{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

bider i ting {{forumTopicSubject}}

min 6 mdr gamle hvalp har i en lang periode ikke bidt/kradset/ødelagt ting osv når han var selv men gør det pludselig nu? han bider i væg hjørner og dørene.
hvorfor? hvad kan man gøre?

der ikke ændret noget og han har masser legetøj, aktivitets ting og bliver gået med og aktiveret i hovdet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bider i ting
  • #1   31. jan 2011 Jeg skal ikke kunne svare på hvorfor - men jeg kan da fortælle, at det ikke er så usædvanligt at de pludselig begynder på det når de rammer teenageperioden.

Ofte forandres deres behov i denne periode og reagerer anderledes på de ting, som man ellers har haft som stabile hverdagsting.

Så hvis du tænker over, hvad I laver til hverdag, hvad der måske er for meget af, hvad der måske er for lidt af, så kan det være du kan justere lidt.

Som regel får de et større behov for mental aktivitet i denne periode, men jeg må indrømme, at det er min oplevelse at det oftest blot er noget man kan skrue en smule ned for og det så går væk af sig selv igen i løbet af et par måneder.

• #2   31. jan 2011 kan man smøre noget på eller noget for det ikke sker for det efterhånden sådan at der skal helt nye døre mm til nu så slemt er det så det jo en dyr fornøjelse.
    Måske han keder sig? synes bare han får masser af hjerne udfordring

• #3   31. jan 2011 Jeg ville selv foretrække at afskærme i stedet for at smøre ind.

• #4   31. jan 2011 problemet er bar at det vi har afskærmet med har han os bidt i .

• #5   31. jan 2011 Ja, det vil de jo gøre indtil det er dampet af igen eller problemet er løst ;o)
    Men det har ikke værdi..

Det, der er svært er at finde den balance der er mellem at vente på at hunden retter sig og så undgå at det bliver en vane.

Det er noget med at kigge på hunden i alle situationer og se, om den viser tegn på frustration, kedsomhed, overstimulering og så få justeret lidt på de ting, der kan være lidt ved siden af.

Her hos os gør vi noget mere radikalt - vores hund er ikke alene så længe der er risiko for den adfærd. Vi træner alene-hjemme i små sekvenser, men meget små.
    Det har vi mulighed for, og det er jeg klar over, at mange andre ikke har, desværre.

• #6   31. jan 2011 jeg er pt hjemme næsten hele dagen så jeg kan rigtig gi mig tid med ham.
    men jeg kan godt se nu du nævner det med teenage alder at det faktisk er generekt han er blevet lidt frækkere og prøver os lidt mer af end normalt

• #7   1. feb 2011 vores hund er også lige blevet 6 mdr og har samme problem.. nogle steder kan vi ikke rigtig skærme af, det har fået en gang tabasco. til det vil jeg dog sige at det bare flytter problemet hen til et nyt sted, så man skal prøve at tag hånd om problemet i stedet..
    Vi har skærmet af med et hegn, sådan et man sætter foran brændeovnen, den kan han ikke bide igennem... det har hjulpet rigtig meget..

Kommentér på:
bider i ting

Annonce