{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Terrie typer
  • #1   30. sep 2008 er der ikke noget med at man selv kan trimme dem med lidt øvelse? kræver alle terrier i den stil, samme pelspleje?

• #2   30. sep 2008 Mine forældre har også en cairn og han er en supåer dejli hund men helt sikkert en af dem med egen mening smiley Han er meget selvstændig, gider ikke lege med andre hunde, gør ret meget. De positive ting er at han er super god til at være alene hjemme og så er han altid sjov og klar på at lære tricks og kunstner.

Da han var teenager havde vi meget problemer med at han stak af hjemmefra og at han hørte meget dårligt men 4 timer med en adfærdsterapeut gjorde ham til en hel anden hund.

Cairn er super dejlige men man skal vide hvad man går ind til vil jeg mene, så man med træning kan komme på forkant med nogle af deres "særheder" bl.a. gøen smiley

• #3   30. sep 2008 Nej den skal til en rigtig trimmer dame/mand, de river alle de gamle hår af og det tager som regel et par timer. Med West highland skal man også have dem trimmet eller klippet. Ved ikke med andre terrier typer

• #4   30. sep 2008 ååh.. ja det med det gøen gør mig lidt nervøs... vil nødig ende op med en hund der gør konstant, især i en lejlighed...kan være en cairn terrier gør det bedst på billedet for mit vedkommende, men bliver nød til at lure lidt erfaringer om den inden jeg afgører det smiley

• #5   30. sep 2008 Hvis du (med henblik på dit tidligere indlæg) kun vil give den 3 små lufte ture hver dag skal du ikke have en cairn Terrier..

• #6   30. sep 2008 Tror sagtens at det gøen kan forhindres hvis man er meget opmærksom på det fra starten af (sagde vores hundetræner) men når de først er kommet i en dårlig vane så er det stort set umuligt at ændre. Det er jo et eller andet sted fordi de passer meget på og holder vagt for deres ejere.

Desuden skal du tænke på at Cairn Terrieren har jagt instinkt, den blev oprindeligt brugt til at jage ræve og kaniner ud af deres huler, så den har et behov for at komme ud i skoven og bruge næsen

• #7   30. sep 2008 Stemmer i med Sarah G: i dens ungdom har den i hvert fald brug for meget mere end kun tisseture.

Den lever jo også rigtig længe, nogle helt op til 15 år så det skal man også overveje med tidshorisonten

• #8   30. sep 2008 Sarah G - synes du skulle læse hele indlægget igennem før du kommenterer det, da jeg har skrevet en del om luftning smiley

• #9   30. sep 2008 kan se du også i din profil skriver noget om Grand Danois, min hund er GD/rotte og har en lejlighed på 78 kvm. i kbh. Det fungere helt fint indtil videre, men man kan jo godt mærke at hunden lige pludselig fylder meget men den er meget rolig indendørs. Det kunne også være et kriterium du skal kigge på om du ønsker en hund med stort eller lavt indendørsaktivitetsniveau smiley

• #10   30. sep 2008 jaa men tror jeg vil synes en grand danois er for stor, og især også når den så skal med ud og køre hehe smiley

hmm ja så kan det jo sagtens betale sig at lære at trimme selv, og så selv gøre det 2 eller 3 af gangene, og lade en prof om 1 eller 2 gange smiley det er jo også kvalitetstid med vovsen smiley men hvordan træner man bedst en cairn? har hørt om klikkermetoden, men er ikke noget jeg ved noget om rigtigt, og den metode kan man vel også bruge angående gøen....

• #11   30. sep 2008 Malene Lykke: sjovt vores heddes os Samson - lille hund stor personlighed smiley

• #12   30. sep 2008 iben r, tak for info om de forskellige terrier smiley og angående min tidligere tråd er jeg ikke sikker på at du har fulgt den helt, hentyder til de såkaldte tisseture, som jeg stadig mener er et par gange om ugen, hvorefter hunden har masser af chancer for at rende rundt og tosse som den vil.. alene, eller sammen med mig - men er ikke den tidligere tråd den her tråd handler om.. er bare interesseret i at lære lidt om terrier smiley

Malene Lykke K jo er ret sikker på at det er noget jeg kan google lidt om, men kunne være der var nogen her, der havde lidt erfaringer om terrier og kliktræning smiley

• #13   30. sep 2008 Som skrevet i den anden tråd er terrier generelt selvstændige og egenrådige hunde.

Og en cairn terrier kan ikke nøjes med 2-3 små gåture om dagen.

Jeg kan godt li' cairn'en, men udfra det du beskriver du øsker, vil jeg ikke anbefale dig at få sådan en.

Jeg har hørt at norwich-terrier'en skulle være lidt nemmere at have med at gøre, men da jeg ikke kender nogen af den race, kan jeg ikke be- eller afkræfte det
    Umiddelbart vil jeg dog stadig sige at en terrier ikke umiddelbart passer tl at være en nem hund at træne/opdrage og kan nøjes med et par små gåture om dagen

• #14   30. sep 2008 vil ihvertfald helt klart sætte mig godt og grundigt ind i denne race før jeg afgører noget, vil ikke ende som en af dem der sælger sin hund fordi de ikke kan passe den smiley
    men tror måske også en god ide for mig vil være at kigge en hundebog igennem, finde nogle racer jeg synes ser tiltalende ud, og så læse en masse om hver race.... om de er racerene gør mig skam ikke spor er ikke det der har betydning smiley

• #15   30. sep 2008 hehe tak tak smiley håber jeg også, den jeg har nu har det da godt smiley men vil ikke passe i en lejlighed da hun har boet alle sine 13 år på en nedlagt gård....men.. der må vel også være en masse sider på nettet hvor man kan se en masse forskellige hunderacer.... det kan næsten ikke passe andet hehe

• #16   30. sep 2008 Malene -jame self kan de det. Men som du osse selv skriver sker der så meget for den i løbet af ugen;o)

• #17   30. sep 2008 en dansk svensk gårdhund kunne også være noget... størrelsen er ret god, den må jeg også læse lidt om.. synes bare altid jeg vender tilbage til cairn smiley

ja rigtig synd, det ville hun slet ikke kunne finde ud af...

• #18   30. sep 2008 hehe smiley som sagt også altid den jeg vender tilbage til smiley kan man roligt købe sådan en uden stamtavle?

• #19   30. sep 2008 Jeg ville jo generelt aldrig købe uden tavle, uanset race, men det er jo lidt op til ens overbevisning.

Tavlen er ikke kun til udstilling og avl, men osse til at tjekke de linier du køber.
    Jeg ved ikke hvordan det er her i landet (har kun tysk kontakt til cairn-opdrætter), men de opdrætter jeg kender avler på brugslinier. Dvs hunde der faktisk skal kunne bruges på jagt (og bliver det). Det er næppe sådan en du skulle have såfremt det bliver en cairn.

Og her er tavlen altså et vigtigt redskab. Og dertil kommer så at sundhed tilbage i linierne kun kan tjekkes når man har tavle på hunden

• #20   30. sep 2008 personligt rager det mig en papfis om der er papirer på den hehe smiley tænkte bare... fik at vide tidligere at det var vigtigt at købe en cavalier med papirer osv. fra dkk, fordi de har noget med hjertet, kunne være der også var noget med cairn?

• #21   30. sep 2008 Mit råd vil være at du dropper det med at kigge på hvilke der ser søde ud/er pæne osv.

Læs istedet for om en ordentlig stak af de små racer, så du finder dem der passer til dit behov. Og så kan du jo vælge den af de passende racer, du synes er sød/pæn osv

• #22   30. sep 2008 sagen er bare... de raser er små og passer godt størrelsesmæssigt i en lejlighed, men de små bitte vovser er bare ikke mig :S gør mig ikke noget at hunden har krudt i røven.. bare den kan være alene hjemme mens jeg er på job smiley

• #23   30. sep 2008 Du skal bare være klar over at en hund med krudt i røven ikke har nok i at kunne komme ud at løbe løs 3-4 gange om ugen og ellers bare få en lille tur i snor nogen gange om dagen.

Der skal trænes og arbejdes med dem (og det gælder osse cairn), for at de kan trives og for at man ikke får problemer med dem

• #24   30. sep 2008 Malene Lykke K
    jo tak smiley vil prøve at høre lidt herinde senere om klikkertræning og erfaringer omkring cairn og så google det lidt, og se hvad jeg kan finde ud af smiley

• #26   30. sep 2008 Jeg har to jack russell terrier. De skal ikke trimmes, da de er glathåret. Og de gør ikke specielt meget, jeg har lært dem at lade være med det.
    Terrier er generelt selvstændige, da de er avlet til jagt. De gravgående terrier kan jo ikke vente på en kommando, når den sidder i rævegraven og skal have ræven ud. De kan være meget stædige, og de gør kun tingene, hvis du kan overbevise den om, at der er en grund til at gøre det.
    Men de er utrolig underholdende, og giver dagligt en mulighed for et billigt grin. Men de skal beskæftiges, det er ikke nok med en gåtur. Sportræning, agility, lydighed, ja de kan det hele. Jeg har selv haft en jack russell der gik klasse 3 lydighed i DKK.
    Og en ting mere, for din egen skyld, så køb en hund med tavle. Det kan godt være du ikke skal bruge den til noget, men den er dit bevis på, at hunden er raceren.

• #27   30. sep 2008 Kan du lide racen mops? Sådan en kunne måske passe til dine ønsker, krav og behov?

• #28   4. okt 2008 jeg vil prøve at læse lidt om de forskellige racer, og hunden er helt raceren gør mig skam ikke noget smiley
    racen mops er ikke liiige mig hehe smiley

• #29   18. okt 2008 Jeg har selv en cairn terrier, og hvis du bor i lejlighed er det nok ikke det bedste valg. - De er meget gode til at bruge stemmen, skal jeg sige dig smiley
    Westier siges at være lidt nemmere at have med at gøre, men det er bare noget jeg har læst.

Kommentér på:
Terrie typer

Annonce