475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Gør! Gør!

Hej Alle,

Jeg har en dejlig hund (Chihuahua/Papillon ½ år) - den er for nylig begyndt og gø sådan rigtig rigtig meget.

Vi bor i et lejlighedskompleks, og derfor kan der være lidt støj - dog er det meget lidt da det er ældre mennesker der ellers bor her.

På det seneste er den begyndt og gø helt sindssygt af alle mulige små latterlige ting. Kl 5 om morgenen hvis naboen stå op, gør den! Så man vågner med et chok!! Og hele dagen, hvis der er det mindste - så gør den, og den gør bare højt og agressivt.

Det er selvfølgelig naturligt at hunde gør, og jeg har heller ikke gjort så meget i at skælde den ud, da det er et naturinstinkt. Jeg synes også den er vant til lydene da vi er meget ude og gå og lege - med bl.a bilstøj osv....
Men at man bliver vægget flere gange om natten fordi den gør - hvad kan man gøre? Kan man lære den at ''slappe'' lidt af? Eller skal man bare leve med det??

(Undskylder mit lange brev:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør!
  • #3   3. dec 2009 ved ikke hav det er med de små hunde :O)
    ved godt det ligger til racen... men også hos mig kom det pludseligt... gøede af alt konstant.. og ja det er til at blive små skør af smiley

det gik vær igen efter de fik et bestemt nej hver gang... men nu er den ene (neela.. chi ) begyndt igen... hun stopper stadig på komandoen... men kigger på mig med store bede øjne som om... må jeg ikke nok mor... smiley

• #4   3. dec 2009 Louie gør også rigtig meget. Han ved godt han ikke må, men han kan ikke lade være. F.eks. hvis han er i soveværelset og vi er i stuen og han begynder, så siger vi stop og så skruer han bare ned og gør "indvendigt" og knurrer i stedet. Det eneste der virker 100% er at gå ud til døren/vinduet/hvad han nu gør af og kigge og sige "se, der er ikke noget". Så stopper han. Vi vil dog ikke helt ha pillet alarmen ud af ham, det er meget rart med en lille vagthund. smiley

• #5   3. dec 2009 Tak for det. Godt råd med at gå ud og kigge. Vi har prøvet at aflede opmærksomheden, og skælde ud hvis det bliver for meget..... men synes ikke rigtig det holder.. Så jeg vil prøve det af, det lyder jo egentlig logisk nok.

Men det ligger selvfølgelig også til racen, og har hørt noget med at det også går i Arv... men synes det er lige i overkanten.

Og er enige med jer, det er totalt belastende og høre på naboens hund ;o)

• #6   3. dec 2009 Vil bare lige sige, at vi har gjort som Mette H.
    Vi gik ud og kiggede, roste hende for at sige til, og derefter sagde vi "Der er ikke nogen".

Nu når hun gør behøver vi ikke rejse os, men bare sige "Der er ikke nogen", så stopper hun.
    Og det er sjældent hun gør nu - kun når lyset tænder udenfor eller det banker på døren :o)

• #7   3. dec 2009 Min race er en af de mest gøende racer overhovedet! Jeg bor i lejlighed og derfor duer det ikke for hverken naboer eller jeg at han står og Gøer hele dagen. Jeg havde sat mig for fra starten at jeg ikke tolerere uhensigtsmæssig gøen fra ham. Selvfølgelig må han gerne sige vuf hvis der kommer nogen, men det der med at gø af alt fra posten, til underboen der går på toilettet gider jeg simpelthen ikke. Så snart King kendte ordet NEJ, gik træningen i gang. Den dag i dag, er han noget af det mest afslappede herhjemme, netop fordi at han ikke behøver at holde vagt hele tiden. Han er opmærksom ja, men han ved at jeg nok skal styre det om det er farligt, hvilket er rigtig rart. Siger han vuf siger jeg Nej, og så kan han brumme lidt inden i og så sige møf hehe, men det er alt. Jeg gad heller ikke være nabo til en GØmaskine ;o)

• #8   3. dec 2009 Julie P: Vi gør nøjagtig det samme som jer, men ikke altid virker det. Han kan stoppe for en tid, og så tager fanden ved ham...ud af kattelemmen og så bliver der bare skæld ud, og der er ikke noget at gø ad.

• #9   3. dec 2009 ved ikke om du kan bruge dette råd til noget, men min gamle hund var også meget gøende, og vi boede lige ud til hovedgaden i den by vi boede i på det tidspunkt, så hun gøede hver gang der gik nogen forbi - hvilket var temmelig ofte. En dag var der så halbal i den hal der ligger næsten lige ved siden af og folk kom fra toget forbi vores lejlighed næsten konstant... Tænkte at det kunne blive en meget lang aften hvis hun skulle stå og gø hver gang de unge mennesker gik forbi, så jeg satte mig ned hos hende og kom hende ganske enkelt i forekøbet... gav hende simpelthen godbidder konstant, inden hun nåede at gø. Nåede hun alligevel at gø ventede jeg bare lidt og gav hende så igen godbidder, og roste hende selvfølgelig når hun lod være med at gø. Hun fattede det faktisk lynhurtigt og gøede aldrig af nogen der gik forbi siden. Men det kræver selvfølgelig at man kan forudsige når der kommer noget hunden vil gø af.

Kommentér på:
Gør!

Annonce