Bider i ting... {{forumTopicSubject}}
Hmm... Har elelrs rost Tego til skyerne for aldrig at have ødelagt noget... Han har altid været så god... Har ingen problemer med at være alene hjemme eller noget...
Men men nu er han begyndt at ødelægge ting...
Når vi er på arbejde er han begyndt at bide hul i dynebetrækket, hjørnerne på puderne samt pudebetrækket på hans egen pude i hans bur...
Hvordan kan det være?
Vi har ikke lavet noget om, vores morgenritual er nøjagtig det samme som altid...
Før blev han liggende på sengen, når vi gik, nu løber han med hen til døren, men han bliver bare stående, prøver ikke at komme ud, han piver eller gør ikke...
Jeg tænker, at det måske kan være hans alder? Han er 8½ måned... Hvad tænker i?
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.651
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 8
- heldigvis er der en masse "ting" man kan prøve af.
_ finde noget han synes er spændnde at tygge i/bide i og som kan tage hans opmærksomhed i ca 30min når du går(jeg bruger halvstore tyggeben med riller/huller hvor jeg putter leverpostej mm i, så hun skal bruge noget energi/og hovedet til at få det ud) Hun opdager nærmest ikke længere jeg går
_ ingen boldlege eller andre lege som kører ham op(selvom det er skide sjovt)
_ smide lidt (inden gåtur) godbidder/foder i have/eller det rum han skal være alene i, så han skal snuse sig frem og bruge lidt hoved mm
_ ingen stor afsked, bare et hurtigt klap
der er mange mange ting som kan forsøges, håber noget af dette kan bruges
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Tak for svaret... Desværre er det ting, vi i forvejen gør... Men altså jeg tror, det bare er en fase han skal igennem...
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 8
Jeg har selv lige haft en adfærdsterapeut "på"... Siden har der ikk været noget, men frygter selvfølgelig det værste,- der er ikke noget værre end at komme hjem og hun så har haft gang i tapet mm :0(
Pøj pøj
Bider i ting...