Spørgsmål til dig der ejer to tæver??? Spørgsmål til dig der ejer to tæver???
Vi har to piger Maggie på 3 (til marts) og Luna 9 måneder
Luna er lige begyndt på sin første løbetid, det er egentlig også fint nok men jeg har lagt mærke til at Maggie har været lidt mere "usikker" en normalt efter Lunas løbetid er begyndt. det skal lige siges at det absolut er Luna der styre slagets gang i vores hjem Maggie har et MEGET mildt sind og der skal rigtig meget til før hun siger fra .....Har faktisk aldrig gjordt det overfor Luna.
Nu tænker jeg så om det er normalt at en tæve kan blive usikker på sin "position i flokken når en yngre tæve kommer i løbetid og om der er noget jeg/skal kan gøre eller være OBS på. Vi startede med at støtte Maggie i at være leder da vi fik Luna hjem, men indså hurtigt at hun ikke var var glad ved den rolle.
Nogen der har guldkorn....Sorry det blev ret langt :o)
Smil fra Christina
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 184
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 184
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 8 Emner: 34 Svar: 349
Sacha på snart 9 år er, selvfølgelig, ubestridt alfatæve, hun er også ultradominant, og så er der Belle på snart 2 og Easy på halvandet...
Easy har meget stærkerepsyke end Belle har, men alligevel er Belle ikke meget for at opgive og bare indordne sig, de giver skærmydsler af den højlydte slags indimellem, og småkampe... Og nu er Belle typen der SKRIGER bare man kigger forkert på hende, og Easy er jo en Rotte der er en del lyd i, så indimellem lyder det nærmest som om vi har hundekamp i hundegården...
Regner med at få Belle steriliseret i det nye år for at tage toppen af det, da det specielt er i tiden op til løbetiderne der er problemer, uanset hvem af dem der er på vej i løb, og de kommer selvfølgelig ikke i løb samtidig... ( suk)
Spørgsmål til dig der ejer to tæver???