Gør! Gør!
Hej Alle,
Jeg har en dejlig hund (Chihuahua/Papillon ½ år) - den er for nylig begyndt og gø sådan rigtig rigtig meget.
Vi bor i et lejlighedskompleks, og derfor kan der være lidt støj - dog er det meget lidt da det er ældre mennesker der ellers bor her.
På det seneste er den begyndt og gø helt sindssygt af alle mulige små latterlige ting. Kl 5 om morgenen hvis naboen stå op, gør den! Så man vågner med et chok!! Og hele dagen, hvis der er det mindste - så gør den, og den gør bare højt og agressivt.
Det er selvfølgelig naturligt at hunde gør, og jeg har heller ikke gjort så meget i at skælde den ud, da det er et naturinstinkt. Jeg synes også den er vant til lydene da vi er meget ude og gå og lege - med bl.a bilstøj osv....
Men at man bliver vægget flere gange om natten fordi den gør - hvad kan man gøre? Kan man lære den at ''slappe'' lidt af? Eller skal man bare leve med det??
(Undskylder mit lange brev:-)
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 105
ved godt det ligger til racen... men også hos mig kom det pludseligt... gøede af alt konstant.. og ja det er til at blive små skør af
det gik vær igen efter de fik et bestemt nej hver gang... men nu er den ene (neela.. chi ) begyndt igen... hun stopper stadig på komandoen... men kigger på mig med store bede øjne som om... må jeg ikke nok mor...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 8
Men det ligger selvfølgelig også til racen, og har hørt noget med at det også går i Arv... men synes det er lige i overkanten.
Og er enige med jer, det er totalt belastende og høre på naboens hund ;o)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Vi gik ud og kiggede, roste hende for at sige til, og derefter sagde vi "Der er ikke nogen".
Nu når hun gør behøver vi ikke rejse os, men bare sige "Der er ikke nogen", så stopper hun.
Og det er sjældent hun gør nu - kun når lyset tænder udenfor eller det banker på døren :o)
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 77 Svar: 362
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 124
Gør!