{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Hvorfor den race????? {{forumTopicSubject}}

Tænker lidt over hvorfor de forskellige mennesker lige vælger den race de har. Hvorfor har du lige valgt din hud??
Mine hunde er bevidst valgt efter megen gennemtænkning..
Bulldoggen fordi vi ville starte med en lille hund, men den er en stor hund temperantmæssigt. Bullmastiffen egenskaber tiltaler mig meget og passer perfect med en bulldog. Der er ikke så forfærdelig mange af dem. Ville gerne have en hund man ikke så så meget. Og så synes jeg at det er en kanonflot hund. Men først og fremmest var det deres sind jeg gik ud fra.
Det er så et plus at de ikke kræver så meget motion, aktivering.
Synes det kunne være sjovt at høre hvorfor du har din hund????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor den race?????
  • #1   21. dec 2005 Bella er en blandning... men jeg gik egentlig efter en ægte Griffon.

    Bella ligner dog mest en griffon både af udseende og af sind.
    Jeg valgte den race, da den har personlighed og har et lidt menneskeligt udtryk over sig. De er unike, og er gode til at lære nye ting.
    De er ikke for førstegangs hundeejere, så det passede mig fint, da jeg gerne så lidt udfordring i at opdrage min nye lille partner. Tilmed er hun den mest dominerende i kuldet.

    Griffonen er kendt for ikke at være bange af sig. Hvilket jeg synes er den dejlig egenskab. Hun leger fint både med store og små hunde.
    Den er også kendt for at kræve meget opmærksomhed... som matcher min personlighed perfekt.

    Det var min grund ;o)


  • #2   21. dec 2005 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH hvor sødt

  • #3   21. dec 2005 Mia----->

    Eeeeeej hvor søøøøøødt!
    Han er da bare verdens bedste kæreste hva!


  • #4   21. dec 2005 Nutella<< det taler da tydeligt med jeres udseende at i passer fint sammen..
    Jorden kalder Nutella og Bella(kunne ikke lade være)


  • #5   21. dec 2005 Vi valgte en engelsk bulldog, da vi gerne ville have en mindre hund. Men ville ikke have en skødehund, eller en der har tendens til at være lidt hysterisk og gø meget, som vi har erfaret nogle små racer kan være. Det skulle også være en hund der havde en god størrelse til at have i butikken uden at vælte det hele. Samt en der var lidt rubust da vi begge godt kan lide sådanne hunde hvor man kan lege og tumle rundt med.


  • #6   21. dec 2005 *griner* det har jeg slet ikke set

  • #7   21. dec 2005 Jeg er vokset op med labrador og har siden ikke kunnet forestille mig at have nogen anden race.

    Det jeg er mest vild med er jo deres fantastiske temperament og evne til at lære nye ting som gør at man kan opdrage dem til stort set alt.

    Jeg elsker deres afslappede måde at tage nye ting på, at jeg f.eks. allerede da Maggie var 8 mdr. kunne tage hende med til København (4 timer i toget) og tage hende med til forelæsninger (hvor hun er fuldstændig lalleglad og ustyrlig i pauserne og alligevel ligger musestille og ubemærket under forelæsningerne).

    Og jo, jeg elsker også at man som ung kvinde kan komme med på jagt med sin (i nogles øjne) halvfede udstillingslabrador, og så alligevel få disse midaldrende mandlige jæger til at måbe over hundens fart og evner.

    Og jo, så nyder jeg altid synet af en flot labrador. For mig findes der simpelthen ikke smukkere race.


  • #8   21. dec 2005 Juelsgaard<<< det er meget flot sagt om din hund..det er lige før jeg vil have en nu

  • #9   21. dec 2005 Nu går jeg min vej, skal over til svigerforældrene og holde jul med gåsesteg og hele svineriet... mums

  • #10   21. dec 2005 Jeg havde aldrig troet jeg skulle have en puddel. -Havde ret mange fordomme om racen. Da jeg skulle have hund, ville jeg gerne have en dværgpinscher, men da mig og min søster snakkede om de ting jeg gerne ville have i en hund og jeg kunne tilbyde den, foreslog hun en puddel. Det blev så en dværgpuddel, og jeg har ikke fortrudt det! Det har været et godt match! =0)

  • #11   21. dec 2005 Vi satte os ned og gennemgik alle racer. Jeg tåler kun hunderacer som ikke fælder og ikke har meget underuld, så der var ikke så mange at vælge imellem.
    Da jeg så den hårløse faldt jeg pladask for dens meget anderledes, smukke og elegante væsen.
    Temperamentsmæssigt passer den også meget godt til mig: lærenem, legesyg, aktiv, munter og aldrig arrig.
    Aktivitetsniveauet tilpasser de til familiens og kan både være meget aktive og også dovne på sofaen.
    Størrelsen var også perfekt da vi bor i lejlighed og ville helst have en race der størrelsesmæssigt er til at have med at gøre.
    På alle punkter passede den perfekt til mig og udseendet var så anderledes og smukt at der ingen tvivl var om det det skulle være sådan en smiley


  • #13   21. dec 2005 Jeg blev bare forelsket da jeg gennem min gamle kæreste mødte en som havde en am staff. Gik ind på nettet og lånte nogle bøger og fandt faktisk ud af at denne race passer perfekt til mig og mit liv! Gucci er energisk, det passer rigtig fint, da jeg bor et sted med masser af plads osv. Nu ved jeg godt mange unge køber am staff og sælger dem inden der er gået et år, men med den uddannelse jeg har valgt ved jeg at Gucci altid kan komme med mig. For det er noget man skal vide når man køber en am staff: det er ikke en hund der skal sidde alene hjemme det meste af dagen, den skal ud og røre sig! En anden grund til at Gucci er den perfekte hunderace til mig er at hun også er en vagthund. Det betyder meget for mig at min hund passer godt på, og samtidig er glad for mennesker. For tro det eller ej, am staffen er en fantastisk familie hund!!

    Hov... Det blev vist næsten til en roman. Godt indlæg Mette P, sjovt og spændende at høre andres historier!!!


  • #14   21. dec 2005 Ja, det er jo ved at være år tilbage men...:)
    Da jeg var helt lille var jeg vild med labrador, jeg var hundelufter for 2 af slagsen og en beagle. hver dag gik jeg med de hundefra jeg var 12-16år. En dag var der kommet en ny hvalp i ejendommen, en lille staffordshire bullterrier ved navn Chili. Hun kom med på turene fra hun var helt lille, hun voksede op og blev den dejligste hund af dem alle -nærmest min hund:) Mit ønske havde i mange år været at få min egen hund, og måneden efter jeg var blevet 18, kom Honey i hus.

    Der findes ikke en bedre race for mig. Jeg elsker at træne hunde, og staffens iver efter at gøre alt for dig, gør den ideel. De er meget bløde men meget hurtige til indlæring.
    Desuden synes jeg deres udtryk er noget af det smukkeste. Faktisk synes jeg det er en af de smukkeste hunde jeg har set;) -det synes man vel altid!!!!

    Hvis jeg en ikke kan have staff mere(hvis de bliver forbudt), så skal jeg ha en Griffon(lidt af en spring)...


  • #15   21. dec 2005 Jeg er opvokset med Cairn terrier og Lasa apsho.. men da jeg var omkring 9 år fik jeg en babysitter som havde en Bullterrier og jeg syntes bare det var verdens sjoveste og dejligeste hund, man kunne jo tumle rundt med den uden den blev gal..
    Så i januar '05 kunne jeg ikke leve uden en buller længere og min kæreste og jeg gik på jagt.

    Endelig fandt vi et sted som vi syntes virkede rigtig venlige og gode.

    I maj blev hun født og jeg ville egentlig ikke have en hvid og kigggede slet ikke på hende de første to gange jeg besøgte dem,
    men det ville hun ikke finde sig i, så bare 1 måned gammel kom hun meget påtrængende hen til mig, og det skulle bare være hende.. Min lille Diva..


  • #16   21. dec 2005 hm...

    Mit inderste ønske er en dobermann ... Men jeg ved godt det ikke er en første gangs hund.
    Jeg har altid ville ha en stor hund, en man kan klappe uden at den vælter.

    Men da ville bo hos mine forældre indtil sommer, var jeg nød til at gå på kompromi med de gamle - da min mor IKKE ville ha en stor hund derhjemme.
    Jeg blev bare glad for at jeg endelig måtte anskaffe mig min helt egen hund.

    Jeg havde snakket med nutella mor - da Bellas mor var med hvalpe. Og elskede den måde bella var på smiley - og Nutella sendte mig stof om griffon racen.

    Jeg havde nu også kig på en lille Welsh Corgi ... hvalp fra et internat...

    Men mit valg faldt på FEike - og ham kunne jeg følge lige fra han blev født. - Og jeg har aldrig været lykkleligere for at jeg valgte min feike smiley Han er mit et og alt...



  • #17   21. dec 2005 jeg håber at når jeg engang bliver ældre vil min hunde flok bestå af Gamle Feike og en dober og en buller ( bullterrier ... men nu må vi jo se hvad tiden siger...:)

  • #18   21. dec 2005 foxterriern!
    fordi vi altid har haft dem! men en super lække hund! der enlig også passer godt på ig elsker og lave noget og være uden for!

    nemo border! har altid gerne ville have en border!og det købte jeg så sidste år! kender mange der har border super hund! til agility som jeg går meget op i! lydighed og hyrdning! den elsker bare lave noget! og jeg elsker og være ude sammen med dem!
    der for valgte jeg bordern! som jeg aldig fortrýder!


  • #19   21. dec 2005 Nå ja jeg elsker bullterriern for at være så god med alle mennesker og børn ,
    selvom nogen bliver skræmt af dens noget specielle udseende..Syntes selv den har en ret flot hovedform.
    Og for dens til tider extreme stædighed, kluntethed og så er det jo hundenes joker den laver de mærkeligeste ting og løjer..


  • #20   21. dec 2005 jeg var først i tvivl om hvilken jeg skulle vælge for der er så mange gode racer.. men mine to deguer var bange for store hunde så det kunne der ikke være tale om så jeg kiggede på de forskellige små racer for at se hvilken der passede bedst til mig og mit hjem og min hverdag.. og ja i kan så se hvilken en der passede perfekt til mig

  • #21   21. dec 2005 Mit start kriterie var en mellem hund.

    og vaglet lå mellem Engelsk Bulldog, fransk bulldog og Staff bull terrier

    Da regnestykket var færdig og sygdom, personlighed, egenskaber og psyke var soteret blev staff bull terrier min endelig valg.

    Pga Dens enorme personlighed samt psyke er helt fantastisk.


  • #22   21. dec 2005 Cairnterrierne valgte jeg, fordi der i vores familie var terriere. Så jeg kendte typen, og de var dejlige familiehunde, der gerne ville gå gode ture.

    Der skete så det, da jeg slæbte mine terrrier med til hundetræning, at jeg blev bidt af at træne både lydighed og agility - desværre syntes jeg det var sjovere at træne end mine hunde gjorde;o( Så i stedet for at ærge mig over det, fik jeg en tredje hund - en border collie, og cairnerne har fået lov til at lave, det de gerne vil, i den mængde, de synes er passende. Jeg valgte en border, da jeg ville have en hund med power i. Den skulle elske at arbejde og gerne meget. Samtidig havde jeg set mange border collier på agilitybanerne og her var de bare eminente. Herudover er borderen en sød, smuk, blød og kærlig race, der knytter sig meget til ejeren.

    Så derfor har jeg de racer, jeg har:o)


  • #23   21. dec 2005 Border terrieren:

    Fordi jeg engang så et billede af dem på internettet og forelskede mig fuldstændigt i deres dejlige udseende. Da jeg så fik mulighed for at få hund gik jeg igang med at undersøge nærmere. Border terrieren passer perfekt til mig fordi den er lille af størrelsen, robust så man kan lege vildt med den og den med andre store hunde, er glad for børn (håber da der kommer sådan nogle indenfor de næste 15 år..), er lærenem (jeg vil gerne gå til augillity), ikke kræver megen pelspleje, er gennerelt en sund hund (er også kendt som dyrlægens hund - netop fordi de sjældent fejler noget) og så fordi det er en stor hund i en lille hunds krop.
    Jeg er vokset op med mange forskellige hunde racer så som dalmatiner, labrador, rughårret fox terrier, blandings hunde osv. Jeg har altid følt mig tiltalt af terrierens egenrådighed. De går deres egne veje og er nogle morsomme størrelser som altid gerne vil lege uanset hvor gamle de bliver.
    Tja, det er bare nogle af grundene til hvorfor jeg valgte en border terrier...


  • #24   21. dec 2005 DA vi havde besluttet at vi skulle have en hund, lånte vi en masse bøger på biblioteket om hunderacer.
    I min familie havde vi altid haft store laborador blandinger, men vi blev enige om at vi skulle have en lille hund, da vi boede i et lille byhus og ikke havde nogen bil.
    Vi ville have en lille hund, men ikke en skødehund, da vi er meget glade for at gå lange ture og løbe. Vi havde faktisk aldrig hørt om Jack russel terrieren, da vi stødte på den i hundebøgerne, men vi faldt øjeblikkelig for den og begyndte at læse om den og ringede til forskellige opdrættere og spurgte dem ud om dens temperament og efter gode samtaler med vores opdrætter, var beslutningen om at købe Bastian taget. Og det har vi bestemt ikke fortrudt, de er lige en race for os, den næste hund vi skal have skal også være en JRT


  • #25   21. dec 2005 Jeg så en buhund i TV, der lavede opvisning i anledning af Verdens Vinderudstillingen i Danmark. Så var jeg bare solgt.
    Det sjove er faktisk at denne buhund ligger i mine linier (farfar til Biloxi og oldefar til Gloria)


  • #26   21. dec 2005 Jaaaa hvorfor...... Jeg har siden jeg var spæd haft en pomeranian i nærheden. Det var min farmor som havde et par stykker. De lå som regle altid i min kravle gård og passede på mig.
    Da hun kom på plejehjem overtog jeg vovserne og har haft racen siden. ;o)
    Har overvejet at få en anden, men nej det ender altid med en pomeranian. ;o)


  • #27   21. dec 2005 Jeg har ikke selv valgt "min" hund, da jeg ikke var gammel nok til det dengang.. Men hvis jeg skulle vælge nu, så skulle jeg uden tvilv ha en Bull terrier.. den er super flot, god personlighed, og tror at det er en rigtig god hund.

  • #28   21. dec 2005 Har i mange år elsket borderen! Har tit set dem løbe agility og ville gerne prøve det selv. Også fordi det er en intelligent og aktiv hund som elsker at træne. Og er meget interesseret i træning osv :o) Hun er ik min sidste border!

  • #29   21. dec 2005 Hmmm... -Da jeg var knægt kendte mine forældre en mand som havde bullterrier og jeg var helt vild med dem...(havde selv Westi & Schæfer)
    Han havde faktisk nogle stykke lige efter hindanden men alle blev aflivet i en tidlig alder ved ikke hvorfor (har selv været omkring 9 - 10 år) tror nok at de var syge.....-de var helt hvide!!!! og der er vist nok noget med helt hvide bullterrier.....-når nok om det!!!.
    Han anskaffet sig ligepludselig en helt ny hunderace der ikke var ret kendt i Danmark. American Bulldog. Der var kun et sted i Danmark man kunne købe dem...Christiania....
    Jeg syntes at den her nye hund var så lækker at jeg bare måtte eje sådan en. Mine forældre nægtede selvfølgelig alt... På trods af at jeg kun var 9 - 10 år og aldrig havde været på staden før, opsøgte jeg stedet og fandt frem til manden John Kragenskjold som på det tidspunkt var den eneste i DK der solgte AB...
    Jeg bildte mine forældre ind at jeg havde bestilt en hos ham og at man ikke kunne afbestille sådan en smiley men de hoppede ikke på den !!! desvære
    Tiden gik og først 15 - 16 år efter har jeg tid plads til en hund i mit liv og valget var vel egentlig meget nærliggende en AB. men på de 15 - 16 år var det altså bare blevet en helt vildt mode hund, og min fornuft er også vokset og jeg syntes i mellem tiden at det var blevet en for stor hund i mit lille hjem...
    Men en muskelhund skulle det bare være for jeg syntes helt klart at en hund med former er flottest !!!
    valget er nu skrumpet ind til Bullterrier/Eng.Bulldog/SBT.
    og da min bedre halvdel ikke syntes om de 2 førstes udseende valgte vi SBTen...Det skal lige siges at i alle de år der er gået hvor jeg ikke havde hund har jeg brugt utrolig meget tid bag adskellige hundebøger så jeg vidste hvad jeg købte. Og har selvfølgelig aldrig fortrudt...
    Men jeg kunne stadigvæk også tænke mig en Bullterrier eller en American Bulldog eller en Eng. Bulldog eller.....

    århhh pis hvornår vinder jeg i lotto

    *GG* Ja det blev vidst til en helt livshistorie


  • #31   21. dec 2005 Ja valget fra min side er helt indlysende. Da jeg i en længere periode, ja siden jeg var ca. 12 år gammel var ekstremt bange for hunde efter at være blevet jagtet/overfaldet 3 gange. for ca. 2,5 år siden fik et af vores vennepar en SBT. efter en "forsigtig" start faldt jeg mere og mere for den, og må sige at min hunde skræk blev kureret af en SBT. Så efter måneders læsning på nettet om racen samtidig med at der blev stiftet bekendt skab med andre SBT´er live blev jeg enig med mig selv & kæresten om at vi skulle have en SBT:-)
    Må sige at det er bare racen for mig, Lille og robust med et hjerte af guld.

    Det var min lille historie:-)


  • #32   21. dec 2005 Lidt tilfældigt. Jeg fik Beauty som er en Border hvorefter jeg blev bidt af at hyrde, desværre var Beauty's ryg ikke så god og hendes instinkt ej heller. Så nu hyrder jeg på livet løs med min lille Bailey.

  • #33   21. dec 2005 Bull terrieren.
    den første var fordi det var den hund min mand ville ha´,
    jeg syntes rasen var frygtelig grim. Men efter at ha´haft vores elskede freja, er jeg faldet pladask for dem.
    Deres sind, kærlige og stædige. Deres klovnerrier,deres trancer,deres bullerfnat, og deres måde at se ud på, som om hele verdnen er imod dem.
    Så jeg blev "omvendt" og har nu 2.
    Vh Lotte


Kommentér på:
Hvorfor den race?????

Annonce