{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

At klippe en hvalp---- {{forumTopicSubject}}

Har brugt noget tid i søndags på at klippe pelsen i og omkring min hvalps øre.... Hun havde disse lange totter som de langpelsede schæfere har. Og efter at ha været til sch. træning om lørdagen og set de store med kæmpe totter omkring ørene, ja så kom frisøren op i mig igen...... Nu ligner hund en rigtig hund, for nu kan man tydeligt se hendes rejste dejlige øre... Looo det er næsten som om jeg har fået en helt ny hund.....
Meeen vi var ikke helt enige om at hun skulle klippes.... Men endnu er hun heldigvis sååå lille, at jeg gik af med sejren... Santidig kunne jeg så også få renset ørene helt i bund...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe en hvalp----
  • #1   28. okt 2008 Hæhæ.. Godt for dig. Det er de små sejre der gælder, ikke?
    smiley


  • #3   28. okt 2008 Ja de er faktisk meget vigtige, fordi det er jo en del af hendes nye liv, at skulle kigge i ørene at skulle kunne vise tænder og stå stille mend man bliver børstet... Sjovt som jeg kan glemme fra hvalp til hvalp hvor meget de egentlig bruger af tid, på de ganske almindelige hundeting også kan blive lært....

  • #4   28. okt 2008 Marianne, Hmm. Det kan godt blive for meget efter min mening, og så forhindre det samtidigt at der kommer luft til ørene så de bliver lettere sure... loo.

  • #6   28. okt 2008 Marianne:
    så lige at du skriver stock-håret betyder halvlanghåret - er egentlig interesseret i at høre hvor du ved det fra?
    Troede bare det betød korthåret?


  • #8   28. okt 2008 Marianne:
    ok - blev bare lige i tvivl hi hi


  • #10   28. okt 2008 Kan de så egenlig blive godkendt til avl når de er "semi langhåret"?

  • #12   28. okt 2008 Så skal vi til det igen, Enten er de kort eller langhåret,

    Og er man ikke sikker på at det er rigtig, så ring til Landbrughøjskolen, og spørg dem !!!!

    Her er fra en anden tråd,

    Hvis man mener, at semi langhåret er det samme som stock, så skal alle Schæfere være semi langhåret, da de ifølge standarden skal være stockhåret!

    Hvis 2 korthårede hunde får langpelsede hvalpe, ligger genet ikke bare gemt et eller andet sted i anerne - begge forældre ER bærere af genet for lang pels.

    En hund har 2 gener for pelslængde og modtager et gen for pelslængde fra hver af sine forældre.

    Genet for kort pels er dominant ( det der bestemmer pelstypen)
    Genet for lang pels er recessivt (vigende) og kommer kun til udtryk, hvis der er 2 af disse til stede.
    En hund skal altså have 2 gener for lang pels for at blive langhåret og da hunden modtager et gen fra hver af forældrene, er begge forældre altså bærere af genet for lang pels.

    En korthåret hund kan have enten:
    2 gener for kort pels eller 1 gen for kort pels og 1 gen for lang pels

    En langhåret hund kan kun have 2 gener for lang pels.



Kommentér på:
At klippe en hvalp----

Annonce