{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal mig en god..
  • #1   13. okt 2008 Husk lige at skrive hvilken race *ss*

  • #2   13. okt 2008 Hvilken hund vil gerne groomes og ordnes? jeg kender ikke nogen hund der gladeligt selv stiller op til at få klippet negle og blive føntørret, men det er jo et nødvendigt onde for at holde hunden ordentlig i pelsen.

    Så det der med at den bliver presset, det gør alle hunde vel hos hundefrisøren. Man kan som ejer hjælpe dem ved at træne alle de ting der sker hos frisøren såsom at stå på bord, høre lyden af både føntørrer og blower og klippe den negle...og derved formindske det stress de bliver udsat for...


  • #3   13. okt 2008 Det er til en collie - eller rettere to..
    Det jeg mener med at hunden ikke skal presses er, at jeg har set flere hunde blive tvunget til at hænge i den der snor på bordet.. selvfølgelig bliver hunden trænet i at blive groomet men min den store (6 år) er ikke specielt glad for at blive groomet så jeg vil ikke at han mister tilliden helt ved at være ved frisør..

    Planen er at de skal strigles i bund et par gange i året (den ene skal afsted inden udstillinger) så det er nemmere at holde i hverdagen.. smiley


  • #4   13. okt 2008 Canis - alle hunde, medmindre de er super lydige og står musestille sættes fast i galgen. Jeg tvivler på at nogen frisører har lyst til at stå og diskutere med hunden om den skal stå stille eller ej. Og desuden har de fleste hundefrisører en travl hverdag og har mange tider, og jeg tror ikke at der er så meget tid til at det skal foregå som hunden gerne vil det.

    Hvis din hund skal afsted på udstilling kunne det da både være sjovt og lærerigt at lære at groome den selv og billigere for resten også. For en collie der skal udstilles skal da mere end bare børstes, den skal vaskes blowes og føntørres og så klippes til på dagen før udstillingen. Så vidt jeg ved holder collie klubben udemærkede kurser i grooming, det er jo lidt omfattende med den race, men en velgroomet collie er også et utroligt smukt syn...


  • #5   13. okt 2008 Planen er bestemt også at lære det selv med tiden smiley Nu er jeg helt rå i det der udstillingshalløj - henter min første udstillingshund på søndag så jeg er ikke helt inde i det (selfølgelig kan jeg holde dens pels, men jeg er ikke så meget inde i hvordan dens udstillings frisure skal være, hø hø)...

  • #6   13. okt 2008 Ok, man skal jo også starte et sted smiley
    Hvis jeg må give dig et godt råd så vil det være en god investering at lære hunden 3 ting.
    1. komme i bad og blive vasket grundigt ( kan gøres allerede fra 8-10 uger)
    2. Stå på et bord
    3. blive føntørret..

    Og så er det guld værd at tage et kursus selv eller alliere sig med en erfaren opdrætter så hunden ikke står med morgenhår på sin første udstilling... smiley


  • #7   13. okt 2008 Okay tak for rådene:) Det er bestemt noget jeg vil træne lige når jeg får ham hjem - og det er en god ide med kursus:)

    Jeg vil lige snakke med opdrætteren om det søndag når jeg henter hvalpen smiley


  • #8   13. okt 2008 lisa´s hundesalon i frederikshavn er rigtig god har selv arbejdet der hehe..
    du skal bare oplyse hende om at hunden ikke er så vand til det så ved hun hvordan og hvorledes med hunden...


  • #9   14. okt 2008 Jeg ville bestemt også gøre det selv. og min aussie stiller sig gerne op når jeg kommer med børsten, bloweren eller saksen (-: Så istedet for at "miste tilliden" kan den blive endnu større ved at gøre det til en hyggestund (-:

Kommentér på:
Anbefal mig en god..

Annonce