4.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

HJÆLP for gammel leverpostej HJÆLP for gammel leverpostej

Min chihuahua gucci æder ALT, havde en pose der var væltet på gulvet med for gammel leverpostej, og hun har spist rigtig meget, hun er mega tyk og har ik skidt så meget, jeg sidder og venter på dyrelæge vagten ringer til mig. meen ville alligevel høre om nogen af jer ved noget??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP for gammel leverpostej
  • #1   23. sep 2008 Hvor meget for gammelt? Og hvor meget har hun spist?

• #2   23. sep 2008 giver mine alt det pålæg der er blevet for gammelt...leverpostej, kødpålæg osv osv og det har de aldrig taget skade af smiley

• #3   23. sep 2008 Tror ikke på der sker noget som helst.. Tænk på kødben osv som de graver ned i haven for at spise dem senere..

• #4   23. sep 2008 tror der var lidt mug på, så ved ik hvor for gammel, men hun er jo rigtig rigtig tyk:/ og en vejer 1.5 kg:/ hun har det ihvtertfald ik godt:/

• #5   23. sep 2008 Når der nu var mug på og hunden ikke har det godt synes jeg at det er helt fint at du tager den med dylle, ellers ville jeg skrive som de andre

• #6   23. sep 2008 jamen hun har ført spist for meget hunde mad engang mine bedste forældre skulle passe hende, hun er såå tæt på og dø og var indlagt i 2 døgn-. hun blev helt stiv i benene og alt mulig:/

har gået en laang tur med hende, men vil snart igen.

Den skide dyrelæge er ude på et job nu så ved ik hvornår han ringer:/

• #7   23. sep 2008 vil sige det er sket mange gange at jeg har været uforsigtig og ikke barikaderet døren til køkkenet når jeg har haft en skraldepose til at stå, og at mine hunde så har spist både en massse, men også nogle gange for dårligt mad, det værste der er sket er en gang dårlig mave der vare en dags tid

• #8   23. sep 2008 Okay. Det lyder da godt nok voldsomt. Indlagt i to dage for at spise for meget. Ja så ville jeg sikkert også være lidt bekymret.
    Men hvis ikke man har en over-sart hund, ville jeg overhoved ikke bekymre mig. Min æder også alt. Jeg har engang måtte hive en neglenstrømpe ud af rumben på ham. Men det er jo meget forskelligt hvor sarte maver hunde har.
    Med det som du forklare om at din hund før har været indlagt for noget der ligner, og i øvrigt har det rigtig dårligt nu, så tror jeg hellere du må høre hvad dyrlægen siger når han ringer.

• #9   23. sep 2008 Ja enlig har du rat med at hundemad svulmer op, mener min morfar havde givet en frolekker:D eller hvordan man staver det.

Altså den gang hvor det gik hellt galt havde hun DET VIRKELIG dårlig hun piv og piv og skreg når vi rørte hende, hun kan simpelthen ikke få nok mad!! hun er en rigtig tumpe og forstår ik hvorfor hun ik kan få nok..

_k_ 2 gange ved jeg ik om jeg synes er mange. nu er det sån jeg ikke kan lukke døren til mit køkken desværre. katten havde åbenbart væltet posen ned også var hun ellers gået i gang med at æde.

• #10   23. sep 2008 Jeg tvivler på at det er meget alvorligt, men jeg synes det er en god ide at du har ringet til dyrlægen, om ikke andet, så for din egen sindsro.

• #11   24. sep 2008 Hejsa

Der burde ikke ske noget ved at hun har spist for gammel leverpostej....
    Har før hørt at folk pruger leverpostej der har stået og "hygget" på radiatoren 2 døgns tid, til at få deres hund ti lat spise, hvis den nægter at spise, fordi det sætter gang i deres system igen.

Men hun er jo en lille race, så muligheden for at hun har spist for meget er nok stor, hvis du siger hun er blevet helt tyk at se på. Jeg ville gå en got tur med hende, bare i et stille tempo, så hun kan få sat lidt fut i maven, så der kan komme noget ud..... og så kan du måske godt forvente en ligge "gave" eller 2 på gulvet i morgen tidlig, for kunne godt lyde som om der er meget der nok gerne vil ud i løbet af natten.

Karina

• #12   24. sep 2008 pernille , er vidst ikke helt med - hvad siger du 2gange til??

det var nu også for at fortælle at det er sket flere gange herhjemme at mine hunde har spist for meget og alt for gammel mad, uden der er sket noget

• #13   24. sep 2008 nåårh på den måde:D så misforstod jeg dig hvis:D

hehe ja der ligger nok et par gaver eller 2 imorgen tidligt:D hehe hyggeligt.

• #14   24. sep 2008 Hr og Fru Ishøj

Ifølge denne undersøgelse kan hunde godt tage skade af mug fra skraldespanden:
    (link fjernet)

MEN, hold nu bare øje med hende og stil dyrlægen de spørgsmål du skal have svar på så i sammen kan finde en løsning. Sandsynligheden for de helt store problemer er lille, men i kraft af at hun har haft det skidt før er det bedre at være på den sikre side ved at konsultere dyrlægen - om ikke andet så for din egen sindsros skyld.

• #15   24. sep 2008 undskyld jeg spørger men hvorfor gir i jeres hunde mad der er over sidste salgsdato ? kan kun sige det ville jeg aldrig gøre de har da krav på ordenligt og frisk mad, vil i selv spise gammel mad??

• #16   24. sep 2008 pernille, godt du tænker og er bekymret for din hund

• #17   24. sep 2008 Gitte

Fordi det i mange tilfælde smager endnu bedre for hunden. Min gider sjældent spise et friskt kødben. Det skal helst nå at ligge et par timer og bliv lummer og ildelugtende før herren vil røre ved det. Hundes maver har også så meget lavere en pH værdi end menneskers at de kan tåle væsenligt ældre mad. Vilde hunde (og ulve og tamhunde for den sags skyld) spiser gladeligt ådsler og affald.
    Hellere det end tørfoder (som jeg forøvrigt hellere ikke ville spise selv) hvis du spørger min hund

• #18   24. sep 2008 Vores gamle hund gravede ALTID brød ned....gravede det op efter lang tid, rystede det rent for jord el. sand, og åd det - han havde ALDRIG maveproblemer..
    Og som en' skriver hvad med kødben, evt. stadig med lidt kødrester..

• #19   24. sep 2008 shanti har haft gang i et godt ben siden i foråret. hun har strategisk flyttet det rundt så det har ligget i solen det meste af tiden og det er efterhånden blevet gråligt og rigtig klamt men nu er hun begyndt at spise det igen... hun har i hvert fald ikke taget skade...
    og de får det pålæg fordi ellers havde jeg bare kylet det ud. det ser jeg ingen grund til når de er helt vilde for at få det...

• #20   24. sep 2008 hihi spændene tråd, vidste skam ik de måtte få forskelligt pålæg, kun tun, leverpostej og torskerogn.

Håber nu os din hund bar er oppustet af mad som er almindeligt, hvis tulle har spist for hurtigt er hendes mave os rund og hun kan pive lidt til hun har været ude og lave noget..

• #21   24. sep 2008 Så... Blev det endelig morgen- puha vi har haft en hård nat:/
    hun har kastet meget op, og lavet puha over alt:/ men heldigvis er hun meget tynder nu og har det beder(:

• #22   24. sep 2008 Pernille, hvor lyder det trist.. bar underligt hun reagere sådan på leverpostejen hva??

Håber hun snart er helt ovenpå igen smiley

• #23   24. sep 2008 jamen hun har åbenbart meget sart mave:/
    utroligt så meget lort der kan være inde i den lille mave(:

• #24   24. sep 2008 Det var i hvert fald dejligt at høre at hun har det bedre.

• #25   24. sep 2008 ja det dejligt(:vihar gået meget i nat og i morges(: og nu leger hun igen med chanel(: det rigtig dejligt.

Kommentér på:
HJÆLP for gammel leverpostej

Annonce