{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

GurliStar
GurliStar
Tilmeldt:
27. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220

Anbefal mig en race {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg drømmer om at få mig en ny hund, måske omkring næste sommer ish.

Jeg bor i hus med min mand og min datter på et år.
Jeg elskede virkelig at træne hund, DCH og DKK LP. Og drømmer om en grå schæfer eller en boarder collie en dag når jeg ikke har børn boende hjemme.
Jeg søger en hund hvor jeg mest muligt får den bedste træningsmakker, men som samtidig kan acceptere at der kommer dage hvor der ikke sker så meget andet end gåture og lidt søgning fx.

Jeg forestiller mig en typisk hverdag vil være 30 min morgenlufter - 30 min lufter efter arbejde- 30-60 min træning om aftenen og 30 min aftenlufter.

Jeg har selv tænkt på en helt almindelig labrador eller Golden, som plejer at være gode til at fungere som familiehunde.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre om i evt havde andre foreslag der var værd at undersøge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal mig en race
  • #1   11. sep 2016 Umiddelbart tænker jeg, at du ville få stor glæde af en lab eller golden af jagtlinjer, som du også selv er inde på smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #4   11. sep 2016 AG jeg er nød til at udelukke de hyperaktive racer så længe jeg har små børn da jeg forestiller mig der godt kunne komme dage hist og her (måske hver 14. Dag) hvor tiden kun er til lufteture, så derfor skal det være en race som kan acceptere at nogen gange sker der ikke så meget

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #5   11. sep 2016 Maj-Britt med ish mener jeg næste sommer eller deromkring smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #7   11. sep 2016 Det er slang engelsk smiley

  • #8   11. sep 2016 En grå schæfer eller BC kan sagtens klare at der er en dag hist og pist, hvor den kun kommer ud og gå. Og med de gåture du beskriver der vil være dagligt, vil det ikke være et problem overhovedet, at hunden ikke laver andet den dag. Jeg ville dog nok vælge på de dage, at slå eftermiddags- og aftenturen sammen til en times tur i stedet for 2x ½ time smiley

  • #9   11. sep 2016 På dansk ville vi nok oversætte "ish" til "agtigt" smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #10   11. sep 2016 Åh så bruger jeg det da forkert smiley

  • #11   11. sep 2016 Naaarh - det er jo slang, så der er jo ingen direkte oversættelse. Men "agtigt" er nok det ord, der kommer tættest på smiley (Næste sommer-agtigt)

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #12   11. sep 2016 Jeg tør ikke satse på grå eller BC nu. Jeg vil hellere vælge en mindre aktiv race, så jeg er hundrede procent sikker på jeg ikke tager mere ind end jeg kan klare smiley

  • #14   11. sep 2016 Puddel måske?

  • #15   11. sep 2016 Jeg træner pt. rally-lydighed med vores grå schæfer - og jeg satser på at næste race skal være langhåret collie, fra en opdrætter, der går meget op i at de skal være gode træningshunde.

    Jeg drømmer dog også om en puddel en dag smiley


  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #18   11. sep 2016 Uh jeg ser mig ikke lige som puddel-ejer smiley Alt hvor der er for meget pelspleje, klipning eller lign. er ikke mig smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #19   11. sep 2016 Jeg tror også jeg mest er til en Lab eller Golden, netop så jeg er sikker på ikke at tage mere ind end jeg kan klare nu. Så skal drømmehunden nok komme en dag smiley

  • #20   11. sep 2016 Jeg har en Golden Retriever af jagtlinjer. En MEGET energisk hund, som har behov for at bruge hovedet. Han er fantastisk at arbejde med! Meget intelligent.
    Han er skide god til lydighed og arbejder virkelig for sin føre!

    Han er samtidig den hund, som godt kan klare en "slapper af" dag - hvor han kun får nogle gåture.

    Han er meget fleksibel - og indordner sig meget efter min hverdag.


  • #23   11. sep 2016 Ren nysgerrighed........ De fleste er enige i en golden eller en lab. Hvorfor? Er det den der med at der måske ikke lige bliver trænet så meget med denne hund, som planerne er med de næste, når barnet er ældre?

  • #25   12. sep 2016 Mette; jeg skriver, som jeg gør, fordi jeg synes, det, TS skriver, lyder som en aktiv og indholdsrig hverdag for en hund. Jeg nævner jagtlinjer, da min erfaring med jagtgoldens (kender ærligt ikke jagtlabs, men har indtryk af at de er ok-ens?) er, at de er virkelig gode hunde, når de er velstimulerede (som jeg synes TS' beskrivelse lyder til at gøre dem), ekstrem børnevenlige hunde og en dejlig størrelse + det faktum at TS selv har overvejet dem i forvejen.

    Jeg synes bestemt ikke, at det, TS beskriver, er et ringe hundeliv. Faktisk synes jeg, hun lyder meget bevist om det at have hund, og hvad hun kan tilbyde en evt. aktiv race eller ej.


  • #26   12. sep 2016 Jeg synes det lyder som et fint liv for både Schæfer, BC, golden eller lab af jagtlinier. Jeg kender/har kendt flere af de racer, der har et tilsvarende liv som virker veltilpasse og velstimulerede. Jeg ville overhovedet ikke være bekymret for at at jagtmodel lab var for aktiv til det liv. En jagtmodel golden en altså IKKE mindre aktiv end en jagtmodel lab og tit noget mere selvstændig. Særligt hannerne kan være noget af en mundfuld smiley Der er næsten endnu større forskel på golden end på lab mht jagt vs 'familie-'/udstillingsmodellerne.

  • #27   12. sep 2016 Grå schæfer

Kommentér på:
Anbefal mig en race

Annonce