412 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Gør! Gør!

Jah nisha er nu lidt over et år.

Men kan simpelthen ikke få hende til at lade vær med at gø af mig når hun vil ha sin vilje eller hva man skal sige.

Nogle gode råd til at lære hende ikke at gø, også at lyde udenfor osv.
hun er en´stor hund, så det er lidt af et problem.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør!
  • #1   12. nov 2008 Lad vær med at belønne hendes gøen. Du skriver at hun vil have noget af dig.... så lad vær med at give hende hendes vilje før hun holder op, sådan at du belønner hende for tavshed i stedet smiley

• #2   12. nov 2008 Mm ved godt man ikke må give hende det hun ber om. Men må prøve at gi hende når hun er stille. men gør hun så ikke bare for så at få belønning når hun så holder op igen?

• #3   12. nov 2008 og det med at aflede virker ikke overhovedet. der hvor det er værst gør hun jo af mig for, enten at vil ud og gå, lege, ha min mad, når jeg snakker i tlf eller har gæster(jaulousi tydeligvis) osv.

Ved simpelthen ikke hva jeg skal gøre for at stoppe det.

• #4   12. nov 2008 Simone, jeg ved det ikke. Du kan jo prøve.

• #5   12. nov 2008 mmm.. colliens tendens til gøen og AST'ens terrier-stædighed... Jeg misunder dig så absolut ikke..

Opmærksomhedsgøen kan du kun ignorere væk. Når hun stiller sig op og gøer ad dig vender du ryggen til og venter.. og venter.. og venter.. indtil hunden enten er eksploderet eller stopper. Når hun så har været stille i 10 sek kan du kalde hende til dig og belønne.

Til det med lyde udenfor: er det længe hun gør, eller er det kort "chock" gøen?

• #6   12. nov 2008 Okay, må prøve selv at have en længere tålmodighed med at ignorere hende.

Jamen det er lidt forskelligt, men tit bliver hun ved et par gange og kommer ellers hen og ligger og brumme/puste sig op, bjæffe.

• #7   12. nov 2008 Hvis du er hurtig nok til at lave en høj lyd for at afbryde hendes gøen for derefter at følge op med ros for at have stoppet ville det måske hjælpe. Det gør min også og det plejer at hjælpe når jeg siger "tak" og kalder ham over med ros.

Det er præcist de samme problemer du oplever som jeg også havde da min hund var yngre. Det tog også virkelig lang tid, men vejen frem var/er at ignorere (han gør det stadig når vi er til træning, men jeg kæmper videre)

• #8   12. nov 2008 Jeg håber virkelig på at det hjælper, for står i den situation at kæresten og jeg er gået fra hinanden, og im 20 dage skal jeg flytte hjem til min bror som ikke må ha hund, indtil jeg får tilbudt en lejlighed hvor jeg må have hende. så det er uhyre vigtigt at jeg kan få vendt bare det værste gøen fra hende, så naboerne ikke alarmere viceværten hos min bror! og udover det er det jo også rarer for både hende og mig i længden smiley

Så folkens, endelig kom med bud til at få hende til at stop med at gø smiley
    Tak. '

prøver at ignorere hende endnu længere tid som en start.

• #9   12. nov 2008 Okay, puh det lyder som en sej omgang. Så starter med det samme..

har på fornemmelsen at der er en del dobermann hende også, da hun ligner en meget nu. og t lænker at det måske er derfra hun er så meget på vagt hele tiden. hun er meeeeget lydfølsom nemlig.

• #10   12. nov 2008 Lydfølsomhed er ellers colliens særtegn, men om der alligevel er dober eller ej ved jeg ikke. smiley

• #11   12. nov 2008 okay, tak for det, det vidste jeg ikke. jamen så talte sælger jo nok sandt om at hendes mor er halv collie smiley andre spændende træk ved collie som du kan komme på?

• #12   12. nov 2008 Det tror jeg at en collie ejer bedre kan. Jeg ender bare med at beskrive sheltien og det kan du nok ikke bruge til så meget. smiley

• #13   12. nov 2008 Der er ikke andet at gøre end at ignorere hendes gøen og ikke give hende nogen form for kontakt FØR hun tier stille, så skal der derimod roses. Begynder hun at gø igen så ignorer indtil hun siger stille.

Hun skal med andre ord omkodes så hun intet får ud af at gø, men derimod får massere af ros, når hun er stille.

Det kan også hjælpe at lære hende at gø på kommando.

Kommentér på:
Gør!

Annonce