{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad morgen eller aften?
  • #1   13. okt 2008 Emma får mad 1 gang om dagen og det er efter vi har spist om aftenen.

Hun får ikke så meget mad...250 g.....så det er lidt svært at dele over 2 måltider :o)

• #2   13. okt 2008 Luna får skiftevis morgen eller aften.. Ingen rytme..

• #3   13. okt 2008 Ja, det jeg også håbede på at høre var hvorfor... Med hensyn til, hvornår det var bedst med tanke på natten og være alenehjemme om dagen...
    Men det har vidst ikke det store at sige, kan jeg se...

• #4   13. okt 2008 Saga får 2- 3 måltider om dagen, men altid mindst 2 det er for at minske risikoen for mavedrejeninger idet hun jo er en stor race.

• #5   13. okt 2008 Betina:
    Nu tænkte jeg mere på voksne hunde, da min egen nu får 2 gange om dagen og er ved at blive voksen.... :o)

• #6   13. okt 2008 Saga er 9,5 måneder men vi vil fortsætte med at give hende 2-3 små måltider da mavedrejning ikke kun er noget hvalpe kan få, og så går der mindst 1 time inden hun kommer ud og gå efter hun har spist, og skal hun til svømning så får hun kun 1 lille potion mad om morgnen og så resten om aftnen, men som skrevet før det er fordi hun er en stor race.

• #8   13. okt 2008 Ja, det kan man jo ikke sige min er :o)

• #9   13. okt 2008 Marianne B nej mavedrejninger er nok ikke det du skal været så nervøs for som jeg er med min "Trunte" smiley , nu kan det godt være det bare er mig men kan se din hund kun er lidt over 8 mdr. ved ikke hvornår den er udvokset, men er det ikke bedst at vente til den er det med kun at give den mad 1 gang om dagen? Spørg sådan mere generelt alle her.

• #10   13. okt 2008 Babett får kun om aften, et sted imellem 17-21 .Efter 22 ingen mad.
    Så ved jeg hun er klar, hvis vi skal på en eller anden opgave.

• #11   13. okt 2008 Baily får en lille smule om morgenen og resten sidst på eftermiddagen. En lang periode fik hun kun aften, men så synes manden det var synd for hende - ingen af mine hunde har været specielt spisende om morgenen..

• #12   13. okt 2008 Giz får en gang om dagen, forskellige tidspunkter. Jeg barfer og når vi kommer hjem til DK skal han jo til at være en del mere selv hjemme når jeg får arb, så vil ikke turde fodre ham om morgenen, for han skal gerne tisse rigtigt meget en times tid til to efter han har spist. Medmindre jeg selvfølgelig kan få en til at komme og lufte ham i løbet af dagen :).

• #13   13. okt 2008 Undskyld jeg spammer tråden, men Jeanette jeg ved du fordre med råt, kan Luna godt holde sig hvis hun får mad om morgenen? Der går altså ikke lang tid fra Giz har fet mad, til han skal tisse ret så meget.

• #14   13. okt 2008 Betina:
    Ifølge dyrlægen skal vi skifte over til voksenfoder, når han bliver omkring 10 måneder. Der skal vi så også tænke på, om han skal til kun at spise en gang om dagen... Så jo er lidt tidligt ude... :o)

Fru B Y:
    Min gider heller ikke spise om morgen. Så han får lidt om morgen, også jeg lader det stå, når vi er kørt på arbejde, men han spiser det som regel først, når vi kommer hjem. Også får han igen om aften...

• #15   13. okt 2008 jeg giver titan det mad han skal have i skålen om morgen, også kan han bare spise det når han bliver sulten. Han har mad stående heledagen, han spiser lidt om morgen, og resten til aftensmad.

• #16   13. okt 2008 vi gir vores mad om aftenen efter vi selv har spist.
    da han fik 2 gange om dagen, ville han til sidst ik spise det om morgenen. han vil aldrig spise når han ved vi skal gå...

• #17   13. okt 2008 Sofus har mad til rådighed hele døgnet ;o)

• #18   13. okt 2008 Timo får morgen og aften,han spiser 1 1/2 kg råt kød og det kan han ikke spise på engang.Han er også af stor race så vi tænker også på mavedrejning.

• #19   13. okt 2008 Gitte B:
    Tror det kommer meget an på race og forskellige ting. Vores er en lille en som samtidig er kastereret, så til to år skal han bestemt ikke have hvalpefoder, så bliver han da overvægtig. Vores dyrlæge sagde 10 måneder, og det må vi vælge at stole på.

Vi kunne også sagtens have maden stående hele dagen, da han jo som sagt ikke ville få mere end det. Men personlig synes jeg det er en dårlig vane, da vi ofte tager ham med os. Også er det rart at vide, at han har spist mad og vi ikke skal bekymre os om det.

• #20   13. okt 2008 Små hunde kan skifte tidligere :). Med f.eks RC junioerfoder mini står der 10 mdr på posen smiley

• #21   13. okt 2008 Vores får ihvertalfd hvalpefoder i to måneders tid endnu, også hopper vi over til voksenfoder. Men vi er igang med at prøvesmage, så vi ved, hvad vi vil skifte til.

• #22   13. okt 2008 Mine får mad 2 x om dagen efter luftetur, har oplevet mavedrejning hos tidligere hanhund (stor), men har kendt hvalp på 7 mdr., en mindre hund, der også fik mavedrejning.

• #23   13. okt 2008 vores 2 hunde får mad x2 daglig,bl. a. også gr. en evt. risiko for mavedrejning,det fungerer,vi passer lidt hunde privat,der er nogle af dem der får x2 og nogle x1,men de bliver helt vilde,når de opdager at vores egne får x2,

• #24   13. okt 2008 Morgen og aften.....

For ca. et halvt år siden gik vi fra tre gange dagligt til to gange dagligt, og det bliver vi ved med.

• #25   13. okt 2008 Er der en grund til de får to eller en gang?

Jeg synes det er synd kun med en gang :o) Så vil helst holde den på 2 gange selv om han knap gider at spise om morgen.
    Men det kan jeg roligt fortsætte med kan jeg se... :o)

• #26   13. okt 2008 Morgen og aften smiley

Syns det er alt for voldsomt med 1 stort måltid om dagen, så derfor får de 2 måltider.

• #27   13. okt 2008 Som andre tænker jeg meget på mavedrejning - om to gange mad dagligt forebygger, det er der i realiteten ingen der ved, men jeg forsøger.
    Og så en væsentlig anden grund - min hund bliver dælens sulten, og når han er det, så spiser han lort.

Det gider jeg ikke - så han får, så han ikke bliver meget sulten.

Kommentér på:
Mad morgen eller aften?

Annonce