Ifur er en slemme hund Ifur er en slemme hund
Hej alle sammen.
Mig og kæresten har nogle spørgsmål til hvad vi skal gøre ved ovres hvalps underligheder når vi ikke er hjemme.
- Han tisser heldigvis KUN i baggangen som er med beton gulv. Med hensyn til renlighed har vi gjort alt hvad vi kan for at gøre ham renlig og han er nu 4 ½ måned gammel. Men når han er alene hjemme er det ikke altid at han er renlig og han er det slet ikke når vi er hjemme ligegyldig om vi er ude med ham hver time. Han tisser altid 1-4 gange om gangen. Idag har jeg lige renser baggangen og køkken gulvet med Rodalon, fordi jeg har hørt at det skulle være rigtig godt og jeg har på fornemmelsen at det er fordi vi kun har tørret op efter ham og ikke vasket gulvet efter ham.
- Han river alt ned fra bordene som ikke er fjernet.. Det er papir og altid.. Men de aviser som ligger lige i øjenhjøde tager han ikke og han gør det hellere ikke når vi er hjemme.
- Han bider i alle ting som sidder lidt løst på væggene, især nede i baggangen hvor han idag har pillet en masse pus ud af væggen.
Vi går tur med ham inden vi køre og han har masser af kødben og lege tøj og samtidig har han to aktivitets ting En kong og en anden mad ting som han får..
Han er ca. alene hjemme i 6--8 timer om dagen.. Jeg ved ikke om det kan være for længe men vi kan ikke rigtig gøre det til mindre.
Er der nogen der kan give os nogle gode råd til hvordan vi kan aktivere ham.. Keder han sig eller er han underaktiviret mentalt?
På forhånd tak?
Hilsen Louise, Anders og Ifur
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.992
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Vask af med rodalon HVER gang (og brg endelig ikke ajax e.l. istedet -det forstærker blot lugten for hunden)
Og så ellers fortsætte som i gør -ud tit, og hold godt øje med hvornår han virker søgende (eller trækker derud hvor han åbenbart har valgt at have "toilet")
Fjern alt det han ikke må have fat i når i går hjemmefra = tøm bordet. Det er jo sjovt og kan være fristende for en hvalp at få fat i en stak apirer e.l.
Og så ville jeg overveje om han skal have legeseger o.l. når i ikke er hjemme. En enkelt god og holdbar ting at tygge i vil jeg mene kan gøre det. Det er jo ikke meningen at han skal lege når han er alene.
-en islænder vil jo helst være sammen med sine mennesker 24/7 så det kræver en god indsats at lære den at være afslappet og tilpas selvom den er alene.
Jeg ville evt afkorte gåturen om morgenen men ikke sløjfe den helt) og så give morgenmaden spredt ud i haven eller på anden vis give noget næse-arbejde. Så er han træt og vil have lettere ved at slappe af når i går.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Tina *TullsTown *: Hvordan har dine hunde det med legesagerne når de er alene.. og ja.. han er kun en hvalp og vi prøver også alt hvad vi kan for at huske det og ikke gearer ham for meget op.
Hvad angår vandet så har jeg hørt at man kunne give dem isterninger istedet problemet er bare at han bærer rundt på dem. Men jeg vil hellere ikke mindske den vand han har i skålen.
Michelle *strid kælling *: Nu har ihvertfald grundtdigt med rodalon, så det prøver om det hjælper. Vi vil overveje det med legsagerne, hvad giver du dine hunde når de skal være alene hjemme?
Det om morgene vil jeg ihvertfald prøve ldit mere.. jeg kan ihvertfald bruge halvdelen i haven og halvdelen indenfor.
Tak for svar...
Hvordan viser jeres hunde at de skal ud og tisse? For jeg er ikke sikker på at Ifur viser det rigtig fordi han jo syntes at baggangen skal bruges som toilet..
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
jan 2007
Mine morgener ser ca sådan ud: Står op og mens jeg går i bad osv, får han sin morgenmad i haven.
Så går vi en tur på omkring 20 min eller sådan, og når vi kommer hjem får han et ben e.l. at "falde ned på", mens jeg gør klar til at tage afsted.
Når jeg går plejer han at gå med hen til døren. Han plejer at gø mens jeg låser døren, men når jeg tager nøglen ud, går han ind og lægger sig.
(meget normalt ved islænderne at de laver lidt spektakel når man går, har jeg fået at vide -dette skal self ikke blive ved, så er der noget galt)
Reiki har sjældent behov for at vise han skal ud... Han går jo ud og ind når han vil, hvis da ikke det står ed i stænger udenfor.
Men når det sker går han hen og "dutter" mig med næsen eller kradser engang med poten.
Af og til stiller han sig osse bare og kigger og laver sådan nogen Hmf-lyde
Men forvent ikke din hvalp allerede kan sige til (det er ikke alle hunde der nogensinde begynder på det). En hvalp "siger til" ved at snuse og være søgende... Og det kræver at ejeren har øjne på stilke så man opfanger det inden uheldet sker
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jan 2007
jan 2007
Det er en rolig aktivitet der ike kører hunden op,og oftest vil hunden finde benet mere lækkert at tygge i end vægge, peneler, papir osv
-blot min mening
Ifur er en slemme hund