776 visninger
|
Oprettet:
bider i ting? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige nu en diskussion med en bekendt om hvorfor hunde ødelægger ting...
Jeg mener at en hund med for lidt stimulering nemmere har tildens til at bide i ting, dog vil en hund ikke kunne bide i ting hvis ejeren havde lagt tingene væk...
min bekendte mener at hunde bider bare for at bide..
Hvad er jeres holdning til hvorfor hunde bider i ting?
Har oplevet at Amy har spist 1 slippers da hun skiftede tænder og det var første gang jeg havde ladet en sko stå i hendes højde og blev overhovedet ikke sur ...
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
Hvis det er en voksen hund, vil jeg tro det er kedsomhed - understimulering.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
De er skabt til at vandre, at jage, nedlægge og fortære bytte - derudover at sove og reproducere sig.
Når de tygger i ting, afstresser de - det er lidt meditativt for dem, og svarer til at ligge og tygge i et bytte.
Det kunne faktisk være sjovt at få de råfodrene på banen og høre, om deres hunde er ligeså tilbøjelige til at gnaske i ulovlige ting som andre..
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Tænderne klør, understimulering og så bider hvalpe jo fra naturens hånd. De leger og træner med hinanden. Så det er vores opgave at lære dem at de kun må bide i eks. ben og legetøj.
sep 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Et kødben, en tyggedims, en pind, de har fundet i haven...
Man kan ligefrem se, hvordan roen sænker sig...
Jeg forestiller mig, at en hund, der er understimuleret og stresset netop bruger det tyggeri til at falde ned på...
(Min egen hund, som bliver fodret med tørkost ødelægger heller ikke - så ham kan jeg ikke bruge som måestok)
sep 2007
LIdt ligesom hunde der stresser i lydighed, de tygger i apporten.
bider i ting?