lukke ud? Har du nogensinde læst om amstaffen som race? Det er skræmmende når folk udtaler sig om noget de absolut intet ved om.

• #26   23. sep 2008 Vicky & Ea - Nu med hest smiley :
    ok ..øv troede lige man kunne...

• #27   23. sep 2008 Leduce< Du kan jo prøve at hører ad ved forskellige klubber om de har en som tester hvalpe.

• #28   23. sep 2008 nu er min to år men ville stadig gerne ..kun pga nysgerrighed:-)

• #29   23. sep 2008 Leduce< De plejer også først at blive mentaltestet som 2 årig smiley Det er jo der de bliver avlskåret smiley

• #30   23. sep 2008 nå for pokker ..ok vil tjekke det ud..
    ville være sjovt at vide om jeg har ret i han er en stor tøsedreng af sin race at være...:-)

• #31   23. sep 2008 Det kunne da være sjovt.

• #32   23. sep 2008 Leduce og Vicky - nu kræver det ligesom 4 mennesker og en godkendt bane for at få lavet en mentaltest OG vi må IKKE lave den på blandingern eller hunde uden stamtavle/ønskeprofil....

Så at få lavet den uden for nummer fordi man kender EN - det er IKKE en autoriseret mentaltest (i hvertfald ikke den vi i DKK laver og som vi bliver autoriseret til efter en temmelig lang uddannelse)

Noget helt andet er at vfå lavet en adfæedstest af en elelr anden adfærdsbehanlder.. det kan ikke sammenlignes

Se her for at se de racer der kan mentalbeskrives og noget om hvordan man gør det http://www.dansk-kennel-klub.dk/623

Kommentér på:
Bevist avl ....

Annonce