1.081 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
67 Svar
Vores kat bidt ihjel. Vores kat bidt ihjel.
I sidste uge fik vi den søvlige besked, at vores kat var blevet bidt ihjel af en hund. Der var en dame der så det hele, og hun fortæller at hunden ikke var i snor, og at hun ikke hørte ejeren kalde på hunden. Da vi snakkede med ejeren, spurgte han bare om vi ville have en ny kat.
Hunden var heller ikke forsikret!
Nu ved vi ikke helt hvad vi skal gøre, skal vi melde ham, eller?
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 607
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 275
hunden skal være forsikret, men man har i følge loven pligt til at holde sin kat på egen grund...
det er da en skrækkelig oplevelse.. føler med dig...
men ville nok melde at hunden ikke var forsikret, da det er lovpligtigt
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.269
Håber virkelig i finder en løsning i denne sag.. Sørgeligt at i har mistet jeres kat på den grusomme måde..
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 183
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
Synes det er svært hvad du skal eller kan gøre, for det er jo heller ikke sikkert han lytter til det.
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 607
Virkelig trist historie.. held og lykke med det..
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Hvor skete det henne - i jeres have, i hans have, på et lufteområde, på landet eller lige midt i byen ???
Havde I snor på jeres kat, eller er haven hegnet ind så den ikke kan stikke af ???
/Carina
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Der er vel ingen grund til endnu at frygte for børn olign.
dec 2005
sep 2005
<b>Ja! Stedet hvor det skete, er der børn der går til og fra skole hver dag!</b>
At hunden jagter en kat og slår den ihjel er heldigvis langt fra ensbetydende med at den også går til angreb på børn :o).
Min nabo har en kat der konstant løber herinde i min have, og oven i købet har været inde i min garage og bide hul på en sæk hundefoder og æde af det !!! - Får Tikki og Capone fat i den en dag, så tror jeg ikke den overlever, men det er ikke ensbetydende med at de også slagter andre hunde eller mennesker :o).
/Carina
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 275
dec 2005
dec 2005
sep 2005
<b>Carina: Det skete på en græsplæne, hvor der er noget legeplads. Noget der hører til vores bolig forening.</b>
OK - men så er det nok ikke noget politiet gider gøre ret meget ved og som I kan få den helt store erstatning for ... tror kun politiet vil give ham en bøde for manglende forsikring, og så ellers betragte det som et hændeligt uheld....
Personligt synes jeg også det er forkert at man bare kan lukke en kat ud indenfor bygrænsen - mange katte sk### i sandkasserne hvor børnene skal lege, og hvis man ikke bryder sig om katte, er det træls at have den rendende rundt inde i sin have og nogle gange endda helt inde i sit hus...
/Carina
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Ihvertfald skal han han have sin hund under kontrol, hvis den er løs. Også selvom, der kommer en kat.
okt 2007
Carina G * Capones profil opdateret * :
Synes det lyder som om, det er et problem med løse katte, men ikke at folk ikke har kontrol over deres løse hunde.
Håber, jeg tolker forkert.
dec 2005
sep 2005
Hvis katten havde været holdt på egen grund eller i snor OG hunden havde været i snor eller under kontrol ... så havde der ikke været noget problem.
I de boligforeninger jeg har boet, har begge dele været et krav - og det har været ganske fair synes jeg, jeg synes ikke den ene har mere skyld end den anden for det der er sket :o)
Som der også blev skrevet, er det naturligt for hunden at jagte katte...
/Carina
- Der går rundt med et 20 cm langt ar på højre arm efter et uheldigt møde med en norsk skovkat for 15 år siden ... og som derfor ikke bryder sig om katte, og da slet ikke fremmede katte der render ind i min have eller mit hus !
dec 2005
Det vidste jeg ikke! Kan man så ikke have en udekat i byen? Eller er det så på eget ansvar, eller?
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 455
så kan det skod dyr sku da bare lære det!!
ej, synes du skal melde ham!!
han skal have hunden i snor!
der er ikke ansvarsforsikring, det skal han klart meldes for,,
at være ligeglad med at hans pis hjerne at en tot mos, som han går rundt med af en hund, dræber jeres kat, så er han bare mere ligeglad en en dåse tun!!! så skal han bare meldes, den fiskehjerne!!
ej undskyld mit sure opstød men skulle bare lige ud med det jeg tænkte!!
sep 2005
(link fjernet)
Det er på eget ansvar - du har pligt til at holde den hjemme, og i tilfælde af at din kat laver skade på andres grund har du pligt til at betale for skaderne ...
Hvis din kat løber ud foran en bil, der efterfølgende kører galt og det kan bevises at det var din kat der var skyld i ulykken, mener jeg desuden du kan holdes ansvarlig !
/Carina
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
How how..........Moderer lige dit sprog....
dec 2005
sep 2005
ØØØHHHH... hvordan kan:
<i>Hvis katten havde været holdt på egen grund eller i snor OG hunden havde været i snor eller under kontrol ... så havde der ikke været noget problem.
I de boligforeninger jeg har boet, har begge dele været et krav - og det har været ganske fair synes jeg, jeg synes ikke den ene har mere skyld end den anden for det der er sket :o)</i>
Blive til:
<i>Så din mening med det er at hunden skal roses for at have bidt vores kat ihjel, og det er helt ok at lade sin hund gå uden snor</i>
Jeg skriver <b>IKKE</b> at hunden skal roses, ligesom jeg netop skriver at hunden enten <b>SKAL</b> være i snor eller under kontrol ... nøjagtigt som jeg også skriver at jeres kat burde have været i snor eller under kontrol.
/Carina
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 455
ej..kan man ikke have lov til at have sine katte gående på andres marker eller haver?
skal vi så sætte net om hele gruden så ikke en eneste kat kan gå ud eller ind?
R & M
enig med dig i det her..
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Jeg er enig i at ahn skal have sin hund forsikret, men folks katte skal ikke rende rundt over det hele. Slet ikke indenfor bygrænse!
Min Tiger bor sammen med en kat, men jeg skal ikke svare for hvad der ville ske hvis der kom en kat løbende...
Så længe katten rendte et sted den ikke skulle tror jeg ikke i kan sigte ham for andet end manglende forsikring... men ser ikke lige hvad det gør af forskel på jer i denne situation
sep 2005
<b>ej..kan man ikke have lov til at have sine katte gående på andres marker eller haver?</b>
Korrekt :o).
<b>skal vi så sætte net om hele gruden så ikke en eneste kat kan gå ud eller ind?</b>
You got it ;o).
/Carina
nov 2005
dec 2005
Hunde må ikke gå løs udover disse steder.
Det er muligt at katte ikke må gå uden for ens egen grund, men den gå ikke hen og står et andet kæledyr ihjel.
dec 2005
VI ER LIGEGLADE MED PENGE, MEN IKKE LIGEGLADE FOR AT HUNDEN GÅR FRIT OG AT DEN IKKE HAR ANSVAR FORSKRIGING.
dec 2005
Skulle jeg måske slå hver hund som ikke er i snor på steder hvor det er påkrævet ihjel.
sep 2005
<b>Hunde må kun gå uden snor i hundeskove, strande, på egen grund. og man skal have fuld kontrol over sin hund.
Hunde må ikke gå løs udover disse steder.</b>
Det passer så ikke - her uddrag af hundeloven:
<i>§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. </i>
/Carina
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
dec 2005
jan 2006
sep 2005
<b>Det er muligt at katte ikke må gå uden for ens egen grund, men den gå ikke hen og står et andet kæledyr ihjel.</b>
Nu er jeg så ret sikker på at hunden ikke har tænkt "fedt, et kæledyr jeg her slår ihjel" ...
Jeg skrev intet sted at det var OK at hunden slog jeres kat ihjel, for det mener jeg bestemt ikke det er, havde det været min hund, var jeg blevet tosset på den !!!
MEN - det jeg skrev var, at det var naturligt for en hund at jagte en kat, og ikke noget man sådan bare lige piller af den ...
Går ud fra at første gang jeres kat snuppede en mus, der gik i ikke hen og tog fat i kattens øre og sagde "Fyyyy - det må du altså ikke" til katten - for det er naturligt at katten jagter en mus.
Hvor mange liv har jeres kat på samvittigheden ... ikke kæledyr, men trods alt andre levende væsener ???
/Carina
sep 2005
<b>For stamtavler!: sikkert men ikke i byen og slet ikke steder hvor det er påkrævet.</b>
You got it - steder hvor det er påkrævet at hunde føres i bånd og katte holdes på egen grund :o).
/Carina
dec 2005
sep 2005
<b>PRØV LIGE AT SLAPPE AF </b>
Tror du ikke det er dig selv der lige skal tage en dyb indåndring ???
- Hundeejeren er i dine øjne en idiot fordi han ikke overholder loven (ansvarsforsikring på hunden).
- Vi andre er nogle idioter fordi <b>du</b> ikke overholder loven (holder din kat på egen grund).
Øøøøhhhh ???
/Carina
jan 2006
sep 2005
/Carina
dec 2005
Jeg ville selv have gjort alt hvad jeg kunne for at min hund skulle stoppe.
nov 2005
Ejeren af hunden er bestemt også ansvarlig, men i mine øjne ligger ½ delen af ansvaret hos jer der lader katten rende rundt uden for egen matrikkel.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men jeg mener ikke det har noget som helst med katten at gøre, som ikke ville have været kommet til skade, hvis loven havde været overholdt for jeres vedkommende.
Forvent ikke, at I selv får noget ud af en anmeldelse - men det kan være, at nogle i fremtiden gør...
dec 2005
Men havde han nu fuldt påkravet om at hunden skal holdes i snor var dette ikke sket
nov 2005
dec 2005
dec 2005
sep 2005
<b>Carina G : viste ikke det var lovlig at katte ikke måtte gå frit. Men lad nu det ligge. Jeg er bare sur over at en hunde ejer er så ansvarts løs og og går med sin hund uden snor, og at han ikke prøver at får styr på sin hund da den begyndte at jage vores kat.
Jeg ville selv have gjort alt hvad jeg kunne for at min hund skulle stoppe.</b>
Forestil dig hundeejeren:
Jeg vidst ikke at jeg skulle have snor på min hund. Men lad nu det ligge. Jeg er bare sur over at katte ejeren er så ansvarsløs og lukker sin kat ud, og han ikke kommer ud og hjælper mig da jeg forsøger at stoppe min hund. Havde det været min kat, havde jeg gjort alt for at en hundeejer ikke skulle være vidne til et drab.
... den holder vist ikke ?!?
- Hvis man skal være storsindet og lade noget ligge og bagatalisere, så skal det vist være andres fejl og ikke ens egne ;o).
/Carina
dec 2005
aug 2006
Dog synes jeg, at det giver mening at skære ind til benet i stedet for at fordele skyld ;o)
Pyt nu med, at hunden var uden snor - sket er sket, og ansvaret for det skete er fælles.
Det vigtige er, at ejeren får lavet en forsikring på sin hund, så eventuelle skader i fremtiden kan blive dækket... Også selvom det bare er Moster Odas bedste vase, der går i stykker under et besøg....
sep 2005
I starten af denne tråd var jeres informationer om hvad der skete:
<i>og hun fortæller at hunden ikke var i snor, og at hun ikke hørte ejeren kalde på hunden</i>
- Men nu VED du åbenhart at han ikke forsøgte at stoppe hunden, for godt og vel en time siden var fakta, at en fremmed dame ikke havde hørt ham kalde på hunden ...
/Carina
dec 2005
dec 2005
sep 2005
<b>Det vigtige er, at ejeren får lavet en forsikring på sin hund, så eventuelle skader i fremtiden kan blive dækket... Også selvom det bare er Moster Odas bedste vase, der går i stykker under et besøg....</b>
Helt enig - kan slet ikke forstå at nogen har råd (for ikke at sige nerver) til ikke at have deres hund forsikret ... selv den sødeste og mest velopdragne hund kan jo komme til at lave et eller andet der bliver rigtig dyrt :o(.
- EN glad hund der løber ind i en person bagfra, så personen ødelægger knæet og er sygemeldt lang tid.
- En hund der ellers er lydig der stikker af og løber ud foran en bil, der kører galt.
osv.
Selvfølgelig skal hunden da være forsikret - begge mine har også udvidet forsikring og sygeforsikring ... alt andet tør jeg slet ikke lade være med, og har heller ikke råd til at lade være med at betale til de forsikringer :o).
/Carina
dec 2005
dec 2005
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 900 Svar: 11.841
I de fleste lejekontrakter står der, at katte skal holdes på ens egen grund, eller at det kun er indekatte der er tilladte.
De steder hvor jeg har boet har jeg også skulle søge om at have hund, og der stod i det papir jeg fik, hvordan reglerne var. Går ud fra katteejere også får et regelsæt.
At sige at katte ik dræber andre kæledyr....tja det tror jeg ik på. Hvad med folk der lader deres kaniner eller marsvin komme på græs om sommeren. Tvivler på, at alle katte bare vil vade lige forbi dem.
dec 2005
dec 2005
aug 2006
Og ja, der er sørme mange hundejere (og andre) der er grundigt trætte af, at katteejere ikke overholder loven når det kommer til at holde dem på egen grund.
Så at han frydede sig undrer mig ikke. Det er der rigtig mange, der ville gøre...
I det store billede er det ligegyldigt....
Manden har ikke en ansvarsforsikring, det er det eneste, der betyder noget i forhold til fremtiden....
dec 2005
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 900 Svar: 11.841
Jeg reagerede bare fordi du skrev, at jeres kat ik ville gøre andre dyr ondt.
Jeg tror heller ik at der er andet at melde end den manglende forsikring.
aug 2006
Det er en meningsløs diskussion... I har begge fejlet. I har begge ansvar for det, der er sket..
At fordele skyld kan ingen bruge til noget - ligegyldigt hvad, jeres motivation for at handle som I gjorde var...
Kig fremad....
okt 2007
Hvis ikke til politiet, så ihvertfald til boligselskabet.
nov 2005
Kunne man på en pæn måde oplyse ham om det uden at anmelde?
Jeg har en smule svært ved det med bare at anmelde folk.... og jeg ville aldrig gøre det når jeg selv havde gjort noget der er mindst lige så ulovligt.
Pas på med at kaste med sten når du selv bor i et glashus
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 434
jeg synes helt sikkert at du skal melde ham for ikke at have ansvarsforsikring på sin hund da det er lovpligtigt : D
tror ikke du kan melde ham for andet da din kat ikke var på din grund MEN det skal jeg ikke gøre mig klog på..
jeg synes at du skal melde ham for det for ellers får han aldrig forsikring på den og det er jo noget alle hundeejere skal have på sine hunde.. jeg ville ikke turde at lade være...
Vores kat bidt ihjel.