735 visninger
|
Oprettet:
bider i ting {{forumTopicSubject}}
min 6 mdr gamle hvalp har i en lang periode ikke bidt/kradset/ødelagt ting osv når han var selv men gør det pludselig nu? han bider i væg hjørner og dørene.
hvorfor? hvad kan man gøre?
der ikke ændret noget og han har masser legetøj, aktivitets ting og bliver gået med og aktiveret i hovdet.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Ofte forandres deres behov i denne periode og reagerer anderledes på de ting, som man ellers har haft som stabile hverdagsting.
Så hvis du tænker over, hvad I laver til hverdag, hvad der måske er for meget af, hvad der måske er for lidt af, så kan det være du kan justere lidt.
Som regel får de et større behov for mental aktivitet i denne periode, men jeg må indrømme, at det er min oplevelse at det oftest blot er noget man kan skrue en smule ned for og det så går væk af sig selv igen i løbet af et par måneder.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
Måske han keder sig? synes bare han får masser af hjerne udfordring
aug 2006
okt 2009
aug 2006
Men det har ikke værdi..
Det, der er svært er at finde den balance der er mellem at vente på at hunden retter sig og så undgå at det bliver en vane.
Det er noget med at kigge på hunden i alle situationer og se, om den viser tegn på frustration, kedsomhed, overstimulering og så få justeret lidt på de ting, der kan være lidt ved siden af.
Her hos os gør vi noget mere radikalt - vores hund er ikke alene så længe der er risiko for den adfærd. Vi træner alene-hjemme i små sekvenser, men meget små.
Det har vi mulighed for, og det er jeg klar over, at mange andre ikke har, desværre.
okt 2009
men jeg kan godt se nu du nævner det med teenage alder at det faktisk er generekt han er blevet lidt frækkere og prøver os lidt mer af end normalt
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 37
Vi har skærmet af med et hegn, sådan et man sætter foran brændeovnen, den kan han ikke bide igennem... det har hjulpet rigtig meget..
bider i ting