{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortykket hud
  • #1   27. dec 2005 Slikker han i det og hvor stort er det ca.?

  • #2   27. dec 2005 han slikker ikke i det og det er ca 5x5 cm han har det to steder ved siden af hinanden og de er begge lige store.

  • #3   27. dec 2005 Det lyder underligt. Umiddelbart ville jeg gætte på at det var en form for slikkesår. Min venindes hund havde det også engang flere steder på benene.

  • #4   27. dec 2005 Har prøvet at lede på nettet men kan ikke finde noget. Der er ikke noget på poterne, det sidder nærmest i lysken, hvor der ikke er noget pels.

    Har for mange år siden haft en schæfer hvor den fik noget lignende på ryggen og dyrlægen sagde det var kræft i huden og den blev aflivet. Derfor er jeg lidt nervøs


  • #5   27. dec 2005 Jeg fandt noget i bogen "Spørg dyrlægen om hunden" Her er hvad der stod:

    "Hunden har slikkeeksem, også kaldet slikkegranulom. Problemet ses især hos lidt nervøse eller stressede hunde, oftest hos SDchæfer. Slikkegranulomet ses især på forbenet, men kan også sidde på babenet. Dyrlægen behandler slikkeeksemet medicinsk eller fjerner det kirurgisk. Det er vigtigt at få hunden til at holde op med at slikke området. Det kan være nødvendigt med en form for adfærdsbehandling, og ofte er det et detektivarbejde at søge at finde årsagen til det overdrevne slikkeri."

    Der er jo så bare lige det at han ikke slikker sig. Ellers kunne det jo godt lyde lidt som det udfra dine beskrivelser. Jeg håber dyrlægen finder et svar ;o)


  • #6   27. dec 2005 Han har ikke fået noget andet end sin mad, for Emma har allergi så der vanker ikke noget ekstra. Han har også de små bumser en gang imellem

  • #7   27. dec 2005 Ja det er kommet hurtigt, vi opdagede det i forgårs.

    Har holdt øje med ham og han slikker sig overhovedet ikke


  • #8   27. dec 2005 Lone: De små bumser kan vist også være noget unghunde får.. Synes jeg at det stod i den samme bog som jeg nævnte ovenfor ;o)

  • #9   27. dec 2005 Ja det har jeg også læst.

  • #10   27. dec 2005 Lone: Mærkeligt :-S

  • #11   27. dec 2005 Ja jeg kan ikke lide det. Kan ikke klare at en til hund bliver syg. Roxy gør stadig ondt i mig

  • #12   27. dec 2005 Lone: Ja det forstår jeg godt. Hun var altså også smuk. Jeg x-er for at det er noget ufarligt :o)

  • #13   27. dec 2005 Hej Lone, det kan ikke være fordi huden rører hinanden vel? Forstår du hvad jeg mener? Altså hvis hud gnubber mod hud?

    Prøv at smøre det med kopattesalve hvis du har noget i huset.
    Gilbert har meget muskuløse lår, og når han løber kan de af og til godt ramme hinanden, sådan at han slider dem mod hinanden og bliver rød...


  • #14   27. dec 2005 Marie: Gør du noget specielt når din tæve er falsk drægtig. Mille bliver også hævet og der er mælk i patterne. Hun slikker sig meget og det medfører så at hun bliver meget rød på maven. Jeg smører det med Aloe Vera, men det vil hun jo gerne slikke hurtigt af igen.

  • #15   27. dec 2005 venter også at høre hvad dyrlægen siger, det er sikkert helt ufarligt.
    Men man er jo nervøs over sin bedste ven smiley


  • #16   27. dec 2005 Lone: Kender det godt. Er der det mindste galt, så... Puha! ;o)

  • #17   27. dec 2005 Har man en hund, der skal smøres med en eller anden salve/creme af en eller anden grund, så er det en god idé at gøre det lige inden man lufter hunden, så den glemmer at den er blevet smurt, og glemmer at slikke det af. Det plejer at virke her i huset :o)

    Min gamle schæfer havde svamp på snuden, og det skulle jeg skylle i en opløsning, som han så ikke måtte slikke af... DET var svært *gg* Men det var noget med masser af godbidder og ud og opeleve noget, så han glemte at han var blevet "smurt".


  • #18   27. dec 2005 *Gg* Måske man skal bruge noget "Go´Negl" *gg*

  • #19   27. dec 2005 hej lone ..min hanhund har det også . han fik det som 1årig og har haft det lige siden.. har altid troede det var allergi ,han slikkede aldrig på det.. desværre havde mozart hudkræft fandt jeg ud af efter langtid.. få taget en prøve af det hos dyrlægen..

Kommentér på:
fortykket hud

Annonce