{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.538 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til handicappede? {{forumTopicSubject}}

Hey.

For mange mennesker kan det være svært at stille et spørgsmål til en handicappet, men hvis du har et spørgsmål så vil jeg meget gerne have du skriver det her og jeg vil svare på det til dig privat !!

Et spørgsmål kan f.eks. være 'hvordan er det at gå i en folkeskole hvor man er den eneste handicappede?'

Der er ingen grænse for hvad du må/kan spørge mig om.

Hilsen Camilla.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til handicappede?
  • #1   15. aug 2008 handicappede er jo mange ting..

• #2   15. aug 2008 har lige læst din profil..
    WOW en ærlighed..
    Altså nu vil jeg jo gerne være pædagog med speciale så jeg har da nok en del stykker jeg kan stykke sammen.. Er altid pisse nysgerrig hehe
    Ej også for at sætte mig ind hvordan andre har det.. Lige nu arbejder jeg med multihandicappede men de ka ik svare mig hvordan de har det..

• #3   15. aug 2008 Tyson: Ja, det har du skam ret i !! .. Min hensigt med det her er at få nogle spørgsmål omkring handicap og derved få fat i emner som jeg kan skrive om i min blog på nettet (kan sende link privat hvis det har interesse). Selvfølgelig er min hensigt også at så mange som muligt kan få glæde af mine svar og derved håber jeg at kunne fjerne fordomme hos nogle af dem som har fordomme (ikke sagt at jeg mener mange har fordomme, dog nogle som har).

• #4   15. aug 2008 I've got it all: Jeg er født med muskelsvind og sidder derfor i kørestol, har respirator og hjælper på 24/7. Må jeg sende link til min handicaprelateret blog privat til dig?

Tumling-lilpigen: Du er velkommen til at skrive alle de spørgsmål du kan komme på. Må jeg sende link til min handicaprelateret blog privat til dig?

• #5   15. aug 2008 har sendt en post...

Hvor meget kan du klare selv?

• #6   15. aug 2008 Tumling-lilpigen: Jeg kan bruge mine hænder og arme, f.eks. så kan jeg skriver på et almindeligt computertastetur og jeg kan faktisk også skrive med blyant/kuglepen. Egentlig kan jeg vel en masse ting, det er nu bare svært at sætte ord på det hele, men helt basalt så kan jeg lave mad hvis køkkenet er egnet til det;), selv børste tænder, vaske mig i hovedet, jeg holder selv bruseren når jeg er i bad. Håber det var svar nok, ellers skriv igen.

• #8   15. aug 2008 Charlotte F: Tidligt ved jeg nu ikke om det er. Det er 8 år siden jeg fik respiratoren, så det vil sige at jeg var 10 år dengang. Jeg kender ham som har fået den allertidligst i Danmark og han var kun 4 år, så jeg vil mene at jeg er ret så heldig da:)

• #10   15. aug 2008 har du haft et "normalt" liv før?

• #12   16. aug 2008 flot og modigt af dig at være så åben. Jeg læser til sosu-assistent, og vil egentlig gerne vide hvordan du enes med dine hjælpere, når de nu er der hele tiden. Føler du nogensinde at de går over dine grænser, eller er de gode nok til at spørge dig om hvad du mener, føler eller har lyst til?

• #13   16. aug 2008 Charlotte F: For mig er forskellen at en kørestol er 'moderne' og rullestol er 'gammeldags'. Altså, hvis jeg hører ordet 'rullestol', så danner jeg et billed af en gammel dame på et plejehjem som kører i en stol som ikke er eldreven. Så jeg vil ihvertfald foretrække at man siger at jeg sidder i en kørestol, men det er helt sikkert et meget individuelt spørgsmål.
    Ang. det andet du skriver, så ja, at have det godt og have livskvalitet er det vigtigste. Jeg har jo et godt liv på trods af at tingene nogle gange ikke vil som jeg vil. Regeringen laver serviceloven uden at have lyttet til hvad handicappede om hvad der er iorden og ikke iorden, men deet er noget man må tage i stiv arm.

Tumling-lilpigen: Nej og ja. Det vil sige at jeg blev født med dobbeltsiddet hofteskred, så derfor lå jeg på hospitalet allerede fra spæd. Muskelsvinden blev først opdaget da jeg var 4 år. Jeg kom i kørestol som 9 årig.

• #14   16. aug 2008 hvis dette spørgsmål er for overskridende er det okay at du ik svare på det..

Hvorfor er det at have ku gå og pludselig ik kan det?

HVordan lufter du dine hunde? Er det dig eller dine hjælpere?

• #15   16. aug 2008 Jette B: Jeg tror at man som handicappet og handicaphjælper enten har det meget professionelt sammen eller meget venskabeligt sammen. Heldigvis så føler jeg at alle mine hjælpere er mine veninder, jeg føler ikke kun at de er mine hjælpere for at tjene penge (selvfølgelig acceptere jeg at det er grunden), men at de også viser at de faktisk syntes om at passe mig. Jeg er faktisk aldrig uvenner med mine hjælpere. Jeg kan have dage hvor jeg tænker 'ohh god, hvorfor nu lige hende i dag', men sådan er det jo bare og jeg holder det for mig selv.
    Må jeg sende link til min blog til dig privat?

• #16   16. aug 2008 du må meget gerne sende et link..

jeg har altid selv kunne tænke mig at arbejde med handicappede unge..

• #17   16. aug 2008 Tumling-lilpigen: Jeg har 'altid' vidst at en dag vil jeg få en rygoperation også når jeg vågner vil jeg aldrig være i stand til at kunne gå igen. Det handler om at være afklaret og det var jeg 100%. Jeg havde intet problem med at pludselig at skulle være i kørestol hele dagen, men jeg må indrømme at dagen og aften før operationen der ville jeg OVERHOVEDET ikke sidde ned, ville bare gå gå gå gå gå. Der gik det nok op for mig 'okay, i morgen kan jeg bare aldrig gå igen'.
    Har nu kun en enkelt hund. Det er mig og min hjælper som lufter hunden. Jeg kan ikke selv holde Sascha, så det er klart at min hjælper gør det.

• #18   16. aug 2008 Jeg har selv arbejdet som handikaphjælper og det er vildt så forskelligt det er fra bruger til bruger. Nogen svinger man med og trisser rundt og hygger og har det rart mens man er der og andre bruger simpelthen en som slave.

Hvor mange timer af gangen arbejder dine hjælpere? Det må være vildt hyggeligt at der er hund man kan være med til at træne og gå tur med.

• #19   16. aug 2008 du må meget gerne sende et link camilla. Jeg er meget interesseret i at læse om dine oplevelser, det er super relevant for mig i mit fremtidige arbejde, og der findes jo ikke noget bedre end at høre folks egne erfaringer, frem for bare at læse, hvad en psykolog mener, i en lærebog.

• #20   16. aug 2008 okay =) Ja jeg synes bare at det er fedt =)

• #21   16. aug 2008 Chevie B: Du har ret. Mange bruger sine hjælpere som slaver og i mine øjne er det overhovedet ikke i orden. Der er virkelig mangel på handicaphjælpere og dem som misbrugere deres hjælpere gør jo ikke ligefrem at hjælperen ser positivt på jobbet. Hos mig foregår det sådan at jeg f.eks. siger 'i dag vil jeg gerne have vasket gulv', så er jeg egentlig ligeglad med hvornår hjælperen gør, bare hun tilrettelægger det ind efter hvad jeg skal i min hverdag.
    Du får en privatbesked fra mig om hvor meget de arbejder af gangen.
    Ja, altså nogle af mine hjælpere er ikke så glade for at træne hund, mens andre syntes det er vild hyggeligt. En ting hjælpere også skal tænke på er at hunden skal opdrages efter hvad jeg siger og ikke efter hvad hjælperen syntes er det bedste.

• #22   16. aug 2008 Charlotte D: Jeg takker for din respons ihvertfald. Må jeg sende en privatbesked til dig med link til min blog som omhandler for det meste handicap?

• #23   16. aug 2008 Ja det er klart at det er efter dit hoved at der skal trænes, det er bare hyggeligt at der er dyr i hjemmet, dejligt smiley

Og desværre ja. så er der mange der gør det. Har selv arbejdet et sted hvor brugeren ikke var ikke fokus, det var rengøringen.. Smadderærgeligt at være ked af at være et sted i 14 timer om dagen.

• #24   16. aug 2008 Jeg vil gå i seng nu, men i kan endelig bare skrive også vil jeg svare i morgen:D

Tak for det i har spurgt om indtil videre.

I skal bare være åbne og ærlige, for det er jeg også !

Ha' det godt så længe !

• #25   16. aug 2008 Hej Camilla

Jeg kan ikke lige komme i tanke om et spørgsmål ligenu, men jeg vil meget gerne have linket til din blog.

Og så har jeg også den dybeste respekt for dig og din åbenhed smiley

• #26   16. aug 2008 Hej Camilla. Vil rigtig gerne have linket til din blog hvis det er okay.
    Jeg har selv arbejdet med handicappede børn og unge, men de var desværre multihandicappede. Så det var mange gange svært når de ikke kunne fortælle hvad de ønskede og om der var noget galt.
    Men for det meste var vi gode til at tolke den mindste trækning, grimasse osv.

Jeg synes det er så godt gået det du gør her, det kan vi alle lære noget af. Så tak for vi må få et indblik i dit liv.
    Hav en rigtig god dag smiley

• #28   16. aug 2008 Så er jeg tilbage igen hvis nogle har spørgsmål eller gerne vil have link til min blog som er handicaprelateret.

Louise: Jeg sender link til dig !

Alis helle A: Jeg sender også link til dig ! Det er super at du/i kan tolke 'grimasserne', det er jo meget vigtigt.

• #29   16. aug 2008 Tak skal du ha´Camilla....Ja det er også bare skønt når man kan tyde hvad de vil eller ikke vil, man bliver selv så glad.
    Og jo mere respons vi kan komme med, jo mere prøver de at vis, i stedet for bare at falde hen og kravle ind i sig selv, når man ikke bliver forstået...

• #30   16. aug 2008 Camilla J, jeg vil også gerne bede om et link til din blog:-)) jeg har heller ikke nogen spørgsmål til dig, men har indtryk af at du dog er en fantstisk pige og 'arbejdsgiver', jeg har selv arbejdet med handicappede, det var dog psykisk-fysisk handicappede, og mest demente:-)

Jeg tror også du har et meget 'lettere' liv med dit handicap, fordi du er så åben og positiv, du tænker på dine styrker fremfor dine begrænsninger, du må have nogle fantastiske forældre, der har formået at give dig et indholdsrigt live, frem for at pakke dig ind i vat. stor respekt til både dig og din familie:-)

• #31   16. aug 2008 Karin J: Du har nu fået linket i privatbesked. Det er ihvertfald ikke mine forældre som har gjort mig til den jeg er, men jeg kan måske alligevel takke dem for at jeg er endt som jeg er for hvis ikke jeg var det, så var jeg nok endt som stofmisbruger i dag - men det er jo en helt anden historie !!! .. Tak for din dejlige kommentar, den gør mig glad !!

• #32   16. aug 2008 uanset om det er det ene eller det andet, med hensyn til dine forældre, så har du i hvert fald fået en dejlig personlighed og en ordenlig spand gåpåmod i vuggegave:-)) Jeg synes det er flot at du selv har kæmpet, og det tager jeg sgu hatten af for. Du drukner ikke i selvmelidenhed, hvilket man meget nemt kan komme til, når man ikke lige er som andre:-)

jeg har været inde og læse din blog, og lige en kommentar til dit motto:

jeg vil vædde på at der er en der venter på dig lige rundt om hjørnet, ikke sikkert at det er det første hjørne, men han skal nok komme;-))

jeg synes også at de råd du får om at bruge dine evner inden for skrive området, har du overvejet at blive journalist??

• #33   16. aug 2008 Karin J: Du har ret, mange handicappede er begravet i selvmedlidenhed og det er ikke godt. Det handler nok om at man så ikke har accepteret sit handicap eller den situation man nu er sat i.
    Mit motto er egentlig et filmcitat fra filmen 'Mørke', så det er ikke sådan jeg føler det, men citatet fik mig til at tænke over det ja !!
    Jeg vil faktisk også gerne være journalist, men jeg tror ikke jeg har kompetencerne til det endnu smiley Smiler. Måske noget freelance, men det er nu svært at få et job !

• #34   16. aug 2008 Camilla Ja for du er rigtig god til at skrive og få sagt tingene på en odenlig måde,og få sagt det så man bliver helt opslugt af det du skriver har været inde og læse og vil helt sikkert følge med smiley

• #35   16. aug 2008 Tyson-Draco: Jeg er super glad for du roser min blog, det gør måske også at flere vil bede mig om at sende link til bloggen smiley

Til alle her: I må også meget gerne give link videre til familie/venner/bekendte som måske vil have lyst eller gavn af at læse min blog smiley

• #37   16. aug 2008 Tiger: Tak for din respons smiley Må jeg sende link til dig til min blog om handicap?
    Tak for du vil dele dit motto med os, det vil jeg husker, også selvom jeg er uenig i mottoet. Jeg syntes der er mange ting som er umulige, men måske handler det om at jeg bare ikke kæmper nok for det - det ved jeg nu ikke !

• #38   16. aug 2008 Camilla J jeg tager virkelig hatten af for dig, synes det er dejligt du er så positiv og åben omkring dig selv. Har været inde og læse din blog for et stykke tid siden, men kan selvfølgelig ikke finde addressen igen, så jeg vil meget gerne bede om et link.
    Hilsen Rebecka

• #40   16. aug 2008 hej camilla.
    kender dig udmærket godt, vi har gået på nellerupgårdsskolen sammen, dog gik jeg et par klasser over dig, du har sandelig klaret dig flot.. smiley

vil gerne have linket til din blog:) mvh nana

• #41   16. aug 2008 Tak til dem som jeg har måtte give link indtil videre smiley

• #42   16. aug 2008 Hej camilla..Jeg vil meget gerne ha et link til din blog:-)

• #43   16. aug 2008 Jeg er handicaphjælper hos en respirartorbruger og har tit spekuleret på, hvor ufattelig belastende det må være, at der altid er et andet menneske omkring en. Bliver du aldrig rigtig træt af det og har mest lyst til at bede folk skride af helved til??
    Hvordan har du det med at det er en maskine du er afhængig af?

• #44   16. aug 2008 platugler: I de første par år hvor jeg havde hjælpere (startede som 10 årig), der var det virkelig irriterende, men jeg har ligesom nu bare accepteret at sådan er mit liv bare og nu er mine hjælpere som nogle veninder for mig. Vi drikker kaffe og hygger os, og laver jo forskellige ting sammen - præcis som jeg ville med en veninde :). Men ville da lyve hvis jeg ikke en gang mellem tænker 'ORH KAN JEG IKKE BARE VÆRE ALENE'..
    Det at være afhænging af en maskine ser jeg faktisk meget positivt på, da jeg jo ved at den gør at jeg lever i dag. Jeg har været ved at dø to gange, og respiratoren gør at jeg i dag lever og er frisk smiley - og livsglad smiley

• #45   16. aug 2008 ham jeg er hos, har jeg på fornemmelsen af, at han er bange for at maskinen svigter - og specielt er det svært for ham, når der kommer nye hjælper, om de du "passer" godt nok på ham.
    Men han er også lam fra halsen og ned, så han kan intet selv gøre

• #46   16. aug 2008 synes virkelig det er flot du er så åbent omkring det.. respekt til dig...:-)
    Og flot du acceptere den måde du må leve på.. Jeg har sukkersyge(insulinkrævende),og får det helt dårligt over at jeg sidder og ynker over det engang imellem..Når jeg ved at mange folk har det værre end mig..

• #47   16. aug 2008 platugler: Der er helt sikkert stor forskel på mig som ikke er lam og ham du passer som er lam. Altså, jeg kan i det mindste selv trække vejret hvis min respirator svigter, jeg ville nok også være bange hvis jeg ikke kunne det. Det handler vel egentlig om at i som hjælpere så fortæller ham at i nok skal sørge for deet hele fungere og tjekker det tit at det kører.

• #48   16. aug 2008 camilla: ok - ja så er det noget andet. jeg har tidliger passet en ALS patient og han kunne også klare sig uden, hvis det er, så han tænkte heller ikke så meget over det - det var mere et hjælpemiddel. Hos ham jeg er hos nu, er det jo livsnødvendigt - 24/7

• #49   16. aug 2008 nå, men nu er min afløser kommet, så jeg smutter igen - tjekker ind igen i morgen. forsat god aften/nat

• #50   16. aug 2008 platuglen: Ja, det kan jeg godt se. Kender da også nogle som har respirator 24/7 og det må ikke være sjovt, men de har det nu godt og sjovt alligevel. Min forestilling er at mange ligger ned hjemme og egentlig bare venter på at dø, men hvorfor ikke se lidt lyst på tilværelsen og det bedste ud af sit liv alligevel !!

• Andrea R
    Andrea R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #51   6. nov 2017 Vil du sende link til din blog, er igang med at lave projketopgave om unge med handicap...:) kan godt se artiklen er gammel, men håbr du stadig kan hjælpe:)

Kommentér på:
Spørgsmål til handicappede?

Annonce