{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.644 visninger | Oprettet:

Advarsel - hundehandler! *meget langt* {{forumTopicSubject}}

En lille skræk historie fra det virkelige liv!

Jeg besluttede mig for at finde et nyt hjem til min 9 mdr. tæve, som havde fået grå stær og allerede var blevet en smule svagtseende, fordi jeg ikke mente jeg ville kunne give hende hvad hun havde behov for hvis hun skulle gå hen og blive helt blind. Så derfor skulle det være inden, så hun stadig havde en mulighed for at nå at tilpasse sig de nye omgivelser og mennesker.
Jeg søgte på nettet efter en familie som var villig til at tage sig af min lille baby selvom hun skulle blive blind. Fik snakket med mange som slet ikke egnede sig, men fik så kontakt til en rigtig sød dame, som var enlig mor til 2 drenge på 10 og 17, de havde i forvejen en 5 årig golden. Damen havde en blind onkel som tit kom på besøg, så hun havde det helt inde på livet og vidste godt hvilke forholdsregler hun skulle tage hvis min hund blev helt blind. Alt lød rigtig dejligt og fornuftigt. Damen og den yngste søn, kom på besøg og min tæve elskede dem fra første øjeblik, så der var ingen tvivl om de skulle være de nye ejere af min hund.
De tager hunden med hjem og skriver senere på aftenen at turen hjem gik rigtig godt, hun havde sovet det meste af vejen. Et par dage efter kommer der endnu et par sms’er om at det går godt, selvom min hund ikke havde spist så meget og ikke var helt vildt glad for deres golden. Men de er meget glade for hende og elsker at putte med hende i sofaen osv.

Så hører jeg ellers ikke mere, men 6 dage efter de har hentet min hund, ser jeg i en annonce, hvor en dame søger en tæve til avl, at en hund, som meget vel kunne være min, bliver tilbudt til salg. Jeg kontakter annoncens ejer via mail og får desværre bekræftet mit værste mareridt. Det ER min hund!!
Annoncens ejer havde fået oplyst at min hund skulle sælges, da den tilhørte søsteren som var rejst til udlandet og hun ikke kunne have den hos sig. Søsteren havde også solgt en anden tæve lige inden hun var rejst til udlandet og at søsteren ligeledes tidligere havde haft 2 hunde som hun også var nødt til at sælge pga. udlandsrejse. Søsteren navn var Susanne!!

Efter en lang snak med annoncen ejer, aftaler vi hun kører videre med det og vil få lavet en aftale i hus med damen, mens undersøger jeg alt hvad jeg kan på nettet om damen og finder en anden annonce på nettet hvor hun har spurgt på en cocker og da hun ikke kunne få lov til at købe denne for 1000 kr, blev hun sur og skrev hun håbede de aldrig fik solgt hunden.
Jeg finder ligeledes ud af at min hund har været sat til salg allerede 1-2 dage efter de har hentet hende og at dette er i den ældste søns navn. Som jeg så finder yderligere 6 annoncer i, oprettet inden for 1-1½ måned!
Damen har opgivet falsk efternavn og adresse, ja jeg ved jeg burde have undersøgt det inden hun fik min hund med hjem, men hun virkede så sød og reel, at jeg slet ikke skænkede en tanke at hun kunne finde på ikke at være den hun udgav sig for at være.

Nu skulle jeg bare have min hund hjem igen, men jeg kontakter ikke damen da jeg frygter jeg så aldrig ville se skyggen af min hund igen. Jeg laver derimod en annonce på nettet hvor jeg søger en tæve over 6 mdr. og allerede efter ca 5 timer er der bid. Damen kontakter mig og tilbyder jeg kan købe min hund, og jeg får samme historie som ejeren af den anden annonce. Jeg får lavet en aftale om at mødes et offentligt sted og har så en veninde med, som får udleveret min hund og alle hendes papirer og fluks hopper jeg på banen og får skældt damen noget så grundigt ud og kaldt hende alverdens grimme ting!
Damen bliver helt paff over at se mig, hun havde slet ikke regnet den ud. Damen siger hun var nødt til at sælge hunden, men jeg får ellers ingen forklaring andet end ”Derfor, derfor”!
Damen kører sin vej uden mere ballade og min veninde og jeg tager en noget skræmt hund med hjem, hun er mat i øjnene, ryster og er meget på vagt over for alle lyde. Er ikke rigtig glad, men utryg og meget træt.

Nu, ca 1½ døgn efter ”redningsaktionen” er min hund stadig ikke helt sig selv. Hun spiser og leger dog som før, men er stadig lidt utryg ved berøring ind imellem.

Jeg er meget taknemmelig for al den hjælp jeg har fået til at få min hund hjem igen. Tusind tak til alle de søde mennesker!

*send en pb hvis i vil have informationer om damen*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel - hundehandler! *meget langt*
Kommentér på:
Advarsel - hundehandler! *meget langt*

Annonce