1.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

Vores kat bidt ihjel. Vores kat bidt ihjel.

I sidste uge fik vi den søvlige besked, at vores kat var blevet bidt ihjel af en hund. Der var en dame der så det hele, og hun fortæller at hunden ikke var i snor, og at hun ikke hørte ejeren kalde på hunden. Da vi snakkede med ejeren, spurgte han bare om vi ville have en ny kat.
Hunden var heller ikke forsikret!

Nu ved vi ikke helt hvad vi skal gøre, skal vi melde ham, eller?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores kat bidt ihjel.
  • #1   2. maj 2008 er det ikke en pligt at have sin hund i snor? det mener jeg da... Og det er også lovpligtet at have en ansvarsforsikring..

• #2   2. maj 2008 hvis katten var på hans grund er der nok ikke meget du kan gøre.
    hunden skal være forsikret, men man har i følge loven pligt til at holde sin kat på egen grund...
    det er da en skrækkelig oplevelse.. føler med dig...
    men ville nok melde at hunden ikke var forsikret, da det er lovpligtigt

• #3   2. maj 2008 Hmm.. jeg ville melde ham.. for han skal have forsikring på sin hund.. og jo den skal også holdes i snor..
    Håber virkelig i finder en løsning i denne sag.. Sørgeligt at i har mistet jeres kat på den grusomme måde..

• #4   2. maj 2008 Ja! Stedet hvor det skete, er der børn der går til og fra skole hver dag! Vi gik også dagligt med vores hund der, men er bange for at hunden en dag er fri igen, og det måske er vores hund næste gang! Men hvad kan politiet gøre? Andet end at han får en bøde.

• #5   2. maj 2008 I skal da forlange at han holder hunden i snor og for det andet har han pligt til at have ansvarsforsikring på hunden.
    Synes det er svært hvad du skal eller kan gøre, for det er jo heller ikke sikkert han lytter til det.

• #6   2. maj 2008 tror sagtens du kan melde ham for, at hunden ikke var i snor og uden forsikring..
    Virkelig trist historie.. held og lykke med det..

• #7   2. maj 2008 Hejsa...

Hvor skete det henne - i jeres have, i hans have, på et lufteområde, på landet eller lige midt i byen ???

Havde I snor på jeres kat, eller er haven hegnet ind så den ikke kan stikke af ???

/Carina

• #8   2. maj 2008 Ved ikke hvad i kan kræve eller forlange, men er det ikke en naturlig ting at hunde jagter katte ?

Der er vel ingen grund til endnu at frygte for børn olign.

• #9   2. maj 2008 De samtaler vi har haft med ejeren, har han virket negativ. Hvis vi melder ham vil vores adresse stå der, så vi er også lidt bange for hvad han vil kunne finde på.

• #10   2. maj 2008 R & M >

<b>Ja! Stedet hvor det skete, er der børn der går til og fra skole hver dag!</b>

At hunden jagter en kat og slår den ihjel er heldigvis langt fra ensbetydende med at den også går til angreb på børn :o).

Min nabo har en kat der konstant løber herinde i min have, og oven i købet har været inde i min garage og bide hul på en sæk hundefoder og æde af det !!! - Får Tikki og Capone fat i den en dag, så tror jeg ikke den overlever, men det er ikke ensbetydende med at de også slagter andre hunde eller mennesker :o).

/Carina

• #11   2. maj 2008 kan i ikke vælge at melde ham som anonym? sådan så det kun er politiet der ved hvem i er?

• #12   2. maj 2008 Carina: Det skete på en græsplæne, hvor der er noget legeplads. Noget der hører til vores bolig forening.

• #13   2. maj 2008 Pernille: Som vi kan forstå, kan vi ikke andmelde det anonymt.

• #14   2. maj 2008 R & M >

<b>Carina: Det skete på en græsplæne, hvor der er noget legeplads. Noget der hører til vores bolig forening.</b>

OK - men så er det nok ikke noget politiet gider gøre ret meget ved og som I kan få den helt store erstatning for ... tror kun politiet vil give ham en bøde for manglende forsikring, og så ellers betragte det som et hændeligt uheld....

Personligt synes jeg også det er forkert at man bare kan lukke en kat ud indenfor bygrænsen - mange katte sk### i sandkasserne hvor børnene skal lege, og hvis man ikke bryder sig om katte, er det træls at have den rendende rundt inde i sin have og nogle gange endda helt inde i sit hus...

/Carina

• #15   2. maj 2008 Hunde skal vel føres i snor på boligforeningens område.
    Ihvertfald skal han han have sin hund under kontrol, hvis den er løs. Også selvom, der kommer en kat.

• #16   2. maj 2008
    Carina G * Capones profil opdateret * :

Synes det lyder som om, det er et problem med løse katte, men ikke at folk ikke har kontrol over deres løse hunde.
    Håber, jeg tolker forkert. smiley

• #17   2. maj 2008 Helle: Tak!

• #18   2. maj 2008 Helle N >

Hvis katten havde været holdt på egen grund eller i snor OG hunden havde været i snor eller under kontrol ... så havde der ikke været noget problem.

I de boligforeninger jeg har boet, har begge dele været et krav - og det har været ganske fair synes jeg, jeg synes ikke den ene har mere skyld end den anden for det der er sket :o)

Som der også blev skrevet, er det naturligt for hunden at jagte katte...

/Carina

- Der går rundt med et 20 cm langt ar på højre arm efter et uheldigt møde med en norsk skovkat for 15 år siden ... og som derfor ikke bryder sig om katte, og da slet ikke fremmede katte der render ind i min have eller mit hus !

• #19   2. maj 2008 Tine:
    Det vidste jeg ikke! Kan man så ikke have en udekat i byen? Eller er det så på eget ansvar, eller?

• #20   2. maj 2008 send den pis hund herover!! den overlever ikke længe med tigger og elvis på nakken!!!
    så kan det skod dyr sku da bare lære det!!
    ej, synes du skal melde ham!!
    han skal have hunden i snor!
    der er ikke ansvarsforsikring, det skal han klart meldes for,,
    at være ligeglad med at hans pis hjerne at en tot mos, som han går rundt med af en hund, dræber jeres kat, så er han bare mere ligeglad en en dåse tun!!! så skal han bare meldes, den fiskehjerne!!
    ej undskyld mit sure opstød men skulle bare lige ud med det jeg tænkte!!

• #21   2. maj 2008 R & M >

(link fjernet)

Det er på eget ansvar - du har pligt til at holde den hjemme, og i tilfælde af at din kat laver skade på andres grund har du pligt til at betale for skaderne ...

Hvis din kat løber ud foran en bil, der efterfølgende kører galt og det kan bevises at det var din kat der var skyld i ulykken, mener jeg desuden du kan holdes ansvarlig !

/Carina

• #22   2. maj 2008 Team Snorgi:

How how..........Moderer lige dit sprog....

• #23   2. maj 2008 Carina G: Så din mening med det er at hunden skal roses for at have bidt vores kat ihjel, og det er helt ok at lade sin hund gå uden snor. Det er måske også helt iorden at hunde ejerne ikke prøver på at kalde sin hund til sig.

• #24   2. maj 2008 R & M >

ØØØHHHH... hvordan kan:

<i>Hvis katten havde været holdt på egen grund eller i snor OG hunden havde været i snor eller under kontrol ... så havde der ikke været noget problem.

I de boligforeninger jeg har boet, har begge dele været et krav - og det har været ganske fair synes jeg, jeg synes ikke den ene har mere skyld end den anden for det der er sket :o)</i>

Blive til:

<i>Så din mening med det er at hunden skal roses for at have bidt vores kat ihjel, og det er helt ok at lade sin hund gå uden snor</i>

Jeg skriver <b>IKKE</b> at hunden skal roses, ligesom jeg netop skriver at hunden enten <b>SKAL</b> være i snor eller under kontrol ... nøjagtigt som jeg også skriver at jeres kat burde have været i snor eller under kontrol.

/Carina

• #25   2. maj 2008 undskyld hehe..
    ej..kan man ikke have lov til at have sine katte gående på andres marker eller haver?
    skal vi så sætte net om hele gruden så ikke en eneste kat kan gå ud eller ind?
    R & M
    enig med dig i det her..

• #26   2. maj 2008 Hvad skulle ansvars forsikringen have dækket?
    Jeg er enig i at ahn skal have sin hund forsikret, men folks katte skal ikke rende rundt over det hele. Slet ikke indenfor bygrænse!
    Min Tiger bor sammen med en kat, men jeg skal ikke svare for hvad der ville ske hvis der kom en kat løbende...

Så længe katten rendte et sted den ikke skulle tror jeg ikke i kan sigte ham for andet end manglende forsikring... men ser ikke lige hvad det gør af forskel på jer i denne situation

• #27   2. maj 2008 Team snorgi >

<b>ej..kan man ikke have lov til at have sine katte gående på andres marker eller haver?</b>

Korrekt :o).

<b>skal vi så sætte net om hele gruden så ikke en eneste kat kan gå ud eller ind?</b>

You got it ;o).

/Carina

• #28   2. maj 2008 Carina: Man lader da ikke katte rende rund overalt og skide... ligesom at man ikke gør det med hunde. Det er da en underlig mentalitet.

• #29   2. maj 2008 Carina G: Hunde må kun gå uden snor i hundeskove, strande, på egen grund. og man skal have fuld kontrol over sin hund.

Hunde må ikke gå løs udover disse steder.
    Det er muligt at katte ikke må gå uden for ens egen grund, men den gå ikke hen og står et andet kæledyr ihjel.

• #30   2. maj 2008 PRØV LIGE AT SLAPPE AF VI VED IKKE OM VI SKAL MELDE HAM FOR MANGLENE ANSVAR FORSKRINGING ELLER IKKE.
    VI ER LIGEGLADE MED PENGE, MEN IKKE LIGEGLADE FOR AT HUNDEN GÅR FRIT OG AT DEN IKKE HAR ANSVAR FORSKRIGING.

• #31   2. maj 2008 Også at ejerne er ligeglad med det og ikke prøver at stoppe det man lader jo ikke sin hund slå en kat ihjel bare fordi at den ikke er på egen grund.
    Skulle jeg måske slå hver hund som ikke er i snor på steder hvor det er påkrævet ihjel.

• #32   2. maj 2008 R & M >

<b>Hunde må kun gå uden snor i hundeskove, strande, på egen grund. og man skal have fuld kontrol over sin hund.

Hunde må ikke gå løs udover disse steder.</b>

Det passer så ikke - her uddrag af hundeloven:

<i>§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. </i>

/Carina

• #33   2. maj 2008 Øøøhhhhhh, hvem skal slappe af??

• #34   2. maj 2008 For stamtavler!: sikkert men ikke i byen og slet ikke steder hvor det er påkrævet.

• #35   2. maj 2008 Altså hvis Fie nakkede en løs kat, tjaaa, så ville ejg muligvis give folk en ny, men også kun muligvis...

• #36   2. maj 2008 R & M >

<b>Det er muligt at katte ikke må gå uden for ens egen grund, men den gå ikke hen og står et andet kæledyr ihjel.</b>

Nu er jeg så ret sikker på at hunden ikke har tænkt "fedt, et kæledyr jeg her slår ihjel" ...

Jeg skrev intet sted at det var OK at hunden slog jeres kat ihjel, for det mener jeg bestemt ikke det er, havde det været min hund, var jeg blevet tosset på den !!!

MEN - det jeg skrev var, at det var naturligt for en hund at jagte en kat, og ikke noget man sådan bare lige piller af den ...

Går ud fra at første gang jeres kat snuppede en mus, der gik i ikke hen og tog fat i kattens øre og sagde "Fyyyy - det må du altså ikke" til katten - for det er naturligt at katten jagter en mus.

Hvor mange liv har jeres kat på samvittigheden ... ikke kæledyr, men trods alt andre levende væsener ???

/Carina

• #37   2. maj 2008 R & M >

<b>For stamtavler!: sikkert men ikke i byen og slet ikke steder hvor det er påkrævet.</b>

You got it - steder hvor det er påkrævet at hunde føres i bånd og katte holdes på egen grund :o).

/Carina

• #38   2. maj 2008 Carina G * : det viste vi ikke men det sted for det skete er det påkrævet at den er i snor. Dette handler ikke om vi skal have penge eller ej, det handler om vi skal melde ejerne for ikke at have ansvarforskrigning på sin hund. Vi vil bare have at denne hund får en forsikring og at han holder sin hund i snor

• #39   2. maj 2008 R & M >

<b>PRØV LIGE AT SLAPPE AF </b>

Tror du ikke det er dig selv der lige skal tage en dyb indåndring ???

- Hundeejeren er i dine øjne en idiot fordi han ikke overholder loven (ansvarsforsikring på hunden).

- Vi andre er nogle idioter fordi <b>du</b> ikke overholder loven (holder din kat på egen grund).

Øøøøhhhh ???

/Carina

• #40   2. maj 2008 Jamen så må i jo melde ejeren og stå ved det er jer der står bag anmeldelsen.

• #41   2. maj 2008 - Og risikere at I selv får en anmeldelse på halsen ... og jeres boligforening bliver bevidst om problemet, så de i langt højere grad begynder at håndhæve reglen eller måske forbyder katte (skete i den boligforening jeg boede i indtil for 1 år siden)...

/Carina

• #42   2. maj 2008 Carina G : viste ikke det var lovlig at katte ikke måtte gå frit. Men lad nu det ligge. Jeg er bare sur over at en hunde ejer er så ansvarts løs og og går med sin hund uden snor, og at han ikke prøver at får styr på sin hund da den begyndte at jage vores kat.
    Jeg ville selv have gjort alt hvad jeg kunne for at min hund skulle stoppe.

• #43   2. maj 2008 Ha ha ej det er da at smide ansvaret væk.
    Ejeren af hunden er bestemt også ansvarlig, men i mine øjne ligger ½ delen af ansvaret hos jer der lader katten rende rundt uden for egen matrikkel.

• #44   2. maj 2008 Jeg synes bestemt det giver mening at anmelde en hundeejer, der ikke har lovpligtig forsikring på sin hund.

Men jeg mener ikke det har noget som helst med katten at gøre, som ikke ville have været kommet til skade, hvis loven havde været overholdt for jeres vedkommende.

Forvent ikke, at I selv får noget ud af en anmeldelse - men det kan være, at nogle i fremtiden gør...

• #45   2. maj 2008 Jannipigen : det er vi helt enig om det med vi har 1/2 af ansvaret.
    Men havde han nu fuldt påkravet om at hunden skal holdes i snor var dette ikke sket

• #46   2. maj 2008 Næh men havde i ikke ladet katten rende rundt var det heller ikke sket....

• #47   2. maj 2008 CH, kvinde, 33 år : nemlig

• #48   2. maj 2008 **Jannipigen** : det er også rigtig men det viste vi ikke.

• #49   2. maj 2008 R & M >

<b>Carina G : viste ikke det var lovlig at katte ikke måtte gå frit. Men lad nu det ligge. Jeg er bare sur over at en hunde ejer er så ansvarts løs og og går med sin hund uden snor, og at han ikke prøver at får styr på sin hund da den begyndte at jage vores kat.
    Jeg ville selv have gjort alt hvad jeg kunne for at min hund skulle stoppe.</b>

Forestil dig hundeejeren:
    Jeg vidst ikke at jeg skulle have snor på min hund. Men lad nu det ligge. Jeg er bare sur over at katte ejeren er så ansvarsløs og lukker sin kat ud, og han ikke kommer ud og hjælper mig da jeg forsøger at stoppe min hund. Havde det været min kat, havde jeg gjort alt for at en hundeejer ikke skulle være vidne til et drab.

... den holder vist ikke ?!?

- Hvis man skal være storsindet og lade noget ligge og bagatalisere, så skal det vist være andres fejl og ikke ens egne ;o).

/Carina

• #50   2. maj 2008 Carina G : han gjorde intet for at stoppe sin hund

• #52   2. maj 2008 Good Point Carina.... ;o)

Dog synes jeg, at det giver mening at skære ind til benet i stedet for at fordele skyld ;o)

Pyt nu med, at hunden var uden snor - sket er sket, og ansvaret for det skete er fælles.

Det vigtige er, at ejeren får lavet en forsikring på sin hund, så eventuelle skader i fremtiden kan blive dækket... Også selvom det bare er Moster Odas bedste vase, der går i stykker under et besøg....

• #53   2. maj 2008 R & M >

I starten af denne tråd var jeres informationer om hvad der skete:

<i>og hun fortæller at hunden ikke var i snor, og at hun ikke hørte ejeren kalde på hunden</i>

- Men nu VED du åbenhart at han ikke forsøgte at stoppe hunden, for godt og vel en time siden var fakta, at en fremmed dame ikke havde hørt ham kalde på hunden ...

/Carina

• #54   2. maj 2008 Carina G Glem det. damen hørte ikke ejerne kalde på sin hund og han løb ikke engang hen til sin hund. Han sage også``at så kunne den lære det``

• #55   2. maj 2008 altså katten

• #56   2. maj 2008 CH >

<b>Det vigtige er, at ejeren får lavet en forsikring på sin hund, så eventuelle skader i fremtiden kan blive dækket... Også selvom det bare er Moster Odas bedste vase, der går i stykker under et besøg....</b>

Helt enig - kan slet ikke forstå at nogen har råd (for ikke at sige nerver) til ikke at have deres hund forsikret ... selv den sødeste og mest velopdragne hund kan jo komme til at lave et eller andet der bliver rigtig dyrt :o(.

- EN glad hund der løber ind i en person bagfra, så personen ødelægger knæet og er sygemeldt lang tid.

- En hund der ellers er lydig der stikker af og løber ud foran en bil, der kører galt.

osv.

Selvfølgelig skal hunden da være forsikret - begge mine har også udvidet forsikring og sygeforsikring ... alt andet tør jeg slet ikke lade være med, og har heller ikke råd til at lade være med at betale til de forsikringer :o).

/Carina

• #57   2. maj 2008 Dorte _: ejerne gjorde grin med at vi var kede af at havde mistet vores kat. Så jeg tror nu at han sad og klappet sin i hænderne

• #58   2. maj 2008 sin = sig

• #59   2. maj 2008 Puha det må ik være rart at miste sin kat på den måde.
    I de fleste lejekontrakter står der, at katte skal holdes på ens egen grund, eller at det kun er indekatte der er tilladte.
    De steder hvor jeg har boet har jeg også skulle søge om at have hund, og der stod i det papir jeg fik, hvordan reglerne var. Går ud fra katteejere også får et regelsæt.
    At sige at katte ik dræber andre kæledyr....tja det tror jeg ik på. Hvad med folk der lader deres kaniner eller marsvin komme på græs om sommeren. Tvivler på, at alle katte bare vil vade lige forbi dem.

• #60   2. maj 2008 Vores hund jager også dyr men vi stopper ham i det HVILKET denne hunde ejere ikke gjorde

• #61   2. maj 2008 Cappy J: nej ville den ikke gøre den ville jage dem men det er også ligemeget da vi bare ville høre jeres meninger om vi skulle melde ham for manglende forsikring

• #62   2. maj 2008 Igen - begge parter har gjort noget galt..

Og ja, der er sørme mange hundejere (og andre) der er grundigt trætte af, at katteejere ikke overholder loven når det kommer til at holde dem på egen grund.
    Så at han frydede sig undrer mig ikke. Det er der rigtig mange, der ville gøre...

I det store billede er det ligegyldigt....

Manden har ikke en ansvarsforsikring, det er det eneste, der betyder noget i forhold til fremtiden....

• #63   2. maj 2008 CH, kvinde, 33 år : Det er måske iorden ikke at prøve at stoppe hunden?

• #64   2. maj 2008 R&M- ret begrænset hvor meget en kat kan jage en kanin der går på græs i et bur.
    Jeg reagerede bare fordi du skrev, at jeres kat ik ville gøre andre dyr ondt.
    Jeg tror heller ik at der er andet at melde end den manglende forsikring.

• #65   2. maj 2008 Skrev jeg det, R&M?

Det er en meningsløs diskussion... I har begge fejlet. I har begge ansvar for det, der er sket..

At fordele skyld kan ingen bruge til noget - ligegyldigt hvad, jeres motivation for at handle som I gjorde var...

Kig fremad....

• #66   2. maj 2008 Jeg ville melde ham for den manglende forsikring.
    Hvis ikke til politiet, så ihvertfald til boligselskabet.

• #67   2. maj 2008 Måske hundeejeren ikke vidste at hunden skal være forsikret? Det er ikke alle der ved det!
    Kunne man på en pæn måde oplyse ham om det uden at anmelde?

Jeg har en smule svært ved det med bare at anmelde folk.... og jeg ville aldrig gøre det når jeg selv havde gjort noget der er mindst lige så ulovligt.

Pas på med at kaste med sten når du selv bor i et glashus

• #68   2. maj 2008 først og fremmest. hvor er det bare frygteligt at din kat er død og især på den måde : ( jeg ville ikke kunne klarer at mine katte døde : / derfor er de inde katte.

jeg synes helt sikkert at du skal melde ham for ikke at have ansvarsforsikring på sin hund da det er lovpligtigt : D

tror ikke du kan melde ham for andet da din kat ikke var på din grund MEN det skal jeg ikke gøre mig klog på..

jeg synes at du skal melde ham for det for ellers får han aldrig forsikring på den og det er jo noget alle hundeejere skal have på sine hunde.. jeg ville ikke turde at lade være...

Kommentér på:
Vores kat bidt ihjel.

Annonce