{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olivers imod BARF
  • #1   4. nov 2008 http://www.olivers.dk/Default.aspx

lidt nede på siden, kan du klikke ind på det

• #2   4. nov 2008 Altså nu har jeg ikke lige læst det.

Men med min 1. hund fodrede jeg største delen af tiden med Olivers, og det er super godt. Min 2. hund har jeg udelunkkende råfodret, og det har jeg gjort fordi jeg mener det er det "sundeste" - med råfodring ved du PRÆCIS hvad du giver din hund - du kan se hvad det er = rå stykker kød, ben, brusk, kallun osv osv osv...

Ville bare lige nævne hvorfor jeg råfodre (BARF'er) og sige at trods Olivers er godt foder, så vil jeg mene råfodring er bedre ;o)

• #3   4. nov 2008 Bare lige en lille kommentar fra en barf tilhænger:

Min mand har tidligere kørt som bud og han skulle på et tidspunkt ud og afl noget til Oliver's. Han talte så med en af de højere ansatte i firmaet som så spurgte om han havde hunde derhjemme. Ja, det har vi, svarede min mand hvorefter Oliver's ansatte så spurgte hvilket produkt vi gav vovserne. Da min mand så svarede barf, så sagde de lige ud fra Oliver's, at dér kunne de ikke være med og det var det bedste vi gav vores vovser. smiley Det bliver man jo glad for at høre...

• #4   4. nov 2008 Min hund har aldrig været så dejlig glad og rolig siden vi er begyndt at BARF'e .. Jeg holder aldrig op ..

Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for min vovse :o)

OG husk nu på at Olivers jo også er interesseret i at sælge, og når flere og flere begynder at fodre med BARF går deres salg jo nedad..

• Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
    #5   4. nov 2008 Tror man skal være lidt kildekritisk når det kommer fra mærkets (i dette tilfælde Olivers) egen dyrlæge... Hvis man havde bedt BARF-dyrlægerne skrive en artikel om deres syn på Olivers ville man nok have fået nogenlunde samme artikel bare med omvendt fortegn... Hvad end man snakker med BARF forhandlere, foderproducent eller dyrlæge der fører specielt mærke, vil de altid have en interesse i at sælge lige præcis DERES mærke...

• Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

#6   4. nov 2008 Hov Sabrina, der var du hurtigere end mig smiley

• #7   4. nov 2008 selvfølgelig skal de sige det , så sælger deres vare jo, det li som når man uddanner sig til dyrlæge det eneste undervisning de får i kost er fra en inde fra hill´s olivers eller hvor nu skolen er tilknyttet.

• #8   4. nov 2008 Ja jeg læser det nu ikke, som at de er imod råfodring (hader ordet barf).. Det de er imod, er at folk har det med bare at kaste sig ud i det uden at researche og sætte sig ind i det.. At de ikke får varieret nok.

Det er sådan jeg læser det...

• #9   4. nov 2008 jeanette , nu tænker jeg tit på om jeg variere nok, for det jo næsten kun ko jeg variere med , jeg ved ikke hvor jeg eller skal finde tingene , jo han får laks og kylling og kalkun..

• #10   4. nov 2008 Ja der vil jeg jo mene, at du skal have meget mere variation på.. Er du med i råfodringsgrupperne herinde?

• #11   4. nov 2008 Des - Pyt ! Bare vi er enige :o)

• Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

#12   4. nov 2008 foder er egentlig også et meget besværligt emne smiley Kender en hund der hele dens liv er blevet fodret med - og hold nu fast - HAVREGRØD!!! Iblandet lidt pandestegt oksekød eller en sild!! Ifølge min logik burde den hund mangle en hel masse, især kalk, men den er hverken underernæret eller sløv eller noget, og den fik taget blodprøve til kontrol ved sidste års-sundhedstjek/vac. Og den fejler absolut ingenting... Foder kan af og til være ved at drive mig til vanvid - man ønsker jo brændende at gøre det så godt som overhovedet muligt smiley

• #13   4. nov 2008 ja en smiley og tak for linket smiley

• #14   4. nov 2008 jamen de skriver jo ikke direkte at de er imod barf, mere at de føler at der er for mange som barfer uden at have nok viden om det...

• #15   4. nov 2008 Foder er et touchy emne.. Du vil altid få ustyrlig mange forskellige meninger og fodermærker.. Det er ikke alle hunde, der trives på det samme foder

• #16   4. nov 2008 kan godt lide at de set "mange" syge hunde der er råfodret, men resten af deres patienter er jo næsten syge af symtomer fra kommencielt foder.
    men igen læser jeg det heller ikke negativt, men et råd om at sætte sig ind i tingene. det er ikke "bare" at fodre med hvad hunden kan lide og tro det hele nok skal gå, og efter som "barf" epidimien er ved at komme godt frem og alle bare siger at det er såå nemt, er der for mange der selv springer ud i det.
    der er en grund til at der dukker så mange forhandlere op, og det er fordi flere får øjene op for hvad der er sundt for deres 4 benede venner. men forhandlerne er der også for at hjælpe og ikke kun for at sælge, for ellers løber de hurtigt tør for kunder, hvis de alle sammen bliver fejlernærret.

• #17   4. nov 2008 Der står ikke noget i den artikel, som jeg er uenig i og der står ikke noget som langt de fleste dyrlæger jeg kender også siger.

BARF kan virke, men man skal død og pine vide, hvad man gør!

Det er faktum, at der var en del fejlernæring før tørfoderet kom. Det blev mindre efter tørfoderet kom og er nu, efter BARF, er antallet af fejlernærede hunde stigende igen.

Der kommer også flere hunde på klinikkerne med ben i helsen eller i tarmsystemet.

Som jeg læser indlægget, er skrivende dyrlæge meget objektiv! ... modsat dyrlægen tilknyttet Dansk BARF Center...

• #18   4. nov 2008 det er vel som med så meget andet. man skal sætte sig ind i det før man begynder...
    ingen dokumenteret virkning hmm hvad kalder de så der fosknings projekt som barf klinikken har været i gang med de sidste 10 år??
    ja ja men man jeg nemlig huske det var en af olivers egne dyrelæger.. og hvis det havde være en barf dyrelæge om olivers ville det nok lyde lige sådan bare modsat, så det blev sagt tidliger

• #19   4. nov 2008 Iben: Jeg ved ikke, hvad det er BARF klinikken har været i gang med, men det er i hvert fald ikke noget, der kan kaldes dokumentation i videnskabelig forstand.

• #20   4. nov 2008 nej oki ingen dansk dokumentation .. og det desværre er armikanernes dyrelæger så dumme vi ikke kan bruge deres resultater til noget smiler
    her er lidt
    (link fjernet)

• #21   4. nov 2008 jeg mener at man selv må prøve sig frem... og finde ud af hvad der passer til ens hund. nu har vi 4 og ingen af dem får det samme.
    Bertha landseer på 8 mån,: hills hvalpe foder til store racer
    Basse new foundlænder bl 13 år: JD
    Luna ruhåret 3 år: olivers
    Molly cocker 3 år: Royal C.

Kommentér på:
Olivers imod BARF

Annonce