{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Mareridt når jeg tager seler frem {{forumTopicSubject}}

Overskriften sige næsten sig selv

det er utroligt uoverskueligt når vi skal ud og gå tur, alle 3 hunde hopper og springer rundt og går helt amok for nu ved de jo vi skal ud og gå, de gør, bider i snoren, løber rundt, springer op af mig og er helt oppe og køre..

Hvad kan jeg gøre for at de holder op, det er utroligt træls


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mareridt når jeg tager seler frem
  • #1   9. nov 2008 Er lige før jeg vil bytte... Princess er svær at få med ud ig gemmer sig gerne under poolbordet... Og når hun så kommer er det med hovedet nede og så går hun i cirkler og kan ikke blive ståene så hun kan få sele på... Ved desværre ikke havd du kan gøre, jeg har selv kæmpet med dette...

  • #2   9. nov 2008 Channie - Du kunne jo give hende en godbid hver gang hun skal have selen på. Selen i den ene hånd og godbidden i den anden, så hun selv stikker hovedet ind i selen...

    Betina aner virkelig ikke hvad du kan gøre...


  • #3   9. nov 2008 Oscar hopper også rundt og danser, men når jeg så skal til at sætte sele/halsbånd på ham, så står han helt fint stille så jeg kan sætte det på ham.

    Måske du kan prøve at lære dem at sætte sig lige inden du tager selen på?


  • #4   9. nov 2008 Det er et godt spørgsmål, hade selv samme problem, men det er bleven løst ved at jeg tog snoren frem og de fik kommandoen "sit" sammen med en godbid når de gjorde det. Nu sider der tre JRT og en Poems på række, når vi skal ud og gå tur...

  • #5   9. nov 2008 Betina jeg ville tage een af hundene med ud og få snor på ad gangen. Jeg ville stille mig med selen i hånden og først give hunden den på når den er faldet til ro.. helt til ro. Jeg ville ikke hverken tale med den eller noget FØR den er rolig, så ville jeg give den massere af ros og godbid. Hvis den begynder at hidse sig op igen, ville jeg vente indtil den igen var rolig med at give sele på. Så ville jeg tage hunden ud alene på en kort tur og komme tilbage og tage den næste. Jeg ved det kan tage tid i starten men der vil sikkert ikke gå lang tid før de har fattet pointen. Hvis hunden farer ud i det øjeblik du åbner døren vil jeg anbefale at du holder hunden inden for den åbne dør og igen får den først lov til at komme ud, når den er rolig.

    Du skal med andre ord "kode" dem om. De har lært at når de hidser sig op får de sele på = gåtur som belønning.

    I weekender kan du måske træne dem mange gange om dagen. Det behøver kun at være i at få sat sele på og ikke nødvendigvis gåtur bagefter. Når de kan finde ud af at være rolige hver for sig kan du forsøge sig med 2 hunde ad gangen og så dem alle 3.

    Metoden har virket fint for mig og mine 2 hunde og de står pænt og venter på at jeg får tøj på og de får deres seler på og så går vi stille ud ad døren.

    Held og lykke..


  • #6   9. nov 2008 Karina H - tak, men så snart selen er fremme er der ingen godbider der er gode nok... Men hun er blevet meget bedre, hun løber ikke i kurven og gemmer/ skammer sig som hun har gjort... Og når hun førat står stille er hun nem nok og løfter ben, men det er som om hun helst ikke vil ud..

  • #7   9. nov 2008 Channie - Ja så er det jo ikke nemt - Gør hun også det hvis du f.eks bruger halsbånd....



  • #8   9. nov 2008 jep - præcis det samme men det bliver hun halvt kvalt i når hun trækker det mindste...

  • Noah J
    Noah J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #9   9. nov 2008 Spark dem.... slå dem.



    Nej... det var bare for sjov....

    Jeg gør det selv når jeg skal ud... stresser vildt op og hylder som en anden idiot... Glæden og tanken om alle de smukke piger der er derude gør mig skør. *Griner*


  • #10   9. nov 2008 hehe sådan er mine også men det er hanhunden der pisker en stemning op, så jeg tager ham i halsbåndet til alle har fået seler på smiley

  • #11   9. nov 2008 Jeg ville tage en hund ud af gangen og gøre færdig før næste kom ud

  • #12   9. nov 2008 Jeg beder mine sætte sig..... og giver dem seler på....... .... nemt ikke... *GG*

  • #13   9. nov 2008 jamen jeg kan ikke bare lukke den ene ud hehe, og selv om de har fået seler på så er de stadig helt vilde :-s
    prøver også med sit og diverse ting og godbider men det tager sku godt nok tid... hehe


  • #14   9. nov 2008 Betina hvis du ikke kan leve med at de er vilde når I skal ud ad døren så er du nødt til at "omkode" dem. De har været vant til at når de hidser sig op så skynder du dig og får seler på dem og komme ud ad døren og det opfatter de som belønning for deres adfærd.

    Nu gider du ikke den adfærd mere, derfor må du kode dem om til at der intet sker så længe de er vilde. Ja det tager tid og kræver at man er konsekvent indtil de har lært den nye adfærd. Dvs. at de INTET må få ud af at de hidser sig op. Du kan træne dem mange gange om dagen i at de får seler på og tager dem af igen, de behøver ikke at skulle ud hver gang.

    Tag evt. een af dem med ind i et rum hvor du kan lukke døren og træn den i at få sele på når den er rolig og giv massere af ros. Når den har fået og hvis den hidser sig op, ignorerer du den indtil den er rolig igen og roser og tager selen af. På den måde træner du dine hunde i at være rolige når det skal have seler på.


Kommentér på:
Mareridt når jeg tager seler frem

Annonce