2.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Kat bidt ihjel af hund Kat bidt ihjel af hund

Min ven har lige skrevet, at han kat er blevet bidt ihjel af en hund.
Det var hans kæreste der så det, men hun var for paf til at få nummer og navn.
Manden tog bare sin hund, sagde at han håbede at katten overlevede og gik.

Kan man ikke melde det ?
Det kan godtnok ikke passe, at dette kan være lovligt!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til integreret køleskab 1.300 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 982 kr.
  • Klippet hæk 1.200 kr.
  • Havearbejde 3.000 kr.
  • Tilslutte kogeplade til elstik 1.000 kr.
  • Rensning af slange til vaskemaskine. 789 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat bidt ihjel af hund
  • #2   14. nov 2008 Det var min vens kat .. Så det er ikke nødvendigt at fådet tjekket..

Jeg er godt hidsig over at folk kan være sådan !! :o(

• #3   14. nov 2008 du kan da godt melde det men må ikke politit har andet at se til en døde katte det er da uheldig men hun skulle jo nok lige ha snakket med manden eller han bude ha taget kontakt til hende

• #4   14. nov 2008 Ejeren er da vennen er det ikke?

Det må kunne meldes! Kæresten kan nok huske hvilken hund det var, og de bor muligvis i området, så må være til at kunne finde frem til ejeren..

Fatter ikke man kan være så ligeglad !

• #6   14. nov 2008 Jeg har skrevet en sms til ham, at han skal melde det..

• #7   14. nov 2008 Ja, det var hans kat :o(

Kæresten beskrev det, som en jagthund.
    Hvis det havde været en "kamphund" havde det nok været i medierne nu ;o)

• #8   14. nov 2008 nu er jeg jo jæger og selvfølegelig må en hund ikke selv gå på jagt men det sker jo bare engang imellem at en hund snupper en kat eller et andet stykke vildt det er sån naturen er man kan jo ikke staffe hunden men manden burde jo nok ha haft den i snor

• #10   14. nov 2008 hvor befandt katten sig da det skete.. katte anses for en ting, og der vil ikke blive tages sig af det.. hvis det skete uden for katte ejernes egen bopæl og matrikkel kan han der imod mod tage en bøde for det, da det er ulovligt at lad sin kat færdes uden for ens ejen matrikkel..
    det er helt sikkert synd for katten, håber snart katte ejer vil tage deres ansvar seriøst og butte snor på dem hvis de skal ud og luftes ..

• #11   14. nov 2008 Det kan kun anmeldes hvis katten er i snor. Katten skal holder under opsyn eller i egen have på samme niveau som hunden. Men hvis hunden også var løs er der måske en chance for at politiet kan/gider gøre noget.

• #12   14. nov 2008 Iben - Dejligt at høre at der er andre der ser sådan på tingene...

• #13   14. nov 2008 Ej det var da frygteligt smiley Stakkels mis... Håber at hund og ejer blivet fundet...

• #14   14. nov 2008 tror ikke på politiet gør andet end at sig nå...

• #15   14. nov 2008 De kan højst give begge ejere en påmindelse om loven. Præcis lige som hvis 2 ustyrlige løse hunde mødes på neutral grund, der er intet at gøre.

• #16   14. nov 2008 Iben R - Sådan er loven jo, så må folk jo lade være med at anskaffe sig katte hvis ikke de kan leve med at loven er sådan.

• #17   14. nov 2008 man kan jo bare have en vuljære(staves) til dem så hvis de ikke må få snor på.. det er ikke mere synd for katten end for hunden,hesten, fåret,grisen eller fuglene vi holder som husdyr/landbrugs dyr... det synes jeg er noget pjat...

så længe folk ikke passer bedre på deres katte og ikke bare lukker dem ud på ejen boldt gade tror jeg ikke der kommer en holdnings ændring til katte..

det er synd og det må ikke ske, men det er ikke være eller bedre en at hunden eller katten for dens sags skyld tager en fugl eller hare.. jeg har hørt fler fortælle stolt at deres kat kan fange en hare, hvad er det nu for noget.. det er sku da synd for haren....

men ingen tivl om at den hunde ejer i hver fald skulle have givet en undskyldning og en 500 krone til en ny kat

• #18   14. nov 2008
    $ Mia $ The ONE and ONLY . er enig med jer (Iben og Mia) - katte er da søde, men ikke nåren fremmed kat står i ens stue hvor jeg har 3 hunde, som det skete i sommers ! eller de prøver at hoppe ind ad soveværelse vinduet hvor mine fugle står - hvem skal erstatte mine fugle hvis de enten blive ædt eller dør af skræk ? katte ejerne mener også at det er en naturlig ting for en kat, meget muligt, men ikke her i huset - her skal ingen ædes ..................... og lige en sidste ting, det er så uansvarligt af katte ejere, der mener katte skal løbe frit omkring til gene for trafikken - det er ganske traumatisk at køre en kat ihjel !

• #19   14. nov 2008 pia nemlig... og hvem skal betale skaderne på bilen.. man kan ikke forsikre katte, og det er stort set umuligt at holde ejerne ansvarlig for det..

• #20   14. nov 2008 Jeg har en bagbo som har en kat der evig og altid render på vores andres grunde - men kommer ind i vores have bliver den jagtet af chunta og det syntes jeg sgu er i orden.
    Katte ejere må også tage ansvar - min bagbo har efter chunta har jaget hendes kat ud to gange fra VORES have ringet til politiet og anmeldt os for dyremishandling. - politiet grinte vist bare

• #21   14. nov 2008 vil lige tilføje at mine hunde ikke vant til katte og hvis der kommer en kat på vores gård er jeg sikker på de instinktivt jagter den som byttedyr somen kat ville have gjort med en mus. er ked af at sige det men det ville også ende med den måtte lade livet hvis de fik fat i den selvom det lyder barbarisk er det naturens vej.....det er som regel et godt ruski efter havd jeg har hørt og så er ryggen knækket men ja jeg skal ikke kan sige det

• #22   14. nov 2008 der er så mange unge mennesker hvor jeg bor og de har 2-3 katte eller flere katte i lejemålene (hvilket er tilladt) men de tager ikke ansvar og det er naturligvis mig, der er "dum" fordi jeg brokker mig højlydt over alle kattene, der render rundt og vil ind, er sultne eller vil have varmen - samtidig er det tæskeirriterende at de pisser og sk......... på buskene og i blomsterne - vi har en stor græsplæne, men hunde må ikke løbe løse - modsat kattene og hver evig eneste gang jeg er ude med hundene, også her til aften, er der en kat, der løber forvirret rundt og over vejen og mine hunde går altså bare lidt amok - men jeg kunne ikke drømme om at slippe hundene selvom man fristes ............ ville bare ønske katte ejerne ville tage mere ansvar -

• #23   14. nov 2008 pia hvis jeg boede sådan et sted ville jeg låne de fælder vi bruger til at indfange vildkatte i.. og sætte dem op, og så aflever kattene på et hjem.. de skal så betale en bøde pluds det det koster i døgnet for at have den der.. det er selvf kun hvis de er mærkede og reg som de skal være, ellers får de et nyt hjem eller bliver aflivet

• #24   14. nov 2008 Pyha en grim oplevelse og selvfølgelig er det uansvarligt af manden bare at gå med huden.

Jeg er selv en ansvarsfuld katteejer og mine katte er hegnet forsvarligt ind i min 900-1000m2 store baghave med både hegn og strøm. Dels for at beskytte mine katte imod de farer der lurer i form af biler, hunde, fremmede katte osv. men også for mine naboers skyld, for det er ikke sikkert de deler samme interesse som jeg.

Jeg ville ønske at mange flere dyreejere viste hensyn over for deres naboer også m.h.t. hunde der står i haven og gøer. Ingen af mine hunde gøer når de er i haven, men massere her i kvarteret har hunde der gøer i et væk så jeg er ved at blive vanvittig når jeg bevæger mig rundt i min have.

• #25   15. nov 2008 Tina - Ja endnu et tegn på uansvarlige dyreejere. Er så træt af at folk ikke kan tage hensyn til andre, og ANSVAR for den sags skyld.

Det letter virkelig mit hjerte at høre at du rent faktisk har tager hensyn til naboerne, men i hvertfald også at du tager dit ansvar alvorligt.

Syntes det er mangle på respekt at folk ikke tager hensyn til naboerne.

• #26   15. nov 2008 iben nu har vi så boet her i mere end tre år og hvad jeg har set har jeg set 2 katte en der undslap og en der lå og havde brækket ryggen. om det er i kamp med hundene på 10 min hvor jeg ikke var der og der er sneget sig en kat ind ved jeg ikke eller om katten har slæbt sig ind fra hovedvejen nogen 100 meter herfra og hundene har fået den. Jeg var væk ti min og da jeg kom tilbage stod de med en kat der kun kunne løfte hovedet lidt. Jeg var enormt ked af det men det er naturens vej og instinkt når ikke de er opvokset med fx en kat. Mine hunde kan selv komnme bærende med et pindsvin i munden der ingen skade har taget men hundene har pigge overalt men de har gjort det igen og igen. angående en fælde tjoooo det kunne man måske godt men omvendt jeg har set 2 tilfælde så synes ikke det er noget problem, er selvfølgelig meget ked af den kat der nu er død og begravet men jeg ved ikke om det er mine eller hva der er sket.

• #27   15. nov 2008 Man kan nu sagtens holde sin kat efter lovens forskrifter UDEN enten altid at holde den inde, eler at have den i snor. Jeg opdrætter selv katte, og min have er hegnet inde med et højt hegn infge i hækken, og vores katte kan så gå ud og ind som de vil, men kun færdes på vores grund.

Jeg synes det er synd for din ven, og synes så ABSOLUT, at hunde ejeren har reageret noget kold og kynisk, men måske han var i chok.

Når det er sagt, så har jeg svært ved at begræde folk der har katte løbende frit, både til gene for naboer og andre, samt til stor fare for katten.

Er det, det valg man tager, så har jeg i sidste ende mere ondt af katten der måtte lade livet for hunde, biler og andet.

/Maja

Kommentér på:
Kat bidt ihjel af hund

Annonce