Hundekort?? {{forumTopicSubject}}
Har også skrevet ind til Lene Espersem ang dyremishandling, har dog tilføjet at vi burde indfører en slags hundekort, lidt ligesom et kørekort, så vi undgår at når Lille Lise på 6 år gerne vil have hund.
Så får hun en hvalp i fødselsdagsgave, og så efter et lille års tid, er hvalpen ikke hvalp mere, så er den ikke spændene mere.
Mor og far gider ikke lufte eller lege med den. Hunden er teenager og der skal ske noget, hunden ødelægger ting, fordi den ikke bliver underholdt og den keder sig. Hunden bliver enten aflivet, solgt i den blå avis eller afleveret som en anden pakke på et internat.. Det sker så tit, og det er for mig og se næsten det samme som dyremishandling.
Måske kunne man være at indføre sådan et kort, få folk til at tænke sig lidt om, inden de bare køber hund.
Man sender jo heller ikke sine børn væk eller afliver dem fordi de er uartige...
Hvad siger I andre til sådan et forslag?
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 148
Jeg kan kun tilslutte mig det du siger.
Alt for mange teenage hunde skifter hjem, og selvom mange hunde godt kan klare det, så er der ligeså mange der ikke kan.
Jeg får sikkert ikke medhold i min mening om at hunde over 2 år som der skal skifte hjem hellere bør aflives, jeg ved at mange siger at de kontrollerer sælgeren ordenligt, men det kan man altså bare ikke, man kan ikke hænge på nakken af dem hele tiden, og man har jo ønsket hunden solgt, så bliver man jo heller ikke ved med at spørge til den, og før man får set sig om, så ved man ikke længere hvor hunden er, og hunde der har nået den alder, de har altså også krav på "noget andet" end familieskift.
Men jeg syntes at en tilladelse til hundehold er på sin plads, der er alt for mange mennesker der ikke burde have hund.
dec 2005
Det skal lige siges at jeg ikke mener at det er dyremishandling at aflive en hund, den mærker intet.
Hellere aflivning end et liv i uvished.
Men jeg er selvfølgelig også af en anden generation end der fleste af jer, så jeg forventer ikke at alle har samme mening, alle meninger accepteres.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 123
Kan godt følge din tankegang, men jeg er ikke enig med dig. Det med at aflive hunden, det er en for nem en løsning syntes jeg.
Hvis hunden er blevet syg i hovedet eller ikke står til at redde så ja, men ellers vil jeg altid foretrække at man gør en indsats for hunden, og i rigitg mange tilfælde"glemmer" hunden sine tidligere ejere
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Måske skulle det ikke være det politi vi har nu som skulle stå for det, men det længe ønsket dyreværns politi.
Håber at Danmark snart går i front og gør noget ved den slappe lov vi har herhjemme. Det er lige før der er flere regler for grise og køer end der er for vores husdyr, men stadig bliver disse dyr transporteret under yderst dårlige forhold.....det er en helt anden snak :0)
dec 2005
Nej, jeg forventede heller ikke i var enige, og det er fint.
Men jeg vil ikke kalde aflivning en nem udvej, for uanset grund til aflivning, så er det ikke nemt at få sin hund aflivet, det rører nogle ting i en, uanset om den er ung, gammel, syg eller rask.
Jeg har i min karriere mødt mange dyrelæger som der havde samme mening som mig, men også nogen der ikke havde, og det var typisk de yngrer dyrelæger der havde samme mening som jer.
Og en funktionel hund, ja nogen hunde forbliver altså ikke funktionelle efter et skift, på internatet opdager man ikke hundes skift, for den står og logrer og hopper op og ned som alle de andre, men når hunden så kommer hjem, så er det ikke sikkert den er så funktionel længere.
Nu må ikke tro at jeg ligefrem går ind for aflivning, altså aflivning frem for alt andet, for det gør jeg slet ikke, jeg menere at skaffer man sig en hund, ja uanset hvilket dyr, så er det noget der skal vare livet ud, alle mine Mops der blev pensioneret, de blev her til de døde, og de hunde jeg fik som af en eller anden grund ikke kunne udstilles, de blev her også.
Men der er tidpunkter hvor jeg mener det er den bedste udvej.
Anne
dec 2005
Ja, jeg syntes heller ikke et internat er en god løsning, for hunden vil ikke være sig selv der, den vil helt automatisk gøre som de andre hunde, så det vil være meget svært at afgøre hvilken hund de får med hjem.
Men mindre det er en hvalp selvfølgelig, hvalpe er jo hvalpe.
Og du har ret i det med samvittigheden, den har det med at nage når sådanne ting kommer på tale, men uanset hvad man har betalt, eller ikke betalt for sin hund, så har det ret til retfærdighed, og hvis det er ligemed aflivning, så er det det der skal til, folk har det med for tit at tænke på egne behov frem for hundens.
Anne
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Jeg skal lige lede efter en tråd vi havde engang der blev drejet om på det. Der står en masse gode ting deri ;o)
Hundekort??