{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

hvad er en opdrætter {{forumTopicSubject}}

inspirsion fra en anden hunde side

A Breeder (with a capital smiley is one who thirsts for knowledge and never really knows it all, one who wrestles with decisions of conscience, convienience and commitment.

A Breeder is one who sacrifices personal interests, finances, time, friendships, fancy furniture, and deep pile carpeting! She gives up the dreams of a long luxurious cruise in favour of turning that all, important show into this years 'vacation'.

The Breeder goes without sleeps (but never without coffee) in hours spent planning a mating or watching anxiously over the birth process, and afterwards over every little sneeze, wiggle or cry.

The Breeder skips dinner parties because that litter is due or the babies have to be fed at eight. She disregards birth fluids and puts mouth to mouth to save a gasping newborn, literally blowing life into a tiny, helpless creature that may be the culmination of a lifetime of dreams.

A Breeder's lap is a marvellous place where generations of proud and noble champions once snoozed. A Breeder's hands are strong and firm and often soiled, but ever so gentle and sensitive to the thrusts of a puppy's wet nose.

A Breeders' backs and knees are usually arthritic from stooping, bending, and sitting in the birthing box, but are strong enough to enable the breeder to show the next choice pup to a championship.

A Breeders shoulders are stooped and often heaped with abuse from competitors, but they're wide enough to support the weight of a thousand defeats and frustrations.

A Breeders arms are always able to wield a mop, support an armful of puppies, or lend a helping hand to a newcomer.

A Breeders ears are wondrous things, sometimes red (from being talked about) or strangely shaped (from being pressed against a phone receiver), often deaf to critisism, yet always fine-tuned to the whimper of a sick puppy.

A Breeders eyes are blurred from pedigree research and sometimes blind to her own dog's faults, but they are ever so keen to the competitions faults and are always searching for the perfect specimen.

A Breeders brain is foggy on faces, but it can recall dogs names and pedigrees faster than an IBM computer. It's so full of knowledge that sometimes it blows a fuse: it catalogues thousands of good boning, fine ears, and perfect heads... and buries in the soul and failures and the ones who didn't turn out.

The Breeders heart is often broken, but it beats strongly with hope everlasting... and it's always in the right place!

Oh yes, there are breeders, and then there are BREEDERS!!!

Written by H. Saxby

hvor er det rigtig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er en opdrætter
  • #1   23. okt 2008 Awwww.... Dejlig læsning

• #2   23. okt 2008 øv på engelsk smiley

• #3   23. okt 2008 ja i den grad er det rigtigt

• #4   23. okt 2008 ja jeg fatter heller ikke hvad der står

• #5   23. okt 2008 PRÆCIS!!!
    Kan denne her ikke bare ryge på hver gang en person spørger hvad en opdrætter er, eller om de skal købe hvalpe fra en stald eller et sted i Polen etc.?
    Så vil folk da forhåbentligt fatte at opdræt skal gøres ordentligt og med hjertet og samvittigheden rette sted....

• #6   23. okt 2008 Hvorfor fatter I ikke hvad der står? det er da ligetil engelsk...

• #7   23. okt 2008 Sorry, det var ikke for at gøre grin, synes bare ikke den var vanskelig at læse...og troede bare at alle kunne læse den uden problemer...det var ikke min mening at hænge folk ud...

• #8   23. okt 2008 Ej come on. Selvom man bor i Danmark og klarer sig fint på dansk er det da også vigtigt at tilegne sig andre sprog.. Det plejer ellers kun at være franskmænd og briter der kun synes at deres eget sprog duer...

• #9   23. okt 2008 Grib en ordbog.. det lærer man mere af end at få andre til at gøre arbejdet for sig smiley
    Hvordan i alverden kommunikerer du med folk i udlandet hvis du kun vil tale dansk..? Bare nysgerrig ...

• #10   23. okt 2008 hvorfor skal man snakke med folk i udlandet?

• #11   23. okt 2008 Mai Britt: mener du det seriøst?? Jeg håber det bare er en joke...

• #12   23. okt 2008 Aissies, ja det tror jeg bestemt var seriøst...... Der findes skam mange i dk der ikke er gode til sprog men som har mange andre kvaliteter.. JEg har i så mange år forsøgt at lærer tysk og kan bare ikke. Så kan du give mig det simpeltste tysk stykke at læse, jeg ville ikke kunne det.... Og hvordan jeg klare mig... Nemt.. snakker ikke med tyskere og hvis jeg gør, så er det på tegnsprog.........

Engelsk derimod kan jeg godt, og jeg synes at teksten er ganske morsom og god... Jeg skal forsøge om jeg kan oversætte den til jer andre!

• #13   23. okt 2008 Camilla - jamen så har du da i det mindste prøvet. Jeg er heller ikke god til matematik, men jeg har knoklet for at lære det uden at det lykkes. Jeg ved dog hvor vigtig matematik er og kunne aldrig finde på at spørge "hvorfor skal jeg lære at regne?"
    At spørge hvorfor man skal tale med folk i udlandet er mig en gåde, hvordan vil man ellers bestille den mad, man gerne vil have, få et hotelværelse, leje en bil hvis man skal på tur, lære om lokale attraktioner og seværdigheder osv. For slet ikke at tale om at snakke med befolkningen hvilket jeg synes er vigtigt men kan godt høre at det ikke lige anses for vigtigt her (!!!)

Hvis man yderligere gerne vil være opdrætter så er det da endnu mere vigtigt at kunne kommunikere med de kenneler man gerne vil samarbejde med eller hvis hunde man gerne vil have informationer om, så at man ikke synes det er vigtigt at lære et andet sprog som fx bare engelsk det forstår jeg ikke. Synes det vidner om en snævertsynethed hvilket virkelig undrer mig da jeg synes noget af det vigtigste man kan gøre som menneske er at udvide sin horisont istedet for bare at synes at det at snakke dansk er tiltrækkeligt til alt hvad man skal i sit liv...

• #14   23. okt 2008 En Opdrætter (med stort O) er en person der tørster efter viden men aldrig virkelig ved alt. En der altid kæmper med samvittighed, fordele og det at binde sig....

En Opdrætter er en der ofre personlige interesser, finanser, tid, venskaber, fine møbler og tæpper. En Opdrætter opgiver drømmen om luksuiøse cruise, og forvandler i stedet årets udstilling til året ferie.

Opdrætteren går uden søvn (men aldrig uden kaffe) i flere timer, mens de planlægger at made hvalpene eller selve fødsels processen, og vogter herefter over hvert et lille nys, rørende på sig og hvert en gråd...

Opdrætteren skipper middags planer pga en fødsel eller fordi hvalpene skal have mad kl 20. Hun er lige glad med fødsels snask og sætter gerne ind med mund til mund for at rede en gispende nyfødt, og blæser virkelig liv ind til dette lille, hjælpeløse væsen, som meget vel kan være resultatet af en livslang drømme parring.

En Opdrætters skød er et fantastisk sted, hvor generationer af stolte og noble champions engang sov. En Opdrætters hånd er stærk, fast og solid, men også forsigtig og sensitiv mod en hvalps lille våde næse.

En Opdrætters ryg og knæ er fantastisk smidig fra at have bøjet sig ind over og siddet ved en fødekasse, men den er stærk nok til at stolt vise den næste champion hvalp frem i ringen.

En Opdrættes skuldre er ofte fulde af misbrug fra konkurrenter, men de er brede nok til at bærer vægten fra 1000 nederlag og frustrationer.

En Opdrætters arme er altid i stand til at bruge en moppe, holde en armfuld hvalpe, eller til at hjælpe en ny i faget.

En Opdrætters øre er en skiftede ting, nogle gange røde (når folk snakker om dem) eller formet mærkeligt (fordi de har snakket så længe i telefon) ofte er de døve for kritik, men dog altid fint lyttende efter et piv fra en syg hvalp.

En Opdrætters øjne er uklare fra resarchen i stamtavler og nogle gange blinde overfor egens hundes fejl, men de er skarpe overfor modstanders fejl og de er altså på udkig efter det perfekte eksempel af racen.

En Opdrætters hjerne er uklar når det handler om ansigter, men den kan huske en hunds navn og den stamtalve hurtigere end en computer. Hjernen er så fuld af viden at det bare vælter ud af den. Den katagorisere 1000vis af gode øre, perfekte ben, og smukke hoveder... Men begraver minderne om de hvalpe der ikke blev racetypiske, i sjælen.

Opdrætterens hjerte er ofte i stykker, men det slår stærkt af uendelig håb, og det er altid på det rette sted.

Åhh ja der findes opdrættere, og så findes der OPDRÆTTERE

Skrevet af H. Saxby

Dette er ikke perfekt oversat. Det er godt nok svært når det er sådan en her tekst synes jeg. Jeg har nogle steder oversat meningen i teksten frem for ordene... håber det hjælper nogen derude....

• #15   23. okt 2008 Ja jeg mener det helt seriøst. Jeg kommer aldrig til udlandet, hvad skulle jeg der?

• #16   23. okt 2008 mange tak det er sgu gjort godt så tak til camilla

• #17   23. okt 2008 Var så lidt smiley

• #18   23. okt 2008 Camilla
    Tak for at du ville oversætte til os der ikke er gode til engelsk

• #19   23. okt 2008 Mai Britt- det er da usandsynligt trist at høre. Du aner ikke hvad du går glip af....trist ikke at have behov for at søge noget andet end den sædvanlige andedam...

• #20   23. okt 2008 Jeg er ikke interesseret i at rejse. Og jeg vil ikke sætte mine hunde i pension.
    Jeg synes vi har så mange dejlige steder i DK, og det kan jeg godt nøjes med

Kommentér på:
hvad er en opdrætter

Annonce