{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

renrace hykleri {{forumTopicSubject}}

til alle jer blandingshunde hadere, der sidder og ønsker blandings hunde avl, forbudt....stop lige op og tøv en kende, inden i får savet den gren i selv sidder på over....

for i har selv blandingshunde folkens, og jeg kan brække mig over at høre på jeres højhellighed omkring det i kalder "rene racer"..... jeg har nu siddet og bladret lidt i bøger, og her et par eksempler :

MGP, dine skønne Whippet hunde er BLANDET af : Grayhound, Italiensk mynde, Bedlington Terrie ( og andre egns terrier typer)

Søster kampræv, din Shetland Sheepdog er BLANDET af : Dværgspaniel, Papillion, Dværgspids, og senere Collie.

og Mark Blom, din pragtfulde Amerikanske Staffordshire Terrie stammer fra Engelsk Staffordshire Bullterrier... og den blev faktisk først regnet for en selvstændig race i 1936.... så den kan jo ikke siges at have været REN i så mange år....

( skal med glæde finde andre renracede hunde`s ophav til DKK snobber, hvis det ønskes)

så før i falder over hinanden, for at nedhagle og fordømme " blandings hunde"...så tænk på at det er jeres såmænd også.... og de ville slet ikke have fantes nu, hvis man dengang havde været lige så fordømmende som i er nu.....

god weekend

Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renrace hykleri
  • #2   9. feb 2007 hihi..... smiley fantastisk indlæg... det bedste jeg har læst hele dagen..... smiley

• #3   9. feb 2007 Nu er det jo ikke blandingshunde, der sables.... Men avl på hunde , nok især for muskelhundene, der ikke har stamtavler!!
    Og ja, de er alle blandingshunde, nogen startede som racer for få årtier siden andre for århundreder siden....
    Og de blev nok også dømt "dengang", for hvorfor ellers starte avl med stamtavler????

• #4   9. feb 2007 men Mgp....hvis folk med dine holdninger får for meget at sku ha sagt....NEJ så har du ret....så kommer der overhovedet ikke flere nye racer....EVER....

og så lige et spørgsmål.... handler renheden om hvornår, man blandede dem??? for det vidste jeg ikke.... er Marks Amstaff så mindre ren end din, fordi den først blev en anerkendt race i 1936 ???

Lykke

leder efter Rottweiler....2 sek.

Lykke

• #5   9. feb 2007 Rottweiler : BLANDET af : Molosserhund og romerske kvæghunde samt Bullbidere

Lykke

• #6   9. feb 2007 ja dagens beste indlegg!!!

• #7   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Ja.. de racer er produkt af MÅLRETTET blanding hvor en forening af mennesker gik sammen fordi hundene skulle opfylde en bestemt funktion.. IKKE fordi hr jensen labbe hoppede ind til naboens schæfer tæve...

• #8   9. feb 2007 Det er bare SÅ slidt et element at racehunde også i tidernes morgen er blandinger!

SELVFØLGELIG stammer renracede hunde af blandinger. Men der var skam mening med galskaben og mårettet avl når man skabte/skaber en ny race, det kan man ikke just sige at der er på tilfældig schæfer A møder tilfældig labrador B!

• #9   9. feb 2007 Dalmatiner, hmmmm står bare at den var en kuskehund,... en hund der løb ved siden af hestevogne, for at skræmme tyve væk.... sorry

Lykke

• #10   9. feb 2007 Element = argument

• #11   9. feb 2007 vil i prøve at bilde mig ind at ALLE nulevende renracede hunde er opstået af 100% målrettet avl..... ja klart da....eiii stop nu.... gir i da aldrig op...suk

Lykke

• #12   9. feb 2007 "MGP DKK snob "

Tja, det første indlæg er sådan set en udhængning af flere af brugerne...

Det er da personligt

• #13   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

.. Hvis ikke.. Hvordan kan der så være racestandarder på.. Du finder da ikke en FCI sheltie der er blandet med noget andet end de øvrige?

• #14   9. feb 2007 Lykke, det kan da godt tænkes at den første generation eller to første af en eller anden race har været en tilfældighed som man så har set kvaliteterne ved, men jeg har svært ved at se at det argument kan bruges når hr og fru Danmark synes det er hyggeligt at lave et kuld fordi tæven skal have lov og hvem bedre end naboens Samson, uden tanke på blanding af racer, sundhed osv!

• #15   9. feb 2007 ja hvor står det henne??? at det var målrettet avl...det vil jeg ski gerne se....

Lykke

• #16   9. feb 2007 Vi kunne jo starte her i 2007 med at gøre emma og hendes søstre til en begyndende race.........hun har nu 2 søstre herinde....Birla, Asja ...........læg lige mærke til at de alle slutter på a.........det er da en start *GG*

• #17   9. feb 2007 lykke
    hvad med berner senner hunden...??????
    godt skrevet forresten...... smiley

• #18   9. feb 2007 Ja MGP...i mine bøger står der at Whippet var en fattigmands hund...

Lykke

• #20   9. feb 2007 Lykke, det er da også det MGP siger?

• #21   9. feb 2007 tina J

Hvis der ikke har været tale om målrettet avl må racerne nødvendigvis være opstået som uheld. Uheld registrerer men ikke i en stor forening som FCI. Og kan vi ikke blive enige om at omfanget af mange af disse racer udelukker at de er opstået ud af det blå?

• #22   9. feb 2007 men så må det jo have været en målrettet fattigmandshund....

Lykke

• #23   9. feb 2007 Jeg ville ikke modsige det du skriver.. og vil heller ikke støtte det...

Blandings hunde kan være FANTASTISKE vovser, en af de hunde der stikker dybest i mit hjerte var en blanding.. havde ham i 8 år igennem min barndom, og han var fantastisk..

MEN.. Jeg syntes den post du har skrevet er forkert.. jeg syntes du udhænger folk (hvorfor ved jeg ikke )... men jeg vil gerne forklare noget.

Der er nogen af os, der ønsker en race ren hund, hvor stamtavle og det hele er i orden, flere herinde bruger deres hunde til både løb, udstilling avl, redningshunde osv.. og os der har stamtavle på vores hunde, hvor der er et rigtig flot stamtræ er selvfølgelig stolte over det som bare fanden..

jeg tror det der menes med at man skulle forbyde blandingsavl osv, er at der er ALT ALT ALT for mange mennesker der bare lader deres hunde rende løs og bolle til højre og venstre, hvilket resultere i uønsket hvalpe.. som igen resultere i uønsket måder de bliver aflivet / Afhændet på...

men hvorfor gå i krig pga en stamtavle.. ønsker du en hund med stamtræ, så anskaf dig en.. ønsker du ikke en hund med stamtræ, så nyd den du har og klap i.. det er såre simpelt.. du kan da på ingen måder retfærdigøre at bastarder er mere rene eller bedre end hunde der er kommet fra kontrolleret opdræt .. jeg ville ihvertfald blive ked a hvis du samlignede min bamse med nogle a de sølle tilfælde der existere herinde.

• #24   9. feb 2007 Sanne, der er da ikke nogen der har patent på at blive træt i ansigtet? Kunne det tænkes at de der går ind for tavle-avl bliver lige så trætte?

• #25   9. feb 2007 Lige en tilføjelse.. jeg ville A L D R I G .. Tillade at min smukke bamse skulle avle på naboen's bastard... ville jeg har en tilfældig blanding er der nok at tage a herude på landet.. og det er fanme sørgeligt og se hvor kummerlige forhold mange hunde lever under.

• #26   9. feb 2007 Smilende Susie Aalborg C

I teorien kan du gøre præcis det hvis du organiserer dig med andre der brænder for den samme blanding og senere hen, med stamdokumentation og en fornuftig standard, ansøg om at få registreret racen, ja.

• #27   9. feb 2007 bla bla bla....faktum er at jeres fine renracede hunde (og min) er opstået ved at man har BLANDET forskellige hunde....det var ligsom det jeg ville sige, og ikke så meget andet...når nu i får leben af overhegnhunde....

Lykke

• #28   9. feb 2007 søster........der er bare en hage ved det........Emma er steriliseret ;o)
    Men det er vel sådan man starter op ;o)

• #29   9. feb 2007 rolig rolig MGP....din hund er sikkert en meget fin race selvom, den blev lavet af fattige minearbejdere.....

og jeg har så absolut intet imod renracede hunde....jeg har noget imod folk der er fanatiske... og det føler jeg i er.... der ska sku være plads til alle....blandinger eller ej....det kaldes mangfoldighed og det er det der gør verdenen til et smukt sted....

Lykke

• #30   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Og mennesket stammer fra aben.. Vi har udviklet os, hunderacerne har udviklet sig...

Smilende Susie Aalborg C

Ak ja.. det kunne måske godt være et lille problem.. *GG*

• #31   9. feb 2007 Lykke, det var da en kende nedladende...

• #33   9. feb 2007 Desuden er jeg ikke blandingsHUNDEhader... Jeg er imod blandingsAVL, som jeg forresten ikke har bedt om at få forbudt.
    Du er desværre misinformeret, og mit navn er meeeeget malplaceret ift de ting du skriver i det oprindelige indlæg.

• #34   9. feb 2007 MIe hvad er nedladende....???

nedladende er når folk sidder og siger "jeg håber sku al blandingavl bliver forbudt ".... (anden tråd om emnet)

nedladende er, når man sidder og kommer med uholdbare holdninger om at renracede hunde er sundere end blandingshunde....
    nedladende er, når man påstår at en blandingshund er en dårligere hund (hvad det så end betyder) end en renracet osv osv.....

det er agumenter jeg har hørt MANGE gange herinde...også idag....
    hva er vi ude i....lige børn leger bedst???

Lykke

• #37   9. feb 2007 Lykke, jeg synes at denne var nedladende:
    bla bla bla....faktum er at jeres fine renracede hunde (og min) er opstået ved at man har BLANDET forskellige hunde....det var ligsom det jeg ville sige, og ikke så meget andet...når nu i får leben af overhegnhunde....

Vi argumenterer på linie med dig, og det synes jeg du negligerer med dit "bla bla bla"...

• #38   9. feb 2007 Sanne og Sille J...

Det var et a de mere fornuftige indlæg... Selvfølgelig skal der være plads til det hele... jeg mener heller ikke at stamtavle hunde er det eneste rigtige.. men jeg syntes det er forfærdelig og se på hvor mange hunde der lever i evig plage og elendighed pga nabohunden lige var på besøg.. køb en hun i den blå avis for 100 kr.. hva fanden er det for noget.. syntes det er så forkert som noget kan være.. mange hunde ender i gode hjem, men mange ender også som fejlkøb og på internat og senere dyrlæge og aflivning.. jeg brugte 3 Måneder på at finde ud af hvor vi ville købe vores dejlige bamse.. og han kommer fra et sted hvor det langt fra er alle der får lov og købe hvalp, fra et sted hvor der er en mening med det de laver og kontrol over det.. det er ikke en "hunde Fabrik"... Der var et lov forslag engang for noget tid siden om at alle der ønskede og eje en hund skulle igennem 15 timers kursus inden de fik lov og købe.. hvorfor fanden ikke vedtage sådan noget.. selvf fjerner det ikke alle idioter, men det hjælper nok lidt.. jeg er stolt a min hund, stolt a det arbejde der ligger bag ham, og jeg er sindsyg stolt over at vise ham frem.. hvilket langt de fleste nok er stamtavle eller ej... .

• #39   9. feb 2007 Lol - held med at finde blandingsophavet til husky'en smiley
    At jeg så ikke går ind for blandingsavl skal være ulovligt er en anden sag - men nu du er igang smiley

• #41   9. feb 2007 nedladende er, når man sidder og kommer med uholdbare holdninger om at renracede hunde er sundere end blandingshunde....
    nedladende er, når man påstår at en blandingshund er en dårligere hund (hvad det så end betyder) end en renracet osv osv.....

Lige præcis de ting kommer ALTID fra blandingssiden som forsvar, på trods af at de ikke bruges som argument for tavleerne. Tavlerne roses i kraft af sundheds og standard <b>kravene</b>, at man er sikker på minimum et givet niveau ved købet af hund, men der skrives også at det ikke betyder en udødelig hund..
    Det er aldrig dem med tavlerne der bruger argumenter om hvor sød eller *god* eller hvor meget *hund* den er, men alligevel skal man hagles ned for det fordi man kan se fordelen ved at dokumentere hundens aner.

• #42   9. feb 2007 Og ... Lykke.. hvor fanden vil du hen med den her post udover at skabe spild og debat imellem en forvejen splittet gruppe... er du det mindste interesseret i at ændre folk's syn.. så er dette ikke vejen

• #43   9. feb 2007 nedladende er, når man sidder og kommer med uholdbare holdninger om at renracede hunde er sundere end blandingshunde....
    ****************************''
    Det har jeg helller aldrig ytret..
    - Er heller ikke imod blandingshunde (Har selv en) men er imod hyggeavl..

• #44   9. feb 2007 Johnny>>
    Hvad i hede hule H..... er det for noget L''' at lukk e ud???? Hvad sker der lige i den sidste linje du skriver???? Sølle tilfælde der findes herinde??? Du er da ude med riven må man sige i en i forvejen ophedet debat?
    ***men hvorfor gå i krig pga en stamtavle.. ønsker du en hund med stamtræ, så anskaf dig en.. ønsker du ikke en hund med stamtræ, så nyd den du har og klap i.. det er såre simpelt.. du kan da på ingen måder retfærdigøre at bastarder er mere rene eller bedre end hunde der er kommet fra kontrolleret opdræt .. jeg ville ihvertfald blive ked a hvis du samlignede min bamse med nogle a de sølle tilfælde der existere herinde.***

• #45   9. feb 2007 Mie... ja ok fint nok....men det er sku da utroligt så tit i har brug for at oprette tråde FOR renraceavl kontra blandingsavl.... hvorfor er det så vigtigt for jer at stå med det banner og råbe op om vigtigheden af det?????

kan i da for dælen ikke være ligeglade med om nogen gør noget andet....jeres racer bliver jo for dælen ikke mindre rene, fordi nogen vælger at blande et par stykker med andre racer???? lad dog folk om det... i render til utallige udstillinger og mødes i flæng for at holde jeres racer i hævd, og jeres racehunde er da ikke forsvundet endnu.... så hvad er problemet????

Lykke

• #46   9. feb 2007 Beklager, jeg kan stadig ikke se noget som helst fornuftigt i avl på blandinger...........over and out herfra:

• #47   9. feb 2007 Lea og Henrik...
    Nu angriber jeg ikke specifikt nogen eller nogen grupper... Men kigger man sig omkring herinde er det tydeligt og se nogle hunde har det bedre end andre.. det kan være overvægtige, som hunde man kan se der har knuder overalt i pelsen osv.. Det er efter min mening ikke og behandle sin vovse ordentlig.. vi ser alle forskellige på tingene.. men kan kun sige så meget at herhjemme er Balder et meddlem a familien.. jeg ville ALDRIG acceptere min kone havde det skidt.. og jeg vil ALDRIG acceptere hvis Balder har det skidt.. dermed mener jeg knuder i pelsen.. hår mider.. forkert foder.. man er aldrig hjemme... de skal ha det godt.. det er sku ikke nok man bare snakker lidt.. der er så meget der spiller ind når man har en hund... så det er ikke for at angribe nogen.. det er min mening

• #48   9. feb 2007 Johnny at ændre folk`s syn på denne debat har jeg opgivet for lææænnnge siden.... jeg følte bare for at påvise et (for mig) åbenlyst hykleri...og en stor dobbelmoral....

Lykke

• #50   9. feb 2007 sjovt nok nævner jeg ingen navne...og alligevel føler I jer allesammen ramt....

Lykke

• #51   9. feb 2007 MGP; Søter kamp og alle dem som måtte støtte samme selektive avlprocessor>>
    Er nødt til at forstå det her en gang for alle! I mener at det kun er racehunde der bør få hvalpe, men at blandinger er okay... Siger man A må man osse sige B...?!..
    Bør alle blandinger aflives hvis de var et uheld eller hvordan vil i ellers regulere dette? At slagte mange kuld er vel ikke en rar tanke uanset race/blanding, så det kan jeg ikke tro er hvad i mener, men er da blevet bange for det desværre smiley
    Vil i ikk evære søde at forklare det så selv jeg forstår jeres klokkeklare indstilling til dette?
    Henrik

• #52   9. feb 2007 MGP DKK ...

Det er nemlig fuldstændig rigtig.. Meget avl sker pga folk tænker, nu ska vi lige ha en hvalp på den.. Ellers også ønsker ungerne sig lige nogle hvalpe.. Mor får 7 hvalpe.. 7 uger efter vællter de hele lortet .. og forældre bliver trætte a det.. værsego.. 100 kr i DBA.DK... og det er seriøst noget FUCK

• #53   9. feb 2007 Jeg føler mig ikke ramt overhovedet..

Jeg argumenterer for min overbevisning i et debat ligesom alle andre!

• #54   9. feb 2007 Lykke N.. smiley Kan sagtens følge dig.. smiley ...

• #55   9. feb 2007 MGP; Søter kamp og alle dem som måtte støtte samme selektive avlprocessor>>
    Er nødt til at forstå det her en gang for alle! I mener at det kun er racehunde der bør få hvalpe, men at blandinger er okay... Siger man A må man osse sige B...?!..
    Bør alle blandinger aflives hvis de var et uheld eller hvordan vil i ellers regulere dette? At slagte mange kuld er vel ikke en rar tanke uanset race/blanding, så det kan jeg ikke tro er hvad i mener, men er da blevet bange for det desværre smiley
    Vil i ikk evære søde at forklare det så selv jeg forstår jeres klokkeklare indstilling til dette?
    Henrik

Hva med måske og forhindre de avler istedet for at SLAGTE... eller måske sælge med omtanke.. jeg tror det er der mange vil hen...

• #56   9. feb 2007 så det i påstår (hvis jeg forstår jer rigtigt) er at al blandingsavl er tilfældigt og dermed uden omtanke på de hvalpe der kommer ud af det....???

vil det så sige at ALLE renracede hunde ALTID bliver solgt, aldrig overladt til en usikker fremtid, og ALDRIG er til overs?????

Lykke

• #57   9. feb 2007 Johnny>> Okay du er for kompliceret til mig og jeg må indrømme jeg synes du i dine indlæg til tider virker for selvmodsigende, så tror det er årsagen til at jeg ganske enkelt ikke kan følge med i det du skriver. Min mening og ikke for at dømme.
    -Henrik

• #58   9. feb 2007 ja jeg føler mig ramt af at nogen føler sig hellige, og hævet over andre....

Lykke

• #59   9. feb 2007 puhaa den blev sku lang inde jeg nåde at blande mig smiley

ja jeg tror så at jeg for første gang nogle sinde faktisk er enige i nogle af de ting som Lykke N skriver men jeg er jo så også enige i mange af de andre ting nogle af jeg andre skriver..

før det første jeg er slet ikke tilhænger af at blandings avl skulle forbydes og undskyld jeg siger det på den her måde folk som har den mening de er lidt for snævert syned til mig dammmm.
    men så vil jeg så også skynde mig at sige jeg er så stor modstander af at folk bare avler frem og tilbage uden den rigtige viden og uden et klart mål .
    men dette gælder lige så meget for rene parpir avler som på blandings avler .
    for hvis mange af jeg tror at alt det rene parpir avl som foregår her hjemme er godt ja så er i godt nok lidt for fanatiske af stamtavler, ikke at jeg siger at der ikke er godt parpir avl her for det er der men der er også lige så meget dårligt parpir avl der er mange som bare lige for deres hund avlsgodkendt og så bare avler løs uden at have den rigtige viden og arvelige sygdomme, mentalitet, brugs evner (inde for brugs hunde) osv osv ..
    så jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke bare kan være i mod useriøs penge avl men støtte alt god seriøs målrettet avl lige meget om det er med eller uden parpir..

• #60   9. feb 2007 Lykke, selvfølgelig betyder det ikke det. Det ville jo være utopi at tro på!

Men chancen er lige godt større for at man som køber har tænkt sig om når man køber en hund efter evt at have stået på venteliste og har betalt en større sum penge for familiemedlemmet end hvis man henter den første og bedste blanding fra DBA til 500kr!

• #61   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Og det bedste måde at gøre det var at udhænge folk som hundehadere på trods af at det ikke er sandt?

... Dobbeltmorale... hm... Den ser jeg ikke fordi jeg aldrig har sagt at det skulle forbydes (andet end for Amstaffen, fordi den ellers bliver ulovlig). Jeg taler altid for tavler, og vil altid råde folk til at kontakte DKK, og jeg forholder mig kritisk til at folk udtaler sig om gener når de kun har ét individ og er begrænset til at *forældrene var søde*, men det er jo ikke at hade. Når jeg skriver at folk ikke kan bevise ægthed er det hellere ikke ment som om deres hund ikke er det, men at de bare ikke har beviset. Igen, ikke had, men en konstatering. Jeg efterlyser bare mere kontrol og selverkendelse fra disse opdrætters side.
    Hvis alle opfyldte de samme minimumskrav ville der slet ikke være brug for tavler, medmindre der så var tale om at man havde et behov for at bevise raceægthed.

• #62   9. feb 2007 Hvis nu folk lod være og være så 4 kantet.. NEJ det der siges er IKKE at al blandings avl er tilfældig.. men største delen er... Men der er altså forskel på køberne af en hund til 100 kr, og en til 10000 kr... racerene hunde ender også i forkerte hjem.. men en hund til 100 kr har LANGT større chance for at være impuls køb fremfor en der er 100 gange dyrere.. en der lige skal redde forholdet imellem konen og barnet.. wee vi køber en hvalp.. hvem helvede kan stå for en hvalp.. INGEN.. hvem kan nænne og smide den lille søde på porten.. INGEN.. men det ændre sig når den begynder og ødelægge ikke vil lystre.. eller måske bider.. AFLIVNING.. er langt de fleste tilfælde enste løsninger folk ser.. og det er så sørgeligt som noget kan blive.. og hvorfor.. fordi naboen ikke kan holde deres hund inde.. det er MEGET få tilfælde a blandingshunde der er kontrolleret avl

• #63   9. feb 2007 Ej nu synes jeg simpelthen at det her tager overhånd... Ingen siger vel at blandingshunde skal aflives, blot neutraliseres, og min verden er der milen vid forskel - så ligges der ikke lidt ord i munden på folk her? Blot for at provokerer andre?
    Desuden har jeg selv to hunde som er uden tavle - men ingen tvivl om at jeg næste gang skal have en hund med tavle....! Hvorfor er det snobberi?
    Aarrrhhggg!!!! Den anden dag skrev jeg i en tråd at jeg kaldte en skovl for en skovl og en spade for en spade... Og det punkt er jeg snart nået til!

• #64   9. feb 2007 Martin: så jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke bare kan være i mod useriøs penge avl men støtte alt god seriøs målrettet avl lige meget om det er med eller uden parpir..

Enig! Men i min bog sker dette nu ligegodt bedst og nemmest blandt hunde med tavle!

• #65   9. feb 2007 jeg synes faktisk at når man vælger at have ens mærker på profilerne, så sender man en klart signal om at man føler sig som en gruppe for sig selv...man ønsker ikke at være en del af det større fælleskab...med ens mål og interesser.....
    mærket i sig selv signalere at man har en bestemt holdning til visse ting.... og alt det lugter for mig af noget grimt....

mærket ville være så meget mere skønt at se på, hvis der stod "jeg ELSKER hunde"

men hver sin smag....

Lykke

• #66   9. feb 2007 Moren til vores hund var 2½ år gammel før hun fik lov og avle.. fordi opdrætteren ikke mente den var klar... se sådan noget er omtanke frem for naboen's hund lige kigger forbi 15 min og wam bam thank u maam.. så har vi 7 hvalpe.. et helvedes bøvl fordi folk ik aner hva de laver.. 8 uger senere (TIT FØR) sælger man hvalpene til 100- 500 kr stk... det grænser fanme da til det totale glade vanvid.. er i slet ikke klar over det er liv der er med og gøre..

• #67   9. feb 2007 MGP, Johnny, Søster Kamp etc.>>
    Lige nu er i på vej over stregen og jeg håber i selv kan se parallerne mellem 1930'ernes Tyskland/et specifikt parti og så det i har gang i herinde/på landsplan/i "klubberne"!!
    Det re her i udgør jer selv for vorherre og bestemmer hvem der er REN RACE nok til at må leve!
    Mht indlæg fra MGP : Du kan UMULIGT forsvare at avle på 2 forskellige racer, fordi du vil lave en lejligheds Borzoi, ved at aflive mange hundrede individer fordi de var 10 cm for høje/laev, kortere snude etc etc.?? Er det dit syn på at være et godt menneske og en dyreelsker?
    Det her grænser til ETNISK udrensning i hundeverdenen og MANGE herinde burde lige nu sidde med MEGET røde øre, fordi de kan få den slags tanker! Det er både uetisk, usympatisk, uacceptabelt og ubehageligt at i kan tænke disse tanker! Alt avl uden tavle forbydes og hunde uden tavle skal sterilleseres..... Læs lige engang hvad i selv skriver! Husk at gøre mod andre som i ønsker selv at blive behandlet, hvilket gælder HELE vejen rundt OSSE over for dyr såvel som andre mennesker!

• #68   9. feb 2007 useriøs pengeavl foregår lige så fint og ofte hos opdrætter som hos blandingshunde avlere....so don`t

Lykke

• #69   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Det står der også. DKK er for mig et udtryk om at jeg elsker hunde og derfor kræver en minimumsindsats fra opdrætternes side.
    At i er nogle der føler jer stødt over det kan jeg ikke bruge til noget.

• #70   9. feb 2007 Lykke N .. at nogen a os er en del a en gruppe skyldtes ganske enkelt at vi er nogle stykker der har en fælles interesse for netop vores race.. og for at skåne jer for det i kalder snobberi... så lad være og hyle over det.. det kan være alm snak som gode råd omkring den race vi nu engang holder så meget a.. så det er større hjælp end ulempe

• #71   9. feb 2007 Tak Lea...fordi du siger hvad jeg tænker....

Lykke

• #72   9. feb 2007 Lea og Henrik*Scotty's Familie* M

Du har jo slet ikke læst mine indlæg hvis du sidder og lukker den slags ud...

• #73   9. feb 2007 Lea OG Henrig.. i befinder jer på meget dybt vand lige nu, i læser jo tydelig vis ikke hvad vi skriver eller læser hvad vi mener.

• #74   9. feb 2007 Kan jeg bede om et par FORNUFTIGE og brugbare grundlag for hr. Hansens nuttede schæfer og fr. Larsens kønne labbe skal have hvalpe?

For med 12.000 raske hunde der aflives i DK hvert år, vil jeg da nok mene der burde være bare lidt seriøst i alt avl.

• #75   9. feb 2007 BM...der er sku da lige så mange renracede (hvis ikke fler) hunde til salg i DBA...som blandingshunde...

Lykke

• #76   9. feb 2007 B M

Også en MEGET vigtig pointe

• #77   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Ja.. men er det tavleløse eller DKK hunde der er flest af...

• #78   9. feb 2007 Mie * med grækeren *
    ja jeg giver dig ret i at der er ALT ALT for meget lorte avl blandt blandings hunde eller parpir løse hunde og langt mere ind der er inde for parpir avl det kan vi aldrig blive uenigne om vi kan jo bare kigge i den blå avis være uge der er det ene kuld efter det andet .
    men det sker jo desværre også at der er dårligt avl og bare penge avl inde for parpir hunde og når det sker på bægge sider så kan jeg ikke se hvorfor det skulle gå ud over de serisøse mennesker som virkelig gør et godt stykke arb inde for avl om det så er med eller uden parpir for nu er vi jo alle lige ikke og hvis vi tage så en som mig ja så er den hunde race/type som jeg brænder for jo en parpir løs blandings hund men er da helt sikker på at den er mindst lige så godt avlet hvis ikke mere ind LANGT de fleste parpir hunde her hjemme i dk ..

• #79   9. feb 2007 Lea og Hnerik, det var en direkte usmagelig sammenligning!

• #80   9. feb 2007 Janie F... Du har fat i hele pointen...

• #81   9. feb 2007 ja Janie...lige så seriøse grundlag som at junkie lene laver børn.... eller mentalt handicappede karen laver børn....fordi det i dette land er ders egen sag....og fordi vi ikke kan gøre en skid ved det....

hva med hende tumpen i Kontant der laver renracede Hofaward i massevis.... er hun bedre end hr. og fru Jensen`s overhegnet avl....?

Lykke

• #82   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Nu kan det så diskuteres om hendes hunde har tavle når hun er smidt ud af alle de *rigtige* klubber...

• #83   9. feb 2007 jeg føler i sidder og påstår at alle de hunde der årligt aflives er blandingshunde....som folk uden omtanke har lavet....
    giv mig en statestik der viser hvilke hunde der hvert år aflives.....

hvis der overproduktieres hunde i DK....hvorfor avler I så videre????

Lykke

• #84   9. feb 2007 LYKKE: "ja Janie...lige så seriøse grundlag som at junkie lene laver børn.... eller mentalt handicappede karen laver børn....fordi det i dette land er ders egen sag....og fordi vi ikke kan gøre en skid ved det...." ---------- Men gør det det moralsk og etisk rigtigt????? Altså vi skal bare lade stå til eller hvad?

• #85   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

Jeg avler hellere ikke...

• #86   9. feb 2007 Igen mener jeg ikke at der er noget som helst grundlag for at sammenligne hunde og børn..

• #87   9. feb 2007 Amalie Tak....

hvor mange af jer der sidder og fordømmer de mange aflivninger, laver selv hundeopdræt ( rent eller ej er ligemeget)?????

Lykke

• #88   9. feb 2007 Lykke .......det har jeg så også en holdning til ;0)

Jeg har nu bare ikke lyst til at læne mig tilbage og sige "Det kan vi ikke gøre en skid ved...." Jeg vil gerne råbe lidt op for hvad jeg mener på godt og ondt.

• #89   9. feb 2007 har læst hele tråden og syntes debatten er intressant. men jeg bliver da en smule negativ ved en kommentar som:
    "ønsker du en hund med stamtræ, så anskaf dig en.. ønsker du ikke en hund med stamtræ, så nyd den du har og klap i.. "
    det er vel for søren et debat forum og hvis det er sådan citatejeren føler det vad laver man så i en diskussion. selv om man er uenige så kan man vel holde et pænt sprog.

jeg elsker min blandingshund, som jeg egentlig selv mener er ægte da begge forældre er samme race, men nok om det.
    jeg syntes også blandinger som sådan kan løbe af sporet og efter min meningen kan der heller ikke ske så mange uheld i danmark...
    det er i orden at lave blandingsavl, bare det er blanlagt og at man er sit ansvar bevidst.

• #90   9. feb 2007 Jeg avler bestemt heller ikke...

• #91   9. feb 2007 MGP ja jeg ved godt at der desværre ikke er mange som mig men der er stadig nogle og jeg kan jo ikke se hvorfor at jeg og andre skal straffes når nu parpir avl også er langt fra at være perfect..
    jeg ville ikke have noget imod men lavede store indtag om parpir løs avl hvis avlen og iden med stamtavler var tæt på at være perfecte og det er de jo desværre ikke og da det jo ikke er en ny ide med de forbund og stamtavler men at det jo har kørt i rigtig mange år uden at bliver i nærhede af det der er perfect ja så bliver de det jo nok heller aldrig og derfor vil og kan jeg forstå at folk kan have noget i mod os andre

• #92   9. feb 2007 Har aldrig haft et kuld ...........og ingen han på andres.

• #93   9. feb 2007 oki.... så spørger jeg lidt anderledes... hvor mange RENRACEDE hunde vil i skyde på bliver lavet hvert år.... bare sårn ca.????

Lykke

• #94   9. feb 2007 Har ingen ide om tal, men vil blive meget overrasket over der skulle være flere tavlehunde end hunde uden.

• #95   9. feb 2007 ja det er lidt sjovt Amalie...er spændt på svaret på mit sidste spørgsmål....

Lykke

• #96   9. feb 2007 Skrevet: 09-02-2007 19:46:45

Mht indlæg fra MGP : Du kan UMULIGT forsvare at avle på 2 forskellige racer, fordi du vil lave en lejligheds Borzoi, ved at aflive mange hundrede individer fordi de var 10 cm for høje/laev, kortere snude etc etc.?? Er det dit syn på at være et godt menneske og en dyreelsker?

Det kan jeg da, det er jo på den måde, de nye racer laves.

Som jeg læser det har jeg da ramt rigtigt med hensyn til MGP, så jov JOHNNY jeg læser skam tingene og JO jeg kan både læse og forstå at de eneste der befinder sig på dybt vand er de personer som sidder i denne og mange andre tråde og lukker umsagelige ting ud. At min parallel er usmagelig, tjoh hvis du synes så er den jo for dig, men vil så igen godt tilføje at ALT hvad i siger om at hunde uden tavle ikke bør have mulighed for at forplante sig er MINDST lige så usmageligt og uanset hvordan i vender og drejer det kan sammenlignes med det jeg skrev!
    MVH HENRIK

• #97   9. feb 2007 Mere end 4

Det har jeg ingen anelse om... Men tænker du her renracet m tavle, eller både/og?

Jeg finder det nemlig påfaldende at mange af DKK kennelerne har lange ventelister når dba og HG bugner med aflivningstruede hvalpe og unghunde uden papirer. Det siger altså lidt om hvad der er mest af (min fortolkning, men jeg hører gerne andre)

• #98   9. feb 2007 mgp nu var den heller ikke mindet på dig jeg ved at vi faktisk tænker meget ens men at vi bare har 2 forskellige måder at sige tingene på ;-)..

den var nu mere mindet på andre og så også mere for at give min mening da jeg syntes at det er et godt emne at diskuter ...

• #99   9. feb 2007 "MGP DKK snob " Skrev:
    Skrevet: 09-02-2007 18:54:28

Ork jo, der kommer nye racer.

En ny race laves ikke på en nat, og ikke af en person.

En ny spændende race kunne være borzoi i mindre udgave, formålet lægges for myndeklubbens bestyrelse, der så samarbejder. mange personer går igang med at lave racen, de gode hvalpe kommer videre i avl, de dårlige aflives.

Det projekt ville jeg gerne være med til.

Hvis dette ikke er udrensning så ved jeg f.... ikke hvad er!

Mvh LEA

• #100   9. feb 2007 nå...ingen svar.... men skal vi ikke blive enigen om, at ud af alle disse skamløse aflivninger...så må der være en del af dem der er af renracede hunde.....

og eftersom i går så meget op i de aflivninger....var det så ikke en ide at en forening der er så seriøs og etisk korrekt som DKK, at der tager man den problematik op og .... og får denne seriøse avl til at passe med behovet for nye hvalpe..... ?????

Lykke

• #101   9. feb 2007 Lea og Henrik*Scotty's Familie* M

Hun snakker sq da ikke om at fjerne borzoien, men om at viderudvikle den...

• #102   9. feb 2007 Martin, hvad er dine to blandinger af?
    De er lækre!

• #103   9. feb 2007 Øhhh.. LEA OG HENRIK... Jeg har på intet tidpunkt nævnt jeres avl har jeg.. ????

har du overhovedet læst hvad jeg har skevet.. du sidder og bralder ud med en masse fis.. altså hvor har du hovede og hvor har du hale.. det jeg siger er jo at der er ALT for meget avl der ikke er kontrol over.. jeg har intet viden om hvad i laver, og jeg er ærlig talt også hamrende ligeglad indtil i krydser mit dørtrin

• #104   9. feb 2007 Jamen Lykke det gør DKK da også?!
    De er da en den grad bevidste om at der aflives alt alt for mange hunde herhjemme, blandt andet derfor har de lavet deres "Før du får hvalp"-DVD, som oplysning..

Og uden at kende et tal, vil jeg påstå at der avles flere blandninger end renracede hunde herhjemme.

• #105   9. feb 2007 Lykke N
    ja jeg avler så ikke kunne godt tænke mig at begynde at avle en dag men tror ikke at jeg kommer til det da jeg ikke tror jeg vil kunne finde nok seriøse og egnede hunde mennesker her hjemme til lige den type hund som jeg har og vil avle på, men jo drømmen er der..

• #106   9. feb 2007 Amalie *

Så... Man kan ikke have sat sig ind i avl i forbindelse med hundekøb?

Jeg har aldrig haft et kuld hvalpe, men jeg har købt hvalpe før og ved da præcist hvilke forhold jeg ønsker min hvalp at komme fra og hvilke krav forældrene skal leve op til.

Lykke N (Brønshøj)

Ingen svar`? Du fik to

• #107   9. feb 2007 he he Amalie...den point har jeg også haft i en anden tråd.... man påstår at man får sundere hunde med tavle....men det er sjovt nok de hunde med tavle, der er fysisk mest usunde...pga. målrettet avl for et ønsket udseende....

Lykke

• #108   9. feb 2007 men det er sjovt nok de hunde med tavle, der er fysisk mest usunde...

^^ I samme tråsd som du fejlagtigt kritiserer os andre for at bruge lignende sætninger? Come on Lykke.. det her er for useriøst

• #109   9. feb 2007 nå oki, de vasker deres hænder rene ved at lave en DVD....fint nok...men avles der så også færre hunde i DKK,....når nu de går op i problematikken....????

Lykke

• #110   9. feb 2007 Nu kan jeg se at argumentationen er nået dertil hvor ,når man har en holdning til tavleavl skal stå inde for al avl der foretages på alle racer.

Vi kan da ikke blive uenige om at f.eks den engelske bulldog bestemt ikke er hensigtsmæssigt avlet dertil hvor de er idag, men hvorfor skal alt enten være sort eller hvidt?

• #111   9. feb 2007 Søster forstår ikke??

Lykke

• #112   9. feb 2007 DKK har da sat grænser for avl via matadorgrænsen.

• #113   9. feb 2007
    Mie * med grækeren *

jamn takker er jo også selv helt vild med dem smiley
    jamen mine de 2 store er jo bandogs (neomastiff/bull/terrie blandinger)
    bægge mine hunde er over 5 genneration og er avlet med det formål at lave den bedste vagt/beskytter/brugs molosser som findes.

• #114   9. feb 2007 Lykke, DKK har da avlskriterier? En enkelt han eller tæve må kun bruges til avl et x antal gange og ikke ved hver løbetid, hvad mere skal en forening som DKK gøre?

• #115   9. feb 2007 Lykke

Du skrev tidligere
    nedladende er, når man sidder og kommer med uholdbare holdninger om at renracede hunde er sundere end blandingshunde....

Og så kom denne her:
    men det er sjovt nok de hunde med tavle, der er fysisk mest usunde...

Det var det jeg hentydede til.

• #116   9. feb 2007 hmmm 20.000 hvalpe.... jammen med 25.000 aflivede hunde om året.... så bringer DKK da ihvertfald deres del til døde hunde hvert år.....

jeg synes måske bare ikke man som forening kan stå og tude over for mange aflivede hunde hvert år.... og så selv fortsætte med samme avlstal selv.... hvis man har en holdning til aflivning, må man da aktivt gøre noget for selv at bidrage til færre døde hunde...og ikke nøjes med at lave en DVD.....

Lykke

• #117   9. feb 2007 Amalie -

Du er jo opdrætter af hunde med DDH-stamtavle kan jeg se på din hjemmeside.
    Hvorfor synes du at det er bedre end en DKK tavle ??

Blev lige nysgerrig ...

• #118   9. feb 2007 Amalie *

Dem er jeg hellere ikke fortaler for. Jeg er kun for racer der kan føde selv og ikke er fysisk hæmmet af at være til. De individer indenfor de racer ser jeg gerne brugt, da de netop er med til at forbedre racerne, og det andet ville jeg personligt kassere

• #119   9. feb 2007 oki Søster ...påstår du nu at Franske Bulldogs (der ikke kan trække vejret normalt) eller Cocker spaniel med kroninsk dårlige ører (pga avl)....er sunde hunde ?????

Lykke

• #120   9. feb 2007 Alias **Tosa-Gruppen** .

jeg giver dig ret i at der er et problem med dårlig hunde avl og dårlige hunde mennesker i dk eller for den sags skyld i hele verden ..
    men som du jo selv siger så er dkk eller andre forbund slet ikke perfecte i det med avl osv. hvorfor skal det så gå ud over mig og andre seriøse hunde mennesker som gerne vil have og avle på hunde uden parpir hvis vi kan gøre et beder stykke arb ind mange af dem som avler på parpir ??

• #121   9. feb 2007 Lykke N (Brønshøj)

• #122   9. feb 2007 martin T

Enig. DKK er ikke perfekt, men det er der nogle der arbejder på, og det gør man nu engang bedst indefra

• #123   9. feb 2007 Amalie -

Det er en tråd om avl på "rene" racer, kontra blandinger. Du virker som om du er fortaler for at man godt må avle på blandinger - derfor undrer det mig at du avler på hunde med tavle ... ??

Og derfor synes jeg naturligvis det er interessant at vide, hvorfor du vælger DDH fremfor DDK .. men hvis du ikke vil svare, så ...

• #124   9. feb 2007 Søster Kampræv:
    Ja, men for at SKABE den nye race (som hun skrev- ikke viderudvikle den) så vil hun i processen tage livet af alle de nye hvalpe som ikke lige lever op til den liste af krav hun stiller op for hvordan denne nye race skal se ud. Dvs i forsøget på at skabe en ny race slår hun den race som hun rent faktisk skaber ihjel fordi de ikke lige ser ud som hun vil have. Når man parrer to hunde kommer der altså et resultat som man ikke lige kan skrive formlen ned på på forhånd, men kun de hvalpe som lever op til "ønske- formlen" får lov at leve!

MVH LEA

• #125   9. feb 2007 nej oki de går ikke 20.000 ned....men så må avls tallet jo også ligge højere end 20.000....og det var det jeg gik ud fra.....
    at Dkk må lave mere end 20.000 hunde hvert år.....

Lykke

• #126   9. feb 2007 Lea og Henrik*Scotty's Familie* M

Man behøver da ikke aflive for at fjerne dem fra avlen og forhindre viderførelsen af de uønskede gener? Jeg tror nu at du læser lidt for meget ind i de her *holdninger*.

• #127   9. feb 2007 Jeg er simpelthen nød til at smutte på arbejde.. Jeg har været her for længe... LOL..

Jeg kigger lige forbi senere, hvis jeg kan nå det..
    Kan i hygge jer

• #128   9. feb 2007 MGP....den påstand Amalie der kommer med...har jeg da set en udsendelse i tv om engang....

Lykke

• #129   9. feb 2007 God arbejdslyst, søster!

• #130   9. feb 2007 Søster Kampræv ¤ Kbh K

giver dig ret i at men arb bedst hvis men er en seriøs forening ingen trivl og ik´gen intet ondt ord om dkk det er klart en god, seriøs forening..
    men hvor længe har dkk eksistered?? skal vi sige 110 år??
    jeg syntes ikke de har gjordt et serligt godt stykke arb inde for avl når den har eksistered i så lang tid ..
    sorry

• #131   9. feb 2007 "MGP DKK snob "

Så lærte jeg noget nyt i dag.. smiley

Jeg siger bare godt det ikke er mig der sidder med den opgave... uha

• #132   9. feb 2007 Amalie -

Lidt ærgerligt at du er træt af den klubsnak - jeg mangler stadigvæk en, der kan forklare mig hvorfor man vælger at avle i DDH fremfor DKK ... for som jeg ser det, kan det udelukkende være et spørgsmål om mindre krav til avlsdyrene, derved mindre udgifter og højere tal på bundlinien i den sidste ende.

Men du har ret - det har jo ikke rigtigt noget med denne her snak at gøre :o)

• #133   9. feb 2007 altså det med gamle udtjente Grayhounds der bare aflives i flæng....

Lykke

• #134   9. feb 2007 martin T

Det synes jeg også er en fair nok holdning, og jeg er enig i at det er for slapt på mange områder. Jeg håber dog på at kunne være med til at stramme lidt op.

NU er jeg nød til at schmutski.. Så må i hygge jer uden mig

(og kæmpe ros til jer for den gode tone)

• #135   9. feb 2007 Søster kampræv>> Fint du ikk ekan læse hvad MGP skriver, men lad være med at få det til at lyde som om VI ikke læser rigtigt! Der BLEV skrevet at disse individer som falder uden for racestandarden vil blive aflivet.
    Mvh
    Henrik og Lea

• #136   9. feb 2007 johhh desværrer..... der var så en venlig dame der havde som mål i livet at få fat i disse hunde...INDEN de fik sprøjten.... de hundes liv var ren pengemaskine... hundene i sig selv ragede de mennesker der brugte dem til løb....og lige så ligeglade var de når hundene ikke længere gav gode resultater...så var det bare YT

Lykke

• #137   9. feb 2007 Johnny>> Ja hvis du synes keg lukker en masse bavl ud så er det jo din mening. At det er noget fis jeg tilmed lukker ud er så osse din egen fortolkning og at du ikke vil blande dig i mine sager, kan jeg kun sige TAK for! Det skal så lige siges at vi ikke avler, aldrig har gjort det og næppe kommer til det. Hvor du har fantasien til at fremtrylle en sådan påstand ved jeg så ikke?!
    Henrk

• #138   9. feb 2007 Amalie -

Touchy - touchy .. Det er da lidt af en påstand at komme med. Jeg er da nødt til at spørge en opdrætter fra den pågældende forening fordi jeg simpelthen endnu ikke har fået at vide hvorfor DKK vælges fra fremfor DDH.

Hvad er der galt i for dig, at jeg henvender mig til dig og spørger ??
    Hvis du har en god forklaring kan du da komme med den - og så er den ikke længere.

Men bevares - ønsker ikke at du opfatter min interesse for dit valg af klub som hetz, og jeg skal ikke kommentere det yderligere.

• #139   9. feb 2007 ja der må jeg jo så give MGP ret
    hvis og når der skal laves en ny hunde race der er det jo så meget vigtigt at men i de lave gennerationer er meget kritisk med hvad men vælger til vider avl du kan jo ikke bare avle vider på alle F1 eller F2 hunde bare fordi de har den kompination af hunde som man vil have i sin nye race de skal enten neutraliseres eller nogle afliver dem de må og skal aldrig bruges i vider avl..

• #140   9. feb 2007 Lea og Henrik.. i prøver tydeligvis bare på at redde egen røv.. i indgik i en diskution i overhovedet ik havde gennemlæst, og nu brændte i nallerne.. flot.. virkelig flot.. i angriber folk uden at ha læst og forstået deres indlæg.. stor hjælp .. og virkelig flot a jer.. sæt jer ned, åbn en øl.. læs alle indlæg og kom med noget konstruktiv

• #141   9. feb 2007 oki Ginne...
    ADDDD MGP....hva faen er det med overskudshunde der aflives????

Lykke

• #142   9. feb 2007 MGP>> Lad os sige du får dine ønsker opfyldt og alle dyr uden tavler skal neutraliseres, ja så får du da svært ved at lave en mini borzoi, da alle tavleløse skal neutraliseres?! Er det ikke at skyde sig selv i foden?

At du ikke vil sammenligne mennsker og dyr siger jo så bare mere om dig end hvad jeg havde troet, nemlig at du sætter dig til herre over naturen og kloden generelt... Uhyggeligt i mine øjne.

Mvh Henrik

• #143   9. feb 2007 MHT kommentaeren hvor du beskriver jeres avl.. læs tidligere indlæg.. Det jeg siger. i har jo intet læst her

• #144   9. feb 2007 Sikke et fedt indlæg! Det er fandme godt skrevet!!!! Kunne ikke være mere enig!

• #145   9. feb 2007 OKay, Lykke.. Nu skal der simpelthen slåes ned på hvad som helst som MGP siger?

• #146   9. feb 2007 MGP...forstår ikke helt dit sidste indlæg???

Lykke

• #147   9. feb 2007 nej mie...jeg spørger hvad hun mener med overskudshvalpe.... jeg slår ikke ned på det....

Lykke

• #148   9. feb 2007 MGP> Pstt... Sidder og overvejer om det antal i hunderegisteret er fra alle årgange - undskylder med det samme smiley

• #149   9. feb 2007 tak Johanne C

Lykke

• #150   9. feb 2007 Johnny>> Vi/jeg har læst alle indlæg i denne tråd. Ja vi kan læse og forstå, men har på fornemmelsen at du lige nu sidder og er godt gammeldags fornærmet af en eller anden grund?
    Hvis DU ikke har noget fornuftigt eller konstruktivt at komme med, hvorfor så overhovedet skrive til OS? Vi kan sagtens kommunikere med andre end dig herinde, så måske DU i virkelligheden mangler at læse hvad der bliver skrevet. Vi indgår ALDRIG i en debat hvor vi ikke har læst HELE tråden og kun tråde vi HAR en mening om!
    For mig at se sidder du bare og lukker alt din galde ud på os, fordi du selv har svært ved at gøre dig forståelig og er der muligvis en lille provokatør gemt derinde bag profilen?

Hvor brænder vi nallerne?
    Hvor er vi på dybt vand?
    Hvad mener du oiverhovedet med at vi prøver at redde egen røv?
    Hvor har du læst at vi avler?
    hvis indlæg er det vi ikke har forstået?

-Henrik

• #151   9. feb 2007 Amalie -

Det er slut fra min side - bare trist endnu engang at opleve at en avler fra din forening ikke evner at forklare grunden til at man vælger en forening hvor en brugshunderace som Schæferhunden kan avles, helt uden krav til bevist brugsduelighed hos forældredyrene - (ingen krav til minimum BHP/IPO1).

Regner man med at, ved at slække på kravene til arbejdsduelighed hos forældredyrene, kan forvente at afkom efter samme bliver gode arbejdshunde ??

Kan du forklare det så ?? For det synes jeg da personligt er ret interessant :o)

• #152   9. feb 2007 Men MGP...der mener jeg jo så bare at i stedet for at aflive dem der er for mange (det med dedøve kan jeg godt følge)...så burde man nedsætte avlen generalt, så man undgår for mange....og dermed tilpasse behovet

at man afliver en hund pga. forkert farve, er i mine øjne grotesk., og stinker af Nazilejr tankegang, og penge begær.... sådan et menneske er ikke hundeelsker...men pengeelsker....ad...

Lykke

• #153   9. feb 2007 Det er også min opfattelse, Alias..

• #154   9. feb 2007 Johnny>>
    Skrevet: 09-02-2007 20:34:03

MHT kommentaeren hvor du beskriver jeres avl.. læs tidligere indlæg.. Det jeg siger. i har jo intet læst her

Avl?? Er du sikker på at du sidder og kaster efter den rigtige? Vi har aldrig nævnt om VORES avl da vi ikke avler.
    Find lige den tråd du mener vi har smidt og kopier den ind igen. Vil da meget gerne se beviset for at vi har skrevet den slags?

• #155   9. feb 2007 Til alle jer blandingshadere:

Hvad synes i enlig om racerne
    Beagapoo - Beagle/Poodle

Bich-Poo - Bichon /Poodle

Boxerdoodle - Boxer/Poodle

Cairnoodle - Cairn Terrier /Poodle

Cavapoo - Cavalier King Charles Spaniel / Poodle

Chi-Poo - Chihuahua/Poodle

Cockapoo - Cocker Spaniel/Poodle

Doodleman Pinscher - Doberman/Standard Poodle

English Boodle - English Bulldog/Poodle

Eskapoo - American Eskimo Dog / Poodle

Goldendoodle - Golden Retriever/Poodle

Labradoodle - Labrador Retriever/Poodle

Lhasapoo - Lhasa Apso/Poodle

Malti-Poo - Maltese/Poodle

Papoo - Papillion/Poodle

Pekepoo - Pekingese/Poodle

Pomapoo - Pomeranian/Poodle

Pugapoo - Pug/Poodle

Saint Berdoodle - Saint Bernard/Poodle

Schnoodle - Schnauzer/Poodle

Scoodle - Scottish Terrier/Poodle

Shepadoodle - German Shepherd/Standard Poodle

Shih-Poo - Shih-Tzu/Poodle

Weimardoodle - Weimaraner/Poodle

Westiepoo - West Highland White Terrier/Poodle

Whoodles - Soft Coated Wheaton Terrier/Poodle

Yorkipoo - Yorkie/Poodle

ALLE disse racer er for nylig næsten blevet godkendt som rene racer!

Hvad fanden brokker i jer over?

Der kommer hele tiden nye racer? Så slap lige af engang!

• #156   9. feb 2007 Jeres hunde er ikke en fis bedre end vores blandinger, de er ikke renracet, og vil ALDRIG blive det, pga. et lille stykke papir!

• #157   9. feb 2007 Johanne, der er da noget du har misforstået?!

Alle de der puddelblandinger er ikke godkendt nogle steder?

• #158   9. feb 2007 Alias.... tror sq du har misset alt....men fint nok for mig.... jeg tror bedst selv jeg ved hvor mine motiver for mine indlæg ligger.... for tro det eller ej... jeg tager ikke som så mange andre herinde, tingene personligt, men synes det er sjovt at udvæksle meninger, og dermed få en god debat....
    jeg sidder ikke og bliver personligt sur på dem der ikke deler min mening...for jeg kender ingen herinde...hvilket også er mig ligegyldigt....

Lykke

• #159   9. feb 2007 Tro mig det er de.. Mange af dem er.. Har set det i tv, f.eks er en labradoodle blevet godkendt i amerika, og de kan allerede udstilles.

• #160   9. feb 2007 Lykke - Ikke personlig, syntes da det er pudsigt at Mark altid lige skal hives frem i sølet af dig..

Og jeg syntes da osse at det var en temlig personlig måde at åbne tråden på med at nævne navne..

• #161   9. feb 2007 Men et estimat gjort ud fra hvor mange der blev registreret pr. år i gennemsnit fra 1994-2002 (48.400) og der den gang var i alt 350.000 hunde i dk (og taget i betragtning tallet ikke er faldet!). i 2005 var det 550.000 hund i dk...
    Vil være 76.057 hunde.
    Det vil give 51.777 hunde fra de andre steder af! Hvilket stadig er ca. dobbelt så mange som fra dkk...

Undskylder og beklager de tidligere forkerte tal! Og leder videre...

• #162   9. feb 2007 "MGP DKK snob "

Hvad er der ikke og forstå?

• #163   9. feb 2007 Mette W...måske fordi Mark og jeg ALTID er uenige....

Lykke

• #164   9. feb 2007 Johanne, dokumentationen må være en smule bedre end det der.. Og nu er det også Amerika der har "opfundet" CKC hvor du sender tre billeder ind af din hund og dermed får en stamtavle, så undskyld mig hvis jeg ikke ubetinget tror på at en labradoodle er godkendt nogle som helst steder.....

• #165   9. feb 2007 og fordi det nu engang i en anden tråd var ham " der ved lov håbede at alt papirløst avl bliver forbudt, og alle blandings hvalpe blev aflivede"...en holdning jeg ikke kan lade gå usagt forbi min næse....

Lykke

• #166   9. feb 2007 Jamen så er det vel osse personligt..

• #167   9. feb 2007 Amalie -

"Så klap sylten Moster"

Ramte jeg noget ømt der, eller hvor kom den fra ??

• #168   9. feb 2007 Jeg har sgu for lidt at gå op i, når jeg følger en sådan tråd her - og oven i købet helt frivilligt sider og regner matematik samtidig... smiley

• #169   9. feb 2007 Ginne: LOOOOOOOOL det sagde du selv....

• #170   9. feb 2007 jammen Alias.... er det da en bedre grund at synes ens hund har den rigtige farve, højde, ørestilling osv. end at synes den er sød....og derfor bør føres videre med hvalpe.....

hva faen er forskellen...

Lykke

• #171   9. feb 2007 Amalie -

" se nu min loke(kenzo) han har mere brugshund over sig end nikita som er efter højavl i tyskland, forælder med brusprøver, men hun har ikke skyggen afbrugsegenskaber over sig, "

Så skal hun vel heller ikke i avlen, eller hvad ?????

• #172   9. feb 2007 *GGGG* Ginne..

Men vi er skam taknemmelige.. så ved vi da hvad det er vi taler om!

• #173   9. feb 2007 "MGP DKK snob "

Af AKC

• #174   9. feb 2007 NEJ det er ikke personligt.... hans mening følte jeg skulle kommenteres ( og andres).... hans person rager mig...han ku lige så godt have heddet kurt...who cares....

Lykke

• #175   9. feb 2007 Amalie -

Det har INTET med DKK at gøre. Det har UDELUKKENDE noget at gøre med, at jeg synes du er helt utroligt useriøs at avle schæferhunde UDEN brugsprøver på forældredyrene.

Schæferhunden er en brugshund - hvis du ikke evner at forstå dette, så kast dig over en race, der ikke har den slags avlsmæssige restriktioner.

• #176   9. feb 2007 Jamen for fanden Lykke, du skriver:" jammen Alias.... er det da en bedre grund at synes ens hund har den rigtige farve, højde, ørestilling osv. end at synes den er sød....og derfor bør føres videre med hvalpe....." ------------------ Men det kommer vel an på om du avler for DIN eller racens skyld ikk???? Hvor mange som avler blandinger siger at det er fordi de kan forbedre racen? Ja jeg har aldrig hørt det...

• #177   9. feb 2007 Lykke det er fint at kommenterer, men at kalde alle folk med en bestemt holdning for hundehadere, det må jeg sige skuffer mig............Jeg synes altid kun du har lavet gode (ikke altid enig) og velformulerende indlæg, men lige her svipser den altså.

• #178   9. feb 2007 Mie * med grækeren *

Tror du AKC lyver?

• #179   9. feb 2007 Hov plus de ca. 20% af de danske hunde som man slet ikke har regristereret i danskhunderegister - og det er næppe dkk-hunde... smiley

• #180   9. feb 2007 Amalie -

" Martine
    Jow det skal hun.... For jeg er ikke i dkk smiley

Hvordan kan du sætte en hund i avlen, der ikke opfylder de krav der er til en brugshund ??
    Det kan da godt ske din tæve er sød og fin, men sålænge hun ikke indeholder de brugsegenskaber der skal til, skal hun da ikke reproduceres ...

Det kan du da ikk mene ???

Alias -

Ja, det er lidt op ad bakke dette her :o)

• #181   9. feb 2007 Til alle:

Se selv.

(link fjernet)

• #182   9. feb 2007 Johanne, det er sjovt for jeg kan slet ikke finde nogle af de puddelblandinger på AKC's hjemmeside over godkendte racer?

• #183   9. feb 2007 Men Johanne, med sådan en tiltro til USA, hør så her; Vi fik lavet stamtavle på vores tidligere hund Freja hos NKC i USA, til trods for at faren IKKE var avlsgodkendt herhjemme og ingen af hvalpene i kuldet havde tavle... Og ikke nok med det...., de undersøgte ikke en skid, udskrev bare stamtavlen til os...????? Så Amerikanerne er ikke mere pålidelige end nogle af de brådne kar herhjemme...

• #184   9. feb 2007 Er det ikke igen gået over og er blevet en DKK/Ikke DKK tråd eller er det kun mig der synes tråden er drejet?
    Min mening om DKK er hvad det er, men synes ikke nogen fortjener at skulle stå til ansvar for en hel klubs handlinger.
    Henrik

• #185   9. feb 2007 Janie læs de andre tråde om emnet...derfor ordet blandingshunde hadere....

Blub du siger altså at DKK opdrættere KUN alver for Racernes skyld.... handler der overhovdet ikke om præstige, og indbyrdes konkurence, penge og andre ting.... for hvis det er som du siger for at forbedre racerne.... hvorfor avler man sig så ikke ud af de mange skavanker der er hos renracede hunde...flade næser, HD osv.... det hænger sq bare ikke sammen, når opdrættere sidder med lysende glorie på, og påstår deres KUN gode intentioner....

Lykke

• #186   9. feb 2007 *Lille blub- En gang Take That fan, altid TT fan *

Kan du slå alle kennel klubber i america over en kam, for vi snakker tydeligvis ikke om den samme kennel.

• #187   9. feb 2007 Mie med grækkeren> Hvis det dog bare ville ske for mig også... *ggg* smiley

• #188   9. feb 2007 ja det er som om vi er kravlet en del væk fra oprindeligt emne....

Lykke

• #189   9. feb 2007 MGP>> Ved det er fristende at tage mit tidligere indlæg som en direkte besked/kritik til dig selv, men den var nu ment som en besked til alle smiley

• #190   9. feb 2007 Nå fuck, min fejl..

Men har altså set et program om labradoodle som er blevet godkendt!

• #191   9. feb 2007 MGP, tag det så seriøst for søren!

• #192   9. feb 2007 Men jeg smutter..

Et sidste ord ra mig, er tavleløs avl længe leve! Hurra hurra hurraaaaa..

• #193   9. feb 2007 Lykke, jeg har vist selv deltaget i de fleste idag.........Men jeg bryder mig stadig ikke om at blive kaldt hundehader grundet en holdning til et bestemt område.

• #194   9. feb 2007 Skægt jeg har skrevet så mange gange herinde i denne tråd, men først når jeg skriver det jeg lige har skrevet bliver der svaret.... Nå men bortset fra det...

Lykke: Men tvært imod siger jeg at der er brådne kar OVER ALT..... Jeg stoler på ingen indenfor hundeverden og sådan er det! Men jeg har dælme set et overtal af dårlige eksempler UDEN dkk tavler end jeg har set dem med....

Johanne: Nej det kan jeg ikke mere end I kan slå alle avlere MED tavle over en kam..... Men jeg kan stadig komme med det postulat, at fordi amerikanerne gør det - gør det det ikke rigtigt....

• #195   9. feb 2007 Jeg synes personligt at man skulle lave et forbud imod at folk sidder & laver DKK`s logo om til lige hvad der passer dem. - Ups, min fejl, det er jo allerede ulovligt da DKK har patent på det logo.

• #196   9. feb 2007 Amalie. det er sku en god ide, for du ved jo godt, at ALLE klubber lyver, undtaget DKK. - LOL

• #197   9. feb 2007 MGP, ja det kunne tænkes, men jeg tvivler nu stærkt på det, men vil da gerne se tilladelsen hvis det er.

• #198   9. feb 2007 Amalie -

Den ENESTE opdrætter af deciderede hyrdehunde indenfor schæferhunden er kennel von Kirschentahl !!

Det du skriver med at du har "fundet et individ uden de brugsegenskaber" er lig med, at du har fundet og købt dig en hund der tilsyneladende er totalt blottet for alt hvad der hedder drift, og det har overhovedet ikke noget at gøre med at den så er god til at hyrde !!

Hvordan kan du dog tro sådan noget ????

Iøvrigt er samtlige af Kirschentahls avlshunde naturligvis avlskårede med minimum en SchH/IPO1 .. så de har FORUDEN hyrde-egenskaberne OGSÅ brugshundens egenskaber.

Og det kan vel aldrig være en ufordel at hundens evner spænder vidt ???

Nej Amalie - det er sq en ommer !!!!! :o)

• #199   9. feb 2007 hehe
    Hvis du skal ind og tjekke om der er TM eller C på logoet tvivler jeg nu på at du har indhentet tilladelse til det smiley
    Desuden er der en del udover dig der har gjort det samme og de har sikkert osse glemt at indhente tilladelse Gg

• #200   9. feb 2007
    *Lille blub- En gang Take That fan, altid TT fan *

jeg siger a jeg ville kunne og dem jeg kender der avler uden parpir kan lave beder hunde ind rigtig mange der avler med parpir

• #201   9. feb 2007 Hold op hvor er det sørgeligt at se, at folk som ikke har andre argumenter - kommer med sådan en gang mundl....!!!!!!

• #202   9. feb 2007 Amalie -

"schæfere er avlet på hyrdehunde, mange mener den er udpræget brugshund" ..

Nope, det er ikke noget "vi" mener .. det er et rent og skært faktum ... for SÅ mange strømere kan vel heller ikke tage fejl :o)

• #203   9. feb 2007 Janie jeg siger ikke hundehader...men blandingshundehader.... fordi jeg gentagne gange har set folk sige, at blandings hunde bør forbydes, neutraliseres og aflives....med sådanne udtalelser mener jeg at kunne påstå at man så hader blandingshunde.....
    den var ikke minded på dig...men de folk der kommer med så brutale udtalelser....

Lykke

• #204   9. feb 2007 Martin: Vil de også kunne gå lige så langt tilbage i anerne og garanterer at hundene i stamtræet var 100% sunde og raske....?

• #205   9. feb 2007 MGP>> Du væver Gg

• #206   9. feb 2007 MGP. det gør det ikke mindre forkert det som i har gjort, om det er datid, nutid, fremtid eller fortid, så er det ulovligt & der behøver ikke at være copyright på billeder. man skal ALTID spørge om lov før man bruger noget som helst af det man finder på nettet.

• #207   9. feb 2007 Alias -

sshhhh ... :o)

• #208   9. feb 2007 åhhh nu gider jeg ikke mere for idag.....

men dammmmm for en god livlig, ophedet og spændende debat.... tak til ALLE...enige og Uenige, for kampen....
    det har været en stor fornøjelse...ihvertfald for mig...

Hygge

Lykke

• #209   9. feb 2007 Alias: *gg* god pointe... :O)

• #210   9. feb 2007 Alias. har denne tråd da ikke allerede vendt sig fra det oprindelige emne?

• #211   9. feb 2007 Alias>> Stamtråden er gået død som så mange gange før, derfor sidder vi og pjatter rundt, men det står dig da frit for at forlade tråden, hvis du ikk ekan tage lidt gas smiley

• #212   9. feb 2007 Lea og Henrik*Scotty's Familie* M: til trods for at jeg ikke kender Alias, fristes jeg til og sige Right back at Ya.... Ved ikke hvorfor....

• #213   9. feb 2007 MGP. nej det har jeg ikke, derfor jeg spurgte om jeg måtte se tilladelsen. men efter som du ikke kan/vil svare på det, går jeg udfra at det er fordi at i ikke har spurgt om lov, men det kan der jo tjekkes for om i har.

• #214   9. feb 2007 Mgp>> Damn du er jo et menneske med mange syslerier kan jeg høre Gg
    Jeg kan ikke engang træde en nål smiley

• #215   9. feb 2007 Daim, puds glorien!

• #216   9. feb 2007 MGP: Deler du? Jeg har popcorn og smøger..... Men is??? Mmmm... det ville ikke være tosset...

• #217   9. feb 2007 eiii men MGP.... jeg har jo helt hovedpine af at sidde og glo på pc`en..... har siddet her længe....

og lur mig om ikke dette emne kommer op igen en anden dag...og så er jeg helt klar igen....

Lykke

• #218   9. feb 2007 LoooooL Lykke, det tror jeg skisme også..........Det emne vil eksistere til dommedag .

• #219   9. feb 2007 Alias - *hvisker lige så stille* har du fået min besked jeg sendte dig vedr. hjertescanning og dru?

Fortsat god debat til jer andre :o)

• #220   9. feb 2007 Amalie -

Det er ikk Nikita - det er Keni som du beskriver på din hjemmeside som
    "tilbageholden overfor nye mennesker han skal lige se folk an først, som tiden går bliver han mere og mere modig "

og det er altså ikke iorden for en Schæferhund - især ikke en du har valgt at bruge i avlen ...

• #221   9. feb 2007 LIlle blub>> Hvem har proppet mønter i dig? Tror Alias er fuldt ud i stand til at svare for sig selv, men det er jo så min mening.
    -Henrik smiley

• #222   9. feb 2007 Mie. det har jeg skam gjort.

• #223   9. feb 2007 ja.he he he..det er sq da egentlig mystisk som vi ( ingen nævnt ingen glemt) kan blive ved at kavle op og ned af stolper om det her emne.....

Lykke

• #224   9. feb 2007 Henrik: Tja sikkert den samme som gjorde i dig.... Fordi du kører jo også endnu...! Og det var så min mening...! Anne

• #225   9. feb 2007 Britta. du går ind for DKK, men mener stadig´væk at det er et ligegyldigt logo, ja man ka jo undres om du er så seriøs så. Men nok om det, jeg vil da lige få det tjekket, tingene skal jo være iorden, er det ikke også det i går ind for, eller kommer det helt an på hvordan vinden blæser for jer.

• #226   9. feb 2007 orhhh hvad ...nu er der de tossede tøser på DR2....det (meste) er sku da total go humor....specielt hende med den stakkels slave af en polsk luder.....elsker som hun sidder der med sine meter lange kunstige negle og ævler på gebrokkent engelsk/ ukrainsk....

Lykke

• #227   9. feb 2007 MGP: Mmmmmmmmm og jeg er ikke kræsen spiser hvilken som helst is.... Hvad skal jeg tage med til deling - popcorn eller smøger????

• #228   9. feb 2007 Martine>> Spørger lige da jeg ikke selv har haft Schæferhund eller andre i familien har.
    De Schæfere jeg har mødt har i 8/10 tilfælde været tilbegeholdende/vagtsomme og meget overbeskyttende med tendens til at gå på andre hunde, så troede (fejlagtigt) at det var det man avlede efter. Ser dem jo stadig meget brugt som vagthunde osv, hvor denne type egenskab vel er at foretrække, så tyven/røveren osv bare kan komme ind med en luns kød og blive venner med hunden smiley
    Ej det sidste var spøg, men hvad er så detman ønsker af sind hos Schæferen?
    Mvh
    Henrik

• #229   9. feb 2007 MGP...det forventer jeg også...det ville jo ikke være sjovt uden dig....

Lykke

• #230   9. feb 2007 MGP. jamen det vil jeg skam også gøre.

• #231   9. feb 2007 Daim, er du løbet så tilstrækkelig tør for argumenter at det eneste du har tilbage er at tjekke om en gruppe på en hjemmeside har fået lov til at bruge et eller andet ligegyldigt logo??

Jesus....

• #232   9. feb 2007
    undskyld den sene tilbage mælding ja da de kan ikke gå lige så langt tilbage som alle hunde racer men de kan da går et sted mellem 5 og 32 gennerationer tilbage alt efter hvad for linier du kigger under med et avls program som nok er mere kritisk ind 85 % a de parpir hunde der er i dag

• #233   9. feb 2007 Martin: Så vil jeg rigtig gerne vide hvilke blandinger dét drejer sig om? Af ren og skær nysgerrighed naturligvis...

MGP: DEAL! Har lige købt to ekstra pakker - så har riiiigggellliiigt!!!! *gg*

• #234   9. feb 2007 Henrik -

Man ønsker en frimodig hund, venlig og omgængelig med et stort overskud til at tackle enhver situation den kommer ud i uden at overreagere.

Udover det, ønsker man en arbejdsglad/villig hund med gode naturlige drifter, en god afreaktion og udholdenhed.

De sch-hunde du har mødt er ikke iorden. De må på ingen måde være vagtsomme overfor fremmede som deres fører tager kontakt til. Og overbeskyttende skal de naturligvis heller ikke være.

Men i stand til at dømme i situationen - som jeg skriver - med et godt overskud :o)

• #235   9. feb 2007 godt nok en stor bøtte is du har, hvis de 4 unger kan være i den...

• #236   9. feb 2007 Arrrggghhh!!!! Jamen så skal jeg jo have varmet cyklen alvorligt op.....

• #237   9. feb 2007 stadig, en stor bøtte, kan måske forstå de 2 små kan være der, men ikke Michael *G*

• #238   9. feb 2007 Alias: Sorry - ikke fordi jeg ville tage ordet ud af munden på dig, og ikke tror du selv kan svare.... *ss*

• #239   9. feb 2007

jamen jeg har jo bandogs af de linier der ikke er ulovlige her hjemmei dk ..
    hvis du tager de linier der er ulovlige i dk ja så kan du gå inu længer tilbage ind mine

• #240   9. feb 2007 har ikke læst alle indlæg men springer lige ind her:

En basenji er ikke blandet med noget som helst - den ser ud som den har gjort i 5000 år ......... er afbilledet i pyramiderne i Egypten sammen med pharaoh hound der er ligeså ren som en basenji ...............

• #241   9. feb 2007 Martin: Så forklar mig lige hvad der er i en bandog (de typer du har når du skriver de ikke er ulovlige) og hvorfor de laves? Jeg tænker på om de avles for at "fremavle" en ny race?

• #242   9. feb 2007 MGP: Så skal du da have en endnu større is-bøtte.... hvis du skal have plads til alle 4 unger, dine egne hunde OG to pleje hunde... *gg*

• #243   9. feb 2007 MGP: Det lyder sgu hyggeligt... Så er der sgu også plads til mig.... *GG*

• #244   9. feb 2007 tjaaa om det er en ny race det vil jeg nok ikke sige da de seriøse avler ikke prøver at får den godkendt på nogle måder men det er jo en forbedret type af en hund, den er frem avlet for at lave den bedste personlige beskytter/vagt/brugs molosser hund som findes uden helbreds problemerne med mange af de andre større molosser hunde...
    der er ikke krav om udsene og fraver men der er store krav om sundhed og især krav om brugs enskaber ..
    jeg vil meget gerne side og tage alt om om avlsprogrammer og hvad skalgs hunde/typer af hunde som bruges og ikke bruges men da det ikke er noget som gøres på nogle meget korte beskeder så ville det være meget nemmer for os bægge 2 at du kiggede i de MANGE indlæg om bandogs som jeg har skrevet i i sær i nogle af de ældre da jeg der har skrevet rigtig meget om det
    men tag det gerne igen hvis det er ...

• #245   9. feb 2007 MGP DKK snob - begge racer? det er sjældent nu om dage - men vil du fortælle hvad hundene hedder ? evt som BC besked hedder det vist ?

• #246   9. feb 2007 Martin: Okay - men i så fald lyder det på mig som almindelig "blandingsavl".... Bortset fra at disse "avlere" gør det bevidst og har en lille smule og gå efter.... Men så bare lige et sidste spørgsmål: Hvis de kender ALLE gener bagud i tiden på hundene - hvorfor vælger de så og bruge dem til avl af Bandogs istedet for at avler racetypiske hunde med stamtavler?

MGP: Ihhh det lyder skønt... Det skal jeg huske næste gang jeg kommer til øen.... *ss*

• #247   9. feb 2007 Martine og Lise L:
    Takker for oplysningerne!

• #248   9. feb 2007 *Lille blub- En gang Take That fan, altid TT fan *

jamen du må godt kalde det for blandings avl for det gør jeg jo selv jeg har aldrig sagt jeg ikke har blandings hunde for det har jeg ..

1 grunden til at de laver bandogs og ikke kun avler race rene hunde er jo fordi at ingen hunde er perfecte men mange hunde har nogle gode enskaber det men så avler efter i en bandog er de gode beskytter enskaber fra neo mastiffen (som jo klart en den bedste eller iværtifald meget meget tæt på at være den bedste vagt og beskytter hund der findes) folk der virkelig kender den race de kan ikke være i trivl men den har jo så lige som nogle store minuser med heldbred/for løs hud osv, alt for stor vægt til at kunne arb, og den er fordoven, så blander men den så med en mindre arb hund (terrie mange gange kommer an på linierne) dette gør men får at får neo gode enskaber som beskytter hund men den mindre hunds enskaber for at ville arb og så for at få en hund med en størrelse som kan arb og detter giver så den bedste hund formål,

ud over det så er det jo ikke en bandog bare fordi men blande de 2 typer af hund bægge forældre skal være brugs testet inde avlen starter og det kul hvalpe men så får det er heller ikke bandogs det er F1 hunde de skal så testes og tjækkes efter alle kunstens regler så bliver der avlet igen det er så F2 hunde og igen går men det hele igennem igen og når men så når 5 gennertion så har du bandogs men stadig lige meget hvor mange gennerationer men kommer op så skal hundene altid brugs testes og altid tjækkes for de sygdomme som nu ligger i de racer som er belevt brugt for start af ..

• #249   9. feb 2007 Martin: Oki - tak for info - noget af det forstod jeg, noget andet var jeg nok for nordjysk til at forstå... *gg* Men vil det så sige, at der blandes en masse "stærke" hunde, både fysisk og psykisk uden at de på nogen måde mental testes?
    (jeg spørger ikke for at bore - men fordi jeg er nysgerrig... *ss*)

• #250   9. feb 2007 hvis vi tager så en som joseph lucero (ved godt hans hunde ikke må være i dk da det er neo/pit) men han er på 17 eller 19 genneration nu i nogle af hans hunde,
    så han har alvet i mange år på den type hund, inde bandogs der avlede han rotwiller og ambulls og hade gjordt det i flere år men pga af han ikke kunne finde hunde som var så gode som han ville have dem til at være gik han på udkig efter andre racer/typer og han prøvede alt igennem men fandt først den type hund som hade ALT det han ville have i sine hunde da han fandt bandogen,,
    han avler så stadig rene bulldogs han er am bulldog dommer han træner politiets hunde i riverside cali..
    han laver foredræg om hvordan genitik går ned gennem gennerationerne på dyr osv .. men jo han laver balndings hunde men han gør det satdigt beder ind hvad størstedelen af parpir avler gør her hjemme

• #251   9. feb 2007 Er i her i nu. Nu skal hunde vist ud og luftes sammen med jer................... :-)))))))))))

• #252   9. feb 2007 de mental testes ikke lige som man mentaltester her hjemme nej men i brugs testne der er der flere grene i som hunden testes i der er bla i mod, civil agration, og så også i arb evner og mere.
    der avles ikke på unødige agrasive hunde men i det at men vil lave den bedste personlige beskytter hund så er den jo mere skarp ind en lab nomalt er. men nej der bliver ikke avlet på hunde som lave ukontroleret man bits lige som der ikke avles på hunde som ikke beskytter

• #253   9. feb 2007 der er jo selvfølig også baggårds avler på den her type hund desværre som skider på alt og bare avler løs og folk der kalder deres hunde for bandogs bare fordi de han en blanding af de typer og dem kan je ikke stå inde for jeg kan kun stå inde for de folk jeg kender og taler med de linier dem kan man følge helt tilbage til der vor krydset startede

• #255   9. feb 2007 * Daim *

Nu sørger du selfølgelig for at gennemgå de andre grupper for copyright-beskyttede billeder og avatars, så det ikke virker som om du kun er smålig over for én gruppe..

*GG*

Jeg kan hilse og sige at der allerede er skrevet forespørgsel til DKK, men at jeg afventer svar. Viser det sig at billederne ikke må bruges bliver de også fjernet.. Får vi tilladelse skal jeg nok poste det så i allesammen kan godkende det (jeres mening er virkelig vigtig for mig... ). De brugere der har lavet egne logoer inspireret af vores er vedkommende brugers eget ansvar, men de får jo så mulighed for at tage stilling hvis vi får en negativ tilbagemelding.

God nat og sov godt

• #256   9. feb 2007 Martin: Tak for dine meget informerende svar... Det sætter jeg pris på... Og nu blev jeg lidt klogere idag også... *ss*

Kommentér på:
renrace hykleri

Annonce