{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

Gå ikke på vejen, Fifi!!! {{forumTopicSubject}}

Min hvalp, Fifi, er 4 måneder nu. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lære hende ikke at gå ud på vores grusvej - som går lige op til landevejen...

Nogle der har nogle fif???
(helst ikke en masse bog-citater :-).. )

Skal jeg tage hende i snor og stoppe hvor hun må gå til og gentage den 1000 gange????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå ikke på vejen, Fifi!!!
  • #1   16. okt 2008 JA, det skal du.......Gå hen til "skellet", bed hende sætte sig ned.........Ros og godbidder og vend om og gå tilbage igen:-)) Det er stadig kun en baby........De kan ikke være ulydige før de ved hvad lydighed er:-))

• #2   16. okt 2008 giv hende en snor på som kun når dertil hvor du vil have det.. så lærer hun sitlle og roligt at hun altså ikk kan komme længere. og til sidst kan hun gå uden snr og allgivel tro at hun ikk kan komme længere..

• #3   16. okt 2008 Hvad er der i vejen med et hegn?

Jeg ville ikke turde binde an med at så ung en hund var bare tilnærmelsesvis sikker på hvad meningen var, om så det blev gentaget en milliard gange..

Der skal SÅ lidt til før katastrofen indtræffer og det er kun hunden det vil gå ud over.

• #4   16. okt 2008 Igår rendte hun ude på marken og det har jeg bare IKKE nerver til. Min far siger vi skal slå en høj pæl i jorden med en lang snor - så hun kun kan gå få meter... Men jeg er noget pivet og forestiller mig allerede hun kan blive kvalt og almuligt.....

• #5   16. okt 2008 Jeg kaldte bare på Aiko, eller kom med en skarp lyd, hver gang han var på vej ud på vejen. Det tog cirka en uge, så var den nogenlunde på plads smiley

• #6   16. okt 2008 Min mand er MEGET modstander af hegn.. Han mener når børnene kan lære ikke at gå på vejen - så kan hunden også!!

Sætter vi hegn på skal vi til at åbne og lukke hvergang vi skal bruge bilen og det vil han ikke.

De gange jeg har taget hende på grusvejen har jeg hævet stemmen meget (blev meget paf over hun var gået derud) og hun kom spurtende ind og kiggede ikke på mig. Man kunne se kun vidste hun ikke måtte!!

• #7   16. okt 2008 vi har også et hegn men ud til indkørslen har vi også en snpr liggende over gruset.. smilla går dertil og ikke længere, jeg vil så lige tilføjje at vi bor inde i bag et andet hus, og der er et godt stykke ud til vejen , men det er sjældent at hun går over den snor smiley jeg startede også med at holde hende i snor på den rigitge side, og så efterfølgende fi khun nej hvis hun gik over snoren og megen ros når hun så vendte om og kom tilbage smiley

• #8   16. okt 2008 Nu er hunde og børn ikke det samme!!!!!!

Husk at rose når hunden bliver inde.... Find en kommando som STOP når hun når ud hvor hun ikke må - og ros og giv godbid når hun faktisk stopper... SOm de andre siger så skal det foregå i snor mens hun er så lille! - HUn fatter det jo slet ikke endnu...

Fik selv hund mens jeg boede til leje, og der var det på med snoren og ud med hunden - hver gang!!!! - Hvis du bare træner i nogle måneder i snor, burde det sidde fast.

-Men der er selvfølgelig altid en risiko ved at lade en hund løbe frit!!!

Kommentér på:
Gå ikke på vejen, Fifi!!!

Annonce