{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Hvorfor den race:-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle skønne hunde ejer.

Da jeg i november måtte aflivet min kære Amerikanske bulldog- som var et meget stort tab for os alle sammen her hjemme.

Vi har beslutte at nå tid er/ og nå vi er komme os , skal vi have hund igen. Men venter os her 9 marts. Og derfor også sagt- at lillebror skal lige til verden først.

Men ikke at det skal være nu, men er begyndt at kigge / undersøg lidt med de forskellig hunderacer.

Og kunne rigtigt godt tænke mig at hører- hvad var det i faldt for hos jeres hund. ( racen)
Måske kommer der race frem, som jeg ikke tænkt på, men måske er den rettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor den race:-)
  • #1   26. feb 2014 Jeg har en blanding af SBT, og Cane Corso. Jeg mistede min blanding af Amr. Bulldog, og Amstaff, og ville have en hund der lignede ham. Så derfor valgte jeg ham jeg har nu.

    Jeg skal indenfor det næste år have ny hund, en Ruhåret Hønsehund. Fordi jeg skal bruge en jagthund, så er valget faldet på denne race smiley


  • #2   26. feb 2014 Jeg/mine forældre har samojed. Mine forældre faldt for udseendet og købte så en blandingshund og senere end blandingshund mere - der viste sig at være dansk spids.

    Nu har de købt den første samojed med tavle.

    Men som sagt, var det næsten udelukkende udseendet de faldt for, og nu er vi så også blevet forelsket i sindet og generelt bare racen. :o)


  • #3   26. feb 2014 Jeg ønskede en stor langhåret bamse, men ikke alt for tung og grov i det. Jeg ville ikke have hængelæber eller løse øjne, så pyreneerhunden, der kombinerer det bamsede look med en vis elegance var et oplagt valg.

    Så ja, jeg er en af dem, der valgte den første hund i overvejende grad på grund af typen og udseendet. Men jeg fandt ud af, at jeg trivedes med en forholdvis selvstændig hund, en venlig og i de fleste tilfælde velafbalanceret hund med et medium motionsbehov, og derfor har jeg stadig racen nu snart 34 år senere.


  • #4   26. feb 2014 Bullterrieren fordi det er den fedeste race i mine øjne: den har en lækker personlighed, humor for alle pengene og jeg elsker hvert eneste punkt ved dem - den eneste ulempe for mig, er andres frygt for dem.
    Jeg elsker deres selvstændighed, deres tossede påfund, deres overvældende livsglæde, deres udseende - jamen alt smiley

    Pharaoh'en blev valgt fordi vi begge har en interesse for mynder, men vi skulle samtidig fokusere på at finde et match til Lulu. Pharaoh'en er tilpas robust - både af krop og sind, er ikke så sky som nogle af de andre mynder - og så et det en skide glad hund, hvilket betyder rigtig meget for mig i mit valg. Smukke er de også.


  • #5   26. feb 2014 Jeg har en bla. af tervuern/bordercollie Og har aldrig fortrut at jeg valgte hende Hun er noget af det sødeste ,nemmeste ,mest lydige ,lærenemme hund jeg nogen sinde har haft og jeg har haft en del efterhånden
    Men hun er også en hund som skal have en del motion.
    Skulle jeg i dag ha en anden hund skulle det være den samme bla. eller en ren tervuren smiley


  • #6   26. feb 2014 Fransk bulldog: Fordi jeg ville have en hund som ikke krævede så meget og havde det menneske kærlige sind som jo ligger til bulldogs af forskellige slags. Super familiehund!
    Malinois(kommende): Fordi jeg går op i hundetræning og vil konkurrere i IPO og der findes nok ikke en mere ultimativ race til dette. Og så er det selvfølgelig en super dejlig hund, hvis den bliver brugt meget, så ikke en klappe-kage-hund til hygge kun.


  • #7   26. feb 2014 Vi er faldet for den langhårde collie. Den første hund købte vi bare fordi vi faldt for udseendet, vi havde ike ksat os ind i linjer, arbejdsegenskaber eller behov, dog havde vi læst os frem til, at den var nem trænbar.

    Vi blev begejstrede for racen da den kom indenfor dørene - for ud over at den er gude smuk, så er den nem trænbar, og så er det en fantastisk familiehund. Vi havde på daværende tidspunkt tre børn på 6-9-12 år og hunden elskede dem overalt på jorden og de havde det alle fire så sjovt sammen.

    Siden har vi fået to collier mere, jeg er nu meget mere obs på linjer, exteriør og temperament, for nu har jeg startet en lille opdræt - collien bliver min race for ever, da den har alle de kvaliteter jeg sætter pris på, og så opfylder den de krav vi har til en hund. Ydermere kan vi uden problmer opfylde de behov racen har, så det er jo en win win situation smiley


  • #8   26. feb 2014 Min første hund, var en Grand danois. Ham valgte jeg, fordi jeg snart skulle flytte hjemmefra, og ville have en stor hund, der kunne passe på mig. Samtidig var jeg syg, så jeg havde brug for en hund, der ikke krævede alt for meget motion, og sagtens kunne klare en dag eller 2 uden for meget aktivering.
    Jeg mistede ham desværre alt for tidligt. Og Grand danois vil altid være drømme hunden!

    Nu har jeg Puddel. Jeg søgte en mindre hund, som kunne være min trænings partner og som ville være god, til at tilpasse sig min stille og rolige hverdag.
    Nu hvor jeg bor i en lille lejlighed, har pudlen helt sikkert været det rigtige valg!


  • #9   26. feb 2014 Jeg er vokset op med bouvier, schæfer og malteser. Men har selv hang til de store, tunge giganter og moloser smiley
    Hunden blev valgt da manden elsker rotter, og hun så bare ud som vores hund på første billede smiley
    Hun er ubetinget den mest elskelige, diva-agtige puttetrold jeg nogensinde har haft smiley
    Rotten er derfor på listen, til næste hvaps smiley

    Aksel blev valgt pga at jeg ønskede en stor hund med lidt pels. Kan engang i mellem bande hans bernhard sind langt væk smiley men kan så heller ikke stå for hans bernhard charme smiley
    Jeg overvejer en ren bernhard til udstilling. Men er ikke helt enig med mig selv endnu smiley

    Jeg er en af dem der er små forelsket i utrolig mange racer. Der er faktisk kun 1 race jeg ikke vil have inden for døren smiley
    Heldigvis er der mange racer jeg ikke kan have ( de aktive arbejds hunde ) så det begrænser da lidt smiley


  • #10   26. feb 2014 Nu er det min mor der valgte ham jeg har fordi han jo faktisk skulle have været familiens hund, men han endte nu med at blive min og nu er han flyttet med mig hjemmefra smiley

    Men min mor valgte racen fordi hun ville have en lille hund pga at hun bor i lejlighed også ønskede hun en hund der var legesøg, nem at træne, nem at opdrage og også godt kunne tåle en fri dag engang imellem smiley

    Jeg er vild med racen fordi det har sin fordel med en lille hund, han er nemmere at få med rundt end en stor og er ikke lige så dyr i foder og andet udstyr. Desuden er det en aktiv hund der elsker at lære og lege. Ikke er den type lille hund som er meget skrøbelig, men en "robust" race som kan holde til at komme ud at gå lange ture og også kan holde varmen om vinteren. Også er de jo så smukke at se på, er helt vild med deres øre og pels! smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #11   26. feb 2014 Min yngste hund er en ruhåret vizsla. Jeg valgte racen på grund af temperament og størrelse. Den har simpelthen alt, hvad jeg ønsker mig i en hund: trænbarhed, samarbejdsvillighed, krudt i måsen og ro i hovedet smiley

  • #12   26. feb 2014 Hvor er dejligt med masse svar. Som jeg kan kigge på. Og finde den rette hund til vores familie.
    Også fordi vi har lov som gør jeg ikke kan få amerikanske bulldog igen. ;-(
    Og jeg synes det vigtigt at sætte sig ind i hvilken hund man skal have, som passer til vores behov. Selvom det er svært, men er åbne og læser gerne om flere hunde..


  • #14   26. feb 2014 Tervueren valgte jeg fordi jeg ville træne og konkurrere i dch racen er rigtig fin til det;) jeg har nu fået en FT Cocker, det var faktisk lidt af et tilfælde, da jeg måtte indse at jeg ikke ville blive rask nok til at træne DCH's program, i alt fald ikke til konkurrence og jeg samtidig var bange for ikke at leve så længe mere, var vi enige om at vores næste hund skulle være nemmere så min mand kunne klare den hvis han blev alene;) egentlig stod jeg skrevet op til en Collie, men måtte i sidste øjeblik indse at det blev jeg ikke rask nok til;)
    På mit klikkerhold i dch var der en dejlig cocker, jeg var helt vild med den og efter få dages betænkningstid blev vi enige om at det godt kunne være racen;) samme aften fant vi et kuld FT Cocker hvalpe hvor der lige var en tæve tilbage, de var blevet 8 uger samme dag og vi kørte ud for at se dem og tale med opdrætter, vi var helt solgt og opdrætteren var heldigvis tilfreds med mine planer for hvalpen, så da vi vente næsen hjemad havde vi Pjevs i bilen;) det er da et impulskøb!
    Vi har ikke fortrudt et øjeblik, magen til livsglæde skal man lede længe efter;)


  • #15   26. feb 2014 Den. Glade eb ejer.

    Både hvad læst og hørt, skulle der være en masser af sygedom med den eb. Hvad er din erfaring?


  • #16   26. feb 2014 Har altid sagt hvis jeg skulle have noget der mindrede lidt om en am Bull blev det en Bull mastiff. Men jeg er gået i en anden bane. For ønsker ikke en hund over 15 kg. Og jeg løber aglity så jeg har fået en Boston terrier pga dens værre måde smiley og ønsker mig en shelti som nr 2 hund fordi vi savner pelsen og synes det en race der tiltager mig smiley

  • #18   26. feb 2014 En race jeg også har haft og var glad for er schibaen Den er en del reseveret
    Men en stille og rolig hund Den er en del egenrådig Men som vi kaldte den den smilende hund ,når hun skulle vise sin glæde trak hun mundvigerne helt tilbage så det så ud til at hun smilede Hun var en skøn hund Og så lugter de ikke og er af middel højde smiley


  • #20   26. feb 2014 Jeg har haft boxer siden jeg var 8 år. Mine forældre valgte racen fordi den er børnevenlig, altid glad, rimelig nem at træne, Familiens klovn, og samtidig familiens vagthund. Derudover ønskede min mor minimal pelspleje. Boxeren har altid levet op til dette og jeg har altid haft boxere:0) Som voksen har jeg så valgt at supplere mit hundehold med bostonterrieren som jeg faldt pladask for da jeg i 90erne skulle købe min første boxer i Tyskland. De havde også en bostonterrier og mage til charmetrold skulle man lede læge efter. Jeg var simpelthen så fascineret og ønskede mig en i mange år. Skæbnen ville at nogle af mine hundevenner købte en bostonterrier, som viste sig at være barnebarn til den bostonpige jeg var faldet for, og så var det da en selvfølge at jeg skulle have en af hendes hvalpe:0) Hun er nu 7 år og jeg har senere fået endnu en der nu er 2 år

  • #21   26. feb 2014 Jeg skulle enten have en jagthund af mellem størrelse som var selvstændig uden at være egenrådig.. Den skulle kunne arbejde som apporterende og drivende hund på "korte afstande".. Moderat at træne og god til familiehund..
    Eller også skulle jeg have en stille og rolig sofa-hund, evt lidt oppe i årene som jeg ville hente fra internat.. Og så skulle det være en af de hunde der havde siddet der længe..

    I stedet er jeg endt med en JR som jagthund og en ung schæfer som aldrig er blevet trænet med som "sofa-hund".. Begge hentet hos private som ikke kunne have dem..


  • #22   26. feb 2014 Er faldet pladask for den godmodige kæmpe: Broholmeren.
    Faldt for racens majestætiske udstråling. Dens venlighed, godmodige og kærlige blik - som nøjagtigt afspejler dens sind. Er fascineret af racens historie, og af at være med til at bevare en gammel dansk race.


    profilbillede
  • #24   26. feb 2014 Jeg var lidt rundt imellem forskellige racer, men da jeg genså nogle af mine forældres bekendtes dværgschnauzer efter ca. 10 år, (så den, da den var hvalp, og nu er den så omkring 14 år) og den var bare stadig lige hvalpet, lige ungdommelig, sprælsk og fantastisk sund på alle måder - jamen jeg var solgt! smiley Jeg læste og læste om dem, og blev mere og mere sikker på, den passede til mig. Og da jeg også fandt ud af, man kunne få dem i sort var det afgjort - jeg måttte have en! smiley

    Nu har jeg haft Coco i snart et år og hun er stadig skøn! Så skøn at jeg går og drømmer om endnu en hund, men det skal nok ikke være samme race, muligvis bedlington terrier, har været ude og besøge en tidligere kennel og de er bare skønne, men sort dværgpuddel trækker også lidt i mig... Men ja, der er jo også virkelig god tid at tænke i, da jeg først tidligst skal have hund nr.2, når jeg er færdig på uni, har fået et job og råd til en bil - RIGELIG tid til at tænke!! smiley


  • #25   26. feb 2014
    På mærkværdigvis har jeg aldrig selv valgt hvilken race mine hunde skulle have..

    Jeg har haft genbrugs-bjæfer, fordi bjæfer valgte at JEG skulle være hans nye ejer hvilket jeg så havde æren af at være i 9 år.
    Før ham blev jeg som 14-årig udvalgt af en Basset Griffon til at være den der fremadrettet skulle sørge for at han var glad og tilfreds- hvilket min familie og jeg tilbragte 14 år med at sørge for at leve op til.

    Pt ligger der 2 snotforkælede Jacks på mit skød.
    Giz fik jeg fordi jeg desværre er i familie med folk der ikke evnede at sætte sig ind i HVAD det indebar at ha JRT og da han opgav at lære dem det, så valgte han at træne mig til at kunne fatte den del.
    Min elskede og savnede Roxy (JRT) fik jeg fordi at jeg ikke kunne bære at hun ikke skulle have chancen for et godt og trygt liv som højtelsket familiemedlem.
    - Og så fordi Giz har opdraget mig til at være en ganske habil Jack-ejet person smiley

    Tudse.. Tja.. Tudse ( Tess) hende fik jeg fordi jeg havde formået at få forvandlet en lille bange Roxy til at være en kæk, selvfed og selektivt forkælet madamme.

    Tudse er en tillidserklæring fra Roxys avler. Givet til mig fordi hun skulle ha et liv med alt det gode jeg kan tilbyde- og så fordi Giz manglede en makker til min videre "opdragelse" smiley

    Men mit hjerte banker for Jacks- og så for Bjæfer smiley


  • #28   27. feb 2014
    Krumme, jeg er også vokset op med tigerstribede boxere, da det var min farfars favoritrace.

    Men de der sæløjne smiley Det er godt nok noget af det mest kære jeg længe har set.. BEDÅRENDE

    ( og jeg har endda en hest der har fået kælenavn fordi HAN som bette følle havde samme udtryk som Luffe fra Nissebanden på grønland smiley )


  • #30   27. feb 2014 Mine første ord var Kat, Bobby og Hest. Og ja i den rækkefølge smiley

    Boxeren Bobby var eftersigende den første jeg smilede til som baby og grunden til at jeg aldrig lærte at sidde pænt ved bordet..
    Han lå jo under spisebordet, så der insisterede jeg da også på at befinde mig smiley


  • #32   27. feb 2014 Jeg valgte Chico, fordi jeg vidste, at vi skulle bo hos min storebror, som har Odin (schæfer). Jeg ville gerne have en hund, som mindede lidt om ham i forhold til sind, adfærd, legemønster osv., og i begyndelsen ledte jeg efter en ren schæfer. Ved et tilfælde stødte jeg så på en annonce for kuldet, hvor Chico var i. Der var et billede af en voksen hvalp fra et tidligere kuld med samme forældre, og jeg var med det samme forelsket i udtrykket, udstrålingen - og ja, bare udseendet generelt. Jeg læste en masse om tervueren og blev bare mere og mere sikker på, at det var en hund for mig..

    profilbillede
  • #34   27. feb 2014 Jeg takker for jeres svar. Og vil da helt klart gå i gang med kigge lidt nærmere på nogle race. For at finde den rette. Og ja, måske er den der lige pludselig.
    Det er jo familiens bedste ven der skal findes.
    Og vi er ikke klar i nu, da vores savn er stort til chester. Især min datter på 4 savner rigtigt meget, og fordi hendes reaktion først er komme rigtigt nu...

    Så nu kigge på nogle alle de dejlige svar i komme med, og måske kan være jeg kommer med nogle spørgsmål jo på senere tidspunkt.

    Men nu skal vi have lillebror til verden og så komme os vores tab af chester.



    Den glad ejer af eb. : ja det kan være held, men måske også et godt sted du fundet. Jeg ved at den kamp jeg have med chester med sygdom det sidste 1 års tid, var hårdt. Og det måske også det frygter ved eb. At skulle gennemgå sygdom på sygdom.

    Derudover have vi jo dejlige dyrlægen som jeg har klart også vil forhører mig hos.


Kommentér på:
Hvorfor den race:-)

Annonce