{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

en tanke om stamtavler (JRT og DSG) {{forumTopicSubject}}

Først -denne tråd er ikke en for og imod stamtavler... Blot en undren og lidt nysgerrighed.

Ved JRT og DSG er der jo mulighed for indmønstring (endnu) af hunde uden atvler.

Men så var det jeg kom til at tænke på hvorfor det egentlig er at man indmønstrer sin hund?

For den er jo købt uden tavle -og det betyder i min verden jo at man så ikke var interesseret i de tilbud tavlen giver.

Eller har man købt en hund man så muligheder i, netop fordi man vidste der var den mulighed at hive de med til indmønstring?

Så skyd løs -hvad gjorde at du/i valgte at købe uden tavle og at du/i senere valgte at prøve at få tavle på hunden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en tanke om stamtavler (JRT og DSG)
  • #1   7. nov 2008 Tror mange der køber hund - specielt første gang. bare køber en hund, uden større omtanke. Og senere når man så har lært lidt kunne stambøger være interessant.

    Kunne også være fordi det har været svært at få en Gårdhund med bog?


  • #2   7. nov 2008 Næh det er ikke nødvendigvis svært.. Jeg har en veninde, der har styks.. Og opdrætteren har da haft ihvertfald 2 kuld efter jeg har lært min veninde at kende for snart 3 år siden

  • #3   7. nov 2008 Tinna -jamen det er jo lidt de tanker jeg osse har:o)

    Men kunne være lidt sjovt at høre fra folk der har fået hundene indmønstret (eller prøvet på det). Ved flere herinde har skrevet de skulle afsted i dag.


  • #4   7. nov 2008 Michelle - jeg overtog Anton som 9mdr gammel - meget misforstået - næsten misrøgtet hund
    jeg anede ikk man kunne indmønstre - før en med DSgskrev til mig herinde og spurgte om ikk det var en ide at prøve

    derfor


  • #5   7. nov 2008 Charlotte -ja det er self en situation jeg ikke lige havde tænkt, med "genbrugshunde"

  • #6   7. nov 2008 den avler vi har søskendeparet fra ville have gjort et forsøg på at få dem begge avlsgodkendt, da hun så meget potentiale i dem. Men pga personlige omstændigheder blev hun nødt til at komme af med dem. Vi har selv overvejet at prøve med tæven, men det bliver nok ikke til noget. Nogle gør det vel fordi de mener deres hunde er racetypiske og har noget at tilbyde til avlen.

  • #7   7. nov 2008 Iben -jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener faktisk at det er slut fra 2009. Altså at de så ikke længere kan fremstilles

  • #8   7. nov 2008 okay det vidste jeg ikke, men har heller ikke rigtig noget at bruge det til. Altså det ville da være rart at få bekræftet at de er meget racetypiske, men det har vi fået fortalt mange gange nu og vi har ikke noget at bruge det andet til, selvom jeg savner udstillingerne lidt, men det har jeg jo selv valgt fra. Der er jo fx også nogle som bliver godkendt som pludselig tages af hanhunde-listerne.

Kommentér på:
en tanke om stamtavler (JRT og DSG)

Annonce